| Forfatter |
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan!
Så er vi oppe på en 5-6 tilmeldinger. Det begynder at ligne noget
Hvis det går som præsten prædiker kan jeg sige at et af aftenes temaer bliver AH! Njoe Tjoeb i forskellige udgaver. Spændende.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brian
Jeg vil også gerne komme den 13/11 - fra nykøbing F til Ringsted er ikke så slemt en tur så 
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg gerne vil vide hvor meget øl, sodavand, chips mv som der skal investeres i vil jeg gerne vide hvor mange der gider bruge en eftermiddag/aften på at, i selskab med andre Hifi4'ellere, nyde noget god musik og lære hinanden bedre at kende.
Kort sagt, har du lyst og ikke mindst mulighed for at komme lørdag d. 13.november så må du meget gerne sende mig en mail eller PB.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville meget gerne.. men kan desværre ikke komme derover der, men absolut et godt tiltag mens vi venter på en landsklub 
Glæder mig til at høre stratos igen 
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stadig mulighed for 1 eller 2 tilmeldinger, hvis der er nogen der har lyst.
Ellers er det herligt at se hvor mange der efterhånden har fået gang i hjemmebesøgene. Man kan vel ligefrem sige at landsklubben er blevet skudt i gang, ihvert fald den sjællandske/københavnske del.
Så mangler vi bare nogle fynske og jydske arrangementer. Kan i så komme igang derovre .
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian (og alle de andre i det midt sjælandske)
Vi overtager vores nye hus i de dage, så jeg kommer desværre ikke . Jeg er selv villig til at lægge hus og anlæg til når vi kommer på plads.
Håber at der kommer et lille referat af dagen __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian skrev:
|
Der er stadig mulighed for 1 eller 2 tilmeldinger, hvis der er nogen der har lyst.
Ellers er det herligt at se hvor mange der efterhånden har fået gang i hjemmebesøgene. Man kan vel ligefrem sige at landsklubben er blevet skudt i gang, ihvert fald den sjællandske/københavnske del.
Så mangler vi bare nogle fynske og jydske arrangementer. Kan i så komme igang derovre .
Brian
|
|
|
Hov Hov vi har vores kære Nad men ja givet at der sker mere ovre i det sjællandske angående fremvisning af eget udstyr.. så er det jo heldigt der går tog, nu når man (guderne må vide hvorfor) er flyttet til det mørke 
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil meget gerne være med, ved dog ikke 100% om den dag er ledig.
Ligger det langt fra Ringsted station? Og er der i så fald mulighed for afhentning?
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der sker sgu ikke en skid herovre...men husene er billige og så bliver der råd til noget godt grej  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
|
| Sendt: 14 November 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er første lytteaften vel overstået. Det var rigtig hyggeligt at få hilst på nogle af de andre hifi4all'ere og ikke mindst få lyttet til noget nyt og spændende musik.
Vi brugte en del tid på at sammenligne kabler, rør og cd-tweaks (bl.a Statmat). Der var ingen tvivl om at mine nye rør i Njoe Tjoeb'en er en rigtig god investering selvom de lige manglede den sidste bund ved Hård Rock. Det kommer forhåbentligt når de er blevet spillet til (pt. ca. 10 timers spilletid)
Ellers var aftenens store oplevelse de kabler kaldet Equilibrium som Jens ( aka AKSA) havde taget med. Mine Cardas kabler til ca. det dobbelt fik tæsk på stort set alle punkter. Mine Groneberg klarede det noget bedre end Cardas. Forskellen mellem Groneberg og Equlibrium ligger mest i at Groneberg giver en lidt mørkere klang, mens resten af spektret er stort set ens. Dog giver Equlibrium en lille smule bedre rumgengivels.
Vi brugte ikke så meget tid på CD-tweaksne, men umiddelbart virkede Statmat bedst i mit set-up mens Holfi's lignende produkt ikke gav den store virkning.
Hvad angår resten af mit set-up vil jeg overlade evt vurderinger til de andre deltagere.
Alt i alt vil jeg sige at det var en rigtig god aften og jeg håber at de næste arrangementer bliver lige så hyggelige
Brian
__________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en rigtig hyggelig dag/aften .
Min Tjoeb er spillet til nu (lidt over de forskrevne 500 timer), så jeg regner med at putte siemens rør i i aften. Spændende om det rykker...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af deltagerne der har lidt info om aftenens forløb at dele ?
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, så må jeg hellere lige skrive lidt 
Ankom ca. halv seks på adressen, blev mødt af brian og aksa(?) og fik desværre at vide, at nogle at de tilmeldte havde meldt fra igen. Det var ærgeligt, for det blev ellers til en god aften. Senere kom Jan (kan desværre ikke huske hans brugernavn).
Med lidt rødvin i glasset fik vi smidt lidt musik på brians anlæg, som bestod af en Njoe Tjoeb cd, og for- og effektforstærker fra Odyssey Audio. Forstærkerne har jeg ikke set før, og specielt effektforstærkeren virker meget tillidsvækkende. Designet på forforstærkeren bryder jeg mig personligt ikke om, men sådan er det jo. Højttalerne var også fra Odyssey Audio, men modellen fik jeg ikke fat i.
Vi fik hørt lidt af hvert, bla. Sinead O'connor, Sting, Minh Doky, Lynyrd Skynyrd, G3, lidt klassisk og lidt soundtrack oma.
I mine ører lød meget af det rigtig flot, og især i akustiske numre var der rigtig flot med ruminformation og detajler. Stemmer og instrumenter lød rigtig godt og ægte. Men da Rammstein kom på, lød det helt forkert. Jeg var slet ikke "skræmt" på den måde man bør være under Rammsteins numre, til den slags musik var simpelthen for lidt bund i højttalerne (som altså også kun havde 2x5" bas/mellemtoner pr. side!). Chris Minh Dokys bas lød ellers glimrende, omend den måske manglede det allerdybeste. Og under et Yello nummer var der også nogle meget lavfrekvente lyde tilstede, men niveauet i bassen var lidt lavt. Så hvad højttaleren angår, er den aldeles udemærket til akustisk og vokalmusik, men til rock og bas-tung musik er det nok ikke den rigtige.
Vi eksperimenterede også med lidt forskellige kabler, aksa havde medbragt nogle hjemmelavede kabler af sølv, og med hhv Eichmann BulletPlug og WBT NextGen stik. På Brians anlæg sad i forvejen nogle Cardas kabler, med både ferritkerne og "silent terminators" på (tag den, Schwarzenegger!). Vi prøvede først at skifte kablet mellem cd og forforstærker, og sølvkablet lød noget bedre, og frem for alt mørkere i klangen end Cardas. Jeg har ikke den store erfaring med sølvkabler, men jeg opfatter tendensen som, at de typiske er lyse/diskantprægede i klangen. Det var altså ikke tilfældet på dette setup. Senere satte vi også sølvkabel mellem for- og effektforstærker, men det det gav ikke helt den samme oplevelse som ved skift mellem cd og forforst.
Som brian skrev prøvede vi også at lege med Statmat og Holfi's Stabilizer. De havde nogenlunde samme virkning, men Statmat'en dog i højere grad end Holfi'en. Måske var den ikke blevet lyst nok på...
Ellers må jeg sige tak for en hyggelig aften og god rødvin, næste gang kan vi mødes hos mig. Den 27 eller 28/11 kunne være en idé, ellers er tirsdage og onsdage også gode.
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De højtalere vi lyttede til hedder Odyssey Audio Nightingale.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det lyder da hyggeligt.
Bare der dog var nogen i Jylland der ville holde noget lignende (og helst på en dag jeg ikke skal noget)  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja det var en virkelig hyggelig aften - jeg er desværre ikke så god til at forklarer mig men den beskrivelse Præsten giver er meget rammende.
Jeg ved ikke om Odyssey´s laver nogle større højtalere med lidt mere bund, for bortset fra den manglende bund var det et par lækre højtalere med en god diskant og mellemtone ( på YESés "south side of the sky" manglede der helt klart noget bund med disse højtalere )
Håber at der en anden dag kan laves en lytte aften - ihvertifald er jeg mere end villig til at deltage hvis det passer ind i mit arbejde.
Hilsen TUB61
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Lyder som om i har haft en rigtig hyggelig aften. Er ked af at jeg ikke kunne deltage, for der bliver knoklet på "musikrummet".
Som tidligere skrevet så ligger jeg gerne musik, anlæg og kaffe til når vi når ind i det nye år.
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik, det lyder da godt. Det er måske en omfattende operation du har gang i?
Som jeg skrev tidligere, har jeg et par dage inden jul hvor vi kan lytte hos mig, hvis folk er interesserede.
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne da være sjovt, og denne gang skal jeg nok dukke op, sorry. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|