Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Oplevelser fra HiFi & High End 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Acer skrev:
kim olsen skrev:

er stærkt utilfreds med densen.... spille nik og jay.. jeg blev dårlig.....

men pointen i demo'en var god.....

Ja, jeg blev sgu osse noget chokket over nick og gay....men jeg mangler at høre et Densen setup med en god indspilning. Syntes ham der Sillesen overdrev det ved kun at spille dårlige optagelser (konen var også ved at få det helt skidt derinde over klam og slasket country ) Helt ærligt så syntes jeg, at det var et foredrag i lydfilosofi af Herr Sillesen. Meget godt og det skulle være stoppet ved shubidua nummeret ! Der viste Sillesen af et godt hi-fi anlæg også skal kunne spille shubberne og jeg kan da kun være enig med ham heri. Men jeg ville nu hellere have haft en ordentlig demo af udstyret på en ordentlig optagelse !!! 

fik I ikke lov at høre Rammstein hos Densen?? vi hørte "Ich will" .. var det admins medbragte skive? det fandt jeg vidst ikke rigtig ud af.

Nope, kun møgmusik....vi mangler faktisk bare et par numre med Lotti så havde den været helt hjemme

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Acer skrev:
kim olsen skrev:

er stærkt utilfreds med densen.... spille nik og jay.. jeg blev dårlig.....

men pointen i demo'en var god.....

Ja, jeg blev sgu osse noget chokket over nick og gay....men jeg mangler at høre et Densen setup med en god indspilning. Syntes ham der Sillesen overdrev det ved kun at spille dårlige optagelser (konen var også ved at få det helt skidt derinde over klam og slasket country ) Helt ærligt så syntes jeg, at det var et foredrag i lydfilosofi af Herr Sillesen. Meget godt og det skulle være stoppet ved shubidua nummeret ! Der viste Sillesen af et godt hi-fi anlæg også skal kunne spille shubberne og jeg kan da kun være enig med ham heri. Men jeg ville nu hellere have haft en ordentlig demo af udstyret på en ordentlig optagelse !!! 

fik I ikke lov at høre Rammstein hos Densen?? vi hørte "Ich will" .. var det admins medbragte skive? det fandt jeg vidst ikke rigtig ud af.

Nope - havde Reise Reise med, men da vi allerede hvad hørt Thomas´egen Rammstein skive, var det ikke nødvendigt !
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

øv.. det blev vi andre sq snydt for.... måtte nøjes med shubidua...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
og så var der jo den interessante 300.000kr's projektor fra marantz..  .. composite 

Den kørte da ikke composite? Ikke da jeg var der i hvert fald. Har du ikke bare misforstået at receiveren var tilsluttet via composite for OSD'ens skyld under opsætningen? Hvis man skulle fremhæve dårlig tilslutning og indstilling var det i hvert fald ikke lige dét eksempel jeg ville have hevet frem...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

hvilket så?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

da vi var forbi.. var billedet mildt sagt elendigt. min ae500 bankede ville banke den med adskillige længder.. Redaktøren spurgte til valg af kabel og det var nævnt som værende Composite..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hvilket så?

DVI fra den nye Marantz DV 9500, der kan opskalere til en valgfri opløsning.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
da vi var forbi.. var billedet mildt sagt elendigt. min ae500 bankede ville banke den med adskillige længder.. Redaktøren spurgte til valg af kabel og det var nævnt som værende Composite..

Det kan jeg sige med sikkerhed er forkert. Mon ikke han mente Component? Jeg kan da have taget fejl mht. DVI, jeg tjekkede det ikke. Men da jeg var der var det med sikkerhed ikke composite. Hvad viste han da du var der? De ting jeg så var svære at vurdere billedkvaliteten ud fra, da jeg ikke kendte materialet godt nok. Koncert-dvd'erne kan være _ret_ svingende i kvalitet.

Bortset fra det, så er jeg enig i at en godt opstillet 15K projektor laver et bedre billede end en dårligt opstillet 300K projektor.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

witzel skrev:

Det kan jeg sige med sikkerhed er forkert. Mon ikke han mente Component? Jeg kan da have taget fejl mht. DVI, jeg tjekkede det ikke. Men da jeg var der var det med sikkerhed ikke composite. Hvad viste han da du var der? De ting jeg så var svære at vurdere billedkvaliteten ud fra, da jeg ikke kendte materialet godt nok. Koncert-dvd'erne kan være _ret_ svingende i kvalitet.

Bortset fra det, så er jeg enig i at en godt opstillet 15K projektor laver et bedre billede end en dårligt opstillet 300K projektor.

Otto, den er go´nok - det er IKKE forkert!
Det var hans egne ord - og nej, billedet var IKKE godt.

Faktisk ville jeg have foretrukket at projektoren var slukket, så ville have synes at det var langt mere lækkert.

Det er muligt at søndagens fremvisning så anderledes ud, men det er faktum at lørdag var det Composite (efter udstillers eget udsagn; "på en eller anden måde er det bedre!")
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Otto, den er go´nok - det er IKKE forkert!

Hm... Det må jeg hellere forhøre mig om... Hvis dét var composite, så kan jeg i hvert fald sige så meget at det er den suverænt bedste composite billedbehandling jeg nogensinde har set! Det skal siges at jeg ikke var synderligt imponeret over billedet generelt, i forhold til prisen, men de eneste problemer jeg så i billedet kunne henledes til opstilling/rum, eller interlace-artifacts som lige så vel kunne skyldes at koncerten er optaget med interlace-kameraer. Med andre ord, jeg brugte ikke specielt meget energi på at kigge på den (eller andre projektorer), da messe-opstillingerne alligevel aldrig gør apparterne retfærdighed (composite eller ej...)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Det er muligt at søndagens fremvisning så anderledes ud, men det er faktum at lørdag var det Composite (efter udstillers eget udsagn; "på en eller anden måde er det bedre!")

Igen - hvad så du? Han havde en D-VHS afspiller stående som han ikke brugte om søndagen fordi det ikke virkede som det skulle. Det billede jeg så om søndagen var ikke på nogen måde at betegne som grimt - om det er 300K værd kan man vel altid diskutere, og forholdene satte naturligvis sine begrænsninger.

Jeg synes generelt ikke man kunne vurdere de forskellige projektorer under de forhold de blev vist under. Ikke fordi jeg skal gøre mig selv bedre, eksempelvis var det billede jeg lavede med AE500 på messen i februar meget langt fra det billede jeg har (havde) den til at vise i butikken. Der er ikke altid lige gode betingelser for at lave et godt billede på en messe (omend der naturligvis ikke er nogen grund til at gøre det værre end det er).

Det jeg prøver at sige er - witzel - at din AE500 IKKE ville "banke den med flere længder". Men jeg ville ikke være overrasket hvis det billede du har derhjemme på din AE500 er bedre end det billede jeg så Marantz'en lave på messen. Det betyder bare ikke at Marantz'en er dårlig, bare at den var dårligt sat op.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Administrator skrev:

Igen - hvad så du? Han havde en D-VHS afspiller stående som han ikke brugte om søndagen fordi det ikke virkede som det skulle. Det billede jeg så om søndagen var ikke på nogen måde at betegne som grimt - om det er 300K værd kan man vel altid diskutere, og forholdene satte naturligvis sine begrænsninger.

Jeg synes generelt ikke man kunne vurdere de forskellige projektorer under de forhold de blev vist under. Ikke fordi jeg skal gøre mig selv bedre, eksempelvis var det billede jeg lavede med AE500 på messen i februar meget langt fra det billede jeg har (havde) den til at vise i butikken.

Du har ret i af der var undladt en maskine ved lørdagens præsentation, så det er muligt at du har set noget andet søndag. Jeg var ikke forbi denne stand søndag, men faktum er, at billedet lørdag var langt under standard i dag - uanset hvilke andre messeopsætninger andre kunne præsterer.

Det var ringe - og min holdning er, at maskinen burde være slukket. Særligt, når den koster hele 300.000!
Ingen tvivl om at projektoren har et enormt potentiale, og jeg ved da også at maskinen også har fået mange roser. Og dermed er min påstand ikke at den nødvendigvis er dårlig, men blot at det er kedeligt, at den så trods dårlige forhold, manglende indsigt i opsætning eller hvad årsagen måtte være, alligevel bliver "udstillet"!

Slutteligt kan jeg så ærge mig over at være gået glip at langt bedre billede lørdag - men hvor mange andre har så ikke haft samme opfattelse fra lørdagens besøg?

Mange vil jeg påstå, da der blev snakket meget om kvaliteten hist og her - desværre igen!

m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Uha mange delte meninger om messen...men flest dårlige så vidt jeg kan se

Min tanke om messen var den samme som de fleste herinde, med få lidt udstyr, for dårligt sat op. og ALT for mange mennesker til alt for lidt plads.

Men det bedste var at se de Audio Pro Blue Diamond V2...og de spiller nu flot til den pris
Til top Vis m0tZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m0tZ

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

m0tZ skrev:

Min tanke om messen var den samme som de fleste herinde, med få lidt udstyr, for dårligt sat op. og ALT for mange mennesker til alt for lidt plads.

Men det bedste var at se de Audio Pro Blue Diamond V2...og de spiller nu flot til den pris

Jo, men ofte er det negative tilkendegivelser desværre på lyden, med hvilke man ikke kan gøre så meget ved. Forholdene på et hotelværelse er ikke just det bedste - og resultatet er også derefter.

Messer er og bør KUN være en appetitvækker!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Mine indtryk:

Piega/AVM formåede at danne et rigtig flot lydbillede med masser af detaljer og fornemmelse "at være der". Men kan man i længden leve med metal membraner? Bliver det for klinisk?

K2 rummet: Åhhh giv disse K2 et stort veldæmpet rum og noget kvalitets amp. i stedet for det "hjemmefesen" Jjazz så skal i da bare se løjer.... Bare synd det hele faldt sammen i det lille rum, især bassen var det rene mudder, men dynamikken...

McIntosh rummet: Den Mc275 gad jeg godt høre hjemme. Og så var jeg ved at tude... De havde gudhjælpemig spændt min yndlingsaversion for: Dynaudio, fy da føj! Som så ofte, masser af detaljer men ingen musik!

Den nye Marantz SA11S1, uha den vil jeg gerne ha' lyttet mere til, nam-nam.

For pokker da osse: StudioSound nåede jeg desværre ikke inden fruen og jeg fik kuller af for mange mennesker og larm.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

ja det er korrekt...og det lykkedes da osse for mig. Men som du siger så er hotelværelser ikke de bedste at holde messestande/demorum i, og det kunne man sandelig høre. Bassen fra et rum kunne overdøve hele rummet ved siden af 

m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

(Ved ikke lige om det her har været oppe og vende)

Men var der andre end mig som undrede sig lidt over, hvorfor projektorerne og de tilsvarende DVD afspillere ikke var connected gennem HDMI som jo skulle være så godt osv osv?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Det var ringe - og min holdning er, at maskinen burde være slukket. Særligt, at den koster hele 300.000!

Jeg har set en langt være opstilling af en Barco i samme prisklasse. Men det er naturligvis ligegyldigt hvor ringe andre er hvis man ikke selv er god nok. Det jeg mente var bare, at mens det billede JEG så fra Marantz'en var på et almindeligt, ikke imponerende niveau (hvilket selvfølgelig er til grin med prisen in mente), så var der rigtigt mange opstillinger af projektorer og plasma/LCD som jeg mener var direkte latterlige. Derfor min kommentar om at jeg ikke synes Marantz'en var den værste opstilling.

Administrator skrev:
Slutteligt kan jeg så ærge mig over at være gået glip at langt bedre billede lørdag - men hvor mange andre har så ikke haft samme opfattelse fra lørdagens besøg?

Jeg er helt enig, og hvis du spørger de leverandører der jævnligt har med mig at gøre, så vil du også få at vide at jeg kan være p***e irriterende hvad dét angår - jeg brokker mig ALTID over at de ikke gør mere ud af at vise tingene ordentligt frem. Pioneer er én af de få der har lyttet til min kritik, hvilket har været medårsag til at de i de seneste år har stillet med meget bedre opstillinger end jeg har set fra dem tidligere, hvilket har resulteret i _langt_ bedre billedkvalitet end det jeg tidligere har oplevet fra deres udstillinger. Det ER latterligt at man ikke kan regne med at man, når man går til messe, kan opleve det bedste udstyret kan præstere under de givne forhold.

Og jeg er godt klar over at sådan en udtalelse forpligter næste gang jeg selv står på en messe  Men på messen i februar forsøgte jeg faktisk at sætte fokus på problemet ved at fremvise to ens LCD-tv, hvor det ene stod i standard-indstillingen via composite og det andet i opjusteret tilstand via RGB. Der var vist bare ikke rigtigt nogen der lagde mærke til det...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

milu.. prøv at stå i køen der blevet dannet lørdag.. føj.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

m0tZ skrev:

Jeg synes, det var en god messe med en masse af alting. Man skal nok bare ikke forvente, at få superlyd og superbillede på sådan et sted, men i stedet nøjes med at lade sig inspirere.

Inspirationer var der rigeligt af - både inden for lyd og billede og inden for alle prisklasser. Begrænsningen ligger vel egentlig i, at de importører, der ikke har KT-Radio som kunde, naturligvis ikke er med. Men tænk på, at hele denne messe er baseret på een enkelt forretnings produktsortiment !!!

Det er da ret godt gået !!

Se messerapporten senere på ugen....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum