Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonus Faber EA2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej Dige

Har Comix en hjemmeside så man kan se priserne åp VDH. ?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Dige: Tak for info, ja det er jo priser hvor de fleste kan være med må man sige.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Dige og Hans, kan i ikke prøve at uddybe forskellen imellem NO og VDH lidt nærmere - det er jo vældigt interessant hvis NO SPM får hjul af et interconnect til kr. 1600

Hvad med speaker kabler - er det samme forhold der ? 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig, at Van den Hul nu får chancen for, at vise hvad han dur til!!! At det så er nærmest svinebilligt er jo kun en fordel!!!

Dige; interessant indlæg med en subjektiv lydanmeldelse, hvor alle kan være med og forstå hvad der menes!!! Kun godt, at der indledes med et "ahr, får hjul og får hjul..."!!!  

Hvorledes er klangbalancen på disse Van den Hul, gennemsigtighed og afstand til støjgulv, rent subjektivt!!! Jeg har ikke meget lyst til at gå tilbage af den mørke vej, hvor man kan møde Audio-Quest, Kimber o.s.v.?????  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Dige,  ...ahr får hjul og får hjul  ...cool nok. Men et rigtigt godt og velformuleret indlæg, tak for det   .

Det er den slags konstruktiv kritik man kan bruge til noget - ikke noget med mudderkast imod mærkevarer (NO ? ), men saglig og sober argumentation. Det er sg i orden

Dvs. skåret ind til benet så vokser man fra whauu-effekten i NO-kablerne og fordyber sig i VDH når man nærmer sig sit otium ?   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jamen hvad skal man sige...du burde være skribent her på sitet . Men skåret derind hvor en konklusion kun må fylde 3 linier kan man sige, at NO er fuldt fart over feltet, tempo, attack, bass output og fuld blæs på de høje oktaver. VDH er et rundt, behageligt neutralt kabel der inviterer dig indenfor og lader dig fordybe i musikken så man nyder de små facetter. NO maler det store korrekte billede som holdes i et stramt tonalt jerngreb der ikke tillader det mindste fejltrin.

Jeg holdt mig næsten til 3 linier     

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 November 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej Dige,

Det lyder spændende med alt det her kabel-snak. Du virker så oprigtig med de ting du skriver, at du næsten kunne sælge sand i Sahara!

Hvis vi engang skal mødes i vores lille klub, f.eks hos dig, synes jeg det kunne være interessant at tage mine kabler fra harmonic technology med. Jeg vil gerne vide, hvordan de klarer sig mod andre kabler. Det kunne være lidt sjovt at lave en blindtest, hvor vi hver især kunne gøre os notater om, hvordan de forskellige kabler påvirker lyden. Hifi+ har netop lavet sådan en test. Det er rigtig spændende læsning. Her vinder Nordost Valhalla over konkurrenterne, men til gengæld er der billigere kabler som også klarer sig rigtig flot.

Artiklen kommer også ind på dilemmaet omkring det at blindteste. Det er for det første en stor psykisk udfordring bare at stille op til blindtest: kan man overhovedet identificere forskelle? Er man konsekvent i sine svar? Vil man kunne udpege det man "holder med" osv?

En interessant konklusion fra testen er at et ellers godt kabel kan lyde skrækkeligt sammen med et godt anlæg. Kvaliteten på et kabel er ikke en absolut størrelse, men skal ses i forhold til det system det anvendes med. Hvad der er det rigtige for én, kan være det helt forkerte for en anden..

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

De svarer da ikke på tlf , men så må vi jo bare prøve en gang til!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 November 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej igen...

Nå - men efter en længere redegørelse på en anden tråd her på forum vedrørende mine kabler kan jeg da hurtigt skrive hvad jeg endte op med på Signal siden:   Det blev V.D.H The Second i nyeste aftapning.

Vedrørende HT-kabler er jeg ikke færdig endnu, men jeg regner med at have truffet et valg om ca. 2-3 uger.

Og til Lars 37:

kom nu med noget faktuelt læsning/ - ud fra noget selv oplevet (husk evt at nævne resten af anlægget) vedrørende V.D.H. og husk lige på at der er mange her på Forum der har/har haft berøring til HIFI branchen i både 20 og 30 år...

Det kunne også være rart lige at høre hvad Lars 37 selv bruger af kabler og hvorfor 

Jeg bruger ordinære sølvkabler til rimelige penge. Om jeg skylder nogen noget faktuelt vedrørende mine påstande....det tror jeg ikke. Manden arbejdede i branchen og havde efter min opfattelse en stor indsigt. Moralen efter min mening er den, at du alt efter mærke betaler en høj pris for nogle luftige reklamepåstande. Kabler er i dag et meget uelastisk produkt, hvor prisen styrer ens opfattelse at kvalitet - uden du som forbruger egentlig ved, hvad du har betalt for.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Tomt
Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Ved du i det hele taget Dige, hvad der menes med, at et produkts pris er uelastisk ? 

Lars

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hmmmm...det var dog en lidt aggressiv linje. Jeg er en af de, der ikke kan høre den store forskel på kabler - der kan godt være forskel, men stor forskel mener jeg ikke der er. Hvis man er af den overbevisning, og det er jeg vist ikke den eneste der er, er der en del kabelfirmaers både priser og salgsretorik, der er i overkanten.

På den anden side - når der nu er nogen der mener de kan høre forskel, er det da fint der er mange muligheder at vælge imellem, og hvis betalingsviljen er der kan man da ikke fortænke producenterne i hverken et bredt udvalg, dyre produkter og salgsretoriken.

Bare vi andre ikke skal tvinges til at tage den alt for seriøst.

PS: Priselasticitet havde i mine gamle lærebøger noget med ændringer i efterspørgsel ved prisændringer - ikke noget med om der er stor prisspredning på en produkttype.

Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 November 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Til Lars37; hvorfor svarer du ikke på det jeg skriver, istedetfor at hive fat i en lille flig omkring emnet priselasticitet, som ikker er det centrale i det "det handler om"?

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 November 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Ups, F. Christians, jeg har skrevet forkert:

Det er IKKE 40454046

Men 40464045

Sorry!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Angående 40454046; skal man bare indtale sit navn og sin adresse???  (Nummeret er SQ forkert, skamme-skamme, FY!!!) (Rettet: Nemlig nummeret er 40464045, flinker fyr!!!)  

Op i lommen med salgudtryk som pris-elasticitet, dette er en "Hifi"-tråd ikke en handelsakademi-ditto!!!  

At Van den Hul skulle være billigt; åhr-jo i entry-level klassen, meeen så sker der SQ også noget med disse Euro-priser, selvom de aldrig når det Nordost´lige stade!!!

Neutric-stik; er det HURRA???

Dige; hvad er der galt med entry-level Nordost??? Bare så vi taler om det samme!!! Livløs musik og manglende kontrol er IKKE hvad jeg hører derhjemme, men mit set-up er nok af så dårlig kvalitet, at jeg IKKE kan høre de "Hifi"-mæssige dyder, som rigtige "Hifi"-anlæg kan diske op med!!!

Hvorfor går I egenligt efter neutrale og gennemsigtige kabler, når resten af jeres set-up har et klart defineret klangideal, som ikke er uden egenlyd??? Noget sådant findes nemlig ikke; al elektronik sætter et vist fingeraftryk, eller hvad???

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har set ht'er der er pænere, meget pænere. Det er selvfølgelig smag og behag og kan ikke diskuteres men jeg vil give den 5.
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Til Lars37; hvorfor svarer du ikke på det jeg skriver, istedetfor at hive fat i en lille flig omkring emnet priselasticitet, som ikker er det centrale i det "det handler om"?

Fordi det netop drejer sig om det. Koster kabler ikke en del, kan de jo ikke være gode. Men mange såkaldte gode (læs = dyre!) indeholder ligesom ikke noget revolutionerende - udover at de er dyreWink 

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 November 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Til Lars37:

Kriteriet for om et kabel er godt eller skidt har intet med en revolution at gøre.

Du må en tur ud til Lars Christensen hos NordOst eller en anden behjælpelig sjæl som gider bruge lidt energi på at få vendt din kasket. Det går ikke med den negative og forudindtagede holdning du har, som desværre for dig selv udelukker virkeligheden som alle vi andre taler om.

Der er vildt stor forskel på kabler. Færdig, slut, prut, finale.

Og det er virkelig nemt at høre!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Arcam Alpha 5 apparaterne er ikke berømte for en stille, rolig og tilbagelænet lyd! (enkelt!)  

Derfor er det meget vigtigt, at de foreslåede kabler ikke på nogen måde lyder mørkt og indelukket; det gør selv halvdyre Audioquest, Kimber og Tara-labs på mit set-up. Lc-audio´s kabler er til gengæld i den anden grøft, ørk!

Med Nordost´s kabler får jeg mere af det jeg vil have, uden at det overdrives, synes jeg!  

Meeen man skal da altid være åben for nye muligheder og når Van den Hul ikke er særligt dyrt, skylder man næsten...  

Jeg går da også efter kulkablet, det andet, altså nr. 2 til 1500kr, så er det bare højttalerkablerne, som helst ikke skal være for fede til at passe ind bag mine hylder i stereo-skabet!!! (hovsa)  

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 November 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Til Dige: Tak for nogle meget gode og oplysende indlæg om kabler og lyden af disse, det er sjællent godt lavet...og du undgår den sædvanlige fælde med personligheder

Til Lars37: Jeg er få så vidt enige med dig angående prissætning omkring specielt kabler, men er det rigtigt forstået at du ikke kan høre forskel på kabler? Her mener jeg selvfølgelig helt uafhængig af pris  Du skriver at prisen er det væsentlige, det er jeg enig i på en betingelse...at samme ydelse/lyd kan fås til billigere penge....kan den det?? eksempler ville gøre diskussionen simpel...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes