Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: alle ens ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hvad er så mit problem…

f.eks. Steen taler for lukkede konstruktioner. Fair nok. Der er nok meget der kan bevise at den er bedst… nogen gange. Men hvis jeg nu var en 18 knægt, der gav den for vildt i weekenden til raves og til 120 dB techno, så er det min virkelighed. Så dur en 8” i et lukket kabinet, assisteret at en finesmecker tweeter ikke.

Hvis jeg er til store orgel værker, i kirker. Så er det min virkelighed. Så er en ELS’er med 1000w i røven min løsning.

Osv.

Om så Duelund kan ”bevise” 99.9% at en anden løsning er mere rigtig. Så ændre det ikke på at virkeligheden ikke er opfattet ens. Og derfor holder det ikke.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Hvad er så mit problem…

f.eks. Steen taler for lukkede konstruktioner. Fair nok. Der er nok meget der kan bevise at den er bedst… nogen gange. Men hvis jeg nu var en 18 knægt, der gav den for vildt i weekenden til raves og til 120 dB techno, så er det min virkelighed. Så dur en 8” i et lukket kabinet, assisteret at en finesmecker tweeter ikke.

Hvis jeg er til store orgel værker, i kirker. Så er det min virkelighed. Så er en ELS’er med 1000w i røven min løsning.

Osv.

Om så Duelund kan ”bevise” 99.9% at en anden løsning er mere rigtig. Så ændre det ikke på at virkeligheden ikke er opfattet ens. Og derfor holder det ikke.

Det er klart at en 8 tommer bas ikke klarer voldsomme lydtryk..

Så ved voldsomme lydtryk vil en ELS'er(ved ikke lige vad det er). Givetvis spille mere korrekt..

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Sam,

Du kan nok råbe fra nu af og til dommedag og så højt du vil, at rødt og grønt er det samme eller mindst lige så godt som blåt. Effekten bliver nok den samme....

Hvis du er glad for det du har, så er det fint. Derfor behøver du ikke at sabotere sitet med dine uunderbyggede påstande og meningsløse kritik.

Over and out,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Sam,

Du kan nok råbe fra nu af og til dommedag og så højt du vil, at rødt og grønt er det samme eller mindst lige så godt som blåt. Effekten bliver nok den samme....

Hvis du er glad for det du har, så er det fint. Derfor behøver du ikke at sabotere sitet med dine uunderbyggede påstande og meningsløse kritik.

Over and out,

Karsten

tak !

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Hvad er så mit problem…

Osv.

Hvis du vil have technoen eller orglet gengivet korrekt dur ingen af dine løsninger. Så det er dårlige eksempler.

Mvh.

Frederik 

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Hvad er mon en ELS'er?

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
sam25 skrev:

Hvad er så mit problem…

Osv.

Hvis du vil have technoen eller orglet gengivet korrekt dur ingen af dine løsninger. Så det er dårlige eksempler.

Mvh.

Frederik 

Nej det er ej !

Find på noget nyt tak. Mere eller noget andet, end jeres altid spillede plade:

"i tager fejl, vi har ret" af og med  "Duelund og decibelene"

På forhånd tak !  eller er det ikke et ønske program ?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

ideen bag denne diskussion er sikkert god nok, så skal vi ikke holde den fast på det? ja/nej argumentation dur ikke her...

der findes ingen absolut sandhed, og dca siger ikke de har den rigtige opfattelse, de siger at der er hvad de opfatter som det mest korrekte...

techno eksemplet er faktisk godt...

det en ung knægt opfatter som korrekt techno er det ikke i hifi mæssig forstand...

men vi er allesammen enige om at "rigtig" techno skal være højt og med en masse bas?

så nytter det ikke at tilægge det egenskaber der tilhører den akustiske feinsmecker genre... 

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis hifi, betyder korrekt gengivet, så må det jo også omfatte, techno ved 120dB og med +12dB ved 80 hz.

Ellers er det jo ikke korrekt gengivelse, men kun et del, korrekt gengivet.

Ved ikke om en DCA ht'er kan spille 120dB ! Hvis den ikke kan, så er den jo ikke en hifi/korrekt gengiver af techno. Og så falder ideen med korrekt gengivelse vel på gulvet.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Ja, hvis hifi, betyder korrekt gengivet, så må det jo også omfatte, techno ved 120dB og med +12dB ved 80 hz.

Nu kender jeg ikke det helt store til techno. Men formedentlig er musikken optaget med det ønskede hæv i bassen, så der ikke kræves en hævet frekvensgang fra anlæget.

Ved ikke om en DCA ht'er kan spille 120dB ! Hvis den ikke kan, så er den jo ikke en hifi/korrekt gengiver af techno. Og så falder ideen med korrekt gengivelse vel på gulvet.

Jeg er da rimelig sikker på at DCA kan lave en højttaler som er i stand til at gengive det ønskede niveau. Men langt de fleste stiller sig tilfreds med mindre, derfor kan højttaleren blive billigere.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
sam25 skrev:

Nu kender jeg ikke det helt store til techno. Men formedentlig er musikken optaget med det ønskede hæv i bassen, så der ikke kræves en hævet frekvensgang fra anlæget.

Jeg er da rimelig sikker på at DCA kan lave en højttaler som er i stand til at gengive det ønskede niveau. Men langt de fleste stiller sig tilfreds med mindre, derfor kan højttaleren blive billigere.

Takker, det eneste jeg prøvede at sige.

Jeg skal undlade diverse smileys, som ikke er befordrende for diskussionen.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg vil have maskinlarm, så går jeg ned på værkstedet og starter nogle..

Hvad er Techno?, var det ikke det legetøj der i sin tid (fortiden!) pirrede den lille bitte præcisionsmekaniker?

Mvh. Jens/Modifix

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Hvis jeg vil have maskinlarm, så går jeg ned på værkstedet og starter nogle..

Det lyder nok ikke meget anderledes oppe i stuen

Hvad er Techno?, var det ikke det legetøj der i sin tid (fortiden!) pirrede den lille bitte præcisionsmekaniker?

Aner det ikke, kom andrig videre end dublo

Mvh. Jens/Modifix

Jeg tro denne tråd er død.

Tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes