Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har Blu-Ray allerede vundet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hvor mange 42" Fladskærme og derover er mon blivet soldt ?

Er ikke 32" det meste udbrede størrelse på Tv i Danmark, derved er der ikke mange der har glæde af HD formatet og så skal hele film samling udskiften igen (før gik man fra VHS som havde sine probleme med at være et bånd format og da man samtidlig kunne afspille CD på den kunne man sælge sin CD afspiller, og grunde til at man gik fra LP til CD var netop at det var let at bruge kontra Pladspillern).

Så HD-DVD og Blu-Ray ikke er for dem der har Fladskærme fra 42" og op, og Pj. For alle andre er DVD god nok. 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

Er ikke 32" det meste udbrede størrelse på Tv i Danmark, derved er der ikke mange der har glæde af HD formatet og så skal hele film samling udskiften igen (før gik man fra VHS som havde sine probleme med at være et bånd format og da man samtidlig kunne afspille CD på den kunne man sælge sin CD afspiller, og grunde til at man gik fra LP til CD var netop at det var let at bruge kontra Pladspillern).

Så HD-DVD og Blu-Ray ikke er for dem der har Fladskærme fra 42" og op, og Pj. For alle andre er DVD god nok. 

Utroligt hvordan du kan udtale dig på den måde, når du ingen erfaringer har....

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

Vrøvl, 32" tv kan sagtens få noget ud af HD-DVD og Blu Ray. Selv et 32" CRT tv kan få noget ud af det, omend ikke ligeså meget som et højtopløseligt tv.

Jeg ved ikke hvad du lægger til grund for at 32" (eller andre størrelser under 42") ikke kan få noget ud af HD materiale, men enten er det din egen uvidenhed eller også er det noget møg du har læst et sted, uanset er det forkert.

Hvis du har mulighed burde du smute i en fona forretning, hvor de har HD demo og så se på et 32" LCD tv, der kører HD demo. Kan du ikke se forskel er Thiele et godt sted at starte

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Kan du forklare det ???????

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Kan du forklare det ???????

Er den til mig? I så fald, hvad skal jeg uddybe/forklare?

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Undskyldt alle andre det var til jdg1 og omhandler dette:

"Utroligt hvordan du kan udtale dig på den måde, når du ingen erfaringer har....".

Hvis du hentyder til at jeg ikke skulle havde set HD og DVD (en rigtig god en) på et 32" Fladskærm, så har jeg det er så lidt forskeld at man godt kan leve uden HD-DVD og Blu-Ray, til gengæld har set det samme på en SIM´s Pj. (DLP) og her er tale om noget helt andet som taler til fordel for HD format.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Undskyldt alle andre det var til jdg1 og omhandler dette:

"Utroligt hvordan du kan udtale dig på den måde, når du ingen erfaringer har....".

Hvis du hentyder til at jeg ikke skulle havde set HD og DVD (en rigtig god en) på et 32" Fladskærm, så har jeg det er så lidt forskeld at man godt kan leve uden HD-DVD og Blu-Ray, til gengæld har set det samme på en SIM´s Pj. (DLP) og her er tale om noget helt andet som taler til fordel for HD format.

Men du udtaler dig om HD-DVD og BlueRay og det har du ikke set! (og hvad i alverden har dvd at gøre med denne diskussion???)

Og igen - som andre også har skrevet - hvis du ikke kan se forskel på HD på en 32" skærm, så trænger du enten til briller, eller også er der tale om en temmelig dårlig skærm (eller kilde).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Om man så kan se forskel på DVD og HD med et 14" TV, så ændre det ikke ved den kendsgerning at mange ikke hopper på HD-vogen pga.:

1. DVD film er meget billige, ikke kun gamle men også nye film kan fås til 100,-kr og der under.

2. P.t. er der to formater (BR og HD-DVD), det vil afskrække mange fra at købe.

3. Kan Vi(os filmforbruger) være 100% sikker på at udgiverne af filmene, ikke opscalere fra 540 linier og bruger DD lydsporet (192kbps-448kbps) som "master" til HD/BR lyden.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Om man så kan se forskel på DVD og HD med et 14" TV, så ændre det ikke ved den kendsgerning at mange ikke hopper på HD-vogen pga.:

1. DVD film er meget billige, ikke kun gamle men også nye film kan fås til 100,-kr og der under.

2. P.t. er der to formater (BR og HD-DVD), det vil afskrække mange fra at købe.

3. Kan Vi(os filmforbruger) være 100% sikker på at udgiverne af filmene, ikke opscalere fra 540 linier og bruger DD lydsporet (192kbps-448kbps) som "master" til HD/BR lyden.

Imponerende at du kan fastlægge en sådan "kendsgerning" i fremtiden

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

jdg1. Jeg skrev at det var en god DVD afspiller, skulle nok også havde skrvet at det opscalere til 720p og TV max kunne vise 720p, kan godt være at HD matiale (var noget WMP HD demo matiale) ikke var af en god kvalitet og på et 32" Sony fladskærm var forskellen ikke så stor (den var der) men igen meget lille til at man løber ud og køber noget HD afspiller.

Husk for at samling DVD og HD skal DVD være opscalere til 720p HD være i en 720p version.

Man håber at det matiale der ligger på HD-DVD disk og Blu-Ray disk er i højre kvalitet end WMP HD.

Og man ville jo gerne havde den beste kvalitet fra både HD-DVD og Blu-Ray og hvis de først begynder at udsende matrial der er opscalere til enten 720p og 1080i/p hvad er så fidusen ved HD, en god DVD afspiller kan det samme.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
jdg1. Jeg skrev at det var en god DVD afspiller, skulle nok også havde skrvet at det opscalere til 720p og TV max kunne vise 720p, kan godt være at HD matiale (var noget WMP HD demo matiale) ikke var af en god kvalitet og på et 32" Sony fladskærm var forskellen ikke så stor (den var der) men igen meget lille til at man løber ud og køber noget HD afspiller.

Husk for at samling DVD og HD skal DVD være opscalere til 720p HD være i en 720p version.

Man håber at det matiale der ligger på HD-DVD disk og Blu-Ray disk er i højre kvalitet end WMP HD.

Og man ville jo gerne havde den beste kvalitet fra både HD-DVD og Blu-Ray og hvis de først begynder at udsende matrial der er opscalere til enten 720p og 1080i/p hvad er så fidusen ved HD, en god DVD afspiller kan det samme.

Du er simpelthen nødt til at lære at sætte kommaer og skrive bare nogenlunde struktureret.

Jeg forstår ærligt talt ikke halvdelen af hvad du skriver.

Og igen - opskaleret DVD (så meget forstod jeg da, at du skrev) har intet med HD at gøre

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke, det er et spørgsmål om formatet. Det bliver uden tvivl HD 1080i/p. Det er mere spørgsmål om mediet og kopibeskyttelsen. Derer stor forskel på kopibeskyttelsen på HD-DVD og BlueRay. HD-DVD har man stort set ikke gjort noget nyt mens BlueRay er blevet kraftig forbedret. Der vil sikkert også komme double site med DVD på den ene side og HD på den anden side.
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:
Jeg mener ikke, det er et spørgsmål om formatet. Det bliver uden tvivl HD 1080i/p. Det er mere spørgsmål om mediet og kopibeskyttelsen. Derer stor forskel på kopibeskyttelsen på HD-DVD og BlueRay. HD-DVD har man stort set ikke gjort noget nyt mens BlueRay er blevet kraftig forbedret. Der vil sikkert også komme double site med DVD på den ene side og HD på den anden side.

Der er allerede double sided ude på HD DVD. bla. Rumor has it fra WB.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
FHWac skrev:

hehe ja - og det har producenterne brugt som undskyldning for liiige at skrue prisen ekstra op 

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

ER en af parameterne for succes ikke at du kan afspille din DVD samling på den samme maskine, det kan man såvidt jeg ved kun på HD-DVD.

Så fidusen med en dobbelt sidet BR kan jeg ikke lige få øje på?

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

ER en af parameterne for succes ikke at du kan afspille din DVD samling på den samme maskine, det kan man såvidt jeg ved kun på HD-DVD.

Nej, en Bluray-afspiller kan også afspille dvd-skiver. Det, der her tales om, er en skive, som både indeholder hddvd og alm. dvd-spor, så den kan afspilles på en alm dvd-afspiller.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Bent L skrev:

Nej, en Bluray-afspiller kan også afspille dvd-skiver. Det, der her tales om, er en skive, som både indeholder hddvd og alm. dvd-spor, så den kan afspilles på en alm dvd-afspiller.

Ok så er der noget jeg har misforstået

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
Vanderlay skrev:
Bent L skrev:

Det er almindelig CD som BlueRay afspillere ikke kan afspille

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Bent L skrev:
Vanderlay skrev:
Bent L skrev:

Det er almindelig CD som BlueRay afspillere ikke kan afspille

Ikke korrekt.

Der er nogle af 1. generations Blu-Ray afspillerne som angiveligt ikke kan afspille CD'er. Resten kan. Og når vi kommer til 2. generation er der ikke nogen tvivl om at de alle vil kunne afspille CD'er uden problemer. Det har ikke noget med formatet at gøre.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Raskolnikov skrev:
FHWac skrev:

hehe ja - og det har producenterne brugt som undskyldning for liiige at skrue prisen ekstra op 

Ja og samtidig så er de så vidt jeg indtil videre kun i stand til at fremstille hybrid HD-DVD/DVD med single layer HD-DVD, dvs. kun 15 gb.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

<< Forrige Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes