Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bas skaber angst! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Flere personer er i stand til at høre infrasonisk lyd. Jeg læste på et tidspunkt en avis artikel om emnet, men kan ikke umiddelbart finde noget på nettet.

Personen som blev interviewet kunne blandt andet høre når elværket tændte for turbinerne. 

Så jeg tror at man ubevist er i stand til at høre, subsonisk lyd. At det fremkalder angst hos visse personer lyder sandsynligt.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

og her er et link, hvor man kan downloade en video om Luria.

Pas på. Videoen er på 192 MB

Så der er masser om Luria på nettet og gikke mindst på universiteter worldwide.

Og fra nu af ophører jeg med disse henvisninger: folk må selv finde det.

Hej Antisilver.

Tak for dine henvisninger. Dejligt at få det hele serveret på et sølvfad .

Måske skulle man sætte sig lidt ind i emnet, det kunne jo være at det er interessant læsning . Om ikke andet så giver det mig ny viden.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:

Hej.

Flere personer er i stand til at høre infrasonisk lyd. Jeg læste på et tidspunkt en avis artikel om emnet, men kan ikke umiddelbart finde noget på nettet.

Personen som blev interviewet kunne blandt andet høre når elværket tændte for turbinerne. 

Det kan netop ikke udelukkes at enkelte render rundt med ører, der vitterligt hører hvad du nævner!

Så jeg tror at man ubevist er i stand til at høre, subsonisk lyd. At det fremkalder angst hos visse personer lyder sandsynligt.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Ronin.

korrekt. jeg har rettet det nu.beklager

blink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Jeg tillader mig IKKE at citere de videnskabelige teori bøger om dette utroligt spændende emne, da "stoffet" er så vanskeligt, at citater fra sådanne bøger(bl.a. Luria) ikke vil blive forstået her og ikke kan forståes her.

Øhh undskyld. Hvem helvede tror du er, komme her og dømme hvad folk kan forstå og ikke forstå.

Til top Vis blink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blink Besøg blink's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

blink skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Jeg tillader mig IKKE at citere de videnskabelige teori bøger om dette utroligt spændende emne, da "stoffet" er så vanskeligt, at citater fra sådanne bøger(bl.a. Luria) ikke vil blive forstået her og ikke kan forståes her.

Øhh undskyld. Hvem helvede tror du er, komme her og dømme hvad folk kan forstå og ikke forstå.

Ærligt talt...så tilsiger min erfaring mig, at Luria's arbejder(videnskabelige studier) ikke vil blive forstået af flertallet her.Længere er den ikke.Det er der intet odiøst i. Videre har jeg ikke tænkt mig at føre denne tråd ud i det tynde øl med alenlange afhandlinger om emnet. Som det er nu, er det vist rigeligt.Ihvertfald er det tilsyneladende legitimt at gå efter manden og ikke bolden. Dette deltager jeg ikke i. Lad det være sagt, så det ikke misforståes.Men du er naturligvis velkommen til at "tygge" dette lægevidenskabelig stof igennem på egen regning.

ClazZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

At have teorier er fint.
At folk kan have forskellige teorier er endnu bedre.
At diskutere disse teorier kan dog kun være givende hvis man på en oprigtig måde er indstillet på at forklare ens egen teori på et forståeligt nivea for de mennesker man selv har valgt at debatere emnet med.
Ønsker eller kan man ikke det er der ingen pointe i at starte debatten.

Jeg hørte en læge i radioen sidste dag der klagede over at for mange patienter kom til ham med lomme-teorier som de havde læst om på internettet, og han fandt det belastende at de ikke blot ville lytte til det han ordinerede eller fandt korrekt.
Fakta er jo at læger er mennesker som alle os andre, og har man ikke tit oplevet at læger tager fejl? Personligt har jeg ihvertfald gang på gang måttet konstatere, at min læge med hans guddommelige indstilling til hans teorier og indoktrinerede lærdom, har taget grueligt fejl.

Med andre ord - der KAN være langt mellem teori og praksis, og teorier kan kun danne grundlag for en retningslinje hvor man skal være opmærksom på den kan være latterlig forkert.

Det jeg prøver at sige er at denne debat flyder i spændende teorier, men intet af det der er nævnt i tråden kan danne grundlag for solid konstatering af "sådan er det".
Sålænge der forholder sig sådan bør man være åben for muligheder og ikke blot klynge sig til ens egne til-læste teorier. Det der tidligere har været konkluderet kan meget vel vise sig at være forkert.

Personligt så jeg gerne teorier der inddrager instinkter/underbevistheden, da min egen lille lomme "teori" osse hælder lidt til, at dybe toner kan tricke ens forsvarsmekanisme som et faresignal. Jeg kan delvist følge Anti-Silvers pointe i at man kan lade sig narre af hjernen, jeg tror bare der er mere i det end som sådan...

Til top Vis ClazZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ClazZ Besøg ClazZ's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Natteravne, tænd for discovery kl. 01, altså om 35 min og se hvad subsoniske bølger gør ved kroppen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

nu er vi nogle der ikke har discovery, enlighten me please... eller er der evt link til baggrundsmaterialet?

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.ht ml

Bedre pop videnskab fås ikke

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 04:36 | IP-adresse registreret  

Så er Dr. Clifton med på linien og så skal der nok komme klarhed over tingene, nemlig!  

Hjernen arbejder med visse frekvenser, de såkaldte hjernebölger. Indenfor den esoteriske videnskab har man endda delt menneskets humör og tankemönstre op i forskellige frekvenser, måske der også forskes i dette indenfor den eksoteriske/verdslige videnskab (jeg har i allerfald set en bog engang om emnet på biblioteket). Det ved Dr. Clifton sikkert en hel masse om!

Sandheden er at der er forhöjet selvmordsprocent langs höjspändingsledninger (over eller under jorden gör ingen forskel) og frekvenserne i hjernen for flegmatisme, sortsind og selvmordstanker ligger netop i dette område (ca. 48hz). Gennem mit arbejde som lokoförer i tre lande med forskellig frekvens på köreströmsnettet, ved jeg kun alt for godt at humöret/tankemönstrene tager en drejning, når man kommer väk fra de 50hz. I Tyskland og Sverige er frekvensen en trediedel af 50hz, altså 16,66hz og det ligger sjovt nok tät op af frekvenserne for invention og foretagsomhed og i guder om jeg nu ikke taster på livet lös!  

Jeg har hört om israelske forsög med udsendelse af dybe toner med höj lydstyrke ind i de palestinentiske flygtningelejre og at toner ved 7hz fik folk til at gå amok i desperation over lydene, har jeg engang hört!

At mennesker bearbejder indkomne indtryk i (over)bevistheden for at lägge dem i underbevistheden er der intet nyt i (en såkaldt synaps). Og at de senere kan hente dem frem af sig selv og fremprovokeret med måske den tone som optrådte ved den bestemte begivenhed er vist også almindeligt accepteret, eller? Var det så en dårlig oplevelse, så har nogen af jer ret. Men det ubehag nogen oplever ved at höre lavfrekvent lyd refererer efter min ydmyge mening til en bestemt hjernebölge og dens sindstilstand!

Og så tror jeg at man generelt kan sige, at de dybe toner gav ur-mennesket et varsel om store farer langt väk (jordskälv, vandfald o.s.v.), medens höje toner som eks. vis en knäkket gren gav et varsel om farer umiddelbart i närheden.

Illustreret videnskab har ikke patent på sandheden, präcis ligesom jeg heller ikke har det!

Og så er det vist Dr. Clifton, ikke?  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Så er Dr. Clifton med på linien og så skal der nok komme klarhed over tingene, nemlig!  

Jeg gider ikke din tone, ej heller gider jeg at forsvare etableret videnskab.

Out!

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Og hvis man rammer den helt rigtige tone, kan den sætte gang i ringmusklen, og så er det afsted på tønden 

Det fortalte vores gamle fysik lære.

Så et program på Discovery Channel "Myth Busters" hvor de punkterede denne myte. 

Det var godt nok noget hidsigt grej de havde gang i der!  (Jeg mener at forsøgspersonen stod model til et "bombardement" fra ca. 50 stk. 15" basenheder på fuld skrue!!)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

pokkers også, det ville jeg gerne have set.. de plejer at være lidt for popsmarte, men resultaterne er ok.

det jeg har set med mythbusters (dengang jeg havde discovery..) var eksperimenterne også lidt små heftige, de byggede en maskine til at slynge kort med enorme hastigheder, hvorefter de satte sig fast i en skydeskive, og herefter gjorde en "kortmester" næsten det samme.. se det var uhyggeligt..

jeg ville nu også gerne have set forstærkeranlægget til de basser

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja, myten om "the brown note" blev desværre bustet!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

tschonbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Så det også, monster grineren  Det med vand torturen var lidt freaky.

Min Hjemmebiograf
Til top Vis tschonbeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tschonbeck Besøg tschonbeck's Websted

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Overskriften lyder: BAS SKABER ANGST !!!!

Det gør de høje toner også - bare hør når kvinden råber ad mig !!!!!!

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

tschonbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Overskriften lyder: BAS SKABER ANGST !!!!

Det gør de høje toner også - bare hør når kvinden råber ad mig !!!!!!

Det er skræmmende fordi det er sandt

Min Hjemmebiograf
Til top Vis tschonbeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tschonbeck Besøg tschonbeck's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes