Emne: pa lyd mand er dummer end... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Endvidere skal vi have musikken på plads på forhånd. Der er ikke noget værre end at der går "DJ" i den, så giv din præference, så prøver jeg at midle.
MVH Bonné
|
|
|
Apropos DJ, så skal vi da næsten også have nogle af de kapaciteter repræsenteret, ikke? 
Jeg synes det er et glimrende initiv - jeg er bare stadig i Nashville på det tidspunkt.
Jeg håber og er fuldt overbevist om at du vil være i stand til at afvikle arrangementet på et videnskabeligt niveau, så man kan tage resultaterne seriøst! __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Okay, der er rigtig mange hif entusiaster der er gode til at kæfte op! (No offense, jeg har åbenbart selv skjulte talenter)
Men nu er det jo sådan at os pro betonhoveder har taget fri fra musik ødelæggelsen ONSDAG d. 3, for rent faktisk at HØRE lidt på tingene. Jeg har bare endnu ikke hørt fra nogen hifi folk, og er jo ret afhængig af at i dukker op med kabler til en e.v.t. test.
Spøg til side, det kunne være fedt at gøre seriøst, derfor vil jeg gerne have tilbagemeldinger fra intereserede på:
henrik@bonnelyd.dk
Der er et sæt B&W matrix med onkyo mono blokke på stedet, samt nogle genelec'er. Vi mangler noget seriøst afspilningsudstyr, og et udvalg af kabler. Hvis nogle er i stand til at skaffe federe gear er de meget velkomne. Jeg er i stand til at transportere inden for rimelige grænser.
Jeg vil meget gerne have meldinger om hvordan vi skal vægte e.v.t. sammenligninger. Hvad er interessant ?
Endvidere skal vi have musikken på plads på forhånd. Der er ikke noget værre end at der går "DJ" i den, så giv din præference, så prøver jeg at midle.
MVH Bonné
|
|
|
Glimrende forslag, som jeg da synes brugerne på sitet burde overveje! For en god ordens skyld skal jeg påpege, at jeg i dette debatemne er upartisk - altså hverken for eller i mod, enig eller uenig, men opfordre blot til overveje tilbudet.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. interessant tråd, som jeg først har kigget lidt på nu.
Især er det morsomt at se, hvordan parterne slås for sit eget område uden at vise nogen som helst forståelse for hinandens interesseområder.
Som gammel studiemusiker, producent og hifi-entusiast har jeg den faste overbevisning, at dialogen mellem musikerne, studiefolkene og brugerne godt kunne trænge til at få den positive, fremadrettede problemløsende vinkel.
Jeg er overbevist om, at hifi-folk kan lære utrolig meget af studiefolkene, men om det ændrer noget i praksis er jeg dog mere tvivlsom overfor. Uanset hvor veluddannet en hifi-bruger bliver i studieteknik og de dicipliner, der følger heraf, er han stadig uden for beslutningsområdet for, hvordan lyden på produktionerne kommer til at ende ud.
Til gengæld kan studiefolkene altid bruge feedback fra de kunder, der sikrer deres overlevelse. Den branchemand - uanset branche - der sidder entusiastiske kunders meninger og ønsker overhørig, kan risikere at dreje nøglen en dag.
Det må derfor være en gave for en studiemand endelig at møde den del af kundegruppen, der virkelig brænder for den gode lyd og de oplevelser, der kan følge med.
Af samme årsag er det lidt ærgerligt, at debatten starter ud som den gør. Hvis man skulle vende debatten til noget positivt, så kunne man sige, at nu er kulturforskellene kridtet op fra generelle holdninger helt ned til enkelte tekniske detaljer.
Mit forslag til den videre debat er så, at vi nu bruger krudtet på at afdække, hvordan vi kan udveksle erfaringer og ideer, som rent faktisk kan bringe begge parter VIDERE i udviklingen. Initiativer som det fra Bonné kan jo vitterlig blive skelsættende for etableringen af et fælles "sprog" og på sigt skabe grundlag for en fælles kultur, hvor vi respekterer hinanden holdninger, tager ved lære af hinanden og måske en dag ender op med ind- og afspilninger, der er i fodslag med hinanden.
Fx har jeg som musiker og hifi-dims ladet de to verdener smitte af på hinanden. Idag kunne jeg aldrig drømme om at købe et guitarkabel til 130 kroner efter at have hørt, hvordan min guitar kan lyde med et seriøst kabel fra eksempelvis Analysis Plus. I de første 15 år af min musiker-tid var jeg ligeglad - bare kablerne ikke gik i stykker. Det samme gælder kablerne fra effektforstærkerne til kabinetterne.
I starten var jeg også overrasket over, hvor stor forskel, der kunne være på eksempelvis mikrofonkabler - det kunne være skægt at forsyne et studie med mikrofonkabler af meget høj kvalitet i 6 måneder og så lade det benytte de gamle standardkabler bagefter. Selv om der ville være skepsis i starten, VED jeg, at selv skeptiske studiefolk vil klø sig i nakken, når de gamle kabler kommer tilbage.
I filmverdenen kan man sagtens argumentere for, at THX er noget pjank, men det har alligevel været med til at skabe et fælles fodslag mellem produktion og konsum.
Anyway - positiv, fremadrettet dialog kan under ingen omstændigheder forværre lyden på den musik vi skal lytte til i fremtiden... sååå..

|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Fx har jeg som musiker og hifi-dims ladet de to verdener smitte af på hinanden. Idag kunne jeg aldrig drømme om at købe et guitarkabel til 130 kroner efter at have hørt, hvordan min guitar kan lyde med et seriøst kabel fra eksempelvis Analysis Plus. I de første 15 år af min musiker-tid var jeg ligeglad - bare kablerne ikke gik i stykker. Det samme gælder kablerne fra effektforstærkerne til kabinetterne.
I starten var jeg også overrasket over, hvor stor forskel, der kunne være på eksempelvis mikrofonkabler - det kunne være skægt at forsyne et studie med mikrofonkabler af meget høj kvalitet i 6 måneder og så lade det benytte de gamle standardkabler bagefter. Selv om der ville være skepsis i starten, VED jeg, at selv skeptiske studiefolk vil klø sig i nakken, når de gamle kabler kommer tilbage.
I filmverdenen kan man sagtens argumentere for, at THX er noget pjank, men det har alligevel været med til at skabe et fælles fodslag mellem produktion og konsum.
Anyway - positiv, fremadrettet dialog kan under ingen omstændigheder forværre lyden på den musik vi skal lytte til i fremtiden... sååå..
|
|
|
Med al respekt har jeg svært ved at se hvor den argumentation skiller sig væsentligt ud fra hvad vi indtil videre har hørt fra hifi-siden....?
"Jeg ved fordi jeg selv har hørt" og "Jeg ved at I ville, hvis I blot lyttede"....men nu må vi se d.3/11, hvis det bliver til noget - som sagt er jeg selv forhindret i at være der, og jeg må på forhånd sige at der skal foreligge nogle håndgribelige beviser f.eks. i form af dobbelt blindtest el.lign. før jeg vil anderkende og indrømme noget som helst. 
Men som jeg også har skrevet, har jeg fuld tillid til at Henrik er i stand til at styre dette - håber bare at alle kan blive enige om en test form. Det vil at altså sige noget med at ingen ved hvad der er hvad - dem der bytter kabler har kun lov til at stemme hvis de selv ikke ved hvad der er hvad (altså dobbelt-blindtest), men jeg kan ikke helt se hvordan man kan gøre det, uden at indspille noget og så bytte rundt på fil navne? Ellers må man skiftes til at lytte og stemme....og der skal naturligvis kun skiftes én ting ud ad gangen - kun ændres på én variabel ad gangen, så man ved hvad man lytter på - altså en videnskabelig tilgang til emnet... __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
|
Med al respekt har jeg svært ved at se hvor den argumentation skiller sig væsentligt ud fra hvad vi indtil videre har hørt fra hifi-siden....?
|
|
|
En forskel er, at jeg ikke er - eller opfatter mig som - en del af den "ene part", men er dybt rodfæstet i dem begge - eller rettere alle tre, hvis ellers musikerne havde været med....
En anden forskel er tilsyneladende, at jeg har brugt erfaringer fra den ene verden i de to andre og omvendt.
Vi er jo alle nødt til at stole på, hvad vore ører fortæller os - uanset om vi sidder bag pulten i studiet, står med guitaren om halsen eller bare nyder musikken derhjemme...

|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Live21 skrev:
|
før i giver jer tid til rent faktisk at høre på ting, før i udtaler jer om dem, hvad kan vi så bruge jeres meninger til ??
|
|
|
Der har jeg det lige omvendt. Jeg mener der er mere ballast i at kunne observere hvad tusindvis af professionelle proaudio folk kollektivt har taget til sig og hvad de har smidt af i svinget, i forhold til hvad enkelt personer hver for sig synes at de kan høre og ikke kan høre, når jeg personligt ved hvor meget ens ører og indbildning kan spille én et pus...
Generelt set:
Fact 1: ProAudio folk tror ikke at der er en forskel og kan heller ikke høre en. Fact 2: Hifi-nørder tror der er en forskel og kan høre en. Fact 3: Begge parter er enige om at indbildning kan være en afgørende faktor.
Prøv at sammenholde de tre facts (og sig til hvis der er nogen af dem du ikke kan tilslutte dig) og gør den mest drag den åbenlyse konklusion...
|
|
|
hvad så med bilde kabler vis du ikke stoler nok på hørelsen kan du jo prøve med et par bilde kabler der kan du se forskelen. __________________
min hjemme bio
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
swspusy skrev:
|
hvad så med bilde kabler vis du ikke stoler nok på hørelsen kan du jo prøve med et par bilde kabler der kan du se forskelen.
|
|
|
eehh......"Bilde"-kabler? Hvad er det? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler til billeder - bare stavet lidt sjovt
|
| Til top |
|
| |
Ammitsbøl Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld alle sammen, men her er altså lidt OT:
------------------------
Venlig hilsen
Redaktøren
Julie får tæv for albummet "HOME"
-------------------------
Hvad er dog det for en underskrift?
Jeg kender ikke nogen branche hvor en sådan note ikke ville
betejne en som uprofessionel og uerfaren.
Lige meget hvor dårligt du mener et album er, så får du da
ingen ting ud af at udstille det på den måde.
Men bortset fra det er det nogle glimrende udtalelser du skriver!
Med venlig hilsen
Henrik A.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
han for da det ud af det at os der læser det ikke smider 150 ud af vinduet
synes faktisk det er IT i disse tider
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
udtaleleser ang album's er er jo redaktørens mening, og det bliver der heller ikke lagt skjul på. Folk er velkommende til at komme med deres eget bud på en plade anmeldelse, skriv et indlæg og smid den i katagorien musik.
den lille signatur er folks egen sag, så med dansk lovgivning som eneste restriktion er man velkommen til at skrive hvad man vil.... der er trods alt ytringsfrihed her i landet, og hvis det nu en gang er holdningen til albummet, ja så er den historie ikke længere. der er intet til hinder for at vise en vis partiskhed, det gør aviser også, det eneste sted der kræves fuld objektivitet for et forum som dette er hifidelen af forummet, musikken og dens kunstnere vil altid være subjektiv. det er smag. og nu er det jo ikke et musikmagasin det her. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
pbrand skrev:
Kvajkogeren skrev:
|
Ikke så sært at vinyl vinder mere og mere indpas på markedet igen
|
|
|
Det var da et underligt navn jeg sådan skulle have tildelt... var der en der følte sig truffet af mit indlæg der eller hvad ? Det sjove af det hele er, at du i hele nedenstående indlæg ikke kommer med et eneste godt modargument for alt det du citerer mig for, så på en måde kan jeg godt forstå du bliver nødt til at nedgøre på anden vis men sørgeligt at se at jeg har fat i noget af det rigtige...
nu generaliserer du over en person. på samme vis kunne vi generalisere over hvordan nogle af jer er dummere end vådt havregrød.
Ganske rigtigt...og det er da vist også det som alle i studiefolk, pånær Bonnè, har gjort fra starten af denne tråd...magen til arrogant opførsel skal man da lede længe efter. Dog skal Bonnè have respekt for sin villighed til selv at opleve Hifi, og ikke bare nedgøre uden at have oplevet/testet det!
personligt er jeg super vinyl fan. vinyl er analogt, der er problemer med støv osv, men det lydder sku bare bedre end en cd. på vinyl får du alle overtoner osv med, selv om det ikke er en hørbar frekvens, så påvirker der klangen i instrumentet. til gengæld, så er de dybe frekvenser mere eller mindre i mono på vinylen, hvor det er klart sepereret i et stereospor på en cd.
Kvajkogeren skrev:
|
når dem der sidder i studierne har den holdning, at det kan være ligemeget hvilken kvalitet de laver deres produkt i, da det alligevel er nogle l**teanlæg det skal spilles på. Det er sku da det mest åndssvage og sørgelige jeg har hørt til dato...hvordan kan man så tage sit arbejde seriøst når man ved man sidder og laver noget l**t ?
|
|
|
studiefolk går klart op i kvalitet. problemet er bare at pladeselskaberne tænker penge. vi kan godt bruge en måned i et studie og lave en fed produktion, men hvis pladeselskabet ikke vil betale for mere end 2 dage, så har vi intet andet valg an at få l**tet lavet på den tid der er til rådighed.
Og lige der siger du så selv at det er noget l**t i sidder og laver... giver dog en fair begrundelse, hvis det virkelig tager en måned at få en cd til at lyde godt...det er dog stadig sørgeligt at det skal være sådan...
størstedelen af den danske befolkning hører musik på minianlæg fra saba, og hvis ikke produktet lydder godt på det pågældende minianlæg fra saba, så er der ikke nogen der køber musikken.
det er alle jer tekniknørder der selv er skyld i at branchen er så rådden som den er. det er jer der copierer musikken, downloader fra nettet osv.
i dagens danmark, regner man med at for hver gang der findes 7 eksemplarer af en sang, så er det kun en af dem som er købt. var der ikke nogen der kopierede, eller downloadede musik, så kunne prisen på cd'er sættes ned til halvdelen, men pladeselskaberne ville stadig have råd til at satse på nye navne, og betale for ordentligt arbejde.
Ja, for det er nemlig os "tekniknørder" der downloader og kopierer musik, for det er nemlig lige præcis os der ikke kan høre forskel på vores anlæg...nu må du da holde! Det er den mest latterlige påstand længe herinde. Hvis du lige sætter dig og gennemtænker det igen tror jeg skam også at du kan se hvorfor det netop ikke er os "tekniknørder" der kopierer musik. Jeg kan da også fortælle dig, selvom du nok er for stivnakket til at tro det, at man faktisk kan høre forskel på en direkte kopieret cd, selvom alle data på de to cd'er er fuldstændig identisk. Men det ville du jo nok påstå igen er et puds ens hjerne spiller en, og endnu engang grine højlydt af os idioter der tror på hifi...
Kvajkogeren skrev:
|
Men ikke nok med det...bagefter går man ind og griner nedladende af folkene der kæmper for at få indspilningerne til at lyde godt ved at købe gode setups, og siger at de er nogle idioter at bruge så mange penge på noget som alligevel ikke kan betale sig, da det der laves i studierne er noget l**t... så kan jeg da ikke andet end at blive hamrende gal! Derudover, efter at have talt nedladende til alle der stak næsen frem, og spille bedrevidende overfor hifi-entusiasterne ved at fortælle dem at kabler og dyrt udstyr kan være ligemeget
|
|
|
i vore setups har vi høltalere der koster mange gange mere end hvad mange af jer har, så vi forstår udemærket at i bruger penge på fedt gear, men der er ingen tvivl om at når i har købt et kabel til 1200 kroner, og som så iøvrigt er ulovligt i danmark, så er i sku blevet taget i røven. der sidder en eller anden smart mand som har bildt jer ind at hvis i køber det af ham, så er det bedre til hifi. det eksakt samme kabel kan vi købe en hel rulle med 100 meter på for halvdelen.
jeg vil forøvrigt gærne sælge dig hifi øl til 120 kroner flasken. så kommer den med en fin etikette hvorpå der står hifi-øl og godkendt af det tyrkiske hifilaboratorium. Du kunne også vælge at gå ned i netto og købe en kasse tuborg til samme pris, for det er sku den samme øl.
Der er helt sikkert meget af dette som du her omtaler på markedet i dag, men det ændrer ikke på at der er meget forskel på kabler. Tilspillede/utilspillede, materialer og forarbejdning...teorien bag har jeg ingen forstand på, og er for så vidt også p***eligeglad. Jeg kan høre en forskel, og hvis denne er til det bedre, så er kablet bedre...det er ligemeget hvor dyrt eller billigt det er. Det skal siges til ære for ham der burde fyre sig selv, at jeg har opgraderet mit gamle anlæg til et billigere, simpelthen fordi det spiller bedre, så det spiller ingen rolle for mig og mange andre herinde hvor meget anlægget har kostet, men hvor godt det spiller! Ellers ville dette site jo være unødvændigt, da der ikke var grund til at diskutere de forskellige produkter, men bare om at finde det der var dyrest, som ifølge jer, jo så ville være det bedste 
Kvajkogeren skrev:
|
Og endnu mere latterligt bliver det da når man i samme åndedrag fortæller at man faktisk aldrig har lyttet til et High-end-anlæg og hørt hvilke forskelle kabler og mærker gør (Hvilket også tydeligt fremgår af alle Stemers udsagn!), men stadig stivnakket påstar at vi er nogle værre tåber at tro på alt det "voodoo" og smide så mange penge i vores passion, nemlig musikken...så sidder jeg og håber at din chef læser dine indlæg hvorefter han burde fyre dig på stedet, for med sådan en holdning burde man ikke sidde og ødelægge musikken for os der har det som passion!
|
|
|
stemmer har garenteret hørt anlæg der virkelig lydder godt, men for en rigtig hifi-mand, så har vi jo nu fundet ud af at kabler er ensrettede, og elektronerne kan kun bevæge sig en vej i kablet, og når elektronerne er positive, så hopper de i den røde ledning, og når så de er ude i højtaleren, så er de jo brugt, og så forsvinder de pludselig. Når elektronerne så er negative, så er de i virkeligheden positive og bevæger sig i den sorte ledning, og når de så engang når ud til højtaleren, så forsvinder de også pludselig... de er jo brugt op.
Hvis du lige læser den tråd du refererer til, og som startede hele denne tråd, så vil du opdage at det i sidder og morer jer over inde på aage.dk og som har fået jer til at blive enige om at hifi4all.dk er dumme hifiblondiner og i er altvidende guruer, alt er sagt i spøg, og hvis man læser tråden sammenhængende og ikke klipper brudstykker ud, vil man kunne se et det er sagt i dyb ironi, da debatten kørte på om kabler skulle tilspilles eller ej... så please ta' at læs tråden i gør grin med og dømmer ud fra, før i får sat jer selv i alt for dårligt et lys.
vi har også fundet ud af at 220 volt ikke bare er 220 volt... det lydder nemlig bedre hvis strømmen løber i et kabel der koster 23000 kroner.
Igen...der er du, som nævnt før herinde, et betonhovede. Jeg ved ikke om et strømkabel til 23000kr gør lyden bedre og umiddelbart ville jeg ikke tro det, da der jo er mange tynde og dårlige kabler før dette, men da jeg ikke selv har hørt om det gør nogen forbedring, griner jeg ikke højlydt af alle folk der har prøvet det og siger at det virker...derimod er jeg helt vild for at få mulighed for at høre om det virkelig kan passe at strømkablet kan bringe en forbedring til ens anlæg, for det ville da være sjovt hvis det var tilfældet!
og sådan et anlæg har jeg sku ikke hørt. men til gengæld kan jeg sidde i et studie hvor der sidder højtalere for små 300.000 alene
Jeg aner ikke en skid om studier...men synes dog at have læst herinde engang at der var mange forskellige slags højttalere til de forskellige lyde osv. så i ikke hører helheden. Desuden er det da ligemeget at der er højttalere til 300k hvis i bruger kabler fra elektrikeren til 18kr/m, da dette jo åbenbart er fuldstændig ligemeget Hvis i mikser til SABA anlæg alligevel er der da ingen grund til at smide 300k ud af vinduet til højttalere i studiet, da et par eltax fra nærmeste fona sagtens ville kunne gøre det.
Så før du har hørt et hifi anlæg, og hvilke ændringer kabler og tweaks kan have på dette giver jeg ikke særlig meget for dit joken om hvor dumt det er at give mange penge for hifi...både stemer og du og de andre studiefolk herinde har haft denne holdning og det er ikke noget vi kan bruge til noget...specielt ikke hvis i er for håbløs arrogante til at komme ud og høre et godt hifi-setup... det er kun Bonné der har vist at han er villig til at høre hvad det er han egentlig burde lave musik til og det er flot...men i andre er da alt for triste at høre på. Specielt nu hvor de er jer der sidder med det nye musik mellem fingrene...skræmmende...
Kvajkogeren skrev:
|
Når man har erkendt det for sig selv, at det musik man sidder og roder med, ødelægger man, ved at tilgodese alle l**teanlæggene, og derfor mixer det helt af helvede til, så det mister alt form for dynamik og sjæl...så forstår jeg simpelthen ikke at man kan tage på arbejde hver dag...men det er så hvad det er, der skal jo trods alt mad på bordet. MEN når man så skider dem der har musikken som passion langt op og ned af ryggen og fortæller dem at det de er nogle værre tåber at give i dyre domme for deres setups for virkelig at kunne nyde de få virkeligt gode indspilninger der udkommer...så er man blevet for kommerciel og ligeglad med den smukke kunst man arbejder med ("Så kommer musikken jo bare til at lyde lige så hæsligt som da den blev spillet i virkeligheden") og så burde man jo nok sige op...fy for fanden siger jeg bare!
|
|
|
det er stadig ikke os der med vilje smadre al dynamik ud af musikken, men hvis du kan garentere mig nu og her at der kan sælges bare... lad os sige 1000 eksemplarer af en speciel "hifi edition" til lad os sige 500 kroner stykket, så skal jeg garenterer dig at alle de produktioner jeg er indvolveret i vil udkomme i en sådan limited edition, og jeg vil love dig at det vil der også være andre der er med på!
Det tror jeg faktisk godt ville kunne lade sig gøre ... hvis de rigtige indspilninger vælges og hvis i laver et godt stykke arbejde... men det burde ikke være nødvendigt at betale ekstra for vellyd, da det jo er det man giver de 160kr for i forvejen når man køber en cd... så igen ... derfor er vinylen så stærkt på vej tilbage indenfor hifi-kredse da man her får vellyd til fair pris i stedet for l**telyd til overpris.
Kvajkogeren skrev:
|
Desværre har jeg på fornemmelsen at det er sådan de fleste studier har det i dag, så derfor har jeg, som utallige andre, valgt at gå tilbage til vinyl, da man dengang åbenbart lagde en ære i kvaliteten sine udgivelser...jeg synes bare at det er synd for de nye kunstnere at deres materiale skal behandles som skidt, fordi lydstudierne er p***eligeglade med musikken .
|
|
|
det er ikke et spørgsmål om ære, men et spørgsmål om etik. den gang var det knap så udbredt at kopiere musik. Jo der blev da lavet kasettebånd, men det var en langvarig proces, og efter et par generationer så var kvaliteten så dårlig at det ikke var til at holde ud.
i dag smider du 2 cd'er i computeren, og 5 minutter efter har du en identisk kopi.
så længe der bliver kopieret så mange cd'er som der gør, så ser jeg 2 løsninger. enden så skal prisen sættes op på cd'er, men så vil der blive solgt endnu færre cd'er, og folk vil kopiere endnu mere. Eller også så skal folk stoppe med at kopiere cd'er og købe musikken i stedet. Sker dette vil der være økonomi til bedre produktioner, og på sigt vil prisen måske enda komme lidt ned
Ovenstående er faktisk noget af det få du har sagt som har noget kød på sig, og det er en ond cirkel...men vi hifi-folk skal dog ikke klandres for denne udvikling, da vi, som før skrevet, køber original-cd'er for at få den bedst mulige lyd.
Kvajkogeren skrev:
|
Prøv at læs alle Stemers indlæg på de første 5 sider...jeg sidder og får det dårligt. Hvordan kan den mand tage sine egne udsagn og sit job seriøst ?
|
|
|
hmm jeg vil ikke nævne navne, men der er hififolk der er lige så langt ude (og værre)
Ja...det er der ingen tvivl om...men de er jo ikke gået over og svinet folk til i chatten på aage.dk vel ?
|
|
|
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
Ja, for det er nemlig os "tekniknørder" der downloader og kopierer musik, for det er nemlig lige præcis os der ikke kan høre forskel på vores anlæg...nu må du da holde! Det er den mest latterlige påstand længe herinde. Hvis du lige sætter dig og gennemtænker det igen tror jeg skam også at du kan se hvorfor det netop ikke er os "tekniknørder" der kopierer musik. Jeg kan da også fortælle dig, selvom du nok er for stivnakket til at tro det, at man faktisk kan høre forskel på en direkte kopieret cd, selvom alle data på de to cd'er er fuldstændig identisk. Men det ville du jo nok påstå igen er et puds ens hjerne spiller en, og endnu engang grine højlydt af os idioter der tror på hifi...
<snip>
...men vi hifi-folk skal dog ikke klandres for denne udvikling, da vi, som før skrevet, køber original-cd'er for at få den bedst mulige lyd.
|
|
|
Godt, her er det jo så igen at du ødelægger det hele for dig selv, ved at udfordre de absolutte sandheder.
Jeg er enig med dig i at påstanden om at det skulle være jer der står for piratkopiering er noget fis.
Men den med at en kopieret CD ikke lyder lige så godt......det er altså ikke den smarteste udtalelse at komme med i det her selskab, hvis du gerne vil opleves som seriøs...
Især ikke fordi det er så vanvittigt enkelt at modbevise. Tag en wave-fil på din computer. Brænd den som audio på en audio-cd. Rip den og sammenlign med originalen - altså f.eks. læg den fasevendt oveni den originale fil...
Men du siger det jo også selv - "selvom alle data på de to cd'er er fuldstændig identisk". Jeg forstår ikke hvad du så kan forestille dig forskellen skulle være?
Eller måske en test der vil glide lettere ned hos jer hifi-nørder:
1. Tag en CD og brænd en kopi.
2. Sæt original-cd'en på og tag det digitale output fra CD-afspilleren og optag det på en computer med S/P-DIF input. Det som du ellers ville have sat i din highend-convertere som så ville have spillet lyden for dig.
3. Gentag pkt. 2 med kopien.
4. Sammenlign de to optagede filer ved at lægge dem sammen i modfase. Hvis de forsvinder/går ud med hinanden/nuller hinanden ud....ja så er der altså ikke noget at rafle om. Så ville din DA-konverter have modtaget NØJAGTIG de samme data ved afspilning af hvv. originalen og kopien og den ville have spyttet nøjagtigt det samme ud til forstærkeren.
Og jeg kan godt på forhånd fortælle dig hvad resultatet af den test ville være... __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
pbrand Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
| [
Ganske rigtigt...og det er da vist også det som alle i studiefolk, pånær Bonnè, har gjort fra starten af denne tråd...magen til arrogant opførsel skal man da lede længe efter. Dog skal Bonnè have respekt for sin villighed til selv at opleve Hifi, og ikke bare nedgøre uden at have oplevet/testet det!
|
|
|
så vidt jeg ved har jeg aldrig sagt at jeg ikke er villig til at lytte og lære, og jeg påregner derfor også at komme hjem og være med i testen den 3. jeg ved der ud over at der kommer en del folk fra åges forum. der inde har de det med at lave nogle sjove tests en gang i mellem. folk som lunitune, mike runner, ayiatola, bregendahl, 2msound med flere går en del op i hvilket gear der er fedest, og om forskellige typer at arbejde på giver bedre eller dårligere lyd.
Kajkagen skrev:
|
Og lige der siger du så selv at det er noget l**t i sidder og laver... giver dog en fair begrundelse, hvis det virkelig tager en måned at få en cd til at lyde godt...det er dog stadig sørgeligt at det skal være sådan...
|
|
|
det er ikke kun selve optagelserne, men lige så meget et at side og arbeje med det optagede matreale, som bare ikke er noget man lige jabber af.
Kajkagen skrev:
|
|
|
|
jeg tror gerne at du og NOGLE andre her inde måske netop ikke kopierer og downloader, men jeg kender mange med dyre anlæg, som kalder sig hifi-entusiaster, kommer i fine kredse, køber dyrt anlæg osv, med det formål at vise sig lidt frem efter "min er større end din" metoden. og det er netop disse (og så fattige teenagere) som er de værste kopister.
det med at kopiere musik, og at kunne høre det, det kommer vi tilbage til lidt senere.
Kajkagen skrev:
|
Der er helt sikkert meget af dette som du her omtaler på markedet i dag, men det ændrer ikke på at der er meget forskel på kabler. Tilspillede/utilspillede, materialer og forarbejdning...teorien bag har jeg ingen forstand på, og er for så vidt også p***eligeglad. Jeg kan høre en forskel, og hvis denne er til det bedre, så er kablet bedre...det er ligemeget hvor dyrt eller billigt det er. Det skal siges til ære for ham der burde fyre sig selv, at jeg har opgraderet mit gamle anlæg til et billigere, simpelthen fordi det spiller bedre, så det spiller ingen rolle for mig og mange andre herinde hvor meget anlægget har kostet, men hvor godt det spiller! Ellers ville dette site jo være unødvændigt, da der ikke var grund til at diskutere de forskellige produkter, men bare om at finde det der var dyrest, som ifølge jer, jo så ville være det bedste 
|
|
|
vi er alle meget villige til at lade os overbevise, men jeg ved at flere af os studiefolk rent faktisk har en del viden om elektronik og acoustik.
Jeg vil sige at fysisk (Michael (2msound på åge) og jeg har en del venner som er fysikere) findes der ikke nogen forklaring på det, og jeg har hørt forklaringer fra hififolk som klart afslørede at de ikke anede hvad de snakkede om. jeg mener enda at det var dig selv der også indrømmede at dem var der en del af
men igen hvis der den 3 bliver foretaget en blindtest som er gennmført, og hvis den viser et entydigt resultat, så er vi mange der vil bøje os i støvet. næste led bliver så om forskellen er betydelig nok til at det vil gøre en forskel i den sidste ende, samt om det krone for krone er en forbedring der kan betale sig.
Kajkagen skrev:
|
Hvis du lige læser den tråd du refererer til, og som startede hele denne tråd, så vil du opdage at det i sidder og morer jer over inde på aage.dk og som har fået jer til at blive enige om at hifi4all.dk er dumme hifiblondiner og i er altvidende guruer, alt er sagt i spøg, og hvis man læser tråden sammenhængende og ikke klipper brudstykker ud, vil man kunne se et det er sagt i dyb ironi, da debatten kørte på om kabler skulle tilspilles eller ej... så please ta' at læs tråden i gør grin med og dømmer ud fra, før i får sat jer selv i alt for dårligt et lys.
|
|
|
mange har læst hele tråden, men da jeg f.eks personligt og i dybeste alvorg har hørt fra en hifimand at hvis man f.eks havde hørt jazz på sit anlæg i en time, og så pludselig fik lyst til at høre noget andet, så som f.eks pop, så skulle man spille pop i mindst 10 minutter før det lød rigtig godt. den gamle jazz skal jo arbejdes ud af kablerne. en af argumenterne var blandt andet at hvis du har haft mælk i en flaske, og så hælder dette ud, og erstatter med vand, så vil vandet ikke være rent vand, men der vil stadig kunne spores lidt mælk i vandet.
dette er en af grundende til at der går jokes i branchen om at man skal tømme kablerne for gammel jazz.
der er også forklaringen om tilspilning at kabler fungerer i sidste ende som batterier. de skal lige fyldes helt op med elektroner inden de lydder rigtig fedt. IGEN en historie som nogle folk har været overbevist om var sande.
Kajkagen skrev:
|
Igen...der er du, som nævnt før herinde, et betonhovede. Jeg ved ikke om et strømkabel til 23000kr gør lyden bedre og umiddelbart ville jeg ikke tro det, da der jo er mange tynde og dårlige kabler før dette, men da jeg ikke selv har hørt om det gør nogen forbedring, griner jeg ikke højlydt af alle folk der har prøvet det og siger at det virker...derimod er jeg helt vild for at få mulighed for at høre om det virkelig kan passe at strømkablet kan bringe en forbedring til ens anlæg, for det ville da være sjovt hvis det var tilfældet!
|
|
|
igen er er fysisk ikke nogen forklaring på at det skulle være bedre, men viser det sig at der er, så må vi jo bøje os. dog er vi som udgangspunkt skeptiske, og tror ikke på mirakelmidler. det er lidt lige som det der silverstar på tv-shoppen. det er et gammelt huskeråd at salt og alufolie i varmt vand fungerer på samme måde som det der silverstar gør. der var så en der fandt ud af at score kassen på at lave patentrede stjernemønstre, og give det et godt navn. det samme sker i hifikredse. nogle gennemskuer det, men nogen ædder det råt, og så er det pludselig en sandhed.
Kajkagen skrev:
|
Jeg aner ikke en skid om studier...men synes dog at have læst herinde engang at der var mange forskellige slags højttalere til de forskellige lyde osv. så i ikke hører helheden. Desuden er det da ligemeget at der er højttalere til 300k hvis i bruger kabler fra elektrikeren til 18kr/m, da dette jo åbenbart er fuldstændig ligemeget Hvis i mikser til SABA anlæg alligevel er der da ingen grund til at smide 300k ud af vinduet til højttalere i studiet, da et par eltax fra nærmeste fona sagtens ville kunne gøre det.
|
|
|
vi mikser ikke til sabaanlæget, have vi gjort det, så mixede vi på et sabaanlæg, vi mikser så det lydder fedt på vores højtalere. når det så er gjort, så må vi ind og lave nogle kompromis. det er ikke alle der har højtalere som vores ene fede sæt, derfor lytter vi så på et sæt som er anderledes, og får det ved diverse tweaks til også at lyde godt der. så tilbage på main højtaleren, for og høre om det også hjalp der (det gør det ikke altid, og så må man jo løse det problem) sådan fortsætter man til man er tilfreds i studiet. tager måske en cd med hjem, og lytter der hjemme i stuen, måske med over til en kammerat, og så i studiet igen lige og ændre lidt småting. alt i alt skulle det helst ikke ende med at det lydder skide godt på ET sæt højtalere, og af l**t på 99 andre, men skulle resultere i at det lyder næsten skide godt på 80 højtalere og acceptabelt på de sidste 20. der vil i hvær ende af scalaen altid være nogen der falder uden for kategori, i den billige ende kan man sige at nåå ja men de var billige. i den dyre ende må man bare sige at så kan i lære ikke at bruge så m ange penge på overflødigheder.
Kajkagen skrev:
|
Så før du har hørt et hifi anlæg, og hvilke ændringer kabler og tweaks kan have på dette giver jeg ikke særlig meget for dit joken om hvor dumt det er at give mange penge for hifi...både stemer og du og de andre studiefolk herinde har haft denne holdning og det er ikke noget vi kan bruge til noget...specielt ikke hvis i er for håbløs arrogante til at komme ud og høre et godt hifi-setup... det er kun Bonné der har vist at han er villig til at høre hvad det er han egentlig burde lave musik til og det er flot...men i andre er da alt for triste at høre på. Specielt nu hvor de er jer der sidder med det nye musik mellem fingrene...skræmmende...
|
|
|
men nu kommer du jo med dit gear den 3. så får alle os intreserede det jo at høre.
Kajkagen skrev:
|
Ovenstående er faktisk noget af det få du har sagt som har noget kød på sig, og det er en ond cirkel...men vi hifi-folk skal dog ikke klandres for denne udvikling, da vi, som før skrevet, køber original-cd'er for at få den bedst mulige lyd.
|
|
|
hatten af for det
Stemer skrev:
Kajkagen skrev:
|
<snip>
...men vi hifi-folk skal dog ikke klandres for denne udvikling, da vi, som før skrevet, køber original-cd'er for at få den bedst mulige lyd.
|
|
|
Godt, her er det jo så igen at du ødelægger det hele for dig selv, ved at udfordre de absolutte sandheder.
Jeg er enig med dig i at påstanden om at det skulle være jer der står for piratkopiering er noget fis.
Men den med at en kopieret CD ikke lyder lige så godt......det er altså ikke den smarteste udtalelse at komme med i det her selskab, hvis du gerne vil opleves som seriøs...
Især ikke fordi det er så vanvittigt enkelt at modbevise. Tag en wave-fil på din computer. Brænd den som audio på en audio-cd. Rip den og sammenlign med originalen - altså f.eks. læg den fasevendt oveni den originale fil...
Men du siger det jo også selv - "selvom alle data på de to cd'er er fuldstændig identisk". Jeg forstår ikke hvad du så kan forestille dig forskellen skulle være?
Eller måske en test der vil glide lettere ned hos jer hifi-nørder:
1. Tag en CD og brænd en kopi.
2. Sæt original-cd'en på og tag det digitale output fra CD-afspilleren og optag det på en computer med S/P-DIF input. Det som du ellers ville have sat i din highend-convertere som så ville have spillet lyden for dig.
3. Gentag pkt. 2 med kopien.
4. Sammenlign de to optagede filer ved at lægge dem sammen i modfase. Hvis de forsvinder/går ud med hinanden/nuller hinanden ud....ja så er der altså ikke noget at rafle om. Så ville din DA-konverter have modtaget NØJAGTIG de samme data ved afspilning af hvv. originalen og kopien og den ville have spyttet nøjagtigt det samme ud til forstærkeren.
Og jeg kan godt på forhånd fortælle dig hvad resultatet af den test ville være...
|
|
|
her må jeg så sige at der ikke er nogen af jer der har ret. Eller i har bægge to ret. Det er lidt efter hvordan man ser på det.
for ca et års tid siden var Michael (2msound på åge) og jeg ude at undervise, og emnet kom rent faktisk op at vende. det resulterede i at vi lavede en lille test. vi købte en miliard cd'er fra netto, og nogle lidt mere seriøse cd'er. fandt en sang som alle var enige om at de godt kunne lide, og lavede så en kopi af denne sang. den blev genrippet, og brændt ned igen i alt 25 gange, altså var vi ude i 25 generationer. hvis der er forskel fra original til første kopi, så må der også være samme forskel fra første kopi til anden kopi osv... vi lavede denne test (med de 25 generationer) i alt 4 gange, og endrede en ting hver gang.
først brændte vi i et program. med single speed. dernest i et andet program med single speed. så i et 3 program med single speed.
så kørte vi det igennem igen med max speed (tror det var 32) først det ene program, så det andet program, og til sidst det 3.
så skiftede vi medie til et bedre medie, og kørte igen alle 6 ovenstående situationer igennem.
vi satte os ned "i klassen" og begyndte at lytte. da vi ikke kunne blive enige, og da der var ret mange cd'er blev det delt op således at alle fik en stak cd'er med hjem, alle mærket op således at vi viste hvad der var hvad, men det gjore ingen andre.
jeg vil ikke offentligøre resultatet, men hvis jeg ikke er helt galt på den så burde michael have noget af denne test liggende, og det kunne jo være interesant og se hvad jeres konklusion på testen blev. Jeg ved at michael helt sikkert kommer den 3.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
pbrand skrev:
|
her må jeg så sige at der ikke er nogen af jer der har ret. Eller i har bægge to ret. Det er lidt efter hvordan man ser på det.
|
|
|
Så her vil du mene at en lytte test er den optimale måde at finde ud af det på.
Hvorfor ikke bare lave en fasetest som jeg foreslår. Så behøver man ikke lytte frem og tilbage og synes man kan høre det ene og det andet og det næste øjeblik kan man høre det lige modsat....
Faser de hinanden ud - jamen så er der ingen forskel. Og hvis de ikke faser hinanden ud, så kan man begynde at lytte, men så vil jeg mene at der er sket en fejl. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
pbrand Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
pbrand skrev:
|
|
|
|
Så her vil du mene at en lytte test er den optimale måde at finde ud af det på.
Hvorfor ikke bare lave en fasetest som jeg foreslår. Så behøver man ikke lytte frem og tilbage og synes man kan høre det ene og det andet og det næste øjeblik kan man høre det lige modsat....
Faser de hinanden ud - jamen så er der ingen forskel. Og hvis de ikke faser hinanden ud, så kan man begynde at lytte, men så vil jeg mene at der er sket en fejl.
|
|
|
fasetesten er også blevet udført, men resultatet af den vil jeg ikke afsløre. jeg vil dog afsløre at de 3 testede programmer er nero, easy cd creator og samplitude. og der var et der stak ud fra de andre...
|
| Til top |
|
| |
Cliff Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et lille spørgsmål:
På et tidspunkt i denne glimrende debat, blev der fortalt at Mogami kabler ikke er billige skod HTkabler, men rent faktisk ER kvalitets kabler!
