| Forfatter |
|
Detox Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest interessante ved denne tråd er nok, at det som for nogle synes fuldstændig indlysende, for andre er en ren utopi og omvendt.
Medmindre man da bare diskuterer for diskussionens skyld  __________________ Detox
|
| Til top |
|
| |
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, Antisilver. Jeg har desværre ikke den der ordbog. Jeg bruger Webster's til den slags. Der står: "...the science of the nerves and the nervous system...".
Du må da have lært i skolen, hvad "- logi" betyder..?
Go'nat og sov godt __________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
og dermed fik jeg ret! i den del af snakken
|
| Til top |
|
| |
Detox Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Det er væsentligt i denne her sammenhæng at vide, hvad der er oppe og ned..i den menneskelige hjerne. F.eks det forhold..at neurale forbindelser "fastlåses" løbende med den betydning..at hørelsen farves..af denne synapsekobling
Dermed bliver hørelsen overdetermineret af tidligere akustiske fænomener, således at man ikke lytter frit...men i virkeligheden igennem det filter, de tidligere akustiske oplevelser har nedbrændt i hjernen via "fastlåsning af synapser"
Måske giver dette her ikke mening for den gennemsnitlige bruger her, men det er jo ligetil at forstå, at dersom hørelsen er forudbestemt af tidligere prægninger, så er det jo inkorrekt at forestille sig, at hørelsen er fri til at høre med "friske ører".
|
|
|
Dette, som sagt udemærkede indlæg, modsiger da i den grad essensen af dine andre indlæg. __________________ Detox
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 03:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine indlæg modsiger ikke sig selv!
det var dog infamt at påstå noget sådant. Hvorhenne da?
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Mr. Antisilver
Du må altså lytte til hvad jeg sagde på chatten på dag 1 hvor vi snakke sammen.. - "vi snakkede om hvordan du skulle snakke til/med folk, hvis du skulle ha' glemt det" Du ved ganske givet en masse om en masse, det kan alle og enhver se, men du kommer altså ingen steder på den her måde..: Du stiller dig op på et bord, kigger ned på folk, og siger SÅDAN er det!.. Uden nogen form for logisk forklaring..
Når du endelig kommer med en forklaring, slutter du med at sige at den gennemsnitlige bruger herinde nok ikke forstår hvad du lige har skrevet.. Hvis det så end passede, hvorfor så skrive det?, så er der jo ikke mange der for noget ud af dine indlæg..
Hvis du virkelig ikke kan skrive så den gennemsnitlig bruger her kan forstå det, skulle du måske lære det først, jeg står gerne klar til at hjælpe dig, for du indeholder da en masse viden! - En skam hvis det skulle gå til spilde, grundet kommunikationsproblemer..
Noget af det jeg oplever folk bare ikke kan ta' er nok folk kommer med udtryk som Vrøvl, Ævl mm.. Disse ord efterfulgt af en god forklaring, er stadig noget snavs, med de ord er der Ingen der vil lytte til en.. Og du skriver dem tit, endda uden en god forklaring.. Det er det værste du overhovedet kan gøre.. Du skulle i stedet skrive: "Der er jeg ikke enig, jeg mener bla.."
Hvis du virkelig ikke vil prøve at skrive i et mere positivt sprog, så ser jeg ikke din grund til at være her ? hele ideen med et forum er vel at dele viden, men på din måde, uanset hvad du selv mener med det, så tolkes det som blær, en arrogant person der ikke har andet at lave end at vise hvor klog han er.. Måske tolkes du endda som en tåbe, der bare skriver en masse for at få tiden til at gå. " - Det er vel ikke din mening ?"
Jeg vil sige at jeg ikke længere ser på dig negativt, ikke efter vi har snakket lidt på chatten, det er gået op for mig at du indeholder en mere end negative bemærkninger.. "du er dog en svær kiks at spise :("
- Hvorfor skriver jeg ikke dette som en privat besked, tjaa, det burde jeg nok, men måske du ikke VIL ta' imod råd fra andre ? I så fald, kunne dette indlæg måske bringe lidt lys over at der findes gode ting i dig :)
PS. Hvad er det værste der kunne ske ved at snakke lidt mere pænt ? - tænk over den :)
Hygge/Snakkes! __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Antisilver...det var dog noget forfærdeligt vrøvl du fyrer af. Personerne der har foretaget testen, kan ikke bevise noget, men det kan du da heller ikke. Hvorfor er du så skråsikker på at subsonisk bas ikke kan påvirke os mentalt? Kan du bevise det? Har du testet det på et stort publikum? Nej, vel? Godt så...
Og hvis du skal irettesætte folk og prøve at fremstå intelligent ved hjælp af synonymer og store ordvendinger, så få da lige grammatikken i orden først. Hvad skal alle de tankestreger (...) til for?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
|
Hejsa Mr. Antisilver
Du må altså lytte til hvad jeg sagde på chatten på dag 1 hvor vi snakke sammen.. - "vi snakkede om hvordan du skulle snakke til/med folk, hvis du skulle ha' glemt det" Du ved ganske givet en masse om en masse, det kan alle og enhver se, men du kommer altså ingen steder på den her måde..: Du stiller dig op på et bord, kigger ned på folk, og siger SÅDAN er det!.. Uden nogen form for logisk forklaring..
Når du endelig kommer med en forklaring, slutter du med at sige at den gennemsnitlige bruger herinde nok ikke forstår hvad du lige har skrevet.. Hvis det så end passede, hvorfor så skrive det?, så er der jo ikke mange der for noget ud af dine indlæg..
Hvis du virkelig ikke kan skrive så den gennemsnitlig bruger her kan forstå det, skulle du måske lære det først, jeg står gerne klar til at hjælpe dig, for du indeholder da en masse viden! - En skam hvis det skulle gå til spilde, grundet kommunikationsproblemer..
Noget af det jeg oplever folk bare ikke kan ta' er nok folk kommer med udtryk som Vrøvl, Ævl mm.. Disse ord efterfulgt af en god forklaring, er stadig noget snavs, med de ord er der Ingen der vil lytte til en.. Og du skriver dem tit, endda uden en god forklaring.. Det er det værste du overhovedet kan gøre.. Du skulle i stedet skrive: "Der er jeg ikke enig, jeg mener bla.."
Hvis du virkelig ikke vil prøve at skrive i et mere positivt sprog, så ser jeg ikke din grund til at være her ? hele ideen med et forum er vel at dele viden, men på din måde, uanset hvad du selv mener med det, så tolkes det som blær, en arrogant person der ikke har andet at lave end at vise hvor klog han er.. Måske tolkes du endda som en tåbe, der bare skriver en masse for at få tiden til at gå. " - Det er vel ikke din mening ?"
Jeg vil sige at jeg ikke længere ser på dig negativt, ikke efter vi har snakket lidt på chatten, det er gået op for mig at du indeholder en mere end negative bemærkninger.. "du er dog en svær kiks at spise :("
- Hvorfor skriver jeg ikke dette som en privat besked, tjaa, det burde jeg nok, men måske du ikke VIL ta' imod råd fra andre ? I så fald, kunne dette indlæg måske bringe lidt lys over at der findes gode ting i dig :)
PS. Hvad er det værste der kunne ske ved at snakke lidt mere pænt ? - tænk over den :)
Hygge/Snakkes!
|
|
|
Dette er nok tråden bedste indlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Muttley.
Jeg skriver som det passer mig.Når emnet kræver det som I dette tilfælde, kan det ikke undgåes, at nogle tror, at ham der med alle de svære ..ord..er arrogant.
Det er mig i en nøddeskal. Kan være seriøst og saglig, som I dette tilfælde, hvor jeg er altså er gået efter bolden og så kan, jeg, som Muttley har bemærket også være mere "almindelig!, hvis situationen er til det..og jeg glæder mig dog blot over een ting sålangt: at Muttley efterhånden er blevet klar over dette!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulsenet.
mine tankestreger..skal du blande dig udenom!
Og min grammatik fejler vist ikke det store!.
Jeg hylder ikke, hvis hr.Pulsenet ellers havde læst, hvad jeg skrev, at holde store opskruede test, når testene i sig selv er problemet!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| til Muttley.
Jeg skriver som det passer mig.Når emnet kræver det som I dette tilfælde, kan det ikke undgåes, at nogle tror, at ham der med alle de svære ..ord..er arrogant.
Det er mig i en nøddeskal. Kan være seriøst og saglig, som I dette tilfælde, hvor jeg er altså er gået efter bolden og så kan, jeg, som Muttley har bemærket også være mere "almindelig!, hvis situationen er til det..og jeg glæder mig dog blot over een ting sålangt: at Muttley efterhånden er blevet klar over dette! |
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| siden hvornår er HiFi blevet sjovt?..det er nærmest blodig alvor |
|
|
seriøs og saglig...
du burde ignorere de negative udtalelser fra andre og benytte en anden tiltale form, hvis du vil have dit budskab frem.
det er lidt OT, men det virker som om at du måske kunne bidrage med noget konstruktivet til debatten, hvis du blot kunne formå at formulere dig anderledes.
Den tiltale form du benytter, salig eller ej, er yderst skadelig for budskabet i dine indlæg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kyhn.
Mon er det den, der sidder inde med den kontante viden(i dette tilfælde Hjernens funktionsmåde), der har problemet?
Jeg tvivler.Problemet er snarere at mænd ikke ret godt tåler at indse, at de ikke ved nok om dette eller hint og så samtidigt skrive det.
Om folk betragter mig som et skadedyr..er deres hovedpine.
Hermed afslutter jeg for min dels vedkommende denne tråd, da de samme folk gentager de samme ting i det uendelig og dermed viser, at de ikke gider gå den lange omvej, det er, at sætte sig ind i hjernen!
|
| Til top |
|
| |
Detox Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, men ikke desto mindre kan det faktum at dyb bas, på nogle mennesker og dyr, virker foruroligende, jo ikke bortforklares med nok så fine eller svære ord og betragtninger. Og der er jo i sig selv heller ikke noget mærkeligt eller mystisk over emnet, det er bare almindelig sund fornuft i mine øjne.
__________________ Detox
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Post Scriptum til Detox:
Sund Fornuft---->Findes ikke---->Vedtagne konventioner er ikke altid Sunde!
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen gange læser folk kun det de vil læse. Når jeg overhovedet nævnte børnebogen under mit tidligere indlæg, så var det jo ikke fordi det var interessant at fænomenet omtales i en børnebog eller for at bringe børnebøger ind i dette forum.
Men interessant ud fra, i hvert fald mit synspunkt, fordi man åbenbart kendte til fænomenet for 37 år siden og kunne lave en bog som er bygget op omkring denne teori.
Hvis man var mere interresseret i emnet så kunne man bruge denne oplysning til at komme videre med, fordi det så må betyde at der findes teorier om dybe lydes inflydelse på det menneskelig nervesystem fra dengang som kunne bruges til at understøtte eller afbekræfte den omtalte nye undersøgelse.
Personligt syntes jeg også, at det var en interressant at støde ind argumentet, idet De Tre Detektiver på Spøgelsesslottet, jo på sin vis er kult, og er blevet læst af de fleste fra min generation og jeg tror, at alle kan huske det med de dybe orgeltoner.
Men sorry! Det er måske lidt ved siden af!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoLa skrev:
|
Nogen gange læser folk kun det de vil læse. Når jeg overhovedet nævnte børnebogen under mit tidligere indlæg, så var det jo ikke fordi det var interessant at fænomenet omtales i en børnebog eller for at bringe børnebøger ind i dette forum.
Men interessant ud fra, i hvert fald mit synspunkt, fordi man åbenbart kendte til fænomenet for 37 år siden og kunne lave en bog som er bygget op omkring denne teori.
Hvis man var mere interresseret i emnet så kunne man bruge denne oplysning til at komme videre med, fordi det så må betyde at der findes teorier om dybe lydes inflydelse på det menneskelig nervesystem fra dengang som kunne bruges til at understøtte eller afbekræfte den omtalte nye undersøgelse.
Personligt syntes jeg også, at det var en interressant at støde ind argumentet, idet De Tre Detektiver på Spøgelsesslottet, jo på sin vis er kult, og er blevet læst af de fleste fra min generation og jeg tror, at alle kan huske det med de dybe orgeltoner.
Men sorry! Det er måske lidt ved siden af!
Ja. det er ved siden af.
|
|
|
Ja..det er ved siden af! den pågældende forfatter ved næppe noget som helst om lyd
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er slettet en flok uvedkommende indlæg i tråden - hold nu den gode stil, folkens!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tillader mig IKKE at citere de videnskabelige teori bøger om dette utroligt spændende emne, da "stoffet" er så vanskeligt, at citater fra sådanne bøger(bl.a. Luria) ikke vil blive forstået her og ikke kan forståes her.
Men jeg vil da blive glad om mine synspunkter fik en eller anden ildsjæl...til at læse de videnskabelige værker om hjernens måde -over tid- at udvikle sanseapparatet på. Det er tale om en art semidialektik imellem sansen og de dele i hjernen, der udgør den nedarvede receptoriske celle"parathed" til modtagelsen af sanseindtryk. Nogle vil nok mene(f.eks Duelund), at øret i sig selv er objektiv og kun hjernen (bearbejdelsen af sanseindtrykkene)er subjektiv. Det er forkert.Selve hørelsen påvirkes direkte af semidialektikken immellem receptorer og sansestimuli og påvirker direkte ørets måde at høre på(indrømmet...det er meget svært og bestemt ikke almen viden). Denne semidialektik er støtst i barnet og aftager voldsomt for den voksne, hvor det "færdige" øre kun sporadisk lader sig ændre i semidialektikken....men som sagt...jeg vil ikke sige mere om dette absolutte spændende emne..men er der er en enkelt el. 2 interesserede..vil jeg ved henvendelse være behjælpelig med litteraturhenvisninger!!
|
| Til top |
|
| |