| Forfatter |
|
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvis snakken går på KSS-151A laseren, er den ifølge en mail jeg fik fra AudioNord IKKE udgået, og han havde ikke kendskab til at den skulle udgå det næste lange stykke tid. Der kunne være en lille forhåbning om at Denon selv producerer den laser på licens, sådan som det er tilfældet med andre udgåede lasere fra Sony som idag bliver produceret andetsteds af dem der måtte have behov for dem! Jeg havde ingen problemer med at få en til min Denon DCD-S1.
|
|
|
Ok lyder godt, så er det bare hvem der kan skaffe dem billigst? Men har nu også hørt rygter om at nye udgaver ikke skulle være lige så gode som den org. så kan godt være de bliver lavet et andet sted.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke at du skal tage rygterne så tungt - alternativet er trods alt en maskine man ikke kan bruge fordi laseren ikke kan skaffes. Så hellere en lyd der MÅSKE er dårligere!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
åhhh nej, ikke en KSSS151A,den havde jeg lykkelig glemt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe den spøger stadig - det ironiske af det er, at når den er monteret i en Sony-maskine, så kan den godt holde!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååh, det var dig der købte den VRDS-20 der var i dba.dk, damn den er altså bare lækker, og så kun til 2K.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
VRDS20 til 2k er et fund, uanset laseren er defekt eller ej! Prøv at kontakte Audionord og høre om de kan være behjælpelige med laseren - ellers har www.audioconcept.dk forhandling på Teac, og det er muligt at de ligeledes kan hjælpe! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hehe den spøger stadig - det ironiske af det er, at når den er monteret i en Sony-maskine, så kan den godt holde! |
|
|
Kender nu også til flere gamle denon hvor de har overlevet fint i over 10år
Er det kun DCD S1 der æder dem på stribe? 
Hvad med TEAC drevene, de bruger den vel også uden problemer?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor snakken alligevel er i gang om Sony CD maskiner, har jeg lige brug for lidt akut hjælp - håber at en af d'herrre kan hjælpe......
'Har fået øje på en Sony SCD 555ES i den Blå,til kr. 5.000.men kan sgu' ikke rigtig holde styr på de forskellige Sony maskiner; 5ES. 559ES, 505ES o.s.v.
Mit spm. går i al sin enkelhed ud på hvor gl. den ( 555ES ) er, hvordan kvaliteten er, og om kr. 5.000 er en rimelig pris ?
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
Ronin skrev:
Hehe den spøger stadig - det ironiske af det er, at når den er monteret i en Sony-maskine, så kan den godt holde! |
|
|
|
|
|
Hvis vi lige ser bort fra den S1er jeg havde, så har jeg hørt problemet også skulle gælde S10erne. 10 år...tja...det kan de sikkert sagtens hvis man ikke som jeg spiller 3-4 timer om dagen.
MIg bekendt har visse teac modeller samme problemer også. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Nu hvor snakken alligevel er i gang om Sony CD maskiner, har jeg lige brug for lidt akut hjælp - håber at en af d'herrre kan hjælpe......
'Har fået øje på en Sony SCD 555ES i den Blå,til kr. 5.000.men kan sgu' ikke rigtig holde styr på de forskellige Sony maskiner; 5ES. 559ES, 505ES o.s.v.
Mit spm. går i al sin enkelhed ud på hvor gl. den ( 555ES ) er, hvordan kvaliteten er, og om kr. 5.000 er en rimelig pris ?
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
åhhh, ja ser du, jeg huskede bedre da jeg var ung....men mon ikke det er en 1992-93 årgang, jeg har haft enn og også dens afløser 559ES, gode maskiner , helt bestemt, 555 er lidt kold i klangen, men en dynamisk fætter og en god dybbas, 559 er lidt varmere i det, men knap så dynamisk og dyb bas, sjovt der er den forskel på modlelerne. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slipsefyr; takker for din hurtige input / svar....tænkte også på om den har det "rigtige" drev........og, jo, har det på samme måde som dig...nemlig at hukommelsen også var bedre i "de gode gamle dage" - kan huske at jeg tæskede alle Sony's særudgivelser omhandlende deres ES modeller igennnem dengang i '90'erne...eller var det 80'erne...kan ikke huske det ......tilsyneladende nyttesløst, når man ikke kan huske hvad der stod - men så er det jo godt at dette forum findes.....
Men måske andre kan kaste endnu mere lys over 555ES'eren ?
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
DarkWing skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
Hvis vi lige ser bort fra den S1er jeg havde, så har jeg hørt problemet også skulle gælde S10erne. 10 år...tja...det kan de sikkert sagtens hvis man ikke som jeg spiller 3-4 timer om dagen.
MIg bekendt har visse teac modeller samme problemer også.
|
|
|
S10 bruger en KSS-240A og jeg har da ikke hørt om at der skulle være problemer med dem.
Men det hele afhænger jo af hvor meget de spiller, så hvis man torturer dem 24/7 er det jo klart de dør. Problemet er nok nærmere at de maskiner de sidder i efter hånden har en hel del år på bagen.
Om s1 så er fejl konstrueret tør jeg ikke sige noget om, men kunne da være sjov at sammenligne diagrammet med sonys og se om der er lavet en brøler. Kan selvfølgelig også være software bug hvis den er med digital servo.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jesper Andersen skrev:
|
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
åhhh, ja ser du, jeg huskede bedre da jeg var ung....men mon ikke det er en 1992-93 årgang, jeg har haft enn og også dens afløser 559ES, gode maskiner , helt bestemt, 555 er lidt kold i klangen, men en dynamisk fætter og en god dybbas, 559 er lidt varmere i det, men knap så dynamisk og dyb bas, sjovt der er den forskel på modlelerne.
|
|
|
AAAH - wrong!!
Sony SCD-555ES er en første-generations ES-maskine med 2-kanals SuperAudio CD. Den benytter samme SACD-dekoder som SCD-777ES, men er konventionelt opbygget med det velkendte ES-løbeværk med skuffe i alu, BSL-motor osv.!
Den spiller iøvrigt ganske fornuftigt, og så der den hammergodt ud!
Den blev lanceret i år 2000 og til 5000 kr. er den skam pengene værd! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
DarkWing skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
DarkWing skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
MIg bekendt har visse teac modeller samme problemer også.
|
|
|
S10 bruger en KSS-240A og jeg har da ikke hørt om at der skulle være problemer med dem.
Men det hele afhænger jo af hvor meget de spiller, så hvis man torturer dem 24/7 er det jo klart de dør. Problemet er nok nærmere at de maskiner de sidder i efter hånden har en hel del år på bagen.
Om s1 så er fejl konstrueret tør jeg ikke sige noget om, men kunne da være sjov at sammenligne diagrammet med sonys og se om der er lavet en brøler. Kan selvfølgelig også være software bug hvis den er med digital servo.
|
|
|
Denon DCD-S10 er også kendt for at have en svag laser - dog ikke i så ekstreme tilfælde som på S1´eren. Jeg har også hældt til teorien om fejl i konstruktionen - en maskine til næsten 30000 kr. SKAL kunne holde længere tid - bevares, afspillere til 1000 kr kan køre problemfrit i 15 år, og så står det i skærende kontrast at S1´eren slet ikke kan matche det. Hvis laseren matchede den mekaniske opbygning, kunne den holde evigt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin; takker mange gange for info - du ER Sony-ekspert no.1 
Vil nu kontakte Sælger.....og finder Sony'en et nyt godt hjem (- hos mig ), skriver jeg naturligvis "et par linier"
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Jesper Andersen skrev:
|
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
åhhh, ja ser du, jeg huskede bedre da jeg var ung....men mon ikke det er en 1992-93 årgang, jeg har haft enn og også dens afløser 559ES, gode maskiner , helt bestemt, 555 er lidt kold i klangen, men en dynamisk fætter og en god dybbas, 559 er lidt varmere i det, men knap så dynamisk og dyb bas, sjovt der er den forskel på modlelerne.
|
|
|
AAAH - wrong!!
Sony SCD-555ES er en første-generations ES-maskine med 2-kanals SuperAudio CD. Den benytter samme SACD-dekoder som SCD-777ES, men er konventionelt opbygget med det velkondte ES-løbeværk med skuffe i alu, BSL-motor osv.!
Den spiller iøvrigt ganske fornuftigt, og så der den hammergodt ud!
Den blev lanceret i år 2000 og til 5000 kr. er den skam pengene værd!
|
|
|
Åhh ja, Sorry, havde ikke lige set der stod scd foran.. ...jaja, hvorfor faen skal de også lave op til flere modeller med samme tal kombination. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det snyder mange - men ikke det vågne øje!
Jepser: God jagt - håber at du finder noget brugbart i SCD-555ES  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg en SCD-555 er helt sikkert et godt køb, men jeg ville nok presse prisen, vil nemlig næsten vædde på at sælger har købt den hos Mediamarkt for 5K selv, det kostede de nemlig en overgang fra nye af.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jero Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååh, det var dig der købte den VRDS-20 der var i dba.dk, damn den er altså bare lækker, og så kun til 2K.
__________________ Mvh Jesper Juul Ovenstående har jeg muligvis skrevet.
Jep, det var et godt køb til prisen og jeg var yderst forbavset at den stadigvæk var at købe, da annoncen havde stået i dba et par dage.Den er perfekt både elektrisk og mekanisk, spiller pragtfuldt---,---og så ligner den en million---på den fede måde---gennemført i enhver detalje.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jesper Juul]
Jeg en SCD-555 er helt sikkert et godt køb, men jeg ville nok presse prisen, vil nemlig næsten vædde på at sælger har købt den hos Mediamarkt for 5K selv, det kostede de nemlig en overgang fra nye af.
OK??????????.....troede faktisk at nyprisen var omkring kr. 12.000...?....
- tak for tippet...........
mvh
jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |