| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Hehe det vil jeg håbe - under 9k er ihvertfald muligt. Du skal bare sikre dig at tv´et har indbygget Nicam-modul når du køber det dernede, for det er bestemt ikke altid tilfældet. |
|
|
Også når det gælder f.eks Fleggard lige syd for grænsen?
Foretrækker selv at hente det... det der med at skulle sende en masse penge til München f.eks. og så håbe det bedste er ikke lige mig!!! 
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Hehe det vil jeg håbe - under 9k er ihvertfald muligt. Du skal bare sikre dig at tv´et har indbygget Nicam-modul Hvad er dette nærmere betegnet? og hvorfor undlader de det dernede?? når du køber det dernede, for det er bestemt ikke altid tilfældet. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Ronin skrev:
| Hehe det vil jeg håbe - under 9k er ihvertfald muligt. Du skal bare sikre dig at tv´et har indbygget Nicam-modul Hvad er dette nærmere betegnet? og hvorfor undlader de det dernede??. |
|
|
|
|
|
Nicam er en bestemt måde at sende stereo-lyd på, og det system der bruges i Danmark. I tyskland bruger man A2 i stedet, derfor kan de være ligeglade med om der er Nicam modul i eller ej. Køber du et tv uden Nicam får du derfor ingen stereolyd fra den indbyggede tuner. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
Ronin skrev:
| Hehe det vil jeg håbe - under 9k er ihvertfald muligt. Du skal bare sikre dig at tv´et har indbygget Nicam-modul Hvad er dette nærmere betegnet? og hvorfor undlader de det dernede??. |
|
|
|
|
|
Nicam er en bestemt måde at sende stereo-lyd på, og det system der bruges i Danmark. I tyskland bruger man A2 i stedet, derfor kan de være ligeglade med om der er Nicam modul i eller ej. Køber du et tv uden Nicam får du derfor ingen stereolyd fra den indbyggede tuner.
|
|
|
Hvad er den dybere grund til dette??? At man i Tyskland benytter A2 og i Danmark Nicam? Gælder det også andre mærker?
|
| Til top |
|
| |
Sizzler Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for 3 uger siden købt et philips 37PF9986 LCD tv og jeg vil bare sige, at det står for fedt, jeg har nada problemer med for langsom responce tid hverken når jeg ser NFL eller andet form for sport. 
Så mit råd er køb det 32PF9986 da det efter min mening er et kanon fedt tv. . __________________ mvh.
Sizzler
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
Nicam er en bestemt måde at sende stereo-lyd på, og det system der bruges i Danmark. I tyskland bruger man A2 i stedet, derfor kan de være ligeglade med om der er Nicam modul i eller ej. Køber du et tv uden Nicam får du derfor ingen stereolyd fra den indbyggede tuner.
|
|
|
Hvad er den dybere grund til dette??? At man i Tyskland benytter A2 og i Danmark Nicam? Gælder det også andre mærker?
|
|
|
Det gælder alle mærker - Nicam benyttes som sagt ikke i Tyskland, så vidt vides! Det er derfor vigtigt at tjekke inden man køber - der er også gensalgsværdien at kigge på, og et tv uden Nicam vil uden tvivl få en hård medfart på brugtmarkedet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Zanetti skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det gælder alle mærker - Nicam benyttes som sagt ikke i Tyskland, så vidt vides! Det er derfor vigtigt at tjekke inden man køber - der er også gensalgsværdien at kigge på, og et tv uden Nicam vil uden tvivl få en hård medfart på brugtmarkedet!
|
|
|
Men kan de overhovedet købes med Nicam dernede???
Latterligt der er forskel mellem landene!!!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nok nød til at smide spørgsmålet til en af dem der sælger det dernede - grunden til den manglende Nicam-dekoder er dog ikke for at det skal være latterligt, men fordi at de ganske enkelt ikke har noget at bruge det til så længe de kører med A2-stereo. Hermed opnåes jo også en besparelse på tv´et samlet set!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Du er nok nød til at smide spørgsmålet til en af dem der sælger det dernede - grunden til den manglende Nicam-dekoder er dog ikke for at det skal være latterligt, men fordi at de ganske enkelt ikke har noget at bruge det til så længe de kører med A2-stereo. Hermed opnåes jo også en besparelse på tv´et samlet set! |
|
|
Dvs. det er et levn fra "gamle dage", at man i Danmark benytter Nicam og i Tyskland A2. Det bliver også noget besværligt at ændre kan man sige!!! 
Ja, jeg må høre dem ad... tak fordi jeg blev mindet om det!! 
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev desværre forhindret i at komme til K.T. Radio's Hifi-messe i weekenden. Jeg ville ellers gerne have set Philips 9509 og 9986 oppe mod hinanden. Er der nogen af jer, som var til hifi-messen, der vil give mig jeres oplevelse af de to tv?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
| Jeg blev desværre forhindret i at komme til K.T. Radio's Hifi-messe i weekenden. Jeg ville ellers gerne have set Philips 9509 og 9986 oppe mod hinanden. Er der nogen af jer, som var til hifi-messen, der vil give mig jeres oplevelse af de to tv? |
|
|
Jeg kan sagtens give dig oplevelsen af de to tv, men dog ikke fra messen - jeg har 9509 og en af mine venner 9986, og 9986 kan SLET ikke være med. Medmindre at man skal bruge det til still-billeder, er LCD´et udkonkureret på de fleste punkter af 9509´eren. Billeder i bevægelse bliver er sløret affære sammenlignet med 9509´eren og skarpheden er ikke den samme heller - 9986 er mere gnidret og "blid" i gengivelsen.
Ingen tvivl om at LCD´erne er på vej, men tiden er ikke moden endnu. 1-2 år mere, og det begynder at blive interessant! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
CosmoKramer Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
På almindelige lavopløste tv-transmissioner vil jeg give Ronin fuldkommen ret i, at billledet på 9986 har åbenlyse mangler i forhold til 9509. En anden historie er det derimod med et digitalt signal, i mit tilfælde oftest DVD afspilning, hvor LCD skærmen, efter min mening, står nøjagtig ligeså skarp som dens sidestykke i CRT-versionen. Slørede billeder har jeg dog svært ved at genkende fra min oplevelse af 9986, hverken fra sports transmission eller DVD. En mulig forklaring på Ronin's oplevelse af 9986 som gnidret og sløret kunne være, at LCD er begrænset i antallet af farvenuancer det kan gengive.
Så vidt jeg er informeret skulle både TV2 og Danmarks Radio starte med udelukkende digitale transmissioner allerede fra 2005, hvilket velsagtens vil øge den oplevede kvalitet ved tv-transmission på LCD skærme.
Oplevelsen af billeder er som bekendt en meget personlig størrelse, diskussion uden ende og formål rent ud sagt, så konklusionen på Louis' første indlæg må blive, at man må ud og tage de forskellige muligheder i øjesyn og lade hånt om andres præferencer.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
At billedet er "sløret" skyldes ikke kun farvenuancerne men også responstiden, og den er ganske enkelt ikke langt nok nede endnu - tror dog ikke at vi skal meget mere end 1-2 år ud i tiden før den er i vinkel.
Det skal siges at det er set med de kritiske øjne - de fleste mennesker kan sagtens leve med LCD´erne som de er nu. Oplevelsen af min kammerats LCD bygger skam både på tv og dvd-gengivelse!
Men CosmoKramer har ganske ret - du må ud og se det selv med egne øjne - det er trods alt dem der skal være dommer for dig!
Og jo, digital transmission er planlagt til 2005, og det vil give bedre billeder - ikke kun på LCD, men på alle tv generelt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så at 9509'eren har fået en lillebror 32pw9309... så den i Electronic World. Kunne ikke rigtig vurdere billedkvaliteten, da den som sædvanligt var elendig indstillet!!!
Nogen der kender noget til dens egenskaber??? Er den en reel rival til storebroderen???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
Så at 9509'eren har fået en lillebror 32pw9309... så den i Electronic World. Kunne ikke rigtig vurdere billedkvaliteten, da den som sædvanligt var elendig indstillet!!!
Nogen der kender noget til dens egenskaber??? Er den en reel rival til storebroderen???
|
|
|
Det er en 9308 i nyt design og med et ekstra scart-stik. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Louis skrev:
| Jeg blev desværre forhindret i at komme til K.T. Radio's Hifi-messe i weekenden. Jeg ville ellers gerne have set Philips 9509 og 9986 oppe mod hinanden. Er der nogen af jer, som var til hifi-messen, der vil give mig jeres oplevelse af de to tv? |
|
|
Philips havde kun fladskærme med på messen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
|
Det er en 9308 i nyt design og med et ekstra scart-stik.
|
|
|
Dvs. 9509'eren er klasser bedre?? Den har vel ikke Pixel Plus 2???
|
| Til top |
|
| |
Louis Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har her til aften set både 32PW9509 og 32PF9986. Desværre ikke ved siden af hinanden, men i to forskellige radio/tv-forretninger.
Det bliver et svært valg.
9986 imponerer med den høje kontrast, ambilight og flotte design. Utrolig flot på dvd. Desværre en del grums ved antennesignal.
9509 har også et pænt design, rigtig flotte billeder både på dvd og antennesignal. Mangler noget af 9986'erens høje kontrast.
Ingen tvivl om, at 9986 skal have et digitalt signal. Jeg har dvd og digital parabol. Det er kun tv2, jeg ser fra almindelig loftantenne.
Men alligevel - 9986 koster det dobbelte - er 9986 dobbelt så god? Næste udgave af Philip' LCD-skærme bliver sikkert endnu bedre. Hvilken af de to tv mon holder værdien bedst?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
|
Det er en 9308 i nyt design og med et ekstra scart-stik.
|
|
|
Dvs. 9509'eren er klasser bedre?? Den har vel ikke Pixel Plus 2???
|
|
|
32PW9509 har Pixel Plus 2 (det har det andet ikke) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|