| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte til noget Royal Hunt eller Cornerstone. Begge to er danske bands i verdensklasse.
Jeg så Cornerstone på The Rock for 14 dage siden og var ved at ryge på røven over deres forsanger, den skotske Dougie White (Rainbow, Yngwie Malmsteen o.s.v.).
Vil du hellere ha' noget mere Symfonisk/Progressivt så prøv det fedeste svenske band A.C.T
Ellers prøv med noget gammelt SAGA, det holder 100%. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Operation Mindcrime vil nok falde i din smag. Den er ikke dum, men jeg synes Rage For Order er mere langtidsholdbar.
/vilmann |
|
|
Har fået lyttet en del til "Operation Mindcrime" de sidste dage og den er superfed!!!
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hører jeg ganske vist ikke så meget rigtig tråd mere, men man er vel
gammel headbanger, så kommer der noget spændende ind fra højre, for jeg
da hurtig julelys i øjnene. Som jeg tidligere har nævnt, (hvis man da
kan tåle andet end Bon Jovi og Europe (som intet har med hævi at gøre  ) (man kan ligefrem se på dem at de lugter af firser parfume!) så lyt til TOXICITY fra System Of A Down.... DEN RYKKER!!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Nu hører jeg ganske vist ikke så meget rigtig tråd mere, men man er vel gammel headbanger, så kommer der noget spændende ind fra højre, for jeg da hurtig julelys i øjnene. Som jeg tidligere har nævnt, (hvis man da kan tåle andet end Bon Jovi og Europe (som intet har med hævi at gøre ) (man kan ligefrem se på dem at de lugter af firser parfume!) så lyt til TOXICITY fra System Of A Down.... DEN RYKKER!!!!!!!!!! |
|
|
Helt enig!! Bon Jovi og Europe er ikke heavy...
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Har fået lyttet en del til "Operation Mindcrime" de sidste dage og den er superfed!!! |
|
|
Hehe, velkommen siger jeg bare! for det er en fantastisk klassiker du har i ørerne der.
Jeg har ikke lige læst alt igennem, men en anbefaling kan være Syhphony
X der også er super progressiv metal som jeg kan anbefale hvis man er
til DT og QR. Start ikke med deres seneste, men den der hedder V. Det
er lidt lige som med Dream Theater, de er noget vildere på deres
seneste, og måske knap så "lige til".
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Empire er også helt fantastisk... "The Thin Line", "Another Rainy Night", "Silent Lucidity" og bonus nummeret "One And Only" går rent ind!!!!!
Næste skridt hedder Promised Land og Rage For Order. 
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Queenrÿche er desværre overset herhjemme synes jeg, det er virkelig en skam, for som du har fundet ud af så har de jo lavet meget godt . Promised Land er helt sikkert værd at investere i, den var for mig lidt sværere at komme igang med i forhold til Empire og Operation Mindcrime - men når man først har fået hul på den så giver den mange-fold igen! Jeg har selv Rage for Order til gode så den vil jeg ikke kommentere, udover at 'I Dream in Infrared' og 'Chemical Youth' er rigtig fede! 
Hvilken udgave af Empire har du købt? den alm. eller den remasterede med bonus tracks? deres udgave af Simon & Garfunkle's Scarborough Fair synes jeg er helt fantastisk, det var meningen at den sang skulle spilles sådan!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
|
Queenrÿche er desværre overset herhjemme synes jeg, det er virkelig en skam, for som du har fundet ud af så har de jo lavet meget godt . Promised Land er helt sikkert værd at investere i, den var for mig lidt sværere at komme igang med i forhold til Empire og Operation Mindcrime - men når man først har fået hul på den så giver den mange-fold igen! Jeg har selv Rage for Order til gode så den vil jeg ikke kommentere, udover at 'I Dream in Infrared' og 'Chemical Youth' er rigtig fede! 
Hvilken udgave af Empire har du købt? den alm. eller den remasterede med bonus tracks? deres udgave af Simon & Garfunkle's Scarborough Fair synes jeg er helt fantastisk, det var meningen at den sang skulle spilles sådan
|
|
|
De er helt suveræne!!!
Har købt den remasterede, så jo har fået lyttet til "Scarborough Fair" også og den er også rigtig fed. Stereo Studio havde eller har (i hvert tilfælde her i Århus) Operation Mindcrime og Empire til sølle 39 kr, godt nok ikke remasteret. Alle burde købe disse to skiver!!
Hvad med det nye de har lavet? Er det meget anderledes?
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
De er helt suveræne!!!
Har købt den remasterede, så jo har fået lyttet til "Scarborough Fair" også og den er også rigtig fed. Stereo Studio havde eller har (i hvert tilfælde her i Århus) Operation Mindcrime og Empire til sølle 39 kr, godt nok ikke remasteret. Alle burde købe disse to skiver!!
|
|
|
Har set Stereo Studio's tilbud, jeg troede ik mine øjne da jeg så prisen, alle som har bare en smule interesse i rock burde have dem stående som fast inventar! Jeg har ikke hørt særlig meget af deres nyere musik, jeg har Queensrÿche EP, Operation Mindcrime, Empire og Promised Land... har hørt at Here in the Now Frontier er en seriøs detour fra hvad de plejer at lave - både musikalsk og kvalitetsmæssig. Q2K har jeg hørt lidt, og der er bestemt nogle gode sange derpå, men har ikke kunne finde den til under 149 kr, og det syns jeg ik den er værd - vil gerne gi en hundredelap for den dog. Tribe skulle ifølge kloge hoveder være lidt en tilbagevending til den gamle stil, anno '04, men jeg har desværre ikke hørt den endnu, det kommer nok .
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
Zanetti skrev:
|
De er helt suveræne!!!
|
|
|
Har set Stereo Studio's tilbud, jeg troede ik mine øjne da jeg så prisen, alle som har bare en smule interesse i rock burde have dem stående som fast inventar! Jeg har ikke hørt særlig meget af deres nyere musik, jeg har Queensrÿche EP, Operation Mindcrime, Empire og Promised Land... har hørt at Here in the Now Frontier er en seriøs detour fra hvad de plejer at lave - både musikalsk og kvalitetsmæssig. Q2K har jeg hørt lidt, og der er bestemt nogle gode sange derpå, men har ikke kunne finde den til under 149 kr, og det syns jeg ik den er værd - vil gerne gi en hundredelap for den dog. Tribe skulle ifølge kloge hoveder være lidt en tilbagevending til den gamle stil, anno '04, men jeg har desværre ikke hørt den endnu, det kommer nok .
|
|
|
Ja, det er dælme rock når det er allerbedst!!!
Jeg har også kun Operation Mindcrime og Empire, men specielt Promised Land er lige om hjørnet. De remastrede udgaver er jo billige på CDON. Har lyttet til numrene på http://www.queensryche.com/, men kvaliteten er elendig, så man kan først rigtig bedømme numrene når skiven ligger i CD-afspilleren.
Fandt også lige dette... http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=11442 Det er dælme billigt, hvis de ellers kan skaffe den...
En lille tilføjelse... fandt lige den remastrede Operation Mindcrime i Fona til blot 39 kr og Tribe til 69. De måtte ejes!!! Tribe lyder rigtig rigtig fed også!!!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan anbefale/fraråde følgende:
Kyuss Big Wreck Fates Warning Red Rider King's X Masters of Reality Crimson Glory Morgana Lefay It Bites Blue Öyster Cult Clay People Crimson Glory Nevermore Arena Enchant Morgana Lefay Dan Swano Randy Jackson Vanden Plas D'Arcy Mc Guire Event Zero Hour Nightingale Halford Zanister
Ja, der er lidt at vælge imellem... 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed anbefalet omend min kendskab er lidt begrænset. Men det er også et lidt hemmeligt band.
Det er et spøjst bandt. Den første plade er meget 70-agtig og så alligevel ikke. Der er sådan en moderne hardrock kant over det.
Men band-navnet passer egentlig meget godt. Zeppelin og Cream har i hvert fald ikke levet helt forgæves
Det er faktisk et stykkke tid siden, jeg har hørt den.
Men jeg den tredie plade: Sunrise On The Sufferbus. Den er god og jeg jeg hører den ofte. Ginger Baker (ex. Cream) spiller trommer, og det er han dæleme god til., men det er langt fra en traditionel rockplade. En sang der hylder den engelske eftermiddags-the og Naked witches dancing in the moonlight i skøn forening.
Det er nogenlunde hvad jeg ved om dem. Men jeg har hørt en live-ting optaget sidst i '90-erne - den lød ret godt.
Jeg tror Masters Of Reality er gået hen og blevet lidt af et projekt-orkester for bagmanden Criss Goss. De er næppe opløst som sådan, de spiller bare ikke, før han finder nogen at spille med.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
Fates Warning - Fedt band, hvis du kan lide det gamle Queensryche(warning), så tjeck FW's tidlige albums ud.
Crimson Glory: Se fates warning - klassisk power/prog metal
Morgana Lefay: Lidt i stil med Savatage
Nevermore: Meget anbefalelsesværdigt, hvis man er til teknisk metal i den hårde ende - en slags videreførelse af det gamle klasse band 'Sanctuary'
Arena: Mere over i prog hard rock stilen - ganske godt
Halford: Soloband dannet af sangeren fra Judas Priest, første album er klassisk metal i stil med JP, nr. 2 er lidt mere moderne. Begge er absolut værd at eje.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen perfekt... så er der lidt at gå efter. 
Hvordan ligger Queens Of The Stone Age og Hammerfall i forhold til f.eks Queensrÿche og Iron Maiden?
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
En lille tilføjelse... fandt lige den remastrede Operation Mindcrime i Fona til blot 39 kr og Tribe til 69. De måtte ejes!!! Tribe lyder rigtig rigtig fed også!!!!
|
|
|
Argh - nu skal der jo bruges penge igen - damn you Zanetti 
Fed tråd ellers, fyldt med inspiration...
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også fremhæve Blue Murder med guitarist John Sykes kendt fra Thin Lizzy samt en af mine absolutte favoritter Whitesnake. En anden er Lynch Mob, hvor jeg specielt synes at albummet Wicked Sensation er rigtig fed!!! Så er der også Alter Bridge, Starship, Vain, Dr. Feelgood, Waysted, Ratt samt Lillian Axe. De sidste må I selv slå op på http://www.allmusic.com. Tilmelder man sig herinde kan man også lytte til de forskellige albums.
|
| Til top |
|
| |