Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 17:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Anlægget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
[QUOTE=venice]

Hej.

Kanon setup, fed speakers du har har lige selv købt Clarity modellen og de spiller jo kanon..

Tillykke Jep...de bedste højtalere jeg har hørt. I mine ører lyder de som rigtig musik. 

Jeps det har du fuldstændig ret i, de er ufattelige vanedannende og faktisk også meget lette at drive!! Har en ny Holfi 100 watter på og den har masser af strøm - havde B&W CdM 9 NT før men de er både bovlamme i bunden og meget meget hårde i toppen så dette her er jo en befrielse    

Til top Vis venice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af venice

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ronin]

Har du købt 390´eren?? Eller er det stadig på prøvestadiet?

000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Hej Ronin.

Nej...desværre....det er lige det med prisen, jeg har lidt svært ved at forholde mig til 65.000 kr.....men den plager mig...så den er under seriøs overvejelse. I så fald ville det blive den sidste spilledåse. Min egen Proceed CDP gør det 80-85 %, og den er betalt. Så den beholder jeg nok indtil videre. Jeg havde også tænkt på en evt. opgradering med ML 360 og så tage det derfra...............men priserne.

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 November 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Ja, nu har far handlet julegaven til sig selv. Det blev en Accuphase DP67, 100 % ren cd-afspiller. Undskyld, men jeg har pakket den ud. Den er så levende og musikalsk, da den fik nogle flere spilletimer, at den kunne jeg ikke leve uden. Fik lavet en god handel med min forhandler. Der kommer lidt nye billeder senere.

Mvh

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 December 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Her er et billede fra Accuphases hjemmeside:

DP-67

Meget lækker spillende maskine. Klasser bedre end min "gamle" Proceed CDP. Man frydes og overraskes over noget nyt i musikken hver gang der kommer en ny cd på. Men skal tilspilles!!!!!!!! mindst et par hundrede timer før den lukker op.

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 December 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hvor langt er der, fra væg til væg?

og hvor stort er rummet?

ellers virkeligt nydeligt og gennemtænkt

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 December 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Mit rum er 4,7 m bredt og 5,10 langt = ca. 24 kvm. Højtalerne står hvor rummet er 4,7 m med 2 m mellem dem og ca. 3 m til lyttepositionen.

mvh

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Hvad fik dig pludselig til at skifte mening omkring den Accuphase??? I dine tidligere indlæg lyder det som om den ikke er noget værd......og pludselig har du købt den alligevel???

Skulle den "bare" spilles til, eller hvad  ???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 December 2003 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
[QUOTE=Ronin]

Har du købt 390´eren?? Eller er det stadig på prøvestadiet?

000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Hej Ronin.

Nej...desværre....det er lige det med prisen, jeg har lidt svært ved at forholde mig til 65.000 kr.....men den plager mig...så den er under seriøs overvejelse. I så fald ville det blive den sidste spilledåse. Min egen Proceed CDP gør det 80-85 %, og den er betalt. Så den beholder jeg nok indtil videre. Jeg havde også tænkt på en evt. opgradering med ML 360 og så tage det derfra...............men priserne.

65000kr ? det er for sygt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2003 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=dumbo]

Hejsa,

Hvad fik dig pludselig til at skifte mening omkring den Accuphase??? I dine tidligere indlæg lyder det som om den ikke er noget værd......og pludselig har du købt den alligevel???

Skulle den "bare" spilles til, eller hvad  ???

----------------------------------------

Accuphasen fik jeg lov til at låne fordi min egen Proceed gik i stykker.

Den var ny da jeg lånte den af min forhandler. Det vidste jeg ikke. Derfor bøvsen.....den lå langt fra prisen kontra ydelsen. Den var meget korrekt spillende, grænsende til det absolut kedelige. Manglede liv og dynamik. Efter laaaaang spilletid, jeg gætter på 200-250 spilletimer, er den blevet en helt helt anden. Masser af liv, mikrodynamik, 3-d stereogengivelse, dybere bas.....alt har den. Og så har den en helt fantastisk evne til at få halvdårlig indspilninger til at lyde rigtigt godt og selvfølgelig de gode indspilninger til at lyde endnu bedre. Jeg må sige, den er faktisk sine penge værd!!!! Og helt på højde eller bedre end ML 390 S. Og jeg er meget glad for den. Jeg havde ikke lige regnet med at ende med en japansk spilledåse. 

Men der er en anden histore også.....min egen Proceed CDP....gik i stykker...drevet stod af. Den blev sendt over til Steensen d. 310703, men var den 151103 stadig ikke lavet og der var ingen udsigter om hvornår. Reservedele kan pt. ikke fremskaffes fra USA. Der var stadig ½ års garanti tilbage og jeg beklagede min nød til min forhandler. Vi fik en handel i stand mht Accuphasen og han tog min Proceed tilbage til næsten samme pris som jeg gav for 4½ år siden. Se.... det er service fra en dansk forhandler der er sit ansvar bevidst.

Men havde Accuphasen stadig spillet som den startede med havde jeg ventet på min Proceed.

Mht ML 390S, som jeg også havde lånt...vil jeg kun sige....tør ikke købe den pga måske kommende drevproblemer. Det er samme drev som Proceed. Jeg er ikke den eneste som har haft problemer med drevet. Derfor japansk igen. Så der har været en hel del alvorlige overvejelser inden købet.

I love my Accuphase

Mvh

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Lige nu går jeg og overvejer at skifte min ML380 og Proceed HPA 2 til en integreret Accuphase 408. Men jeg ved ikke rigtigt noget om den. Har du erfaring Brian Sørensen ?

mvh

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. Lyd

Rart at høre du blev glad for Accuphasen....er i hvert glad for min egen lillebror, DP-55. Har hørt fra Ronin herinde at din DP-67'er skulle spille helt kanon.....han hørte den kontra sin egen (som er magen til min) og kunne godt høre klasse-forskel. Men prisen er jo også en helt anden sag...!!!

Jeg kender desværre ikke den nye 408'er....har godt set den på deres hjemmeside. Mener at det gamle "Hifi & Elektronik engang testede forgængeren 406, og at den blev rost helt vildt. Hægtede mig især ved dens strømstyrke......de skrev at de havde koblet 5 store sæt højtalere på den...på én gang vel at mærke, og at den godt nok blev lidt lun....men bare spillede derud-af

Men hvis du selv finder ud af mere om den, eller måske får en på prøve, må du da gerne skrive lidt om den...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Ja, det overvejes seriøst og jeg kan låne den af min forhandler........men der skal altså noget til at slå min egen kombination. Det skal helst ikke være et uovervejet skift. Men en dag.......................vil jeg måske låne 408 og jeg skal nok give dig besked her på siden........hvis ?

Mvh

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kunne da godt forestille mig at det er vellyd dit fine sæt kan præstere. Har desværre ikke selv hørt så meget til Mark Levinson og Proceed. Men min far har lige købt en brugt ML 332....så nu har jeg da chancen...

Det er jo med at udvide sin horisont

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 December 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Lige nu går jeg og overvejer at skifte min ML380 og Proceed HPA 2 til en integreret Accuphase 408. Men jeg ved ikke rigtigt noget om den. Har du erfaring Brian Sørensen ?

mvh

Det tror jeg godt du kan glemme,der er ikke nogen af AC forstærkere der nogensinde har tændt mig, men det er jo en smagssag, men japser forstlærkere er bare ikke mig og de plejer at være glade for mos- fet transisotrer.

Men det er bare at låne een og sammenligne, dem jeg har hørt var i starten af 90érne, det er muligt der er sket noget nyt der, men jeg tvivler.

Det er vidst også deres cd maskiner der får de bedste omtaler.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej Slips

Nææææh...du har nok ret. Jeg elsker min ML 380 og Proceed HPA 2 og der skal virkelig meget til for at slå den kombination. Proceeden har uanede hestekræfter og musikalitet samtidig med at den er helt stabil i lave impedanser. Den bliver dårlig varm af at trække mine Martin Logan. Men det var blot en tanke ! Et godt alternativt. Men måske ikke realistisk lydmæssigt.

Mvh

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=dumbo]

Ja, jeg kunne da godt forestille mig at det er vellyd dit fine sæt kan præstere. Har desværre ikke selv hørt så meget til Mark Levinson og Proceed. Men min far har lige købt en brugt ML 332....så nu har jeg da chancen...

Det er jo med at udvide sin horisont

----------------

Mark Levinson og Proceed er lækkert og du vil blive behageligt overrasket. Det er ikke uden grund alle måler sig op mod denne fabrikant.

Mvh

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hallo 270961 !! Du kan også prøve at skifte dine Martin Logan Ascent ud med den nye Ascent I .. de spiller 100 % mere musik !!

Hilsen King ...:-o

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 December 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hej King.

Har aldrig hørt dem tilspillet, kun utilspillet på KT-messen med BOW udstyr. Det lød ikke for godt. Jeg glæder mig til det en dag. Jeg ved man kan få et opgraderingssæt til Ascenten til omkring 14.000 kr gennem Interceptor, så måske en dag.

Mvh

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

mvh

Jeg tro ikke den er strømstærk nok , pas på med ders integreret forstærker , ikke engang P450 synes jeg var strømstærk nok til de logan .

Jeg kan ikke helt forstå at den DP67 skulle koste 65000kr , i tyskland koster en ny kun 5700EUR og DP77 kun 10500EUR .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hallo 270961 !! Jeg tror Ascent I.. bliver min næste højttaler !! Min ven har Odyssey og den spiller kanon men de deler også samme panel nu !!

Hilsen King...:-o

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum