Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonus Faber EA2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 27 November 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Angående 40454046; skal man bare indtale sit navn og sin adresse???  (Nummeret er SQ forkert, skamme-skamme, FY!!!) (Rettet: Nemlig nummeret er 40464045, flinker fyr!!!)  

Op i lommen med salgudtryk som pris-elasticitet, dette er en "Hifi"-tråd ikke en handelsakademi-ditto!!!  

At Van den Hul skulle være billigt; åhr-jo i entry-level klassen, meeen så sker der SQ også noget med disse Euro-priser, selvom de aldrig når det Nordost´lige stade!!!

Neutric-stik; er det HURRA???

Dige; hvad er der galt med entry-level Nordost??? Bare så vi taler om det samme!!! Livløs musik og manglende kontrol er IKKE hvad jeg hører derhjemme, men mit set-up er nok af så dårlig kvalitet, at jeg IKKE kan høre de "Hifi"-mæssige dyder, som rigtige "Hifi"-anlæg kan diske op med!!!

Hvorfor går I egenligt efter neutrale og gennemsigtige kabler, når resten af jeres set-up har et klart defineret klangideal, som ikke er uden egenlyd??? Noget sådant findes nemlig ikke; al elektronik sætter et vist fingeraftryk, eller hvad???

Du kan også bare tage kontakt til artsound han sælger også vdh tro der er en 3 stykker der impoter dem herhjemme .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 November 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jensen, branchemedlem: Takker ærbødigst!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 November 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Jensen; hvordan kan der være en tre stykker der"impoter" VDH ?

Så må to eller alle tre da være piratimportører eller er det ude ovre de dage hvor der er en anerkendt importør for hvert mærke?

Garanti, service, bytteret, hvordan ser det ud tror du?

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 November 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Jensen; hvordan kan der være en tre stykker der"impoter" VDH ?

Så må to eller alle tre da være piratimportører eller er det ude ovre de dage hvor der er en anerkendt importør for hvert mærke?

Garanti, service, bytteret, hvordan ser det ud tror du?

Ved jeg ikke noget om , jeg kan selv få det til import pris .

sådan er det bare det må du snakke med vdh om .

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Hej Dige

Efter en del spændende læsning vil jeg gerne knytte følgende:

De dér entry modeller kan man bare glemme, de kører slet ikke. Der sker først noget ved Red Dawn II og opefter.

Jeg tror du tager fejl generelt. Ingen tvivl om at de ikke matcher ethvert setup , men det nye Wyredwizard - Solar Wind - Blue heaven gør et fornemt job. Men naturligvis afhænger det også af ens ønsker/ører og ikke mindst elektronik..

Og NO kan bedst li NO, så jo mere man har afdet, både IC og HT og som strømkabel, ja så kommer der en synergieffekt man bare kan falde bagover af. Sådan et fuldt Valhalla setup, som jeg har hørt et par gange ved Lars Christensen, der kan ingen være med, så er det sagt!

Meget enig. Et fuldkomment Valhalla-setup vipper alt andet af pinden. Prisen er også ret voldsom, men intet i forhold til et komplet ditto fra MIT , Transparant , Siltech , og mange andre. Bemærk iøvrigt at Vdh´s topmodeller bestemt ikke er i den billige ende....

I mine ører er de billige NO tynde og magre at høre på. Ikke lyse i lyden, men uden charme. Ikke noget liv i musikken, det er som om de piller livet ud og præsenterer det hele sådan i en vis afpillet præcision. Man skal selv kunne tænke sig til det sjove i musikken når man hører på dem, synes jeg.

Jeg finder at de fleste NO-kabler giver megen liv til musikken. De åbner for herlighederne, så det hele ikke drukner i kompresset lydbilled. Man kan pludselig høre at det er en tromme med skind og ramme , bassen bliver nuanceret og ikke lukket og mudret , etc. Men igen afhængig af elektronikken....

Nu jeg tænker over det du skriver vil jeg give dig ret i det med jerngrebet, jeg har aldrig oplevet et af de bedre NO miste overblikket over musikken og grebet om højjtaleren.

Jeg mener ikke kablerne står for "grebet" men blot formidlingen. Er elektronikken og HTérne på toppen vil NO-kablet bare gøre det de skal. Vider- sende information. Men er elektronikken svag eller på anden måde "lemlæstet", vil NO-kablet blot sende impulsen videre, og HTèn viser resultatet.....

Hvis du har tid og lyst efter nytår, kunne det være spændende med en analyse-dag/aften/nat... Du medbringer dine Vdh-kabler , og vi leger lidt med herlighederne. Jeg kan desuden skaffe lidt supplerende kabelmateriale, og så er der frit "slav"

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Til Dige: Tak for nogle meget gode og oplysende indlæg om kabler og lyden af disse, det er sjællent godt lavet...og du undgår den sædvanlige fælde med personligheder

Til Lars37: Jeg er få så vidt enige med dig angående prissætning omkring specielt kabler, men er det rigtigt forstået at du ikke kan høre forskel på kabler? Her mener jeg selvfølgelig helt uafhængig af pris  Du skriver at prisen er det væsentlige, det er jeg enig i på en betingelse...at samme ydelse/lyd kan fås til billigere penge....kan den det?? eksempler ville gøre diskussionen simpel...

Nej, jeg er bare misforstået. Læs mine indlæg. Min pointe er, at der er meget svindel og luftige reklamer specielt vedr. kabler - derfor bør man være ekstra kritisk vedr. det, man køber.

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Som tidligere lovet på denne tråd (startet af mig) - ville jeg skrive hvad mit "endelige" højtaler kabelvalg blev efter en systematisk test af kabler på markedet op til 35ooo,- kr for 2x3 meter...

(Nordost, Cardas, Bertram, Argento, VDH, Audioquest, Supra Sword, Gryphon)  læs evt. denne tråd igen for omtale af nogen af ovenstående kabler.

Svaret er : V.D.H. The Inspiration (termineret som biwire) 

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 30 Januar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej Hans!

Jeg synes lige at du skulle have et eksempel - på et utroligt smukt anlæg på dit link.

Gad vide om det kan spille musik?????

Med musikalsk hilsen

Mr. Highend

Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hej mr Highend...

Tak for roserne til mit setup !

Det er forøvrigt VDH The Inspiration med fabriksterminering du kan ane bag højtaleren på det billede du har indsat i dit ovenstående indlæg.

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Kunne du ikke fortælle lidt om hvorfor du valgte VdH Inspiration, frem for et af alle de andre du har haft på besøg? Jeg har selv haft Supra Sword og Nordost Red Dawn til test og overvejer pt at teste VdH CS-122 Hyper mod mit Supra Ply3.4s. Hvis du har mulighed for at give en kort beskrivelse af VdH Inspiration i forhold til disse vil det være fedt.

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hej Last...

Sjovt nok har jeg selv brugt Red dawn mk1 en periode og senere Red Dawn mk2 i hele 2 år så dem kender jeg ret godt...

Først vil jeg sige at Red Dawn mk1 har en dejlig overall klang men hvis du kommer op i den bedre ende med udstyr (især) højtalere vil du efter nogen tid komme til at opdage at det fnidrer i toppen (forvrænger) og laver en art betoning i området mellem 2 og 4 khz som bliver irriterende/trættende i længden fordi dine ører altid vil drages mod denne betoning - med fare for at fravælge noget musik du ellers holder af men ikke kan koncentrere dig om at lytte til - slet ikke hvis du vil spille ved de "højere" lydtryk..

Red Dawn mk2 er klart bedre end etteren! Mere transparent og uden 1'erens fnidder i toppen og med en anelse mere vægt på suboktaverne - hvilket medfører et bedre perspektiv og forunderligt nok flere HK til din effekt del i forstærkeren - Nu skal den jo ikke slås med de uliniariteter som MK 1 producerer.

Supra Ply 3,5s er fint til prisen helt sikkert! Men toppen fnidrer ret meget og bassen er simpelthen for udefineret i længden...

CS 122 er klasser bedre en Supra - Meget mere homogent/tonalt afbalanceret - saft og kraft i grundtoneren - mere transparent - renere lyd (mindre forvrængning) osv.  Det tilfører også musikken ægte drive og rører ligesom lytteren emotionelt...

Du bør dog selv prøve begge hjemme på dit setup og træffe det valg der tjener dig bedst.

VDH The Inspiration - hmnnn...... Det er det eneste kabel jeg har hørt der er "fejlfrit"    Nul forvrængning - ingen transient betoning - naturlig ambience - realistisk str. på det/de ting det gengiver osv.

Det Ligger intet til/trækker fra - hvilket ikke er det alle (mennesker/anlæg) er klar til eller har lyst til!  - nogle vil gerne have lidt "klar lak"/turbo osv. på gengivelsen, eller et tilskud contra fravær af enkelte ting i gengivelsen for at rette op på eventuele fejl og mangler i afspille kæden.

Slutteligt - lyd er en privat sag og du bør finde den sandhed du tror på - men tak for spørgsmålet - håber du kan bruge mit svar til noget.

PS: Jeg har også testet Supra Sword... Kort fortalt: Kanon mellemtone - MEN bas og diskant i en liga der er  klasser under dets mellemtone.

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej Hans

Tak for den meget fine beskrivelse af de forskellige kabler

Jeg viste ikke at der var to udgaver af Red dawn. Men efter at have læst din beskrivelse, er jeg næsten sikker på at det var Mk1 udgaven jeg havde på besøg. Min største indvending mod Red dawn var klart prisen.

Min oplevelse af Supra Sword var meget mere positiv. Mellemtonen på det kabel er super god og til prisen er det efter min mening samlet set et meget godt kabel. Det mangler bare lige den sidste "åbenhed" i top og bund.

Din beskrivelse af Ply3,4s vil jeg også give at par ord med på vejen. Lyden af det kabel afhænger MEGET af hvilken forstærker/højttaler kombination det skal arbejde sammen med. Hvis det "passer" til ens setup er det et kup til prisen.

Det er fine ord du giver VdH kablerne, så jeg må nok hellere se at få testet det CS-122 Hyper (det koster jo næsten det samme som Ply3,4s)

Hilsen LAST

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kabelfolk.

Spændende debat. Jeg er selv på! Håber en af dagene at teste disse vdh kabler. Dog er jeg lidt spændt på dette, idet jeg har såvel madrigal produkter som Sonus Faber Musica. Det kan jo gå hen og blive knald eller fald for enten MIT eller vdh, måske også for Musica eller Madrigal.

Jeg glæder mig til at prøve. Dog er jeg også indstillet på at lade øret bestemme - ikke om det er dyrt eller billigt.

Kablerne ser således ud i dag.

MITog supra til cd.

MIT til højttaler

MIT/siltech/mørch til effekt/for og grammofon

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Februar 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

LAST: Du kan kende Red Dawn mk2 på at der står REV II på krympeflexet...

mr highend: Spændende at se dine "slanger" close-up!

Jeg syntes det er dejligt og generelt alt-alt for sjældent (i Danmark?) at en enthusiast er villig til at lytte med åbent sind - læs ØRER! ( & psyke) til et kabel produkt hvor han lader sine (egne) ører afgøre valget, samtidigt med at man udelukker parametre som pris, prestige, venner, hifi naboer osv.

Dette er selvfølgelig kun muligt hvis man stoler på sig selv og har nogle reele referencer at forholde sig til - og er vant til lyden af akustiske instrumenter...

Godt gået so far!  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Hans!

Jeg synes lige at du skulle have et eksempel - på et utroligt smukt anlæg på dit link.

Gad vide om det kan spille musik?????

Med musikalsk hilsen

Mr. Highend

det setup hvem ejer det ?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Det gør den lykkelige Hans Faber.

Med Sonus hilsen Mr. Highend.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg vil lige give mit bidrag med i denne tråd, efter nu at have læst den fra ende til anden. Spændende læsning i øvrigt, især VdH-snakken er jeg interesseret i.

Jeg har just købt VdH Revelation HT-kabler. Jeg har lyttet på div. Taralabs (både deres Prism, Prime og Air-kabler), men Revelation var dem alle overlegne i mit setup.

Musikalitet, gennemsigtighed, dybde og lyttevenlighed er ord der beskriver kablet godt. Om det er værre eller bedre end NO-kabler skal jeg ikke kunne sige, men at det - igen: i mit setup - spiller rø.. ud af bukserne på det langt dyrere Taralabs Air-kabel er hørbart for selv en tonedøv!

Nu glæder jeg mig til posten dukker op med mit VdH Integration interconnect en af de nærmeste dage - det afløser et ældre Taralabs 3300i.

Thumbs up, VdH

Med venlig Hilsen

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Ja så er jeg også hoppet med på VdH bølgen. Jeg er nu den lykkelige ejer af 6 meter CS-122 Hybrid. Det er utroligt at et kabel til den pris kan spille så godt. Musikken har fået et "drive" som mit gamle Supra slet ikke kan hamle op med. Kablet lader til at være meget godt afbalanceret (de samme egenskaber fra top til bund), med "dynamik" og "naturlig" som passende tillægsord.

Van den Hul CS-122 Hybrid 93kr/m

Hans: Hvad har du af signalkilder til at det smukke træ fra Italien?

Er der nogen der har lagt øre til VdH's Combination Hybrid signalkabel ???

Hilsen LAST

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Off topic :

Hvorledes er den nye Auditor i forhold til EA ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Off topic :

Hvorledes er den nye Auditor i forhold til EA ?

Den nye auditor er på mange måder en fremragende højttaler, men den halter desværre et stykke efter Electa Amator 2. Dette er min personlige mening.

jeg har fulgt en spændende tråd på et norsk forum, hvor de to netop bliver sammenlignet. Her falder valget dog i sidste ende ud til fordel for cremona'en. Link: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOP IC_ID=19820

Electa Amator 2 er ganske simpelt en unik højttaler, som man forelsker sig i, når man har hørt den. Jeg var ikke i tvivl efter jeg havde lyttet til Hans' setup  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes