Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Nyt fra Jean Michel Jarre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:

Så har Jean Michel Jarre’s ny plade (Téo & Téa) ramt min afspiller, det første lytte indtryk er at der er flere numre der er meget dance venlig i deres rytme og er overbevist om at titelnummeret, helt klart udkommer i nogle remix udgave til dance/techno verden. Det er ikke hans bedste plade, men synes det er en meget spændende plade, dog med nogle lidt underlige ting, på Beautiful Agony har han for eksempel fået hans kone(hun hedder i hvert fald Jarre til efternavn) til at stønne igennem hele nummeret. Under hele DVD afspilning står det samme billede på skærmen undtagen på det sidste nummer som er en speciel udgave af Téo & Téa med ekstranavnet 4:00 AM, der går skærmbilledet helt amok og bliver en del syret(Meget Techno aktie), jeg må indrømme at jeg rigtig godt kan lide titelnummeret, men Vintage er helt klart mit favorit nummer, der er han lidt tilbage til den gammel stil, det er bare rigtig fedt. jeg har købt den i compo udgave hvor der er en CD udgave og en DVD udgave hvor den er i surround sound og hvor videoen til Téo & Téa er i almindelig version og i HD version som man kan afspille via sin computer.

Nummer liste:

1.       FRESH NEWS

2.       TÉO & TÉA

3.       BEUTIFULL AGONY

4.       TOUCH TO REMEMBER

5.       OK, DO IT FAST

6.       PARTNERS IN CRIME 1

7.       PARTNERS IN CRIME 2

8.       CHATTERBOX

9.       IN THE MODE FOR YOU

10.   GOSSIP

11.   VINTAGE

12.   MELANCHOLIC RODEO

13.   TÉO & TÉA 4:00 AM

Jeg synes også albummet er helt o.k., speciet nr. 1, 4, 9 og 10. Jeg er enig med dig i, at det ikke er hans bedste plade. De bedste plader er Oxygene, Equinoxe og Magnetic Fields. Jeg tror desværre aldrig han når de højder mere. Men alligevel godt gået af en efterhånden ældre herre. Den får 4 stjerner ud af 6 .

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Beautiful Agony har han for eksempel fået hans kone(hun hedder i hvert fald Jarre til efternavn) til at stønne igennem hele nummeret.

Det ER hans kone - hun hedder Anne Parillaud Jarre, de blev gift for et par år siden... 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også hørt Teo & Tea - og min umiddelbare fornemmelse er at det er LIDT venstrehåndsarbejde. Den skal klart høres lidt mere, men efter 2½ gennemlytning er den stadig ikke helt oppe at ringe hos mig.

Jeg har ikke noget imod den mere dance orienterede stil som sådan, jeg synes bare ikke melodierne holder 100% og produktionen er ikke helt "lækker" nok, jeg føler mig i hvertfald ikke rigtig suget ind i det lydunivers jeg normalt forbinder med JMJ, og som ellers godt kan veje op for de simple, næsten børnesangsagtige melodier.

Jarre som Dance synes jeg er meget mere vellykket på Odyssey through O2, selvom (eller måske fordi?) han ikke selv stod for remix'ene.

Jeg giver den  (af 6)

P.s.: Personligt er jeg ret glad for de lidt oversete albums der er kommet de senere år, Sessions 2000 og Geometry of Love, hvor det på den ene side umiskendeligt er Jarre, og på den anden side også viser nogen sider jeg ikke synes man har hørt før.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Teo & Tea er meget jævnt, lige bortset fra titelnummeret som jeg syntes er rigtigt fedt. Men udfra den betragtning at der kun var et nummer der rigtigt kunne få mig op ad stolen så syntes jeg du har ret i at det album har noget venstrehåndsarbejde over sig. Odyssey through O2 har jeg også. Den er ganske god og der er der flere gode numre på. Geometry of Love syntes jeg også har flere gode numre, uden at være noget rigtigt særligt.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes