|
Kramer, jeg forstår stadig ikke helt hvorfor du synes Dali har "problemer". Er det kun i dine øjne de har problemer, eller frygter du eks. at de ikke vil kunne overleve i fremtiden?
Jeg synes det er problematisk for hele vores hobby, at hifiklubben ikke er den drivkraft mere, som den har været. Det samme med Dali. Jeg kender ikke hifiklubbens regnskaber ej heller dali.
Den generelle tendens på markedet har selvfølgeligt gået imod begge. Men de strategier man vælger, tager man selv for at påvirke udviklingen. Hifiklubben har været stærk nok i min vurdering til at have en meget tung påvirkning på udviklingen.
Så vidt jeg ser det, så har de et stærkt produktsortiment, der er skræddersyet til forskellige ønsker og krav fra kunderne. Ingen problemer der.
Nej. Det er for snæver betragtning, taget ud fra at man vil ramme mange målgrupper - 80er markedsføring. Man mister styrke på mange andre områder, når man tager det valg. Det starter med en uklar branding. Jeg tror ikke hifiklubbens ledelse - eller dali, faktisk ved hvilke behov de tilfredsstiller.
Som Jamo måtte erkende, så er markedet for store kassehøjttalere vigende, så i den forstand har de jo alle "problemer".
Ja. Men det er jo her at de bedste bliver de største. På markedet i dag er der ikke behov for et uklart brand.
Jeg synes slet ikke synergien mellem dali og hifiklubben udnyttes. Det er jo fuldstændig synd. Ved hifiklubben hvad de sælger ? Hvorfor sælges der ikke dali underholdningsmøbler ? - der er jo ingen i den brede offentlighed der gider købe elektronik og højtalere. De kan de jo ikke spilde deres liv på. Hvordan skulle man kunne fange deres opmærksomhed med snak om landlig idyl og håndværkstraditioner. Undskyld, men jeg kan ikke se nogen som helst elementer i den måde at drive forretning på, som peger ind i de næste 20 år.
Jeg burde tage 100 k for det her bestyrelsesarbejde |