| Forfatter |
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du fordobler bare kapaciteten så der i alt er 40000uF istedet for 20000uF, de er ikke i serie, men paralelle.
Målt over det yderste sæt lytter er spændingen 150Volt, den spænding er sammensat af de 2 gange 75V DC som min trafo leverer.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er dem som hurtig linker til, det er det absolut billigste jeg har set, og på papiret er de 3 gange så strømstærke som de 63V fra elsupply som du havde fundet, så det er super billigt, jeg tror nu også at han sælger en del af dem
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du noget papir på de neuholdt banditter så man har lidt at studere
|
| Til top |
|
| |
FeedRate Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. det var lige det svar jeg ledte efter Kedde...!!!
uden at havde undersøgt det så tror jeg Kedde's løsning til dele er billigst, pga. der ikke er en 42v Trafo hos El-Supply.
Men (er ikke løbet tør for spørgsmål... sry.. ) er lytterne fra neuholdt ikke for små til 2x50V, på samme måde med 63V vs 2x45V Trafo....? Og er det bedst med 4 lytter pr. modul eller 2...?
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
|
-Trafo på 625VA jeg ville vælge en 2x50Volt da der ikke er forskel på prisen ift 2x42V, så kan man jo lige så godt få 300Watt til samme pris som 200Watt fra el-supply.dk
|
|
|
Men du skriver om dine egne 1000VA trafo'er at de brummer... skyldes det kvaliteten eller størrelsen? og hvad er risikoen for at en på 625VA gør det!?
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
en 2x50VAC trafo giver 2x75VDC så 80Volt lytter er fint, jeg har kun prøvet med 4 lytter pr. modul, ogdet er udmærket, men Bamdaboo har prøvet 2/4 pr modul og mener at 2 er bedst.
LC skriver desuden at 10.000uF er rigeligt, men der er jo aldrig noget galt med at overdrive 
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som David sagde til mig sidste dag: Stor trafo = stort brum, lille trafo = med lille brum, ja han har nu ret den gode david.
Evt. gå efter 2 mindre trafoer, når jeg fortsætter overvejer jeg at gå over til 2 stk. 2x50V 300VA for at mindske brummet, men man kan selvfølgelig også bare vælge at bruge et DC-filter, så skulle brummet forsvinde helt.
|
| Til top |
|
| |
FeedRate Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
|
en 2x50VAC trafo giver 2x75VDC så 80Volt lytter er fint, jeg har kun prøvet med 4 lytter pr. modul, ogdet er udmærket, men Bamdaboo har prøvet 2/4 pr modul og mener at 2 er bedst.
LC skriver desuden at 10.000uF er rigeligt, men der er jo aldrig noget galt med at overdrive 
|
|
|
Så køber jeg 8 men bruger kun 4 til begge moduler til at starte med...
Hehe... som man siger. Overdrivelse fremmer forståelsen. Bare den ikke fremmer mislyde...
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg har hørt angående 2/4 lytter pr modul, er at bassen skulle blive lidt ringere. Men når det kun er ca 80 kr det drejer sig om, skulle man være et skarn hvis man ikke liiige skal prøve det af
|
| Til top |
|
| |
FeedRate Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
|
Som David sagde til mig sidste dag: Stor trafo = stort brum, lille trafo = med lille brum, ja han har nu ret den gode david.
Evt. gå efter 2 mindre trafoer, når jeg fortsætter overvejer jeg at gå over til 2 stk. 2x50V 300VA for at mindske brummet, men man kan selvfølgelig også bare vælge at bruge et DC-filter, så skulle brummet forsvinde helt.
|
|
|
Brummer 2x50V 625Va da meget...?
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan forholder det sig med de 6.63A ripple hvis spændingen kun er 60V... er den stadig 6.63 eller bliver den støøre eller mindre?
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har DC på dit net så brummer den overhoved ikke, det ville en 1000VA heller ikke gøre.
Så der kun en ting at gøre: at kaste sig ud i det og håbe på det bedste , Det brum jeg havde kunne kun lige akkurat høres når der var fuldstændigt stille i lejligheden, så en 625 ville man nok næppe kunne høre.
Skulle det ske at der er meget DC på dit net, så må du forsøge dig med et DC-filter (LC har det på programmet)
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fresko skrev:
|
hvordan forholder det sig med de 6.63A ripple hvis spændingen kun er 60V... er den stadig 6.63 eller bliver den støøre eller mindre?
|
|
|
puha der fik du mig Det var et spørgsmål for Hurtig, det ved han garanteret.
Men i praksis vil lytterne levere meget mere end 6,63, da de 6,63 er opgivet under de mest ekstreme diftstemp. så ved stuetemp. vil den anslået lev. 2-3 gange så høj strøm. Det var ihvertfald tilfældet for RIFA-peh-200, som også er en ond satan af en lyt.... desværre er de bare ikke egnede til zappulse 
|
| Til top |
|
| |
FeedRate Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Kedde
Ok... det er jo også ligeså meget for at prøve at rode med den slags teknik... (til dem der har glemt det... Jeg er bestemt ikke elektronikmekaniker eller lign.) Derfor er jeg MEGET taknemlig for alt den hjælp jeg har modtaget fra alle her.... STOR TAK...!!! 
|
| Til top |
|
| |
FeedRate Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så... nu venter jeg bare på at delene kommer hjem... Hvor lang tid tager leveringen fra neuholdt...?
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at den 1000VA brummer, er at kvaliteten ikke er god nok. Den er viklet for løst.
Jeg bruger en 800VA fra ELFA, og der er ingen brum overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
FeedRate skrev:
Så... nu venter jeg bare på at delene kommer hjem... Hvor lang tid tager leveringen fra neuholdt...? |
|
|
en lille uges tid
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får ha lykke til med prosjektet ditt. Jeg håper du blir fornøyd. Mine spiller fint. Analogt, lettflytelig og musikalsk.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Grunden til at den 1000VA brummer, er at kvaliteten ikke er god nok. Den er viklet for løst.
Jeg bruger en 800VA fra ELFA, og der er ingen brum overhovedet. |
|
|
Nu er Talema nok en af de bedste til at lave ringkerner, så jeg tror ikke at det er Kedde's problem (også en af grundene til at jeg har købt en af hans trafoer).
Jeg tror nu nærmere at han har problemer med DC på nettet, så 1000VA'en brummer meget mere qua sin lavere primær impedans.
|
| Til top |
|
| |