Forfatter |
|
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et Philips 32' 100 Hertz i Fona, som jeg troede skulle være mit livs kærlighed.
Jeg fandt dog ret hurtig ud af, hvis jeg kørte RGB blev billedet lidt grønligt, så de sender en ud fra Elektronik Centeret som henter tv'et og jeg får et dejligt 20' udlåner, efter ca 10 dage er mit tv klar, og jeg må tage endnu en fridag for at vente på de kommer (mellem 9-16)
Jeg glæder mig til at teste fjernsynet, men konstatere at trods tydelig fejlbeskrivelse, og udskiftning af flere dele i tv'et, så er der den samme fejl
Jeg ringer igen, og denne gang kommer der endnu en teknikker ud, og jeg har lavet et flot setup med 2 fjernsyn og 2 dvder og viser fejlen for deres teknikker. Han konstatere at den er god nok, der er sq den fejl jeg startede med at beskrive.
Teknikkeren, kan ikke tage fjernsynet med sig, og jeg skal nu tage min 4. fridag for at vente på afhentning. Jeg er rimelig sur, og ringer til Fona og forklare jeg ikke gider et 20' l**te tv igen, men han er flink og siger jeg kan tage ned i butikken og vælge det tv jeg vil låne.
Der går så knap 3 månneder og fjernsynet er kommet tilbage, heldigvis kunne jeg få min far til at tage fridagen idag, da jeg allerede havde brugt 4 fridage.
Og hvad er så det første man ser når man sætter det til ? Der er præcis den samme fejl som før, de har udskiftet microprocessoren og gennemtestet det, men har ikke kunne se fejlen (ses tydelig da min dvd normalt har blå menu, men grøn på RGB )
Som man nok kan læse er jeg rimelig p***ed lige nu, men indtil videre, har det kostet mig mere at få lavet en garenti reperation (spild arbejdstid) end fjernsynet kostede fra ny af.....
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har så ikke noget med sagen at gøre, men min telefon som røg ind i sidste uge står også stadig som afventer reperator, selv om jeg fik lovning på den skulle komme igen igår
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var eksploderet.., men har heldigvis et Metz Mondial(4/3),der kører fejlfrit på syvende år.  __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ærgeligt.. men så skal du jo bare have dine penge igen.. så du kan købe et ordentligt tv et andet sted..
De kan jo ikke finde ud af at lave fejlen, så må du jo have et nyt eller pengene igen..
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke købe loven, men sådan som jeg har forstået det, så har firmaet lov til at sende det til reperation så mange gange de har lyst til.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
ærgeligt.. men så skal du jo bare have dine penge igen.. så du kan købe et ordentligt tv et andet sted..
De kan jo ikke finde ud af at lave fejlen, så må du jo have et nyt eller pengene igen..
|
|
|
Præcis. Der er en fin lovgivning på dette område. Hvis sælgeren ikke formår at reperere apparatet, har man krav på pengene igen.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Nu kender jeg ikke købe loven, men sådan som jeg har forstået det, så har firmaet lov til at sende det til reperation så mange gange de har lyst til. |
|
|
ja og nej.. der står intet præcist i købeloven, men forbrugerstyrelsen har vurderet at når en forhandler ikke formår at lave produktet 3. gang det er til rep (for samme fejl) så bør kunden have et nyt, eller pengene retur. Og langt de fleste butikker retter sig efter forbrugerstyrelsens vurderinger.
Ellers er der jo købelovens §78, stk. 4 der omhandler Køberens mangelbeføjelser: "Sælgeren skal opfylde krav, om afhjælpning eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift eller væsentlig ulempe for køberen, jf §79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgers regning"
og der står meget mere, også på almindeligt dansk på www.fs.dk - forbrugerstyrelsens hjemmeside..
uanset hvad, så bør du nu have et nyt tv, eller alle dine penge igen.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv philips.. ingen problemer.. nogensidne...
men jeg var gået Postal-amok! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
SUK.....
Så har jeg ringet til Elektronik Centeret, "så er der ikke andet for end at vi må hente det igen. Hvad med i morgen mellem kl 11-15 ??"
Fona åbner først kl 10, men det er 100% sikkert jeg ikke gider bruge endnu en fridag på at vente på en flok amatøre, som ikke kan finde ud af at teste et produkt.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke begynde at tale lidt bestemt til dem, og nævnte nogle af de ting som Witzel skriver? Eventuelt nævne et eller andet om at gå videre med det, der har været temmelig meget opmærksomhed omkring radio/tv kæder i medierne for nylig, så igår noget om Merlin på DR1.
/Præsten
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en fodnote
hvis du selv kan transpotere tv'et kan du da bare smide det ned i den lokale fona så de kan hente det der så skal du da ikke bruge en fridag hver gang.
ps. kunne det være dvd'en der er noget galt med (bare en tanke) __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh - var der ingen der så kontant i går! Der fik merlin en over snuden. Fona er åbenbart ikke bedre. Det eneste de store kæder kan finde ud af er at trykke beløbets størrelse ind på kasseapparatet og så er det slut.
Jeg købte i foråret et Panny hos Lyd og Billed. Første det 3 TV virkede men der var ingen slinger i valsen med at få byttet de 2 første.
Held og lykke Soffe
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en tanke - hvis det er så svært at konstatere fejlen med flere fejlretningsforsøg (hvilket i sig selv er uacceptabelt), så burde de jo selv komme på at bede om at få dvd-afspilleren med, så de har hele "kæden". Det kunne jo være et samarbejdsproblem. Men da det er dem, som er de professionelle, skal de jo foreslå det, ikke den skuffede køber. Og det er da ikke første gang at to apparater, som er perfekte hver for sig, har problemer med at fungere sammen. Alternativt kunne de måske sende en dvd-afspiller med i bilen, så I sammen kunne tjekke, om fejlen også optræder med andre dvd'er. Men nu har de jo klokket så meget i det at der ikke kan være anden udvej end at give dig pengene tilbage, synes jeg. Venlig hilsen
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele historien bringer ubehagelige minder fra dengang de forsøgte (ja, eller gjorde de?) at reparere mit Sony 32FQ75... 6 forsøg over 6 måneder var ikke nok for Fredgaard (nu Fona) og Elektronik-Centret.
Jeg tror man skal krydse fingre og satse på man ikke får problemer med fjernsynet hvis man køber et sådant hos FONA... Hvis man gør skal man lade sig med en rigtig rigtig stor portion tålmodighed.
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bukket mig forover for Fona endnu engang, og nu kommer de i morgen og henter tvet.
Jeg er 99,9% sikker på det ikke er dvden, da jeg har testet med 4 forskellige maskiner, 3 scart kabler og 3 tver 
Alle DVD maskinerne har givet grønligt billede ved RGB på det defekte tv, og farverne har været rigtige ved s-vhs og RGB på de andre tv.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu syntes jeg du skal sige at du vil have et nyt tv! Sig at ellers må du tale med Forbruger styrelsen! Det havde jeg gjort,.....
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes også du er alt for venlig overfor den butik.. du bør i det mindste have et nyt tv..
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan kan de give dig et tv tilbage som stadig er defekt?de må sgu da teste det inden de sender det tilbage til kunden!jeg ville også være noget knotten hvis det var mig,så dr tv og merlin igår  utroligt hvad nogle kan slippe afsted med mht service
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til jeg er flink overfor butikken, er fordi de har givet mig et låne tv, som er bedere end det jeg selv har.
|
Til top |
|
|
Loewesvinet Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er p***etræt grundet en lidt for sen nattebajer i går, så jeg vil fatte mig i korthed uden andre argumenter end generel henvisning til retspraksis.
Juridisk er der ingen tvivl. Nyt fjernsyn med det vuns. Fastslået ved domstolene hvor mange gange man kan forlange at kunden skal indlevere til reparation. Uden at kigge i mine gamle lærebøger kan jeg på rygraden sige dig at du er LAAAAAAAAAAAAAAANGT forbi denne grænse.
Hvis du er interesseret kan jeg evt. poste de relevante domsnumre.
Mvh
Ham den anden
|
Til top |
|
|