| Forfatter |
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Acer:
Har været ude i skuret og checke fedtet; ELF Multipurpose lithium alcium grease hedder det. Den træghed jeg beskriver tror jeg selv stammer fra at der også er smurt fedt op langs spindlen og den er nok 6 cm høj og er dermed en stor kontaktflade der kan danne friktion, selvom der er smurt. Jeg ved også fra lejer der er fedtindsmurte at de går lidt trægere end uden fedt, når man sidder med dem i hånden. Fedtet har en vis klistertræghed i sig selv.
Nå, indtil videre lader jeg det sidde i, så må motoren vænne sig til det større træk den skal generere
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ypke..
Jeg har en fabriks ny! pick-up til dit arve stykke hvis du skulle få lyst.
(Den af typen med integreret pick-up hus)
Du siger bare til hvis du trænger til en ny diamant...
Forøvrigt en sjov pladespiller du har der.
Selve høvlen er jo fra dengang hvor det feks. ofte var 10CC, Led Zeppelin, Pink Floyd, Santana og Thin Lizzy der kørte rundt med 33 omdr. Eller Patrick Hernandez med Born to be alive på 45 omdr..! Those were the days
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige, den fedttype du har fat på der ser rigtig ud  . Men årsagen til trægheden kan også findes i oversmøring. Der må ikke komme for meget fedt i lejet - det kan det gå trægt af og i værste fald kan det begynde at varme. (Det sker nok ikke i en plov  ). Så ud med noget af det igen, der skal kun være et tynd lag i kuglebanerne __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal virke og det gør det også.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil bruge fedt , så meget lidt fedt  , og lad den køre så kom lidt olie i også så køre det .
Jeg køber bare syrefrit olie og fedt har jeg fra mit gammel job hvor vi lavet El-motor .
Husk på fedt samler på skidt og støv .
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gode gamle Garrard 301 værk var lavet i 2 forskellige udgaver.Udgave 1. Fedtsmurt centerleje, Udgave 2. Oliesmurt centerleje.Er der nogle som husker forskellen på leje opbygningen mellem de to typer?
Jeg stillede mit Thorens TD-124 værk følgende srørgsmål, 'nu har du i 40 år kørt på olie ønsker du fedt i hullet'.... . Thorensen svarede nervøst, 'giv du mig bare 40 år mere med olie, så skal du ikke høre et ondt ord fra mit centerleje'.
Intet i denne tråd har ændret på dette . __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pkt. 2 kører vel i et oliebad ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Niels_pils Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen!
Kenwoods lejer kan slet ikke holde olien inde! Så diskusionen var formålsløs! Hvis man hælder olie i et KD990/8030 løber det bare ud i bunden. Det er konstrueret med flad bund, der ligger på en teflonskive, der i øvrigt ikke kan tåle mineralske smøremidler!!!! Det fedt Kenwood (Eller Seiko som stod for produktionen af denne model) har valgt, er en af årsagerne til denne grammofons superflotte data, så mit råd er fingrene væk.......
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|