| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Rahbek78 skrev:
| Hvis Toshiba maskinerne kommer til at køre 1080P så bliver det MAX. 1080P/24fps. Det kan faktisk gøres via en FW opdatering. |
|
|
Det er en misforståelse. Video processorchippen der sidder i A1 og AX1 understøtter ikke 1080p output og ingen opdatering kan afhjælpe det - kun hvis chippen udskiftes rent fysisk. For at få det bedste '1080p' resultat med A1 eller AX1 må 1080i signalet deinterlaces til 1080p (via 3:2 pulldown) i din projektor/tv-skærm eller via en ekstern scaler. 
Mvh Thomas
|
|
|
Hvor har du læst dette?
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha... over de sidste mange måneder på avsforum.com i diverse poster.
Mange har spurgt til muligheden for 1080p output opgradering til A1/AX1 og konsensus har været, at de som har forstand på det har sagt det ikke er muligt. Jeg mener at Tom McMahon (som har arbejdet på den pågældende Broadcom chip) også har været inde over det på avsforum.
Har i fået noget andet at vide da? 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at følge op på hvorvidt A1 eller AX1 kan opdateres til at outputte 1080p, fandt jeg blandt andet dette insiderquote fra amillians igår på avs:
Dave Moritz: "Never said I would not buy Blu-ray if they converted from 1080p to 1080i and back again to 1080p. I just don't happen to believe that the players will do that kind of downconversion and upconvert it back up especially if the output is set to 1080p."
amillians: "That's how the Samsung BD-P1000 works. Remember, it was designed for 1080i60 output, and only with the addition of the Genesis FLI8638 deinterlacer chip did it suddenly morph into 1080p60 output (the Broadcom BCM7411 decoder it uses is the same one that the Toshiba units use and is incapable of 1080pXX output).
http://www.broadcom.com/collateral/pb/7411-PB05-R.pdf
The Pioneer/Sony can output 1080pXX off the decoder."
gosawx: "it was designed for 1080i60 output (Samsung'en, red.). Do you have any sort of "trail" for this? I find this very interesting"
amillians:"Well, for one, Samsung formally announced the BD-P1000 as a 1080i/720p device at CES 2006:
http://www.samsung.com/PressCenter/...0106_0000223502
Only after CES did they decide to add 1080p support, and that came from the addition of the Genesis chip...they left the Broadcom decoder in place, as it was too late in the design game to switch to a Sigma SoC, the only other viable GA offering for a BD device.
Plus, our friends over in Poland yanked the covers off and verified the chips last week. It's all there (pics start on page 2 and keep going):
http://www.avsforum.com/avs-vb/show...t=683987&page=2 "
Broadcom videodekoderen kan ikke outputte 1080p og den kommende Samsung Blu-ray afspiller (som har samme videodekoder som Toshiba'erne) klarer problemet ved internt at deinterlace 1080i60 til 1080p24 (som kan være næsten identisk med det originale 1080p24 signal, hvis gjort korrekt) via tilføjelsen af Genesis chippen.
Ikke optimalt for Samsung'en, men trods alt en forbedring end hvis den blot havde haft et 1080i output. Håber det hjalp lidt. 
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=7819010& &#post7819010
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
For at følge op på hvorvidt A1 eller AX1 kan opdateres til at outputte 1080p, fandt jeg blandt andet dette insiderquote fra amillians igår på avs:
Dave Moritz: "Never said I would not buy Blu-ray if they converted from 1080p to 1080i and back again to 1080p. I just don't happen to believe that the players will do that kind of downconversion and upconvert it back up especially if the output is set to 1080p."
amillians: "That's how the Samsung BD-P1000 works. Remember, it was designed for 1080i60 output, and only with the addition of the Genesis FLI8638 deinterlacer chip did it suddenly morph into 1080p60 output (the Broadcom BCM7411 decoder it uses is the same one that the Toshiba units use and is incapable of 1080pXX output).
http://www.broadcom.com/collateral/pb/7411-PB05-R.pdf
The Pioneer/Sony can output 1080pXX off the decoder."
gosawx: "it was designed for 1080i60 output (Samsung'en, red.). Do you have any sort of "trail" for this? I find this very interesting"
amillians:"Well, for one, Samsung formally announced the BD-P1000 as a 1080i/720p device at CES 2006:
http://www.samsung.com/PressCenter/...0106_0000223502
Only after CES did they decide to add 1080p support, and that came from the addition of the Genesis chip...they left the Broadcom decoder in place, as it was too late in the design game to switch to a Sigma SoC, the only other viable GA offering for a BD device.
Plus, our friends over in Poland yanked the covers off and verified the chips last week. It's all there (pics start on page 2 and keep going):
http://www.avsforum.com/avs-vb/show...t=683987&page=2 "
Broadcom videodekoderen kan ikke outputte 1080p og den kommende Samsung Blu-ray afspiller (som har samme videodekoder som Toshiba'erne) klarer problemet ved internt at deinterlace 1080i60 til 1080p24 (som kan være næsten identisk med det originale 1080p24 signal, hvis gjort korrekt) via tilføjelsen af Genesis chippen.
Ikke optimalt for Samsung'en, men trods alt en forbedring end hvis den blot havde haft et 1080i output. Håber det hjalp lidt. 
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=7819010& &#post7819010
Mvh Thomas
|
|
|
Hvis det virkelig passer, så er Samsungen bestemt ikke egnet til folk der har en god Scaler. Ved et 1080i signal vil en god scaler ved hjælp af "inverce telecine" kunne genskabe et perfekt 1080p signal, men hvis de-interlacingen allerede er foretaget af en mindre god de-interlacer, så er det jo knapt så fedt.
Netop pga. ovenstående, så går jeg ikke så meget op i 1080p output kontra 1080i output ved film-materiale. Taler vi om video-optagelser, så er snakken naturligvis en helt anden!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Hvis det virkelig passer, så er Samsungen bestemt ikke egnet til folk der har en god Scaler. Ved et 1080i signal vil en god scaler ved hjælp af "inverce telecine" kunne genskabe et perfekt 1080p signal, men hvis de-interlacingen allerede er foretaget af en mindre god de-interlacer, så er det jo knapt så fedt. |
|
|
Med Samsungen kan man vel bare bypasse Genesis chippen og outputte 1080i60 signalet til en ekstern scaler (af bedre kvalitet), ligesom det er tilfældet med Toshiba'erne. Men vil man absolut have en Blu-ray spiller med 1080p24 output (som faktisk er rent 1080p24 direkte fra discen), er der vel ingen vej uden om en af de maskiner som kommer lidt senere på året.
Citér:
| Netop pga. ovenstående, så går jeg ikke så meget op i 1080p output kontra 1080i output ved film-materiale. |
|
|
Det er da forståeligt hvis du har en fin scaler (som jeg kan se i din egen HD-DVD tråd at du har). Men lur mig om ikke der går mindre end 6 måneder før alle nye annoncerede HD-DVD og Blu-ray afspillere/optagere er udstyret med 1080p24 output, på et tidspunkt hvor tv og projektor producenterne så småt vil begynde at spytte 1920*1080 (med 1080p24 input) apparater ud på samlebånd til overkommelige priser. Så har vi ikke brug for scalere længere - kun til at opskalere vores antikke DVD samlinger til HD! 
Forresten - tillykke med din HD-DVD afspiller. Jeg vil meget gerne høre mere om dine oplevelser med den - specielt når du får HD-DVD discs med avancerede iHD features som The Bourne Supremacy.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
jdg1 skrev:
| Hvis det virkelig passer, så er Samsungen bestemt ikke egnet til folk der har en god Scaler. Ved et 1080i signal vil en god scaler ved hjælp af "inverce telecine" kunne genskabe et perfekt 1080p signal, men hvis de-interlacingen allerede er foretaget af en mindre god de-interlacer, så er det jo knapt så fedt. |
|
|
Med Samsungen kan man vel bare bypasse Genesis chippen og outputte 1080i60 signalet til en ekstern scaler (af bedre kvalitet), ligesom det er tilfældet med Toshiba'erne. Men vil man absolut have en Blu-ray spiller med 1080p24 output (som faktisk er rent 1080p24 direkte fra discen), er der vel ingen vej uden om en af de maskiner som kommer lidt senere på året.
|
|
|
Ja, det må man håbe.
Agent Cooper skrev:
|
jdg1 skrev:
| Netop pga. ovenstående, så går jeg ikke så meget op i 1080p output kontra 1080i output ved film-materiale. |
|
|
Det er da forståeligt hvis du har en fin scaler (som jeg kan se i din egen HD-DVD tråd at du har).
|
|
|
Desværre har VP30'eren ikke inverce telecine (endnu).
Agent Cooper skrev:
|
Men lur mig om ikke der går mindre end 6 måneder før alle nye annoncerede HD-DVD og Blu-ray afspillere/optagere er udstyret med 1080p24 output, på et tidspunkt hvor tv og projektor producenterne så småt vil begynde at spytte 1920*1080 (med 1080p24 input) apparater ud på samlebånd til overkommelige priser.
|
|
|
Jeg tror nu, at der går væsentligt længere tid end 6 måneder inden 1080p skærme og projektorer kommer ud til "overkommelige priser" 
Agent Cooper skrev:
|
Så har vi ikke brug for scalere længere - kun til at opskalere vores antikke DVD samlinger til HD! |
|
|
Mht. 1080p24 output fra BD og HD-DVD har du muligvis ret - selvfølgelig forudsat, at du har en 1080p skærm eller projector. Det kræver dog, at afspillere og projektorer/skærme bruger standard timings (eks. VESA), hvilket de bestemt ikke (alle) har gjort indtil videre!! Jeg tror næppe at der kommer afspillere, hvor horisontal og vertikal front- og backporch, sync osv. kan indstilles 
Scaleren skal stadigvæk bruges ved HDTV (husk at de sender i 1080i), til SDTV og til DVD og selfølgelig til alle de personer der ikke har 1080p skærme/projektorer. Derudover er den særdeles nyttig ved kalibrering (gamma osv.)
Det er ikke uden grund, at der i øjeblikket sker et boom i udbuddet og salget af scalere/videprocessorer, uden forstykke i historien 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Jeg tror nu, at der går væsentligt længere tid end 6 måneder inden 1080p skærme og projektorer kommer ud til "overkommelige priser"  |
|
|
Citér:
Mht. 1080p24 output fra BD og HD-DVD har du muligvis ret - selvfølgelig forudsat, at du har en 1080p skærm eller projector. Det kræver dog, at afspillere og projektorer/skærme bruger standard timings (eks. VESA), hvilket de bestemt ikke (alle) har gjort indtil videre!! Jeg tror næppe at der kommer afspillere, hvor horisontal og vertikal front- og backporch, sync osv. kan indstilles
Scaleren skal stadigvæk bruges ved HDTV (husk at de sender i 1080i), til SDTV og til DVD og selfølgelig til alle de personer der ikke har 1080p skærme/projektorer. Derudover er den særdeles nyttig ved kalibrering (gamma osv.)
Det er ikke uden grund, at der i øjeblikket sker et boom i udbuddet og salget af scalere/videprocessorer, uden forstykke i historien  |
|
|
Det har du helt ret i, men jeg hentydede egentligt kun til de eksterne scalere (inspireret af din DVDOO ) og deres eksistensberettigelse/efterspørgslen efter dem i den nære fremtid, specielt i en 'ren' HD verden (dvs. 1080p24 signal direkte til 1080 display). Med kvaliteten af de indbyggede scalere vi ser idag i diverse kvalitetsprodukter, så vil de i fremtiden være gode nok til langt de fleste AVbrugere - det er mit gæt.
Ang. priserne på 1080 displays, så kan Sonys SXRD 50"-60" 1920*1080 skærme idag i USA og Japan fåes til mindre end vi giver for et 32" LCD B&O her i Dannevang.
Projektorerne følger efter - 1920*1080 SXRD projektorer kan til efteråret/jul fåes i prisklassen $6-7.000 og Optoma's DLP projektor H81 (ligeledes 1920*1080) er annonceret til $6.000 når den kommer i sensommeren. Det er kun starten... __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Det har du helt ret i, men jeg hentydede egentligt kun til de eksterne scalere (inspireret af din DVDOO ) og deres eksistensberettigelse/efterspørgslen efter dem i den nære fremtid, specielt i en 'ren' HD verden (dvs. 1080p24 signal direkte til 1080 display). Med kvaliteten af de indbyggede scalere vi ser idag i diverse kvalitetsprodukter, så vil de i fremtiden være gode nok til langt de fleste AVbrugere - det er mit gæt.
|
|
|
Men hvad gør du, hvis din skærm/projektor ikke er kompatibel med de timings, som afspilleren outputter? (og du derfor ikke kan køre 1:1 pixelmapping)
Og kvaliteten af de indbyggede scalere er da decideret ringe (og ufleksible)! Men kom endelig med eksempler på det modsatte 
Og endelig - HDTV kommer ikke til at være i 1080p (før om mange år) og ej heller SDTV eller dvd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Agent Cooper skrev:
|
|
|
|
Men hvad gør du, hvis din skærm/projektor ikke er kompatibel med de timings, som afspilleren outputter? (og du derfor ikke kan køre 1:1 pixelmapping)
Og kvaliteten af de indbyggede scalere er da decideret ringe (og ufleksible)! Men kom endelig med eksempler på det modsatte 
Og endelig - HDTV kommer ikke til at være i 1080p (før om mange år) og ej heller SDTV eller dvd. |
|
|
Jeg har på avsforum ikke læst om nogen der har haft kompabilitetsproblemer (hvad angår timings) med deres HD-DVD afspillere -> HD ready displays (uanset mærke). De som jeg læser om der har brug for at lege med disse indstillinger er typisk HTPC brugere med Powerstrip eller lign. Ang. 1:1 pixelmapping er det vel i sidste ende displayet/projektoren og ikke scaleren som bestemmer om det kan lade sig gøre (overscan eller ej). Men har man f.eks en LCD skærm med 768 linier istedetfor 720, kan en scaler være handy løsning, men vel også dyr en af slagsen. 
Nogle indbyggede scalere er ringe og nogle er gode. Jeg har set VPL VW100 hos Otto TC både med opskaleret DVD, 720p og 1080i/p en del gange efterhånden og jeg tror Otto vil være en af de første til at bekræfte at scaleren i den projektor er virkeligt god (hvilket har været tendensen indefor de bedre projektorer de sidste par år). Jeg skrev jo kvalitetsprodukter. 
Ang. HDTV, så er det jo nok 720p vi får herhjemme (og allerede har i meget begrænset omfang), så måske vil folk bruge deres 1280*720 LCD/plasma skærme til det (hvis de ikke interesserer sig så meget for 1080i/p kilder)? Har de så brug for en scaler?  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
jdg1 skrev:
Agent Cooper skrev:
|
|
|
|
Og endelig - HDTV kommer ikke til at være i 1080p (før om mange år) og ej heller SDTV eller dvd. |
|
|
Jeg har på avsforum ikke læst om nogen der har haft kompabilitetsproblemer (hvad angår timings) med deres HD-DVD afspillere -> HD ready displays (uanset mærke). De som jeg læser om der har brug for at lege med disse indstillinger er typisk HTPC brugere med Powerstrip eller lign. Ang. 1:1 pixelmapping er det vel i sidste ende displayet/projektoren og ikke scaleren som bestemmer om det kan lade sig gøre (overscan eller ej). |
|
|
Jeg tror ikke helt at du har forstået problemstillingen 
1. En del displays er temmelig "picky" mht. hvilken timings de fødes med, før end de overhovedet vil vise et billede. Et eksempel er Panasonic Pro plasmaskærme ved deres native opløsning på 1366x768. Hvis disse skærme ikke bliver fødet med (digitalt) helt bestemte timings (der er kun 1 mulighed!!), så får du bare blå skærm. Og de fornødne timings ligger ikke i nærheden af VESA standard timings for denne opløsning! Der er en del flere eksempler på dette.
2. Man får ikke automatisk 1:1 pixelmapping ved bare at forbinde en 1080p kilde til en 1080p skærm eller projector - det er en meget udbredt misforståelse!! Typisk skal der leges med div. timings ved kilden (dvs. HTPC eller scaler) og/eller overscan, sync, pixelclock skal justeres på skærmen/projektoren (hvis skærmen/projektoren overhovedet understøtter denne mulighed). Hvad gør man så hvis man ikke har disse indstillingsmuligheder?? 
Agent Cooper skrev:
|
Nogle indbyggede scalere er ringe og nogle er gode. Jeg har set VPL VW100 hos Otto TC både med opskaleret DVD, 720p og 1080i/p en del gange efterhånden og jeg tror Otto vil være en af de første til at bekræfte at scaleren i den projektor er virkeligt god (hvilket har været tendensen indefor de bedre projektorer de sidste par år). Jeg skrev jo kvalitetsprodukter. 
|
|
|
Fint nok at sammenligne med en projektor til kr. 85.000
Scaleren i den projector er uden tvivl god, men ikke "rigtig" god. Fsva. HD mangler den eksempelvis inverce telecine og/eller pixel-per-pixel motion adaptive de-interlacing for at kunne lege med de "store drenge" 
Agent Cooper skrev:
|
Ang. HDTV, så er det jo nok 720p vi får herhjemme (og allerede har i meget begrænset omfang), så måske vil folk bruge deres 1280*720 LCD/plasma skærme til det (hvis de ikke interesserer sig så meget for 1080i/p kilder)? Har de så brug for en scaler? 
|
|
|
Det HDTV vi har nu er 1080i (Canal HD+ og VM i fodbold). Så der skal så sandelig ske skalering og de-interlacing 
Hvis der bliver sendt i 720p og har man en 720p skærm og projektor, kan man stadigvæk sagtens løbe ind i de problemer med timings som beskrevet ovenfor.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Jeg tror ikke helt at du har forstået problemstillingen
1. En del displays er temmelig "picky" mht. hvilken timings de fødes med, før end de overhovedet vil vise et billede. Et eksempel er Panasonic Pro plasmaskærme ved deres native opløsning på 1366x768. Hvis disse skærme ikke bliver fødet med (digitalt) helt bestemte timings (der er kun 1 mulighed!!), så får du bare blå skærm. Og de fornødne timings ligger ikke i nærheden af VESA standard timings for denne opløsning! Der er en del flere eksempler på dette.
2. Man får ikke automatisk 1:1 pixelmapping ved bare at forbinde en 1080p kilde til en 1080p skærm eller projector - det er en meget udbredt misforståelse!! Typisk skal der leges med div. timings ved kilden (dvs. HTPC eller scaler) og/eller overscan, sync, pixelclock skal justeres på skærmen/projektoren (hvis skærmen/projektoren overhovedet understøtter denne mulighed). Hvad gør man så hvis man ikke har disse indstillingsmuligheder??  |
|
|
Hehe, jeg kan godt se dine pointer (som jo holder vand), men tror til gengæld ikke helt du forstår hvor jeg vil hen med dette. Jeg taler om behovet for en ekstern scaler i en verden hvor kvaliteten af de indbyggede scalere er stigende, samtidigt med at priserne er faldende. Du nævner de 'drillerier' af meget nørdet og teknisk karakter der kan opstå når man forbinder - f.eks. en DVD afspiller til en fladskærm med 720/768 liniers vertikal opløsning. Drillerier der kan resultere i en ringere billdkvalitet end hvis man f.eks brugte en ekstern scaler. Her er så min pointe: hvor mange af de som har f.eks. LCD/plasmaskærm har også en ekstern scaler, fordi de ikke var tilfredse med afspillerens/displayets skalering? Stort set ingen. Her på 'nørdforummet' og DAHF kender jeg kun til 3-4 stykker som har en ekstern scaler, men (formodentligt) hundredvis som har enten projektor eller fladskærm.
Så jeg siger ikke at en ekstern scaler ikke er god til det den skal gøre - jeg siger blot at langt størstedelen af AVbrugere ikke ser et behov for en, eller overhovedet kender til deres eksistens.
Citér:
Fint nok at sammenligne med en projektor til kr. 85.000
Scaleren i den projector er uden tvivl god, men ikke "rigtig" god. Fsva. HD mangler den eksempelvis inverce telecine og/eller pixel-per-pixel motion adaptive de-interlacing for at kunne lege med de "store drenge"  |
|
|
Du spurgte selv. 
Jeg kan da også nævne min egen Sony LCD projektor, samt de senere Sanyo og Panasonic pj's, hvis scalere overvejende har fået rosende ord med på vejen. Og de koster bestemt ikke 85K. 
Der er vistnok også projektorer på vej som bruger nogle af de samme kredsløb som DVDOO's scalere gør.
Citér:
Det HDTV vi har nu er 1080i (Canal HD+ og VM i fodbold). Så der skal så sandelig ske skalering og de-interlacing
Hvis der bliver sendt i 720p og har man en 720p skærm og projektor, kan man stadigvæk sagtens løbe ind i de problemer med timings som beskrevet ovenfor. |
|
|
Jeg tvivler så meget stærkt på, at de reelle HD-ready tvskærme/projektor der bliver solgt nu og fremover (som overholder specifikationerne) vil få kompabilitetsproblemer med de europæiske HD transmissionsstandarder. Kan folk se billedet og føler at det opfylder deres forventninger om hvor godt trasmitteret HD ser ud (hvad jeg er sikker på 99% af dem vil), så vil de ikke skænke scalere eller andet teknisk isenkram en tanke.
Føler vi er kommet lidt på afveje med denne 'scaler'-debat i Blu-ray tråden, så jeg stopper her.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Føler vi er kommet lidt på afveje med denne 'scaler'-debat i Blu-ray tråden, så jeg stopper her. 
|
|
|
Jeg tror nu at vi er ganske enige 
Scalere bliver aldrig hvermandseje for hr. og fru flæskesteg - men det har de heller aldrig været!!
Scalerne oplever et mindre boom i øjeblikket - men dette er relativt set. Folk (læs "nørder" ) som går op i høj billedkvalitet er blevet flere end tidligere, men de udgør kun stadigvæk "en dråbe i havet" - og dette vil næppe ændre sig ret meget i fremtiden (muligvis "to dråber i havet" på lang sigt )
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par billeder af Samsungen; http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=683987&p age=2&pp=30 og http://www.avsite.gr/smf/index.php?PHPSESSID=31db588d714b840 d6f2e5407fdd464b7&topic=12032.30
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2006 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm spændende. Han siger selv at det ikke er bedre end HD DVD, det regnede jeg også lidt med... Ikke før at BD får 50 GB. Bliver spændende at se sammenligninger...
Så dette idag:
HDMI 1.3 just got approved and it sure is pretty. The system received an overall speed boost to better handle future HD content and "deep color." This will be used to support 1080 X 60 Hz with 36-bit RGB color, or 1080p with 90Hz. The big news comes with the bump up of RGB support. The current HDMI spec "only" supports up to 24-bit RGB which is truly all the eye can see. 1.3 however allows for 30, 36, and even 46-bit color. Most of the time when 36-bit color is utilized, it is for GUI overlays and things of that nature. This allows for the image underneath not to be modified when the overlay is present. Even so, this will allow for over 1 billion possible colors. The PS3 is said to take advantage of this and could have even been one of the reasons it was delayed.
HDMI 1.3 will also support the lossless formats of Dolby HD and DTS-HD along with a new type of HDMI connector for smaller HD devices. It seems that this new mini connector is what Sony has put on their newest SXRD-based XBRs but left off of the A2000 line. Lastly, 1.3 has a system built-in similar to Panasonic Viera Link. It allows for the HDMI device to configure the HDMI display - in since they will talk to each other.
http://www.hdbeat.com/2006/06/13/hd...n-1-3-approved/
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere om HDMI 1.3
Silicon Image jumps on HDMI 1.3
Posted Jun 16th 2006 4:09AM by Ryan Block Filed under: HDTV, Home Entertainment We've been hearing about the upgraded HDMI 1.3 spec for a little while now, but it looks like Silicon Image announced support for the standard. We can expect up to 48-bit color depth (that's more color tones than any human being can hope to count, let alone tell the difference in), xvYCC color standard support for LED backlit TVs, Dolby TrueHD and DTS-HD Master audio, and increased bandwidth and refresh rates, just in case you all of a sudden decide to start running a Super Hi-Vision 7680 x 4320 TV. fra http://www.engadget.com/2006/06/16/silicon-image-jumps-on-hd mi-1-3/
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den første testen af Samsungs BD spiller er vistnok allerede gennemført af et Græsk hifimagasin. Jeg har set at testen diskuteres over på AVS, det eneste jeg har bidt mig mærke i er opstartstiden for spilleren. Med plade i spilleren tager det ca 21s fra power on til den er klar. Hurtigere end HD-DVD, men fremdeles for meget
De har også vist billeder af spilleren med tøjet af uden at det sa mig altfor meget  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo det samme som med de første dvd-udgaver...dårligere billed-kvalitet og elendige (hvis nogen) ekstramaterialer.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skal du have samsungen? Sådan at vi kan få nogle indtryk?
|
| Til top |
|
| |