Emne: Anlægget ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
[QUOTE=dumbo]
----------------
Mark Levinson og Proceed er lækkert og du vil blive behageligt overrasket. Det er ikke uden grund alle måler sig op mod denne fabrikant.
Mvh
|
|
|
Hov Hov hvem gør det , det vil jeg gerne høre om , for Proceed er så langt fra ML lyden ? .
I forhold til ML har proceed , en meget slap bund er noget lukket top , for ikke at sige for meget , det spiller som l**t 
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Jensen !! Fik du hørt de Super 18 ??
Hilsen King..:-o
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
270961 skrev:
[QUOTE=dumbo]
----------------
Mark Levinson og Proceed er lækkert og du vil blive behageligt overrasket. Det er ikke uden grund alle måler sig op mod denne fabrikant.
Mvh
|
|
|
Hov Hov hvem gør det , det vil jeg gerne høre om , for Proceed er så langt fra ML lyden ? .
I forhold til ML har proceed , en meget slap bund er noget lukket top , for ikke at sige for meget , det spiller som l**t 
|
|
|
Lyder bestemt ikke som om det er mit proceeed du har hørt kære Jensen, for det spiller da lige præsist 100 % anderledes. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
jensen skrev:
270961 skrev:
[QUOTE=dumbo]
----------------
Mvh
|
|
|
jeg har skam hørt alt fra ders start og til slut , så jo , tag et nummer som hotel california , der kan du ikke høre skindet på den stortromme , det kan du klart med ML og AP, og på APog proceed lyder det som om har er snot næset , og rummet er også langtfra ML AC .
Prøv du en AP eller et sæt ML37/36s det spiller langt bedre end proceed .
|
|
|
Lyder bestemt ikke som om det er mit proceeed du har hørt kære Jensen, for det spiller da lige præsist 100 % anderledes. |
|
|
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Jensen.
Du regnede da ikke med, at dette ville blive stående uimodsagt.
Selvfølgelig er der forskel, også på forstærkermodellerne imellem. Der er også forskel på en ML33 og en ML334 eller ARC`s modeller som du ellers er glad for. Men det jeg mener er, at alle måler sig op med denne fabrikant, også dig. Du siger det spiller som l rt, fint nok med mig. Men du kan ikke ødelægge den gode stemning. Jeg har det godt med mit anlæg, håber du har det godt med dit........hvad det så ellers er du spiller på i øjeblikket ?
Mvh
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Hallo Jensen !! Fik du hørt de Super 18 ??
Hilsen King..:-o
|
|
|
Nope , køber et par Logan lige efter jul om det bliver od eller pro ved jeg ikke endnu .
det skal køre sammen med en wadia 850 og en MC2255 eller MC602
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
[QUOTE=270961]
Lige nu går jeg og overvejer at skifte min ML380 og Proceed HPA 2 til en integreret Accuphase 408. Men jeg ved ikke rigtigt noget om den. Har du erfaring Brian Sørensen ?
mvh
|
|
|
Jeg tro ikke den er strømstærk nok , pas på med ders integreret forstærker , ikke engang P450 synes jeg var strømstærk nok til de logan .
Jeg kan ikke helt forstå at den DP67 skulle koste 65000kr , i tyskland koster en ny kun 5700EUR og DP77 kun 10500EUR .
DP 67 koster 48.000 kr. herhjemme.
Mvh
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo 270961 !! Må jeg spøge hvad du lytter på ved en højttaler ?? da jeg kan se at du har haft Dali Gran !! 
Hilsen King...:-o
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 December 2003 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
[QUOTE=Ikke Slipsefyr][QUOTE=jensen][QUOTE=270961][QUOTE=dumbo]
----------------
Mvh
|
|
|
jeg har skam hørt alt fra ders start og til slut , så jo , tag et nummer som hotel california , der kan du ikke høre skindet på den stortromme , det kan du klart med ML og AP, og på APog proceed lyder det som om har er snot næset , og rummet er også langtfra ML AC .
Prøv du en AP eller et sæt ML37/36s det spiller langt bedre end proceed .
Fint nok Jensen, men jeg har hverken slap bund eller lukket top, tværtimod og jeg er ret sikker på at jeg allerede har haft mit proceed i længere tid end du har nået at høre på det, så hurtigt som du skifter anlæg. . Husk at mange produkter er meget meget meget lang tid om at blive spillet til.Har du nogensinde nået at spille et produkt til? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 10 December 2003 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Ja...eller nået at lytte til det over længere tid.
Jeg har også lyttet til det meste ML og Proceed og Revel. Og der er ikke noget af det der er dårligt lyttemæssigt. De laver nogle af verdens bedste forstærkere. Og al respekt for andre fabrikanter.
Jeg kan hurtigt afgøre om det er udstyr der er interessant, men jeg skal personlig bruge mindst et par måneder før end jeg kan sige om det er noget jeg kan bruge. Min egen Accuphase DP 67 ville jeg aldrig have købt, hvis jeg skulle lytte på den helt fra ny, men efter nogle spilletimer.............ja så står sagen altså noget anderledes. Man er sgu nødt til at smide sine fordomme væk og lytte til sagerne på en ordentlig måde og give det nogle ordentlige betingelser (kabler, opstilling mv.)
Jeg er helt enig med Slips. Vi kan ikke genkende din fremstilling. Det er de samme ting der sidder i Proceed som i ML. Min egen Proceed HPA 2 deler fælles komponeter med 33H, 331 mfl. Og bemærk venligst.....den er forløber for den nye 400-serie.
Mvh
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 12 December 2003 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=king]
Hallo 270961 !! Jeg tror Ascent I.. bliver min næste højttaler !! Min ven har Odyssey og den spiller kanon men de deler også samme panel nu !!
Hilsen King...:-o
----------------------------
Hej King.
Håber du gør det. Den nye Ascent skulle også være bedre. Kan klart anbefales. Der bliver dømt musik. Husk vinklingen af højtalerne ind mod lyttepositionen er meget vigtig. Man lytter på den inderste 1/3 af højtalerens panel. Afstanden til højtaleren skal være ca. 1½ gangen afstanden mellem dem.
Rigtig god fornøjelse.
Mvh
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed som lovet: Lidt nye billeder af det nuværende setup med min julegave Accuphase DP 67.

Hele setup`et med forforstærker ML 380, CD-afspiller Accuphase DP 67, effektforstærker Proceed HPA 2 (2 x 250 W), Martin Logan Ascent.

Lidt tættere på.

Endnu tættere på.

Fra siden

Lidt bagfra.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt Nydeligt, men hvad er det jeg ser, du har en tom hylde.
Skal den ikke fyldes ud me en nytårsgave af en art??
Godt nytår iøvrigt og pas nu på anlægget. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækre sager....det ser sgu godt ud, ingen tvivl om det....
Ville ønske jeg også havde råd til, at give mig selv sådan en fin julegave 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 December 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Hej Jensen
Jeg har også lyttet til det meste ML og Proceed og Revel. Og der er ikke noget af det der er dårligt lyttemæssigt. De laver nogle af verdens bedste forstærkere. Og al respekt for andre fabrikanter.
Jeg kan hurtigt afgøre om det er udstyr der er interessant, men jeg skal personlig bruge mindst et par måneder før end jeg kan sige om det er noget jeg kan bruge. Min egen Accuphase DP 67 ville jeg aldrig have købt, hvis jeg skulle lytte på den helt fra ny, men efter nogle spilletimer.............ja så står sagen altså noget anderledes. Man er sgu nødt til at smide sine fordomme væk og lytte til sagerne på en ordentlig måde og give det nogle ordentlige betingelser (kabler, opstilling mv.)
Jeg er helt enig med Slips. Vi kan ikke genkende din fremstilling. Det er de samme ting der sidder i Proceed som i ML. Min egen Proceed HPA 2 deler fælles komponeter med 33H, 331 mfl. Og bemærk venligst.....den er forløber for den nye 400-serie.
Mvh
|
|
|
HAHA , de har intet tilfælles de forstærker , prøv at lån en ML332 eller ML333 op mod ML331 og HPA2 , så skal du høre .
Det med logan , jeg ville ellers havet købt et par Q eller PRO nu i det nye år , men har lige hørt den nye AC og de dur ikke , bunden er alt for langsom , lidt synd da resten er godt på de speaker , men kan ikke leve med en bund hvor man ikke kan høre det er en tomme .
Men at skrive Proceed kan måler sig med ML hm jo måske ML331 men det er også langt fra ML332 ML333 ML335 .
Men man skal jo forsvare det man har købt dyrt ind .
Har lige haft en chance for at lytte på en MC402 og ML333 , ML333 har en kanon bund , men den halter meget efter en MC402 i top og mellemtone , og den farver ikke lyden , jeg har aldrig hørt en så vel opløst top den er så åben i forhold til ML333 , alt der hedder vildt SSS er væk på MC402 .
Hørt på
BKS 175, ML38S, AP DC91 .
ja en MC402 skal stå i stue nu .
Den skal man høre hvis man kan komme til det , bunden er måske lidt langsomer end ML333 men den er der .
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
[QUOTE=270961]
Hej Jensen
Mvh
|
|
|
HAHA , de har intet tilfælles de forstærker , prøv at lån en ML332 eller ML333 op mod ML331 og HPA2 , så skal du høre .
Det med logan , jeg ville ellers havet købt et par Q eller PRO nu i det nye år , men har lige hørt den nye AC og de dur ikke , bunden er alt for langsom , lidt synd da resten er godt på de speaker , men kan ikke leve med en bund hvor man ikke kan høre det er en tomme .
Men at skrive Proceed kan måler sig med ML hm jo måske ML331 men det er også langt fra ML332 ML333 ML335 .
Har lige haft en chance for at lytte på en MC402 og ML333 , ML333 har en kanon bund , men den halter meget efter en MC402 i top og mellemtone , og den farver ikke lyden , jeg har aldrig hørt en så vel opløst top den er så åben i forhold til ML333 , alt der hedder vildt SSS er væk på MC402 .
Hørt på
Den skal man høre hvis man kan komme til det , bunden er måske lidt langsomer end ML333 men den er der .
------------------------------------------------------------ --------------------
Hej Jensen.
Du skriver, at Proceed og Mark Levinson ikke spor har til fælles. Det er jo ikke rigtigt. De har alt tilfælles. Nu tror jeg nok jeg har en bedre viden omkring de forstærkere end du selv har. Har bla selv haft N0 27, har hørt N0 29 og N0 332 på mit eget anlæg. Ikke den store forskel i sammenligning med 27. HPA 2 lidt bedre end 27: mere energi i toppen og fastere bund, renere lyd generelt, men samme sound.
Du har aldrig hørt en HPA 2 eller BPA 2 for så ville du aldrig skrive som du gør. HPA 2 er et scoop at et effekttrin, hvis ikke du vil gå efter Mark Levinson 335 eller 336. Nu har man jo lukket Proceed-mærket, som du sikkert ved, hvilket ingen rigtig forstår, men HPA 2 overlever og kommer som en Mark Levinson forstærker blot med ny front. Så et eller andet sted er den fundet "tung" nok.
Men jeg respektere andres valg af forstærkere, men at skrive Proceed spiller som l...rt, det er direkte usandt og useriøst. Jeg tror vist ikke jeg nogensinde har skrevet det er jordens bedste forstærker, men den er fremragende til prisen....et rent fund. Og ved du hvad: den kvitterer med alle de forandringer du laver i dit anlæg og har uanede hestekræfter.
Mvh og godt nytår
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Ikke Slipsefyr]
Nydeligt Nydeligt, men hvad er det jeg ser, du har en tom hylde.
Skal den ikke fyldes ud me en nytårsgave af en art??
Godt nytår iøvrigt og pas nu på anlægget.
------------------------------------------------------------ -----------
Hej Slips.
Hæ hæ............nytårsgaven....den falder vist ikke i god jord hos min hustru lige pt. Den tomme hylde var egentlig beregnet til en tuner, men efter et forsigtigt forsøg forrige år med indkøb af en tuner, Thule, hvilket fabrikken ikke kune levere, er det droppet indtil videre. Men på den anden side, så ligger fjernbetjeningerne godt der og Mark Levinsonen er jo tung, som du ved!!!!!!!!!!!!!
Iøvrigt et godt og lykkeligt nytår.
Mvh
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=dumbo]
Lækre sager....det ser sgu godt ud, ingen tvivl om det....
Ville ønske jeg også havde råd til, at give mig selv sådan en fin julegave 
------------------------------------------------------------ --------
Hej Dumbo
Taaaaaaaaaak, men iøvrigt har du jo selv et meget lækkert anlæg.
Mvh og et godt og lykkeligt nytår
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=270961]
Hej Jensen
Mvh
|
|
|
Hørt på
------------------------------------------------------------ --------------------
Hej Jensen.
Du skriver, at Proceed og Mark Levinson ikke spor har til fælles. Det er jo ikke rigtigt. De har alt tilfælles. Nu tror jeg nok jeg har en bedre viden omkring de forstærkere end du selv har. Har bla selv haft N0 27, har hørt N0 29 og N0 332 på mit eget anlæg. Ikke den store forskel i sammenligning med 27. HPA 2 lidt bedre end 27: mere energi i toppen og fastere bund, renere lyd generelt, men samme sound.
Du har aldrig hørt en HPA 2 eller BPA 2 for så ville du aldrig skrive som du gør. HPA 2 er et scoop at et effekttrin, hvis ikke du vil gå efter Mark Levinson 335 eller 336. Nu har man jo lukket Proceed-mærket, som du sikkert ved, hvilket ingen rigtig forstår, men HPA 2 overlever og kommer som en Mark Levinson forstærker blot med ny front. Så et eller andet sted er den fundet "tung" nok.
Men jeg respektere andres valg af forstærkere, men at skrive Proceed spiller som l...rt, det er direkte usandt og useriøst. Jeg tror vist ikke jeg nogensinde har skrevet det er jordens bedste forstærker, men den er fremragende til prisen....et rent fund. Og ved du hvad: den kvitterer med alle de forandringer du laver i dit anlæg og har uanede hestekræfter.
Mvh og godt nytår
|
|
|
Proceed og ML har intet tilfælles når snakken går på lyd .
Jeg har selv haft ML29 ML27 ML27,5 ML23 ML23,5 ML331 ML332 ML333 ML335 ML28 ML38 ML38S ML37 ML36 ML36S .
Proceed HP2 og næsten alle ders cdmaskiner
Jeg købte min første ML og Proceed i 1991 .
Jeg har prøver ML331 ML335 ML23,5 ML27,5 HP2 på de samme Logan som du har , jeg var en af de første der købte dem da de kom til dk .
Det ligger nok mere i at du ikke har prøvet nok amps på de speaker , ML27 og HP2 kan slet ikke måle sig med de andre ML amps .
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 02 Januar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Jeg ved godt du har prøvet mange forstærkere, da du jo sælger af dem, og jeg respekterer selvfølgelig dine egne lytteindtryk, men jeg oplever ikke den megastore forskel mellem dem, som du selv beskriver. Selvfølgelig er der forskel, alt andet ville være uartigt priserne taget i betragtning. Men det kommer nok an på, hvordan ordene anvendes. Proceed HPA 2 spiller som ML 334 siger min forhandler AudioVision. Madrigal siger selv, at det er den bedste Proceed forstærker de nogensiden har bygget. Og det har jeg tillid til. Det eneste jeg ville bytte med var en ML 431 eller Accuphase`s større modeller.
Og agter iøvrigt at beholde min Proceed HPA 2 indtil videre, da den giver mig meget musik til prisen. Men som alt andet er det jo et personligt valg, ligesom kvinder og vin. Og at man har råd til at holde dem.
mvh
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|