Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: AH! Njoe Tjoeb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Hej vilmann,

Jeg mener at det er et hollandsk firma, som har kastet sig over en Marantz CD 4000...

Du har ret, man skal vist slå krøller på tungen for at udtale navnet!

http://www.hifi-planet.com/

Citér:

More barn! er den en plade eller vil du blot øge antallet i familien?

///Peter

Neil Young anekdote. URL'en er lidt svær at finde, men i al sin enkelthed går den ud på at Neil Young ikke synes at laden spiller højt nok

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Er det din bankrådgivers eller din egen udtalelse

Jeg er bange for, at det er et ensstemigt kor, hvori min kæreste også deltager
Hvis det skulle have nogen interesse, så er her nogle links til nogle af de fjollede gode anmeldelser den har fået:
Grundudgaven fra TNT-audio
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/tjoeb4000_e.html
med upsampler fra TNT-audio
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/tjotweaks_e.html
Med upsampler fra Stereophile
http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/1103tjoeb/
Grundudgaven fra Enjoy the music
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0501/tjoeb 4000.htm
Med upsampler fra Enjoy the music
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0104/tjoeb .htm
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
ppp_dk skrev:

Hej vilmann,

Jeg mener at det er et hollandsk firma, som har kastet sig over en Marantz CD 4000...

Du har ret, man skal vist slå krøller på tungen for at udtale navnet!

http://www.hifi-planet.com/

Citér:

More barn! er den en plade eller vil du blot øge antallet i familien?

///Peter

Neil Young anekdote. URL'en er lidt svær at finde, men i al sin enkelthed går den ud på at Neil Young ikke synes at laden spiller højt nok

/vilmann
Jeg vidste det! - det var ham den unge Niel...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Så er den vel ankommen og samlet. Det var en nervepirrende aften, hvor jeg skulle samle den stakkels afspiller. Jeg er ikke særlig handy, så for mig var det en udordring blot at montere upsampleren, hvis ben er meget skrøbelige (stod der i manualen). Men den helt store gyser var, da det gik op for mig, at for at sænke udgangsspændingen, skulle jeg have hele outputboardet ud af maskinen og lodde en lille, bitte, miniature tin-ø sammen med en kreds. På billederne på nettet, så det hele stort og fint ud, men i virkeligheden, var det p***esmåt og ikke særlig sjovt. Jeg har været en ynk at se på; med rystende hænder og tilbageholdt åndedræt prøvede jeg gentagne gange at få placeret loddekolbe og tin det rigtige sted uden af stege noget af alt det, der var lige ved siden af... SMD er småt, men det vidste jeg ikke.

Men det lykkedes, så nu skal den bare spilles til i de påståede 400 timer.

Jeg har ikke så mange kommentarer om lyden endnu, klokken var mange da jeg lagde loddekolben væk og tændte for strømmen igen og jeg har været på arbejde hele dagen idag, men det umiddelbare indtryk er, at den er meget blødere og meget mere detaljeret end Primaren. Så hjælper det jo også, forstærkeren ikke længere forvrænger på grund af for høj spænding fra cd-en

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 03:51 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet!!

Jeg tror du bliver rigtig glad for den. Det kunne være sjovt at høre den med upsampler, inden jeg beslutter mig for om det er pengene værd (Selvom ALLE siger det)

Måske du har lyst til et lille 'hi-fi træf' med vores Tjoebs?

Held og lykke med tilspilningen!

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Det kunne faktisk være sjovt. Jeg har også i et anfald af ekstravagansa købt de dyre, dyre siemens rør, som jeg har høje forventninger til. Indtil videre bruger jeg de almindelige Jan rør, da upsampleren påstås at skulle spilles til i op mod 600 timer.

Men hvis ikke jeg tager meget fejl, så har Brian (Odyssey Audio) snakket om et træf hos ham d. 13 november. Han har også en Tjoeb (vist nok super?). Så kunne man jo medbringe sin egen Tjoeb. Det eneste problem er, at jeg har sænket udgangsspændingen ret meget på min (0.7V) af hensyn til min forstærker. Jeg ved ikke, hvordan andre forstærkere håndterer det - altså om det er for lavt...

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Så har den dælme spillet længe og må erklæres for tilspillet, hvadenten man tror på den slags eller ej. Jeg har også sat Siemens rør i og givet dem et små hundrede timer, så nu må jeg vel kunne sige noget om lyden...

Min tidligere spille var en Primare D20, som jeg foretrak, frem for Rega planet og en Arcam i lignende prisklasse. Jeg faldt oprindeligt for Primaren, da jeg syntes den virkede mindre forceret end de andre. Den processerede og afleverede ikke lyden på samme måde som de to andre. Primaren slog mig som mere usynlig og neutral. Dengang bestod mit anlæg en Audiolab 8000S, 8000P bi-ampet til et par Audiovector M2.

Nu har jeg en rør-forstærker på 12W og et par Audio Note AN-E. Jeg har ikke hørt andre afspillere i dette anlæg end Primaren og Tjoeb'en, så mit erfaringsgrundlag er meget begrænset.

Den mest umiddelbare forskel er tonen. Primaren virker hård og skarp, mens Tjoeb'en virker mere blød. Jeg har tænkt lidt over denne forskel og jeg tror det skyldes at Tjoeb'en er langt bedre til at afslutte tonerne. I alle fald er det meget nemmere, at følge stemmer og instrumenter helt til deres slutning, hvor primaren går direkte på den næste transietnt uden afslutte den den var igang med.

Derudover er Tjoeb'en langt mere detaljeret - ikke den typiske "den lyd har jeg aldrig hørt før", men mere, at alle detaljerne i stemmer/instrumenter kommer med. De står med finere penselsstrøg om man vil. Men den bliver aldrig bliver overdetaljeret, så man mister overblikket - det er den samme helhed som før, den står bare bedre.

Den opleves mere musikalsk og indfølende end primaren, bedre defineret, mere krop, men god sjat grimmere at kigge på

Mht. til rørene, så ved jeg ikke om de er pengene værd, da må man nok skifte lidt mere frem og tilbage end jeg gider. Der var dog en umiddelbar forbedring, da jeg skiftede på trods af, de ikke var spillet til. Min kæreste og jeg hørte Morning Glory med Cohen og med Siemens rørene, var bassen strammere og mere veldefineret, men kvindestemmen havde mere krop og fylde. Og så blev nummeret 'lettere', som min kæreste kaldte. Knapt så slæbende og lidt mere æterisk.

Alt i alt, så er jeg overordentligt glad for min Tjoeb, hvilket vist også fremgår, og jeg kan kun anbefale at prøve den. Herman van den dungen er en meget flink mand. Derudover har AH! mange andre spændende ting - kabler, rørforstærkere (positivt testet for nylig i hifi+) og strømtilbehør.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes