| Forfatter |
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
der er altså mennesker der køber anlæg efter antallet af watt, eller ikke lige ligger mærke til hvordan det er målt.. hvorfor ikke forsøge at "beskytte" dem?
|
|
|
Her kan man lige tilføje at de folk som kun køber anlæg efter watt åbentbart i forvejen er ligeglad med lyden og så er vi jo lige langt. Jeg kan godt se at det er forvirrende med så mange forskellige watt angivelser, men jeg synes ikke man kan betegne det som snyd når målemetoden er angivet. Det er den i Denon-tilfældet!´Desuden er antallet af watt i et pakkeanlæg jo rimelig ligegyldigt, da pakken indeholder alt hvad man skal bruge. I netop dette tilfælde behøver du jo ikke tænke på om forstærkeren kan levere strøm nok til højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 25 November 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders K.. det var ik meningen det skulle gå på det denon produkt.. men det er et ok eksempel.. de siger netop at Den Receiver er så god fordi den har 75 watt.. og når de måler det med 10% forvrængning i 6 ohm er det jo direkte svindel..
Men mere interessant er om Nyheder ik sku forbeholdes for nyheder.. ik bare producenter og butikker der vil på forsiden ?
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Anders K.. det var ik meningen det skulle gå på det denon produkt.. men det er et ok eksempel.. de siger netop at Den Receiver er så god fordi den har 75 watt.. og når de måler det med 10% forvrængning i 6 ohm er det jo direkte svindel..
|
|
|
Fair nok...lad os ikke diskutere Denon. Jeg mener dog ikke den reklame er svindel da de jo skriver målemetode. Der er jo, desværre, ingen standard for wattangivelse.
Live21 skrev:
|
Men mere interessant er om Nyheder ik sku forbeholdes for nyheder.. ik bare producenter og butikker der vil på forsiden ?
|
|
|
Jo nyheder er for nyheder...helt ening...men hvad er en nyhed så? Det er rimelig subjektiv. Derfor mener jeg at selv den mindste nyhed har ret til at blive set - også selvom producenten/forhandleren er stor. Nyhedssøjle vil altid være en reklamesøjle af den simple grund at nyhederne kommer fra sælgerne. Det tror jeg de fleste er klar over.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skjult reklame???
NÆH - DET ER DA MEGET ÅBENLYST
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 November 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, men nu er der forskel på nyheder (eks, nye afgiftsændringer ændrer alle hifi priser med faktor 10) og produktnyheder (der er kommet en ny y i serien af x fra producent z).
eks ville det have været rart at man havde lavet en nyhed om ec 's konkurs, og ikke skulle hen og sidde og læse en længere tråd igennem, for at finde mere specifikke informationer, men derimod, f.eks. en hjemmeside/tlf/email hvor man kunne få mere at vide om ny garanti, og adresse osv. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der en nyhed på om Panasonic AE700? Den har da været ude et stykke tid nu?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Hvorfor er der en nyhed på om Panasonic AE700? Den har da været ude et stykke tid nu? |
|
|
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=833&zoneid=1
er det denne du tænker på?
iøvrigt er langt de fleste nyheder ikke noget vi selv finder på nettet eller læser om andre steder, men noget vi får tilsendt fra producenter, importører m.v. da det er i deres interesse, at vi fortæller om det..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Hvorfor er der en nyhed på om Panasonic AE700? Den har da været ude et stykke tid nu? |
|
|
Du har misforstået det hele hvis du tror at vi poster nyhederne som det passer os. Tingene hænger sådan sammen at vi poster nyhederne når producenten eller importøren sender nyheden til os, så selv om et produkt har været ude i et stykke tid kan nyhederne godt ramme senere. Det kan f.eks. være hvis der endnu ikke har været en officiel lancering. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 December 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spis lige brød til.
Det er helt fint med nyheder her i vores forum. Jeg synes det er ganske kendt om det er i TV eller hvor man finder reklamer, så bliver man nødt til at vurdere indholdet inden man farer ud og køber.
Hvad er forskellen på dette forum og andre steder for reklame, her har vi bare den fortrinlige fordel, at hvis det bliver for meget, kan redaktionen regulere dramaet af superlativer.
Det er da fint nok der er nogle producenetr der vil vise deres formåen på den ene og den anden måde, men på langt sigt får de jo bare et hånligst smil hvis de overdriver og ikke kan leve op til der ord.
Jeg har selv lige læst TacT nyheden for et par uger siden, så testede vi og fandt ud af at det slet ikke var genkendeligt, det giver stof til eftertranke.
Men generelt er det da fint med vores nyhedsforum, de fleste producenter har etik. Og endelig eksisterer forummet vel også fordi der er nogle der betaler for annoncer og forskellige andre ting, så uden dem er der nok ikke noget forum.
Så lad os lige spise brød til, det er ikke så galt og vi kan sagtens vurdere det selv, sortere snot og skæg for sig, det lyder da sådan.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |