Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Denon PMA-2000IVR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg går og overvejer ovennævnte forstærker til håndtering af min to-kanals lyd.

Jeg har i øjeblikket en Cyrus DAD7Q'er tilsluttet til min Denon AVR-2803 som understøttes af 2 stk POA-6600A på fronterne som leverer min to-kanals stereo....og det lyder skam dejligt, men som altid så jeg jagter ligesom jer noget der er lidt bedre.

Jeg er såmend glad nok for min 2803 til surround da den også her primært anvendes som forforstærker - den understøttes af yderligere 2 stk POA-2200 til center og LSR og RSR.

Desuden overvejer jeg Denon DVD 3910, der i denne sammenhæng har en ganske forbløffende kvalitet på sin seperate 2-kanals udgang. Dette er ikke for at sammenligne 3910 med DAD7Q eller for at skille mig af med DAD7Q, men mere for at få jeres B7 på om jeg er på afveje ved at købe en seperat forstærker til 2-kanal. 

Burde jeg hellere bruge midlerne på at skifte min 2803 - evt ved at købe en stor brugt surround-forstærker eller en ny reciever? Hvad siger i? Er tanken om en seperat forstærker på 2-kanal vejen frem?

Jeg vil i øvrigt ha PMA-2000IVR i sort og ikke i guld finish - den kan tilsyneladene fås i sort i USA som det eneste land ellers er det guld only. Se den i sort her...

http://www.usa.denon.com/catalog/photo.asp?s=home&p=PMA- 2000IVR&f=pma200%20front.jpg&c=9

Kunne selvfølgelig købe den i USA og så få en tekniker til at konvertere den.

Mit set-up kan ses her... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11428&K W=Martin%5FKbh

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Der må være nogen der kender denne klasikker? Venligst lad mig høre...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Denon PMA-2000IVR er ikke en klassiker endnu - det er den for ny til!

Den afløste PMA-2000R og ligger sådan set imellem den og PMA-S10 mk.II, og lydmæssigt er den en god afløser til dine POA-6600-trin, og fordelen i den er jo at du sagtens kan integrere den i hjemmebioen fordi den har pre-out/main-in. Lydmæssigt er den god, og jeg ville ikke have de store betænkeligheder ved at købe den!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Lydmæssigt er den god, og jeg ville have de store betænkeligheder ved at købe den!

Jeg går ud fra der skulle stå "ikke have de store betænkeligheder"

Men ellers kan jeg da kun støtte opfordringen, da jeg selv har kombineret en 2000IVR med en 2803'er: mums stereo lyd! (og surrounden er stadig OK)

Min vurdering var at det ikke ville give "nok" at opgradere 2803'eren, eller købe et nyt effekttrin i forhold til bedre stereo lyd. Så 2000IVR'eren var svaret på mine behov  - skæg for sig og snot for sig, eller sådan noget

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen gutter....og CHTT vi ender jo med ens grej hvis vi ikke passer på.

Jeg må ha en sådan! Satans at den ikke findes i sort.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Tak for hjælpen gutter....og CHTT vi ender jo med ens grej hvis vi ikke passer på.

Jeg må ha en sådan! Satans at den ikke findes i sort.

nu styrer du dig den er da ultra lækker i goldellers en vellydende forstærker(selv i sort hvis de fandtes)
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
Ronin skrev:

Lydmæssigt er den god, og jeg ville have de store betænkeligheder ved at købe den!

Jeg går ud fra der skulle stå "ikke have de store betænkeligheder"

Men ellers kan jeg da kun støtte opfordringen, da jeg selv har kombineret en 2000IVR med en 2803'er: mums stereo lyd! (og surrounden er stadig OK)

Min vurdering var at det ikke ville give "nok" at opgradere 2803'eren, eller købe et nyt effekttrin i forhold til bedre stereo lyd. Så 2000IVR'eren var svaret på mine behov  - skæg for sig og snot for sig, eller sådan noget

Sådan - miseren er rettet!

Det optimale er ihvertfald at finde forstærkeren med main-in så man er fri for at have for meget kabeltræk osv. Så drejer det sig kun om at få niveauet til at passe, og så er det ellers bare derud af - din tankegang kan jeg godt følge, og det er absolut en god opdatering af 2803´erens forstærkerdel!

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har den gamle PMA2000R og kan kun udtrykke min tilfredshed med den - however synes jeg at du bør kigge på evt. alternativer.... du kan få meget vellyd for 13k hos andre mærker også  det er okay at have en forkærlighed for et mærke, men det kunne jo være at der var noget andet der også fristede

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Ja men er den 13.000,- kroner værd?....jeg kunne også købe den anmelderroste Cyrus 8VS til 10.900,- eller en Cayin 251b......hvorfor skal det være så svært. Jeg bliver nok nødt til at bruge en masse tid på dette projekt....ærgeligt(beskæftigelsesterapi)

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Ahhh...Rizzo du slog mig lige på målstregen med den tanke

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hvis man f.eks. sprang på Cyrus 8 så ville jeg nok som CHTT foreslår holde de to anlæg mere ellere mindre adskilt.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Køb det du føler siger dig mest - alternativerne er dog ret mange. Idet at du bruger 2803´eren som forforstærker er det ikke bidende nødvendigt at have main-in. Jeg fik det skrevet lidt forkert før - når du bruger main-in skal du ikke skrue op for at finde det rette niveau - det skal du hvis du kobler det sammen via f.eks. din AUX-indgang på forstærkeren. Her fungerer det i princippet som hvis du smider en surround-dekoder på. Når man har fundet det rette niveau ved hjælp af test-tonen, har man den indstilling til næste gang, og så skal du bare huske at skrue ned når du er færdig med at se film, og vil skifte over på cd!

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Ronin..jeg tror at jeg til surround vil beholde mine POA6600A da de har et jerngreb i mine audi52'ere...derfor er en "main in" ikke et must. Jeg hælder nok mest til at lave et seperat 2-kanals set-up. POA6600A'ere har masser af power men de er ikke særligt nuancerede.

Kender nogen af jer den nye Cyrus 8VS?

Hvem sælger i øvrigt nedenstående på DBA?

Denon pma-2000, 80 W, RMS 8 ohm. Meget velh. og velspillende forst. i lækker gold finish. Sælges evt sammen m.denon dcd-1450 i matchende finish. nypr. 8000 nu...(En gut fra Thisted)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hvem der sælger den på DBA kan du kun finde ud af ved at kontakte ham!

Hvad er prisen på den?

Hold øje med om der dukker en Denon PMA-S10 mk. II op - de ligger gerne omkring 6000 kr. brugt, og den er lidt mere kradsbørstig i forhold til PMA-2000´eren. 30 kg pakket ind i et flot svøb og med god lyd og rigtigt godt greb om tingene!

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Han vil have 3.500,- for sin PMA-2000???

Jeg har kigget længe efter MPA-S10'ren uden held - dem vil folk sgu da ikke af med. Hvad med Densen...kan man finde noget lækkert brugt? Min skræk er at overtage et sminket "tweak-lig" som eller anden har opgivet.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

3500 for PMA-2000 er ok hvis den er i god stand og det ses jo hvis man kommer og kigger på den.

PMA-S10 kræver lidt tålmodighed, men de har det med at dukke op fra tid til anden. Det er ikke forfærdeligt lang tid siden at der var en til salg herinde.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hvordan er det nu....man kan ikke tisse fra Thisted til København, men man kan godt tage toget fra Kbh til Thisted....spørgsmålet er bare om man gider?

Jeg plejer at chance den på brugt markedet.....jeg laver en aftale med vedkommende om at sende mig en mail på at den er 100% OK og klarer vi resten med posten....det er gået OK indtil videre.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Det er altid en chance at tage, men på den anden side så er det relativt sjældent at produkter oppe i den prisklasse er udsat for en regulær voldtægt, så jeg ville nok heller ikke være betænkelig ved det! Få ham til at maile dig nogle billeder af den og hør efter om han har kvittering.

Der er langt fra KBH så jeg ville nok også vælge posten!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Du kan roligt købe en PMA2000R brugt - især til den pris. Det er en rigtig god og solid maskine.

Jeg har vist haft 3 forbi "lytterummet" efterhånden - det spiller bare. Det eneste problem er indgangsvælgeren, som godt kan være lidt forvirret (alle 3) - har det med at hoppe lidt frem og tilbage når man vælger indgang. Det er ikke noget egentligt problem og jeg tror det opstår fordi folk aldrig bruger indgangsvælgeren - den står bare på CD!

PMA S10MKII gør lidt af det samme.

Hvis du kan finde en PMA S10 er det selvfølgelig at foretrække. Den er uhyggeligt lækkert opbygget og har rigtig god magt over tingene. De har det med at brumme lidt fra transformerne (noget jeg aldrig har oplevet ved PMA2000R), men det hører man ikke når "musikken spiller"

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

PS: Hvis du absolut vil have den sort er det nok lettere og billigere at købe en - evt. defekt - hjem fra USA og så bytte kabinet!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes