| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke være mere enig med SAM25. Hvorfor lade højttalerens evnetuelt gode lyd ødelægge ens holdning til produktet.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Jeg kan ikke være mere enig med SAM25. Hvorfor lade højttalerens evnetuelt gode lyd ødelægge ens holdning til produktet.
SATMIT
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Ingen ting var nok hvad man burde sige...
Indtil man har hørt den omtalta HT, så kan kritikken komme. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig, bare fordi den gode PeterAR nogen gange kammer selv over i sine salgstaler behøver produkterne jo ikke lide under det
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke en holdning til produktet...
MEN jeg synes det er skræmmende at en pressemeddelelse kan indeholde så mange fejl. Efter ti liniers læsning gad jeg ikke mere, noget de burde tage til efterretning! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.. om ik andet er peter da god for nogle grin 
Da han oprettede en tråd om at et af hans produkter havde vundet en pris feks. eller hans beskrivelse af hans andre produkter.. jaja, det hele kan os blive for rosenrødt..
Det sørgelige er at jeg, selv hvis jeg havde råd, ik ku finde på at købe det mærke, netop fordi visse dele ved deres markedsføring (Peters) irritere mig..
Men for dansk hifi er han en stor gevinst, og det fortjener han sku en kæmpe for
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen regler for hvordan en produktomtale skal være. Eller kan producenten/importøren sige lige hvad de vil, uden redaktionen bryder ind??
Efter at have læst om denne fantastiske nyhed, der helt sikkert vil give genklang langt op i nobel-komiten, formoder jeg der er frit ord.... Og det tyder også på, at nogle har svært ved ikke at udnytte dette.... Hjælp dog manden....
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Er der slet ingen regler for hvordan en produktomtale skal være. Eller kan producenten/importøren sige lige hvad de vil, uden redaktionen bryder ind??
Efter at have læst om denne fantastiske nyhed, der helt sikkert vil give genklang langt op i nobel-komiten, formoder jeg der er frit ord.... Og det tyder også på, at nogle har svært ved ikke at udnytte dette.... Hjælp dog manden....
|
|
|
der bliver skam redigeret i nyhederne, derfor står der også "redigeret af xxx". Men vi kan jo ikke gå ind og omskrive alt hvad producenterne skriver, så er det jo ikke deres nyhed længere. folk skal bare huske, at hvis der står fx "Af Acoustic Reality, Redigeret af Red." så er det AR der har skrevet det, og Redaktøren har rettet i nyheden. At AR så er mere eller mindre kendt for at bruge mange superlativer er en anden ting, tag det som det er..
Hvis I har så mange problemer med den måde de skriver om deres produkter på, så kan I gøre et par ting. 1) Skriv dog en mail til AR. 2) Lad være med at læse deres nyheder. Men lad venligst være med at oprette flere tråde herinde omkring det. Skriv gerne om at I synes produktet er spændende/ser kedeligt ud. Men undgå at skrive om ordforbruget i nyheden. Det kan da næsten ikke være mere fjernt fra Hifi end det..
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Produktet vil jeg ikke udtale mig om, men den reklame er da for langt ude. For det første er den skrevet helt af helvede til. AR burde seriøst overveje at hyre en skribent til at skrive deres fremtidige pressemeddelelser. ("Lydsenen" - hvor er det nu lige den sidder? ) For det andet er den fyldt med underlige, nærmest selvmodsigende (grænsende til intetsigene) postulater om produktets kvalitet og opbygning. ("Ubegrænset levetid, så længe den stadig virker" - eller hvad der nu står. )
Mage til selvfed, usaglig og intetsigende reklame skal man da lede længe efter.  __________________
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
|
|
mener faktisk at den gode peter var en af/den første forhandler der fik en advarsel efter det nye system. (er dog ikke helt hundrede procent).
jeg mener nu at han burde have spurgt pænt og have fået den slags lagt ind i nyhedssektionen __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
for sent.. igen...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
SATMIT
|
|
|
nej, hvorfor skulle konstruktøres holdninger, ikke afspejlse sig i deres mangler.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Produktet vil jeg ikke udtale mig om, men den reklame er da for langt ude. For det første er den skrevet helt af helvede til. AR burde seriøst overveje at hyre en skribent til at skrive deres fremtidige pressemeddelelser. ("Lydsenen" - hvor er det nu lige den sidder? ) For det andet er den fyldt med underlige, nærmest selvmodsigende (grænsende til intetsigene) postulater om produktets kvalitet og opbygning. ("Ubegrænset levetid, så længe den stadig virker" - eller hvad der nu står. )
Mage til selvfed, usaglig og intetsigende reklame skal man da lede længe efter. 
|
|
|
lige min mening.
og hvis der er nogen der tror, at det IKKE afspejler sig i de produker de laver, så har man godt nok meget at lærer.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til SAM25:
Hvad med om du lavede en overskrift på et indlæg som dette, der præcist fortæller hvad det drejer sig om, så man ikke klikker ind på noget man synes bare er for dumt?
Jeg synes du "lokker" os til at læse det du har skrevet ved at vi generelt synes titlen "ufatteligt" er for ubeskrevet og spændende.
Det er er ufatteligt for dig er ikke ufatteligt for alle andre.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
der bliver skam redigeret i nyhederne, derfor står der også "redigeret af xxx". Men vi kan jo ikke gå ind og omskrive alt hvad producenterne skriver, så er det jo ikke deres nyhed længere. folk skal bare huske, at hvis der står fx "Af Acoustic Reality, Redigeret af Red." så er det AR der har skrevet det, og Redaktøren har rettet i nyheden. At AR så er mere eller mindre kendt for at bruge mange superlativer er en anden ting, tag det som det er..
Hvis I har så mange problemer med den måde de skriver om deres produkter på, så kan I gøre et par ting. 1) Skriv dog en mail til AR. 2) Lad være med at læse deres nyheder. Men lad venligst være med at oprette flere tråde herinde omkring det. Skriv gerne om at I synes produktet er spændende/ser kedeligt ud. Men undgå at skrive om ordforbruget i nyheden. Det kan da næsten ikke være mere fjernt fra Hifi end det..
|
|
|

afspejler ordvalget i en annonce (kald det nyhed hvis i vil) ikke det produkt, og hvad det kan ? og hvis produktet er et hifi produkt, så hører det vil lige så meget til, som så meget andet, der ikke 100% relaterer sig til den direkte lydgengivelse fra produktet.
vi taler da også om design, fysisk fakta/data osv osv. og ingen af delene siger en hat om hvordan det lydder.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Til SAM25:
Hvad med om du lavede en overskrift på et indlæg som dette, der præcist fortæller hvad det drejer sig om, så man ikke klikker ind på noget man synes bare er for dumt?
Jeg synes du "lokker" os til at læse det du har skrevet ved at vi generelt synes titlen "ufatteligt" er for ubeskrevet og spændende.
Det er er ufatteligt for dig er ikke ufatteligt for alle andre.
|
|
|
ok.
adm.: gider i lave titlen om til " ufatteligt for mig" 
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle man anbefale SAM25 at kigge efter et forbrugerforum, der kan man få afløb for alle sine aggressioner. Måske kan man skrive til forbrugerrådet og forslå dem en brok-kasse.
Det har jo ikke meget med hifi at gøre, når man kun bekymrer sig om det der skrives i markedsføringen og ikke lytter til det færdige produkt.
Personligt finder jeg produktet er interessant ... nyskabende eller ej, for som gammel båndfusker så ved jeg at princippet byder på nogle lydmæssige muligheder og kvaliteter. Så kan AR puste sig lige så meget op, som han har lyst til i sin markedsføring ... det gør ikke produktet hverken mere eller mindre interessant i mine øjne.
Jeg tager hatten af for dem der prøver noget og tør prøve noget, og som tør stå frem ... det er ikke uden omkostninger ... som denne tråd ganske tydeligt viser. For der er kritikere nok ... der venter på at finde en sag de kan brokke sig over. Og sjovt nok er det altid de samme som brokker sig ... tankevækkende ikke.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |