Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Black Gate = Skrammel?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Lasse Skrev:

"Steens kobberkondensatorer har jeg ikke prøvet - er de fysisk store? De lyder dyre!?"

He! de er både meget tunge, meget gode og ganske dyre. Volumen for værdi er ca.ens med alucaps'ene. Få evt.Holfi til at sælge dig et ekstra,smukt tomt kabinet og snak så med din bankrådgiver -du skal nok ned på knæ!

Til sammenligning har jeg et par stakke af ialt 75uF alu.i mine mellemtonedelefiltre, det er vanvittigt nok til mig, -billeder forefindes;o)

Mvh. Jens/Modifix, -Duelundist fordi Steen er en meget grundig mand!

Astrup1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

R.P. Jeg har kun erfaring med Mundorf Supreme fra passive højttalerfiltre. Baseret på de erfaringer kan Supreme ikke anbefales og da slet ikke til båndhøjtt.

Mvh.Jens/Modifix, -Duelundist, fordi nu ved jeg at sandheden er opnåelig.

Til det kan jeg bare sige at jeg opnåede en kæmpe forbedring af mine SMGa fra Magnepan ved at udskifte delefilterkompnenterne til  netop Mündorf supreme og en mega 0 ohms spole fra sammen firma.

mvh Johnny 

Til top Vis Astrup1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Astrup1

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 September 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har dog også udskiftet Mundorf's de Hvide Bolcher i en forforstærker til Duelund's kobbertyper, dog ikke med den helt samme meget store forskel til den"anden" kondensators fordel, men forskel det var der. Men jeg bruger jo også bare mine ører.

Ja masser af dumt jern og tyk kaptonlakeret kobbertråd ude ved højttaleren, det skal nok betyde at højttaleren står bedre fast..

Kan så ellers forstå at der er monteret alternative dørstoppere ved alle døre i formand Lasse's residenz;o)

Mvh. Jens/Modifix,-der er ude over de fleste bekymringer om hvor han går hen efter gode stumper.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes