| Forfatter |
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tape connection har engang solgt PMA 2000 mk.1 i sort, men det var sikkert ikke særlig mange da det så vidt jeg husker kun var i en meget tidsbegrænset periode...så man skal nok være meget heldig hvis man finder sådan en på brugtmarkedet.
Ellers er der jo lillebroderen PMA 1500R som minder en del om storebroderen og kun har 10 watt færrere...de fås helt ned til 2000 kr brugt og jeg er ihvertfald glad for min!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
P;A1500R og PMA2000R kan ikke sammenlignes!
Der er simpelt hen en verden til forskel på de to. Det lyder måske ikke af så meget på opgivelserne, men det er det! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mit indtryk at de to forstærkere er meget forskellige i både opbygning samt valg af komponenter - bare se på prisen mellem de to.
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sammenligner jeg PMA 1500 og PMA 2000 mk.1 til henholdvis 4500 kr og 6000 kr i nypris (det er da ikke den store prisforskel)...og bevares, de er da forskellige lydmæssigt, men syntes nu ikke storebroderen overordnet var bedre end lillebroderen da jeg lyttede til dem begge i sin tid, PMA 2000 havde nok mere ro og styr på lydbilledet, til gengæld virkede PMA 1500 mere levende og musikalsk...
Nu er jeg ikke særlig teknisk vidende, men når man ser under låget har de da begge dobbelte køleprofiler og transformatorer, samt bruger de begge UHC transistorer...og mon ikke komponentkvaliteten er i samme klasse?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dimensioneringen samt kvaliteten på komponenterne er forskellige i de to forstærkere. Der er ingen tvivl om at de er i familie med hinanden, men 2000´eren er, og burde også være, en tand bedre!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Større ikke altid = bedre
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
når du nu vil ud og have ny forstærker skal du så af med dine poa 6600'ere?
umiddelbart ville jeg da bare tro at du ville lave bedre lyd med 6600'erne, men du vil måske kun bruge pma2000 til kontrol forstærker eller hva?
Nicolai
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
|
Kunne selvfølgelig købe den i USA og så få en tekniker til at konvertere den.
|
|
|
Slet ikke nogen dum ide Martin....særlig ikke når man ser hvad Hifi-klubben tager for sådan en karl i disse tider! Normalprisen i USA er $1000 og har såmænd efter en kort søgning på nettet set den nedsat til $669, hvilket vel rundt regnet svarer til omkring 5000 kr!!!
Så skulle der vist gerne blive råd til både porto og konvertering 
http://electronic-appliances.com/413664.html
Hmmm hvad er der mon blevet af Hifiklubbens direkte-fra-fabrik-til-dig priser?? Det må vi vist være ærlige og konstatere er en saga blot i dag!
|
| Til top |
|
| |