Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dalis problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 04:52 | IP-adresse registreret  

hvor er det lige jensen kommer ind? er det ikke taget fra en anden tråd?....

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Kramer, jeg forstår stadig ikke helt hvorfor du synes Dali har "problemer". Er det kun i dine øjne de har problemer, eller frygter du eks. at de ikke vil kunne overleve i fremtiden?

Jeg synes det er problematisk for hele vores hobby, at hifiklubben ikke er den drivkraft mere, som den har været. Det samme med Dali. Jeg kender ikke hifiklubbens regnskaber ej heller dali.

Den generelle tendens på markedet har selvfølgeligt gået imod begge. Men de strategier man vælger, tager man selv for at påvirke udviklingen. Hifiklubben har været stærk nok i min vurdering til at have en meget tung påvirkning på udviklingen.

Så vidt jeg ser det, så har de et stærkt produktsortiment, der er skræddersyet til forskellige ønsker og krav fra kunderne. Ingen problemer der.

Nej. Det er for snæver betragtning, taget ud fra at man vil ramme mange målgrupper - 80er markedsføring. Man mister styrke på mange andre områder, når man tager det valg. Det starter med en uklar branding. Jeg tror ikke hifiklubbens ledelse - eller dali, faktisk ved hvilke behov de tilfredsstiller.

Som Jamo måtte erkende, så er markedet for store kassehøjttalere vigende, så i den forstand har de jo alle "problemer".

Ja. Men det er jo her at de bedste bliver de største. På markedet i dag er der ikke behov for et uklart brand.

Jeg synes slet ikke synergien mellem dali og hifiklubben udnyttes. Det er jo fuldstændig synd. Ved hifiklubben hvad de sælger ? Hvorfor sælges der ikke dali underholdningsmøbler ? - der er jo ingen i den brede offentlighed der gider købe elektronik og højtalere. De kan de jo ikke spilde deres liv på. Hvordan skulle man kunne fange deres opmærksomhed med snak om landlig idyl og håndværkstraditioner. Undskyld, men jeg kan ikke se nogen som helst elementer i den måde at drive forretning på, som peger ind i de næste 20 år.

Jeg burde tage 100 k for det her bestyrelsesarbejde  

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

I bund og grund er det vel et spørgsmål om at overleve og lidt til - hvem pokker gider overleve hvis man kan mere end det. Hifi-Klubben havde det skidt, og måtte dermed sande at det snævre og seriøse marked ikke længere kunne drive forrretningen, ergo måtte de brede sig for at øge omsætning og indtjening.

Jeg håber da bestemt ikke at ledelsen kan lede en køleskabsfabrik, for så ryger den sidste del af entusiasmen da først. Desuden har jeg arbejdet på en køleskabsfabrik, og den familie/ledelse kunne sgu' ikke finde ud af at holde den rentabel.

Som sådan nyder Hifi-Klubben stadig stor anseelse blandt den del af befolkningen der ikke er lige så seriøse som personer i dette forum, hvis ikke mere. De leverer fornuftige produkter med kendte navne, og kan helt sikkert - samlet set - byde på mere viden end f.eks. Fona og Merlin.

Jeg synes stadig Dali er et af de mærker man skal holde øje med når der skal anskaffes nye højttalere, og det i alle pris-segmenter.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Nu er titlen på denne tråd Dali's problemer og dem kan der selvfølgelig være flere af. De kan være produktrelaterede eller firmarelaterede. Jeg vil ikke kommentere på selve produktet, dertil kender jeg Dali's højttalere for lidt, jeg har været så heldig at vælge Audiovector (selvom visse mener at de har et personproblem i Ole).

Dali har efter min mening det problem at de er "husmærke" hos Hifi-klubben. Samme problem har Denon og NAD mfl. som alle er i eneforhandling hos hifiklubben. Helt uagtet hvad man mener om Hifi-klubben, så er denne form for eksklusivforhandling et tveægget sværd set med fabrikantens marketingøjne. På den ene side har man "kontrol" med sin salgskanal men på den anden side så mister man markedsdynamik og man bliver som "brand" sat i bås!  Man har muligheden for at tjene på gyngerne, men man kan ikke satse på karussellerne, hvis man skulle få lyst til det - for nu at sige det lidt firkantet. Produktets ry/kvalitet bliver synonymt med ditsrinbutionskanalens ditto og hvis der ikke er alternative distributionskanaler, så kan man få sig et problem (hvis ikke man alllerede har det)!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes