Forfatter |
|
iceage Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej det skal du ikke finde dig i hvis dit fjernsyn ikke virker efter 2-3 gange det har været på værksted, kan du kræve enten at få et nyt eller at få pengene tilbage og du skal bare stå fast de prøver bare at tale uden om, men det gælder vist kun op til et halv år fra du har købt det, og du skal ikke tro dem hvis de siger at det kan de ikke det skal de sådan er loven, held og lykke.
|
Til top |
|
|
Kim Dahl Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også oplevet et grønligt billede på min xbox via rgb scart. Det blev løst ved at vrikke lidt med stikket der gik ind i xbox'en. Altså en lille løs forbindelse, som gav mig et meget grønt billede med rgb scart.
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner havede sin bærbar inde i fona til rep.. det tog også
ekstremt!!!!! lang tid selvom han havde købt ALT!! det forsikring som
han kunne netop for at spare tid ved rep osv...
det tog så vidt jeg ved lidt over 3 mdr...
jeg syntes det er xtremt dårlig service.. og jeg handler ikke i fona mere.. ihvertfald ikke "hardware"
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er mit fjernsyn endeligt kommet igen efter 3 månneder    
Jeg tænder for det, og vupti, præcis det samme fejl. Efter 3 besøg på værkstedet, som har haft det sammenlagt i over 6 månneder, er der ikke sket en skid.
Jeg har ladet mig fortælle, at hvis en butik har haft mere end 3 forsøg på at reperare en vare, så har jeg ret til at lade handlen gå tilbage. Er det korrekt, og er der en som kan finde et link til købeloven, hvor det står ?
|
Til top |
|
|
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver at der er et grøntligt skær hen over skærmen ... Er det kun når du bruger dvd'en eller hvad? Jeg havde lidt samme problem med et surroundanlæg fra pioneer. Jeg satte det op og i med den første og bedste film fra blockbuster ... Tror at jeg var 10 minutter henne da jeg synes at det grønlige filter de havde lagt hen over måske lige var en anelse for dogmeagtigt - men hvad fa'en nogle gange er det jo meningen at filmen skal se lidt aparte ud .. Nå men fidusen var at surround anlægget (DSC313 som i øvrigt er super) skulle sættes op til netop rgb eller noget i den dur , dvs standart indstillingen passede ikke rigtigt. Alt hvad der skulle til var en simpel lille fjernbetjeningsmanøvre. Kunne det være samme problem du har ?? (sikkert ikke -men det er da værd at prøve af)
mvh TN
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har testet med 3 forskellige 32 tommers Philips fjernsyn, 4 forskellige dvd'er, en PS2 med RGB kabel, og 3 forskellige scart kabler.
I alle kombinationer hvor mit eget tv indgik, blev biledet grønt. Så det kan kun skyldes en defekt i tv'et.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Nu er mit fjernsyn endeligt kommet igen efter 3 månneder    
Jeg tænder for det, og vupti, præcis det samme fejl. Efter 3 besøg på værkstedet, som har haft det sammenlagt i over 6 månneder, er der ikke sket en skid.
Jeg har ladet mig fortælle, at hvis en butik har haft mere end 3 forsøg på at reperare en vare, så har jeg ret til at lade handlen gå tilbage. Er det korrekt, og er der en som kan finde et link til købeloven, hvor det står ?
|
|
|
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030023729-REGL
Købeloven §78 stk. 4.
Sælger skal afhjælpe inden rimelig tid.
Der står ikke i købeloven hvad det er, men det følger af forbrugerombudsmandens praksis at tre gange (og ofte én) som udgangspunkt er for meget. Desuden er et halvt år på ingen måde inden for rimelig tid. Kræv pengene tilbage eller omlevering og råb forbrugerombudsmand hvis de ikke makker ret __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu skrevet til forbrugerstyrrelsen´om råd.
venter spændt på svar.
ps: Det er stadig intet med sagen at gøre, men det er pænt ironisk, at nu virker min telefon ikke igen, pga af Sonofon har smidt min kvitering væk 
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Har nu skrevet til forbrugerstyrrelsen´om råd.
venter spændt på svar.
ps: Det er stadig intet med sagen at gøre, men det er pænt ironisk, at nu virker min telefon ikke igen, pga af Sonofon har smidt min kvitering væk 
|
|
|
Du er sgu en uheldig mand, måske er det Phillips-syge ? En af mine kammeraters Phillips-grej gik altid i stykker for ham (kogekander, fjernsyn, cd-spiller osv.) så nu er han p***ed off over Phillips og køber alt andet end det mærke og nu holder produkterne hos ham __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet ligger i at deres teknikker ikke tester ordenligt.
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
og forbrugerstyrrelse tager kun mod henvendelser mellem kl 09-12
Gad vide hvem man skal henvende sig til, hvis man gerne vil klage over forbrugerstyrrelsens dårlige server 
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke bare Fona skulle indse at netop DIT tv aldrig kommer til at fungere???
klart - du har da haft store udgifter grundet i fridage. Men tænk på dem hos Fona, der måske har brugt en teknikers tid 3 gange - sammenlagt kunne det nemt løbe op i 8-10 mandetimer af x hundrede kroner. Set i bakspejlet ville de sikkert gerne selv indse, at det har været et ressourcespild ikke at kassere apparatet. Prøv at snakke med dem om dette, og mind dem om, at du ikke holder op med at klage, før dit TV enten fungerer 112 % (lissom Toyota  ) eller at du har fået et spritnyt. Som et plaster på såret burde de også betale den afskrivning, som du har haft på dit TV uden reelt at have haft mulighed for at bruge det! __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal bare have handlen anulleret, og mine penge tilbage. Så er jeg tilfreds
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da også en hel vild historie de må da være fuldstændig idioter hos elektronik centeret.
du skal bare ned i butikke og have dine penge igen, du behøves ikke have noget fra forbruger styrelsen osv med bare kør dem hård tro mig så betaler de pengene igen lige meget hvad de starter med at sige. du skal bare ned og snakked med chefen færdigt arbejde...
jeg har selv været i en lign sag hvor butikken så nægtede at betale men med lidt HÅRD overtalelse så var der sgu lige pludselig penge til mig. så det hjælper at være hård og ubehøvlet, selvom det jo ikke burde være meningen at man er nød til at stå og skabe sig for at blive behandlet retfærdigt, men hos Fona er det åbenbart nødvendigt.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor vil jeg gerne væde en milliard på, at hvis jeg for anulleret handlen, ryger mit fjernsyn over i bunken med brugte tv, og dem som køber det for intet at vide om problemet
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke dit problem - men desværre sikkert tilfældet, hvis du skulle være så øhh... - heldig - at få handlen annuleret
best of luck
'and drive the bastards hard, chum ' __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var gået fuldstændig amok, fatter slet ikke hvordan nogen kan tage sådan noget så stille og roligt, holf kæft hvor var jeg blevet sur !!!
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet alle scart indgange..? Nogen understytter kun composite og S-video.. Som regel er det kun et af scart stikkene som er RGB..
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var så nede i Fona igår, og klar til at rive hovedet af en, men de har så fået en ny chef dernede, som har utrolig flink, og sagde jeg selvfølgelig skulle have mine penge tilbage, og kunne komme ned fredag og få dem
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Jeg var så nede i Fona igår, og klar til at rive hovedet af en, men de har så fået en ny chef dernede, som har utrolig flink, og sagde jeg selvfølgelig skulle have mine penge tilbage, og kunne komme ned fredag og få dem  |
|
|
Nå, det var da utrolig rart  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|