Citat fra Bonné, side 4, 2. indlæg: "Selvfølgeligt går profferne da op i god lyd, og vi ved da også at kablerne har en betydning. ( mogami kabel til 12 kr. mtr. ER faktisk et kvalitetskabel, prøv det ! Ville koste 100 gange op i HI-FI indpakning) "
Men hvor kan man evt købe disse kabler, så vi kan prøve dem, og se om de er ok til vores setups... For hvis man kan få HTkabler til 12,- meteren, der er lige så gode som dem til 49,- eller endnu mere så er det da en besparelse, der er vær at tage med. Der er jo HiFi-folk herinde, som ikke bruger flere hundrede tusinder på kabler eller bare setup..... __________________ Hvor er "Trunte fra HiFi-Klubben"...?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cliff skrev:
|
Jeg har lige et lille spørgsmål:
På et tidspunkt i denne glimrende debat, blev der fortalt at Mogami kabler ikke er billige skod HTkabler, men rent faktisk ER kvalitets kabler!
Citat fra Bonné, side 4, 2. indlæg: "Selvfølgeligt går profferne da op i god lyd, og vi ved da også at kablerne har en betydning. ( mogami kabel til 12 kr. mtr. ER faktisk et kvalitetskabel, prøv det ! Ville koste 100 gange op i HI-FI indpakning) "
Men hvor kan man evt købe disse kabler, så vi kan prøve dem, og se om de er ok til vores setups... For hvis man kan få HTkabler til 12,- meteren, der er lige så gode som dem til 49,- eller endnu mere så er det da en besparelse, der er vær at tage med. Der er jo HiFi-folk herinde, som ikke bruger flere hundrede tusinder på kabler eller bare setup.....
|
|
|
Jeg tror ikke den går til jeres standarder. I kan købe Mogami kabel mange steder. Aage, Interstage, Duchtrade....alle steder der handler med musikinstrumenter/proflyd.
Men, og nu må ikke i få morgenkaffen galt i halsen: I skal selv lodde stik på! Det er hvad vi gør og kalder det for glimrende kvalitet. Der er nemlig ingen indenfor proaudio verdenen der benytter nogen space-age supersamlinger der er lavet på Gud-ved-hvilke metoder....vi bruger god gammeldags lodning!
Er I stadig interesserede i at prøve det?
Iøvrigt er det faktisk ret sjældent at vi bruge forgyldte stik.....selvom jeg godt ved at det har nogle positive egenskaber (mht holdbarhed - ikke lydkvalitet direkte), så bruger vi det altså faktisk kun så undtagelse. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer, ja hvis du gad søge lidt er der nogle herinde der lodder direkte på filtret, desværre skifter hififolk jævnligt ud og eftersom vi helst ser tingene i bedst mulig stand (og nogle af os er lidt usikre på hånden, især om søndagen) er det desværre ik altid lige ønskeligt med hjemmelavede lodninger.. men at lyden vinder på det er der ingen tvivl om !! et af de tweeks der rent faktisk virker, men alligevel springer vi ofte over
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pbrandt... det er en god test i har lavet der...det kan jeg lide at se. Men når du nu ved selv-hørelse har oplevet, at selvom dataene er fuldstændig identisk på original cd'en og den 25-ende cd i brænder ud, så er lyden anderledes, selvom dette skulle være fuldstændigt umuligt, hvorfor stejler du så sådan over at det evt. kunne være sådan med kabler og setups, selvom dette som ved cd'en burde være fysisk umuligt ?
PBrandt skrev: dybeste alvorg har hørt fra en hifimand at hvis man f.eks havde hørt jazz på sit anlæg i en time, og så pludselig fik lyst til at høre noget andet, så som f.eks pop, så skulle man spille pop i mindst 10 minutter før det lød rigtig godt.
Det er så hans teori, som jeg mener er forkert... hvis du vil høre min forklaring på dette fenomen, så læs den tråd jeg har lavet der hedder "Den anden halvdel a hifianlægget-Lytteren" den ligger her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15307&K W=Kajkagen
Du er stadig galt på den mht. til at os med hifi-setups kopierer...du tror vel ikke at man går ud of bruger en mindre formue på sit anlæg...hvilket man kun gør fordi ens passion er musikken, og så bagefter går hen og brænder cd'er så al dynamikken forsvinder ? Den tro forstår jeg slet ikke...derimod tror jeg det er den almindelige dansker med SABA anlægget der kopierer musikken, da de alligevel ikke kan høre dynamikken og sjælen i musikken og derfor ikke taber noget information ved at kopiere cd'en. Så synd og skam det er SABA anlæggene i hovedsageligt mixer med henblik på Så må vi der har anlæg i "den dyre ende" som du kalder det jo bare gå til at afspille bedre medier...Vinyl.
Stemer: Du har fuldstændig ret...det burde ikke kunne lade sig gøre at høre forskel på original cd og en identisk brændt cd...(og ja, man skal passe på med at sige at jorden er rund, når de etablerede mener, at den absolutte sandhed er at den er flad)...det ville jeg skam heller ikke tro teoretisk muligt...men ikke desto mindre mister en brændt cd al alt for meget dynamik i forhold til originalen (dette emne er diskuteret i lange baner herinde, og nogle mener det kan have noget at gøre med afstanden på dataene som ændrer sig meget lidt på en brændt cd ifht. originalen)...jeg ved ikke hvorfor eller hvordan, men det høres på mit setup, og det er godt nok til mig.
Det med et møde i kbh. er en rigtig god idé, men da jeg ikke skal nyde noget af at bringe noget af mit setup med mig i tog, da jeg ikke har nogen bil, kan jeg desværre ikke deltage... med mindre selvfølgelig der er en fra Århus der har bil og så vi skal splejse benzin til en lille kbh. tur (PB mig), så vi kan få banket nogle facts ind, og noget teoretisk fornuft ud, af hovederne på de stivnakkede studiefolk ...vil nyde at se når de bliver nødt til at bøje sig for noget af vores såkaldte voodoo __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|