| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt MS4 med Cayin 265, men den er altså ikke kraftig nok, når der virkelig sker noget i de store orkesterværker. Der skal en noget kraftigere forstærker til IMO.
Ellers er jeg enig i baskritikken, men 2 stk 6½ enheder kommer aldrig til at spille bas med slam. Ikke en gang 2 stk. 8 tomme kan IMO gøre det. Her skal man op i 15" eller minimum 2 stk 10" (gælder for rum over 25 kvm). Det har ikke så meget at gøre med at kunne spille dybt, men at kunne levere et realistisk lydniveau ved lave frekvenser (30-40 Hz).
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.at en dali højtaler i denne prisklasse mangler også det sidste SLAM.fortæller vist at det generelt er en dårlig højtaler udover de andre fejl denne har.
at den så er stjerne dyr i forhold til hvad den kan præstere gør det bare meget mere betænkeligt.
men heldigvis er smag og behag forskellig.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine erfaringer siger mig at stort set alle højttalere i denne klasse skal have mindst 100-200 superhøjkvalitetswatt ... og gerne 400 kvailtets Watt ... der dobler op til 600 i 4ohm ... og gerne 1000W i 2ohm.
Før man har den slags kraftreserver ved man reelt ikke hvad højttalerne kan levere af lyd ... og bas i særdeleshed. Jeg kan garantere at 2x6½ kan levere meget bas ... mere end folk tror. Når det er sagt ... så er det korrekt at du ikke får JBL PA-smæk uden større enheder. Det er dog mere et spørgsmål om at levere lufttryk end det er om at gå langt ned.
Klart nok .. det er vanskeligt at få 2x6½ til at levere fuldt niveau under 30hz ... men hvor mange har brug for det ... eller et rum der kan håndtere det.
Mine højttalere, der har 2x6½ de kan få hele huset til at ryste ... hvis jeg spiller musik/film med store lavfrekvente udladninger ... og jeg vil sige ... det er fint nok for mig.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Jeg har også hørt MS4 med Cayin 265, men den er altså ikke kraftig nok, når der virkelig sker noget i de store orkesterværker. Der skal en noget kraftigere forstærker til IMO.
Ellers er jeg enig i baskritikken, men 2 stk 6½ enheder kommer aldrig til at spille bas med slam. Ikke en gang 2 stk. 8 tomme kan IMO gøre det. Her skal man op i 15" eller minimum 2 stk 10" (gælder for rum over 25 kvm). Det har ikke så meget at gøre med at kunne spille dybt, men at kunne levere et realistisk lydniveau ved lave frekvenser (30-40 Hz).
|
|
|
Jeg har nu hørt 10" tommer basenheder, der kunne levere mere bas end en 15" tommer blot ved deres større slaglængde - og så har de en helt anden hurtighed.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge kritikken omkring det lidt manglende punch, men MS4 er den eneste ht'er jeg har hørt der kan give noget der minder om et dunk / slam i maven med 2 x 6,5''. Så hvis dunk-referencen er en JBL 15'' PA-enhed så er det vist meget godt gået hvis MS4 kun lige mangler det sidste....... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer,
Jeg kan komme på flere med 2x6½ der kan levere et pænt tryk ud i lokalet. Men Dali'en er sikkert en af dem.... har ikke lyttet til Rock for fuld hane på disse speakers ... det var mere stille musik
Nu kan man så spørge sig selv om dette såkaldte slam ... er en "naturlig akustisk ting" eller noget der er opfundet af JBL og ligesindede PA-firmaer. Der er ihvertfald ingen tvivl om, at de leverer et ordentligt dunk ... men de har bare sjældent bunden med ... der sker jo så vidt jeg ved ikke så meget under 40hz på sådan nogle banditter.
Ikke da at jeg ikke nyder dette Slam/dunk når jeg er til koncert, men det er alt andet lige ikke helt præcist det du oplever fra et ikke forstærket akustisk instrument ... f.eks. et trommesæt ... der er der mere dybde og nuance med ... hvorved det bliver mere 3D og mindre tørt. Blot en observation.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
til finn : det sidste punch i bassen får du med garanti, hvis du køber et sæt atc scm 100 eller scm 150. fås både aktive og passive.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.at en dali højtaler i denne prisklasse mangler også det sidste SLAM.fortæller vist at det generelt er en dårlig højtaler udover de andre fejl denne har.
Det er en meget subjektiv udtalelse, om en højttaler, der verden rundt vinder, og har vundet, stor anerkendelse. I mine ører, er SM4 den mest perfekte danskproducerede højttaler nogensinde. FÆRDIG!
Vedrørende storebror MS5, er den for stor, grim og dyr, i den rækkefølge. Men den spiller godt, med bedre bund end MS4. Jeg får snart lejlighed til at høre MS4 med en AudioResearch D400 2. Måske er det den ideelle kombination?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
Det er en meget subjektiv udtalelse, om en højttaler, der verden rundt vinder, og har vundet, stor anerkendelse. I mine ører, er SM4 den mest perfekte danskproducerede højttaler nogensinde. FÆRDIG!
Vedrørende storebror MS5, er den for stor, grim og dyr, i den rækkefølge. Men den spiller godt, med bedre bund end MS4. Jeg får snart lejlighed til at høre MS4 med en AudioResearch D400 2. Måske er det den ideelle kombination? |
|
|
AudioResearch D400 2 er en meget sløv maskine , den er på ingen måde hurtig .
ps
jeg synes nu den bedste speaker der er lavet i dk er BOW Big 49  .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
| til finn : det sidste punch i bassen får du med garanti, hvis du køber et sæt atc scm 100 eller scm 150. fås både aktive og passive. |
|
|
Hvad er der for nogle der nævnes her ? Har vi et link til producenten ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Acer,
Jeg kan komme på flere med 2x6½ der kan levere et pænt tryk ud i lokalet. Men Dali'en er sikkert en af dem.... har ikke lyttet til Rock for fuld hane på disse speakers ... det var mere stille musik
SATMIT
|
|
|
Hej Satmit, nævn gerne i flæng.....jeg vil meget gerne vide hvilke andre speakers der med 2 x 6,5'' der leverer et godt dunk / slam i bunden ? Det er lige de speakers jeg er på jagt efter .
Men du har sikkert ret i at "dunket" som fænomen er skabt af PA-verdenen...men det lyder / føles sgu godt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
mikp skrev:
| til finn : det sidste punch i bassen får du med garanti, hvis du køber et sæt atc scm 100 eller scm 150. fås både aktive og passive. |
|
|
Hvad er der for nogle der nævnes her ? Har vi et link til producenten ? |
|
|
http://www.atc.gb.net/
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Acer skrev:
mikp skrev:
|
|
Hvad er der for nogle der nævnes her ? Har vi et link til producenten ?
|
|
|
http://www.atc.gb.net/
|
|
|
Det er sgu nogle halvstore og knap så kønne fætre med en meget lav WAF-faktor, men med hhv. 12'' og 15'' giver de nok et godt slam i bunden 
Jensen, det må kunne gøres kønnere..... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer,
Tror at de fleste med 2x6½ scanspeak eller andet godt kan levere meget mere end man umiddelbart tror - hvis bare de får power nok.
Hvis jeg skal nævne nogle så er Sonus Faber Cremona, mine egne Proac 3.8, Proac D38, Audiodata Elance.
Men bemærk det jeg skrev ... det er ikke slam/dunk, det er bare et pænt tryk ... som du tydeligt kan mærke ... selvom du sidder over 3 m fra dine højttalere. Hvis du vil mærke et egentligt slag i mellemgulvet ... ja så skal du op i større enheder.
I virkeligheden er det en afvejning ... hvis du vil have et virkeligt spark i bassen, så må du enten gå helt til tops ... og købe de store Full-range systemer, der kan levere fra 20hz og op. Eller også må du ofre noget kvalitet et andet sted ... f.eks. at de ikke går længere ned end 35-40hz eller at sammenhængen i lydbilledet ikke er så god, som den kan være på mindre speakers og mindre enheder.
Det bedste bud på stuevenlige højttalere med indbygget bas-formåen er vel Vienna Mahler og nogle af de store fra Audio Physics. Disse har imidlertid sidevendte basenheder, som vel alt andet lige giver mere bas end det giver JBL slag i maven, idet påvirkningen alt andet lige er indirekte ... medmindre du selvfølgelig vender højttaleren så den står med siden til!!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hvad siger moderatorerne..........................?
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
- Hvad siger moderatorerne..........................?
|
|
|
De siger at det som tidligere fra skrevet er DYBT uacceptabelt, og pågældende bruger er fjernet fra forummet. Ip adresse er registreret, og vi overvejer at sporer den pågældende.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sikke en klaphat...nå... videre.
jeg synes at det kunne være en god ide at høre dem med eks.
cayin s200
Densen/classe/rotel af de kraftige, gerne monoblokke...
ms4 er imo en "tung" højttaler, den skal virkeligt have noget at leve af, og kan man skaffe noget gryphon, ja, så er det ikke en dårlig ide. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke at tænke på de store monodrenge fra McIntosh! Hvad siger du jensen - har du prøvet det med MS4?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
| For ikke at tænke på de store monodrenge fra McIntosh! Hvad siger du jensen - har du prøvet det med MS4? |
|
|
nej det har jeg ikke , og hvis de ikke kan spille uden så store amps er de ikke vær at samle på for MAC1201 og MC602 ædre alt .
De store mac er kun til blær , ok ders MC602 kan jeg tømme her i min stue .
En sådan speaker kan aldrig komme til at spille med et mega smæl i bunden og heller ikke den dybe bund som nogle kan lide .
Men de fortjener gode amps , at høre dem på det jeg har læst her ryster mig lidt , men det er jo folks valg at høre en speaker til 50000k på en amp til 8000k hm så kan det kun blive bedre det er måske også godt .
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan det være der gør disse højtalere så svære at drive i følge jer?
Dali bruger jo netop nogle fantastisk letdrevne og hurtige enheder i både Euphonia og Helicon.
Jeg har på fornemmelsen at MS4 bliver undervurderet på disse sider, det synes jeg er lidt synd. Vil helst høre fra nogen der rent faktisk har prøvet.
|
| Til top |
|
| |