| Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Sonus Faber HT og kan fortælle hvad jeg oplever ved skift fra det ene til det andet.
Der er to + + og to - - forbindelser på hver højttaler. Den ene + hedder low og den anden high. Det samme er på - - terminalerne. De to terminaler er internt forbundet med de medfølgende guld/rodiumplader. Har prøvet med kabelstumper mellem terminalerne, men det har været mere magert at høre på, end de originale.
Når jeg sætter + til low + og - til low - får jeg en anelse lukket lyd, mørk og et noget diffust stereoperspektiv. Flytter jeg diskanetens - til - high og high på + også, får jeg en flottere, mere prangende lyd, mere smæk i, imponatoreffekt. I midterstillingen + high og - low er der mest musik. Yderenderne er nedtonede, perspektivet meget fast, rummet lidt mindre, ikke så flot som på den just omtalte, men en "hyggelig" lyd.
Jeg er endt op med + high og - high og det kan jeg kun klare nu, efter jeg skiftede signalkabel. Før havde jeg et kabel der var lig lovlig meget skrald i, det ringede for meget og dermed blev high/hifg stillingen for skinger at høre på.
Med det nye Van den Hul kulkabel falder alt på plads. Alt er rigtigt og der er maksimalt lydoutput i netop high/high.
En af de kommende dage vil jeg prøve at lave små broer med mit nye HT kabel, CS 122 også fra Van den Hul.
|