Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 07:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Godt kabel, ikke bedre end lakrids? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Din far lader til at være upåvirket af den sædvanlige reklamestøj

? fordi han syntes, at det han plejer at høre på er bedre?

ikke at dyre kabler nødvendigvis er gode, men alt andet lige så kan man da ikke udfra tråden sige noget om den opnåede lydkvalitets forbedring/forværring.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 06 November 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

bjørn skrev:
Din far lader til at være upåvirket af den sædvanlige reklamestøj

? fordi han syntes, at det han plejer at høre på er bedre?

ikke at dyre kabler nødvendigvis er gode, men alt andet lige så kan man da ikke udfra tråden sige noget om den opnåede lydkvalitets forbedring/forværring.

Ifølge det beskrevne tilfælle foretrækker "far" standardsnøren frem for nogle ikke identificerede audiofile kabler, noget jeg har oplevet ganske mange gange i vidt forskellige sammenhænge, men villigheden til at sige det uden for en snæver kreds mangler ofte " uha, det kan jo ikke passe". Især hvis de pågældende regner sig som en del af "hifi miljøet"

I det foreliggende tilfælde er referencerammen jo ukendt af alle andre end far og søn, så det kan selvfælgelig kun blive et kvalificeret gæt  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende:

Find de billigste højttaler- og signalkabler du kan opstøve, forbind dit anlæg med dem og hold det sådan over en længere periode. Lyt intensivt, find ud af om musikken flyder, om de forskelle hifi-rigtige parametre (perspektiv, farve af lyden osv.) er som du vil have dem. Konkluder om det lyder som det skal, skift da tilbage og find ud af om du nu hører forbedringer i forhold til de dårlige kabler. Hvis ikke du kan høre forskel så sælg da dine kabler og hold dig til det billige - det ville jeg gøre.

Kort sagt: Få lavet en ordentlig og langvarig test af grejerne og find ud af hvad du synes er bedst. Hvis ikke du synes de dyre kabler giver bedre performance så drag konsekvensen og stol på dine ører!!!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes