Så blev der endelig tid til at få griflet lidt om sidste del af projektet!
Starter lige med et billede af kablet der er brugt internet, da der har været nogle forspørgelser på det: TARA Labs Prism Klara Speaker cable.

Grunden til dette valg af kabel var noget af en nødløsning. Jeg rodede med det medfølgende kabel fra frequence.dk, men det var i så dårlig en kvalitet, så da jeg splittede kablet, rev det hul helt ind til kobberet! Så var gode råd dyre!!! Jeg var så heldig, at Hifi-klubben forrige søndag havde valgt at have åbent - og så var det bare afsted mod Åboulevarden!

Her er front afskærmningen ved at blive målt op til beklædning med CC10. Stykkerne er "zig-zagget" rundt langs kanten for at stoffet ikke skal have mulighed for at "løbe". Må nok erkende at mit håndarbejdes sy-kørekort for længst er udløbet, så jeg fik kyndig assistance af min kære Mor 

Klar til grunding.

Faset hjørne på bag-ht'er inden grunding.

Grundet...

Faset hjørne - nu grundet!

Grundet frontafdækning af til bag-ht'er.

Centeren skal ikke snydes! Efterfølgende blev de malet med mat sort spray-maling.

Stof på frontafdækningen.

Bagside.

Tættere på. Denne gang virkede teorien med at clipsene ikke kommer til at ridse kabinnettet, idét hele "midten" er fræset ud og der herved blev plads til fastgørelse langs hele kanten. Kan i øvrigt oplyse, at det ikke er helt let at få stoffet til at lægge helt jævnt når et 90 graders hjørne skal beklædes.

Til bag-ht'erne - og de før omtalte 90 graders hjørner!

Ydersiden som også er faset på kanten som kabinetterne. Den lyse plet der kan skimtes på stoffet, er fra limen som plugs'ene er blevet limet med. Pletten kan ikke ses med det blotte øje, men blitzen på kameraet fik den til at træde tydeligt frem.

Da det blev tid til maleriet, blev der rykket indendørs for ikke at få for mange uønskede fluer, støv etc. i den våde måling... intet mindre en stuen var godt nok
Forgående for ovenstående billede, har der været brugt 10+ timer på slibning og spartling. Det bliver man ret hurtig træt af...

Prøve isætning af enheder... det var et stort øjeblik! 

Bag-ht'erne skulle heller ikke snydes.

Og med frontafdækning. På ovenstående billeder er der kun malet 1 gang ud af 3.

... og hvad er så det, tænker du så! Jov, det er den rene Storm P opfindelse. Det er en 6-sider-males-på-en-gang-kabinet-holder, og den var ret effektiv
Dette skal måske uddybes lidt: Først blev fronten malet (kabinettet liggende på bagsiden), hvorefter holderen blev sat igennem hullerne til enhederne. Så blev det hele vendt på hovedet og så kunne resten af sidderne males!

Holderen i aktion. Kabinettet er blevet spartlet og slebet lidt mere... 

På rad og række. Der skulle gå 12 timer mellem hver overmaling, så der var god tid til at gå at dagdrømme om det endelige resultat.

Det færdige resultat!

Tættere på.

Uden frontafdækning.

Centeren nøgen og tæt på! Jeg synes det ser supercool ud... 
Jeg har kun sporadisk haft lyd i højttalerne, da der skal laves nogle forberedende "øvelser" inden de nye højttalere er klar til indflytning. Derfor har jeg ikke de store ord at sige om lyden - endnu!
Jeg skal efter at enhederne er spillet til, eksperimentere med dæmpningsmateriale i kabinetterne. Har en formodning om, at der skal mere i bag-ht'erne!
Jeg kan endnu engang kun opfordre andre med hang til god lyd, om at få fin.... ud og få gang i et DIY-projekt! Det er utrolig lærerigt og en fed fornemmelse at komme ud med et tilfredstillende resultat!
Mange tak for hjælpen til min Onkel, Far og Mor (og så mangler jeg bare at tude som til Oscar-uddelingerne
) 
På med handsken!
- BR