Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Anlægget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2003 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=SES.] flotte billeder også. Må selv se at få fat i et digikamera. Synes også CDP er en herlig spille. Der er dømt musik.  

Tak for svaret. Jeg har aldrig før prøvet digitalkameraet før. Det voldte nogle problemer, men det lykkedes.

CDP er en lækker cd-maskine. Lyder fremragende også set i lyset af at konstruktionen har nogle år på bagen. Stadig noget af det bedste.

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Her er lidt bedre billeder:

I øjeblikket spiller Mark Levinson 390S og Accuphase DP67.

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

S A V L E...

Rigtigt fedt setup

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

S A V L E...

Rigtigt fedt setup

/HC

Yep, -og det spiller kanon  tro mig, jeg har selv lyttet på Dr. Lyd's grej -iøvrigt så laver Fru. Dr. Lyd nogle rigtigt gode hjemmebagte boller  MUMS !!!

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
HansC. skrev:

S A V L E...

Rigtigt fedt setup

/HC

Yep, -og det spiller kanon  tro mig, jeg har selv lyttet på Dr. Lyd's grej -iøvrigt så laver Fru. Dr. Lyd nogle rigtigt gode hjemmebagte boller  MUMS !!!

Det er jeg ikke ét sekund i tvivl om... Jeg går til tider og drømmer om de samme ht'ere, men Fru HC bliver vist mindre tilfreds hvis jeg slæber dem hjem (vugge + baby lift må så stå ude på altanen)

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Fru HC kan vel overtales. Større altan eller Guld og diamanter.......eller tøj og sko. Tal til hendes tøj- og sko gen. Sådant et har alle kvinder.

Man skal altid starte med ønsket om noget rigtigt dyrt og så fortælle fruen at hun kan vælge........enten mellem den dyre eller den lidt billigere udgave. Det er ligesom hvis du fortæller hende, at hun kan vælge mellem at købe ind eller gøre rent. Hun vil uvilkårligt vælge en af tingene. Elementær psykologi.

Husk.............jeg er Dr. lyd

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Fru HC kan vel overtales. Større altan eller Guld og diamanter.......eller tøj og sko. Tal til hendes tøj- og sko gen. Sådant et har alle kvinder.

Man skal altid starte med ønsket om noget rigtigt dyrt og så fortælle fruen at hun kan vælge........enten mellem den dyre eller den lidt billigere udgave. Det er ligesom hvis du fortæller hende, at hun kan vælge mellem at købe ind eller gøre rent. Hun vil uvilkårligt vælge en af tingene. Elementær psykologi.

Husk.............jeg er Dr. lyd

ekko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Fine sager!

Nu må næste mål være at få ho'en overtalt til, at der skal bruges 100 K på room-treatment...

Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Mit anlæg:

CD: Proceed CDP

Forforstærker: Mark Levinson 380

Effekt: Proceed HPA 2

Højtalere: Martin Logan Ascent.

Signalkabler: Madrigal CZ-gel, balanceret.

Højtalerkabel: MIT MH 750 Shotgun biwire.

Ialt et ganske behageligt neutraltklingende anlæg uden større generende elementer. Har brugt en del år på at finde nogle komponenter, som matcher hinanden, hvilket er lykkedes ganske godt. Er i besiddelse af et meget godt lytterum, hvilket er meget vigtigt. Selv de bedste komponenter bliver dræbt af dårlig akustik og dårlig opstilling. 

Hej !

Jeg vil ikke belemre dig med med hverken rygklap, ej heller det modsatte !. I stedet vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre følgende (måske kun på forsøgsbasis). Jeg kender ganske udmærket díne højttalere (har spillet på dem i et par måneder !), og jeg mener at man bør kompensere for en lille konstruktionsfejl. Basmodulet er placeret således, at det nederste af panelet stråler tilbage i dette - dette resulterer i en "ikke så rar" mellemtone (tangerende til at være lidt præcent). Dette kan afhjælpes ved at placere noget tykt dæmpemateriale (gerne skumgummi el lignende) bagved elementet, så det forhindrer de reflektioner der kommer fra baskabinettet !..........

Prøv dette !.......... Du vil blive overrasket !

Mvh

Carsten

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad er det din effektforstærker står på ?.

Og nu til 20.000 kr´s spørgsmålet : hvilken af

dine cd-afspillere lyder bedst.

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kanon setup, fed speakers du har har lige selv købt Clarity modellen og de spiller jo kanon..

Til top Vis venice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af venice

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg vil ikke belemre dig med med hverken rygklap, ej heller det modsatte !. I stedet vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre følgende (måske kun på forsøgsbasis). Jeg kender ganske udmærket díne højttalere (har spillet på dem i et par måneder !), og jeg mener at man bør kompensere for en lille konstruktionsfejl. Basmodulet er placeret således, at det nederste af panelet stråler tilbage i dette - dette resulterer i en "ikke så rar" mellemtone (tangerende til at være lidt præcent). Dette kan afhjælpes ved at placere noget tykt dæmpemateriale (gerne skumgummi el lignende) bagved elementet, så det forhindrer de reflektioner der kommer fra baskabinettet !..........

Mvh

Carsten

[/QUOTE]

Ja ser der har du fat i noget af det rigtig , også det jeg oplevet med mine som jeg havde i et ½ års tid .

værre synes jeg om den nedre melletone den mangle noget hug , men mon ikke de har løst det på de nye modeller , så update dem .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jensen !

Rart at vi ikke altid skal mundhugges !.........

Prøvede du det jeg foreslog i ovenstående indlæg på dine Logan'er ?.........

Personligt tror jeg også (TROR !), at de "vinger" der er påmonteret bag på siderne af panelerne er af det onde - de vil uvægerligt komme til at virke som et lille horn. Godt nok er der tale om den bagud strålende lyd, men jeg er overbevist om at det bidrager negativt til lyden - Hvis det var mine "stater", ville jeg også pille dem af (som forsøg, vel og mærke !). Det er ikke utænkeligt at ved de her få tiltag, kunne få dem til at spille lidt mere elektrostat-agtigt (a-la CLS'en).

De Ascent'er jeg spillede på i et par måneder var kun til låns (Sk-Sound), så jeg syntes det var lidt meget at begynde og modificere - jeg skønnede ikke, at det nogensinde ville blive højttaleren for mig (derfor kan det sagtens være "lige sagen" for andre !...... ikke noget ondt i det !).

Mvh

Carsten

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Hej

Hvad er det din effektforstærker står på ?.

En klods af limede krydsfinerplader og påmonteret spikes. Virker rimeligt, men fjerner ikke helt resonanser fra gulvet

Og nu til 20.000 kr´s spørgsmålet : hvilken af

dine cd-afspillere lyder bedst.

Ja.............nu er de desværre ikke mine (se venligst de første billeder), jeg har selv en Proceed CDP, som er til rep. i øjeblikket hos Steensen. Har fået lov til at låne ML og Accuphase af min forhandler Audiovision i Skive, for at lindre sorgen over bortgangen af min egen. Men det er meget let at svare på dit spørgsmål.................................ML 390 S!!!!!!!!!!!It`s magic. Accuphase...............................kedelig...............ikke pengene værd=jeg kommer til at savne min Proceed når jeg lytter til den, men meget lækker og flot opbygget og lyder ganske udemærket, især på mindre heldige indspilninger. Er dog alt for højt prissat. Dem der har været hos mig og høre ML 390 blev bange, for de vidste den ville sætte sig som en besættelse på hjernebarken (læs: sådan en må man bare eje). De 17.000 kr der er i forskel på de 2 maskiner er ikke værd at tale om, når man har hørt hvad ML kan. Du har ikke hørt hvad musik på cd kan, hvis ikke du har hørt den maskine. Det er som at være der selv.....jeg kunne blive ved, for den tænder mig vildt.

Mvh Peter

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=venice]

Hej.

Kanon setup, fed speakers du har har lige selv købt Clarity modellen og de spiller jo kanon..

Tillykke Jep...de bedste højtalere jeg har hørt. I mine ører lyder de som rigtig musik. 

ekko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Den Accu-dreng er ellers helt ny, ikke? Er det én, du har på prøve?

Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Carsten S Chr]

Jensen !

Rart at vi ikke altid skal mundhugges !.........

Prøvede du det jeg foreslog i ovenstående indlæg på dine Logan'er ?.........

Personligt tror jeg også (TROR !), at de "vinger" der er påmonteret bag på siderne af panelerne er af det onde - de vil uvægerligt komme til at virke som et lille horn. Godt nok er der tale om den bagud strålende lyd, men jeg er overbevist om at det bidrager negativt til lyden - Hvis det var mine "stater", ville jeg også pille dem af (som forsøg, vel og mærke !). Det er ikke utænkeligt at ved de her få tiltag, kunne få dem til at spille lidt mere elektrostat-agtigt (a-la CLS'en).

De Ascent'er jeg spillede på i et par måneder var kun til låns (Sk-Sound), så jeg syntes det var lidt meget at begynde og modificere - jeg skønnede ikke, at det nogensinde ville blive højttaleren for mig (derfor kan det sagtens være "lige sagen" for andre !...... ikke noget ondt i det !).

Mvh

Carsten

Pas lige på stabiliteten, hvis du fjerner vingerne og Carsten, hvordan vil du få en elektrostathøjtaler til at spille mere elektrostatisk ? Iøvrigt er Martin Logan absolut ikke den mest perfekte højtaler at lytte til, men jeg synes at det er den der kommer tættest på og øvrigt er der vist mange andre forhold der har indflydelse på lyden end en 5 cm bred vinge øverste, der skråner bagud og en bagkant på baskabinettet der stråler opad, SL 3 havde det ikke, kun den øverste vinge, men der kunne være en bagtanke med det på Ascenten.

Det er kombinationen af hele anlægget der tæller. Ikke den enkelte del. Jeg kan ikke helt genkende den mangel på nedre mellemtone som en nævnte her. Men nu har jeg også et effekttrin der kan styre højtaleren uden at gå i knæ. Hvis effekttrinnet ikk kan levere den fornødne strøm bliver lyden tynd. Det har jeg prøvet. 

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=ekko]Den Accu-dreng er ellers helt ny, ikke? Er det én, du har på prøve?

Jep, har lånt den sammen med ML 390S. Den er vist ny...Accu-drengen...næsten. Lækker i udførelse og feeling, men lidt kedelig at lytte til. Spiller pænt, især på lidt uheldige indspilninger. ML 390S skånselsløs på disse indspilninger. 

Acc. er for alt for dyr i forhold til lyden på ML.  

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej !

Mvh

Carsten

Ja ser der har du fat i noget af det rigtig , også det jeg oplevet med mine som jeg havde i et ½ års tid .

værre synes jeg om den nedre melletone den mangle noget hug , men mon ikke de har løst det på de nye modeller , så update dem .

Jeg vil prøve om det virker, men jeg er som altid skeptisk. Jeg synes ikke jeg har haft problemer med mellemtone. Den fremstår altid fyldig, glat og lækker hos mig.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Har du købt 390´eren?? Eller er det stadig på prøvestadiet?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes