Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Oplevelser fra HiFi & High End 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

glæder vi os til.....

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes egentlig det hele var okey, men mener dog jeg fik en hel del mere ud af den sidste år - et par obseveringer :

Pioneer 61" plasma
Chok chok chok....

JBL 2K
Er vist blevet beskrevet....

Harman
Er ret glad for  H/K grej, men blev altså lidt skuffet over dem i år. Sidste år havde de spændt deres limited edition på et par lækre infinity højtalere og stod og spillede en masse lækker musik...helt fint! - i år havde man (i hvert fald da jeg var der) sat en avr 230 + dvd 22  + harman sub+satelit system op....Jeg havde forventet at få en smagsprøve på den nye avr 730 og eventuelt en af deres nye digital forstærkere....produkterne var til stede men man havde ikke sat dem til - trist!

"Svensk HTPC i børstet alu der var i Mcintosh rummet"
Glæder jeg mig til at se mere til, det så spændene ud, ham den svenske gut gav mig en url til dem www.etelerandet.cc er der nogne der kan huske den ? har glemt den igen.

Martin Logan på Cayin
Sendte mig lige til drømmeland i en halv times tid.....lækkert!

LG plasma stand
Jaaahhhhhhmen at de kunne få sig til at kommer, jeg stod og kikkede på den der 42" tommer skærm de havde med, de havde så sat therkel i knibe på, på et tidspunkt hvor de er ude i skoven (i filmen) er der såen ret mørkt og dunkelt...den pixelede fuldstændigt (monoblokkede?) det så helt tosset ud, ham messefætteren der stod der for LG så at mig og min kammerat stod med kæberne nede i gulvet og skyndte sig at trykke "næste kapitel" på dvd'en og sendte os et skævt smil - frygteligt!

Harman pigerne
Dog var det lige ved at jeg blev uvenner med en af dem da hun for nok 12 gang ville give mig hendes flyer med reklame for JBL.....

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

ja, og dem med viasat var ikke bedre....

men de var lidt for unge.. selv til mig.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

HArman pigerne fik diskuteret hvordan man ser på den 7"skærm bag i den orange bil ved indgangen, det var spændende, medens man kører 

Var inde for at høre Nordost definere net-kabel længder osv, altid spændende. Det MÅ efterforskes med de 4,385 eller var det 4,365 m + deling med 2-3-4 osv. Korte signal kabler er YT.  De små Emilie center HT spiller da fint i et lille rum.

Glæder mig til at høre Ortofons nye PU serie MC 10-20-30 * med knust træ composit hus (tror jeg det er) på mit eget anlæg. kunne kun høre 20'ern i hørebøffer

Var også inde hos Karsten for at høre Medowlark, men begge gange - spillede de der SP tech, dem er jeg ikke kærester med, jeg må nok besøge ham hjemme istedet. Ville gerne høre Jolida også.

Cayín nye high end rør sikkert fine, jeg syntes ikke om opstillingen, der må være mere i Odeyssen. Thorens nye med Rega 250 arm - fedt så kan den opgraderes - ahh. Surround med elektrostat hybriderne, fin joke.

Carsten fra Activ HIFI havde ikke lyd på, måske godt der hvor han var placeret ville det virke direkte dårligt, så appetit velsagtens til Clearaudio!

Chr. i Pladekisten knoklede og hvor mange fine skiver kan man ikke finde der, det er dyrt at komme forbi ham, hva' Jensen - Sprang du alligevel på SACD? 

Generelt for meget skærm og surround boom - boom, trikker det jer??? Hvorfor kan de ikke justere lyd de mennesker - sælger det virkeligt?  alt for meget og alt forkert "halv dyb bas"!

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Havde egentlig en rigtig god messe.

Vi startede med lige at "p***e teritoriet af", bare for lige at se hvad de forskellige stande havde at byde på. Efter kort tid, havnede vi til demo hos Lars (fra NORDOST), hvor vi fik en demo af Raidho's Emilie serie. Spændende at lytte til hele serien, dog pånær en enkelt. Dernæst lavede Lars en demo af hans powercords, og jeg må sige at jeg var imponeret. Hold da helt op det gav liv og sjæl i musikken. Godtnok var rummet ikke perfekt, og anlægget var ikke mit eget og alt det der.... men for dælen da hvor skulle man da vinde i lotto... Lars var også god til at forklare, og det virkede ikke kun som salgsgas.

Herefter blev tiden lidt knap. Vi blev enige om, at gå oven på. Jeg ville gerne opleve "audio Aero". Vi fandt demo rummet, satte os ned bare lige for at få en lytter. Jeg ved ikke hvad det var de spillede på deroppe, men det var nogle gevaldig flotte sorte højttalere med 2 stk 8" og en flot udfræsning til diskanten, hvis det siger Jer noget. Her var vi ca 30 sek!! det var simpelthen alt for uinspirerende at lytte på. Jeg ved ikke hvad det var der skete, men spille musik, det kunne det i hvert fald ikke.

Tilsidst nåede vi forbi en demo hos densen. Som sædvanligt kunne Thomas diske op med dejlig lyd.. Måske fordi jeg er lidt til densen-lyd vides ikke, men hold da k**t, en lækker forskel det gav, da densen anlægget blev sat til frem for L***** anlægget.. Mere musik - simpelhen..

Alt i alt en dag der bare gik for hurtigt..

Undrede mig over at Steensen ikke var der. Handler KT ikke med Levinson mere??

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

det vides ikke rigtigt....

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Mht. den 300.000kr's projektor fra marantz, var den søndag sat op via component. Ved det med sikkerhed da jeg så bag på dyret ( Meget smart med et svagt lys over tilslutningspanelet ! ).
Fra min erfaring gennem div. messer, havde jeg taget et par af mine egne DVD skiver med ( Training Day & Græsrødder - R2 ), for at være sikker på kvaliteten.
Men billedet var elendig !!. Meget skuffende.

PS: AE700 havde stadig VB, men var dog tilsluttet lige fra kassen - og uden opjust.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Lørdag var Marantz´en koblet til med et standard composite-kabel - er du sikker på at du har set rigtigt? Og du har ret - billedet var meget tvivlsomt!

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Glansen gik lidt af Harman-pigerne sidst på søndagen.
De to sidste timer var de høje hæle, skiftet ud med badetøfler .

Billeder før badetøflerne - tak.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

har en veninde der lavede den slags sidste år.. hun brokkede sig højlydt over fod-forholdende....

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Lørdag var Marantz´en koblet til med et standard composite-kabel - er du sikker på at du har set rigtigt? Og du har ret - billedet var meget tvivlsomt!

Jep ... tre fede forgyldte stik i component indgangen, og kvaliteten af kablet fejlede bestemt ikke noget. God tyk og lækker kvalitet, så dog ikke mærket.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Glansen gik lidt af Harman-pigerne sidst på søndagen.De to sidste timer var de høje hæle, skiftet ud med badetøfler .

Ja ok jeg kan heller ikke holde mig i at skrive dette nu når i begyndte, jeg gik lige forbi med mine to drenge da den ene af de to tøser lige skulle bukker sig forover , hm uf det bedste syn på den messe .

Kom i igen H/K næste år bare med mange flere
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Yamaha´s DLP pj til 90K, havde et meget bedre billede en Marantz´en.
Men Marantz´en var til gengæld helt fri for rainbow effekten, det var Yamaha´en ikke !! - så den tydeligt og med det samme.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jensen:

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Robert skrev:

Glansen gik lidt af Harman-pigerne sidst på søndagen.De to sidste timer var de høje hæle, skiftet ud med badetøfler .

Ja ok jeg kan heller ikke holde mig i at skrive dette nu når i begyndte, jeg gik lige forbi med mine to drenge da den ene af de to tøser lige skulle bukker sig forover , hm uf det bedste syn på den messe .

Kom i igen H/K næste år bare med mange flere

Ja, MANGE flere - rigtige mænd er ligeglade med badetøflerne!

Man bliver sgu helt distraheret af sådan et syn - sådan lidt i en tilstand af chok....

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Og messen højdepunkt.. Harman tøserne.. igen iår .. en god tilbagevendende tradition. 

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

der kommer en stor artikel....

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
witzel skrev:

Og messen højdepunkt.. Harman tøserne.. igen iår .. en god tilbagevendende tradition. 

hehe.. jeg tror admin fik et godt billede.. af et harman logo.  .. så nu må I bare vente et par dage..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

ellers må du pb/maile os alle sammen

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave