Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvem læser mit indlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke oprette et forum for folk, der er velbevandret i det danske sprog, og i så fald vil undgå unødige udskejelser som "smileys" og lignende upassende skrifttegn?

- I mangel af evnen til at skrive smileys, vil jeg påpege at dette var ironisk!

Til det seriøse:
Den absolutte force for hifi4all, mener jeg, er alsidigheden og friheden. I det øjeblik for mange restriktioner bliver indført, så bliver stedet til et "nørd" forum, hvor "almindelige" musikintersseret er nødt til at gå videre til en anden side, for de levede ikke op til reglerne på hifi4all.
Det ville da være sørgeligt.
Det kan ikke undgås at man ikke altid er 100% seriøs i alle indlæg, når nu mange efterhånden er blevet venner med andre herinde. Og det er ikke alle der er lige velbevandret i det danske sprog, og de skal da også have en chance for at være med.
Personligt gør jeg havd jeg kan for at holde mig seriøst til tingene, men jeg kan ikke sige mig fri for smileys og indlæg som "Flot arbejde, fortsæt..." og lignende. Måske fordi jeg selv ville sætte pris på et skulderklap, hvis jeg var igang med noget.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

De gamle vikinger holdte tit råd, hvor alle ”store som små, kvinder som børn” måtte få ordet... Dog var det sådan at hvis man bad om ordet en gang til! Så skulle man stå på et ben når man talte, for så havde man ikke rigtigt tænkt sig om første gang.

Hilsen

Peter

så må du danse rundt på et ben nu, for der gik kun 16 minutter før du ikke kunne holde kæften lukket længere...

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
CPH-R skrev:

De gamle vikinger holdte tit råd, hvor alle ”store som små, kvinder som børn” måtte få ordet... Dog var det sådan at hvis man bad om ordet en gang til! Så skulle man stå på et ben når man talte, for så havde man ikke rigtigt tænkt sig om første gang.

Hilsen

Peter

så må du danse rundt på et ben nu, for der gik kun 16 minutter før du ikke kunne holde kæften lukket længere...

Det vil jeg også sige...det der holder overhovedet ikke... det her er et forum som nu engang fungerer bedst ved multikommunikation hvor man skal have mulighed for at forsvare/forklare/opklare osv. Så er det sku ligemeget hvor meget man tænker sig om første gang man skriver noget...der vil altid være behov for et indlæg mere, og hvis der ikke er det, så ville der jo ikke være meget forum over det, og trådene ville være kedelige!

Desuden er smileys næsten uundværlige i sådan et forum her, da der er meget der skal have en "følelse" med, så man kan se i hvilket henseende en person har skrevet noget til en. Når nu man ikke har tonefald og ansigtsudtryk at benytte. Ellers ville der forekomme alt for mange dumme misforståelser herinde, da man jo ikke kender mange af folkene herindes humor og derfor ikke kan se om det er skrevet er i alvor, eller med et lille glimt i øjet ...  

svend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Den 6 maj 04 lagde CPH-R et indlæg ind i debatten om: Marantz CD 16 kontra CD 17, som var indledt af Sandkassen.

Her lister han alle de drev der er benyttet i de to Marantz modeller gennem deres levetid.

I næste indlæg, under samme emne, skriver Ikke Slipsefyr at: CD 16 lyder klart bedst i mine ører og jeg er meget enig i Ronins betragtelser.

Mit spørgsmål er nu: Hvad for et af dem?

Og min pointe er: Hvorfor svarer man helt ude i hampen på et så seriøst, informativt og gennemarbejdet indlæg?

Hertil er det nærliggende at formode at det skyldes at vedkommende ikke har læst indenad eller, alternativt, ikke har fattet en bjælde af hvad CPH-R har skrevet.

Og det er det der er kernen i CPH-Rs indlæg, hvilket dige med al ønskelig tydelighed her viser er et fremtrædende element  på hifi4alls sider.

Jeg støtter fuldt ud emnet, tanken bag og kan desværre i den grad genkende oplevelserne som det er udtryk for.

Havde jeg været i tvivl er det lykkedes dige med sin obstruktive orartoriske metodik i sine indlæg at, gøre mig opmærksom på hvorfor jeg ofte synes at det er spild af min tid at forsøge at finde alle de gode indlæg der altid er på de fleste emner, blandt alle de mere eller mindre  snæversynede, kategoriske og rigide meninger der kommer til udtryk i et ofte stort omfang.

Hatten af for CPH-R for at have mod og overblik til at skære igennem og sige tingene som de også er.

Og så er det værd at huske, når man læser indlæggene her, at når man slår i en flok køtere hyler dem der bliver ramt.

mvh 

Til top Vis svend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svend

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

svend skrev:

Den 6 maj 04 lagde CPH-R et indlæg ind i debatten om: Marantz CD 16 kontra CD 17, som var indledt af Sandkassen.

Her lister han alle de drev der er benyttet i de to Marantz modeller gennem deres levetid.

I næste indlæg, under samme emne, skriver Ikke Slipsefyr at: CD 16 lyder klart bedst i mine ører og jeg er meget enig i Ronins betragtelser.

Mit spørgsmål er nu: Hvad for et af dem?

Og min pointe er: Hvorfor svarer man helt ude i hampen på et så seriøst, informativt og gennemarbejdet indlæg?

Hertil er det nærliggende at formode at det skyldes at vedkommende ikke har læst indenad eller, alternativt, ikke har fattet en bjælde af hvad CPH-R har skrevet.

Og det er det der er kernen i CPH-Rs indlæg, hvilket dige med al ønskelig tydelighed her viser er et fremtrædende element  på hifi4alls sider.

Jeg støtter fuldt ud emnet, tanken bag og kan desværre i den grad genkende oplevelserne som det er udtryk for.

Havde jeg været i tvivl er det lykkedes dige med sin obstruktive orartoriske metodik i sine indlæg at, gøre mig opmærksom på hvorfor jeg ofte synes at det er spild af min tid at forsøge at finde alle de gode indlæg der altid er på de fleste emner, blandt alle de mere eller mindre  snæversynede, kategoriske og rigide meninger der kommer til udtryk i et ofte stort omfang.

Hatten af for CPH-R for at have mod og overblik til at skære igennem og sige tingene som de også er.

Og så er det værd at huske, når man læser indlæggene her, at når man slår i en flok køtere hyler dem der bliver ramt.

mvh 

Det er lige før jeg heller ikke forstår det her indlæg.

Altså i den omtalte tråd svare jeg på Sandkassens spørgsmål om hvilken maskine der lydmæssigt er bedst, jeg svare ikke på CHR-R s indlæg hvilke tydeligt fremgård faktisk, så jeg fostår ikke helt din kritik.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Tilslutter mig CPH-R 100 %.

Der er efterhånden mange tråde jeg opgiver at læse pga intet sigende spamm. Mener klart at indlæg fra forfatterens side skal underkastes spørgsmålet "er det her interessant/informativt for andre at læse eller er det her bare min udtryks lyst der løber af med mig" Hvis et indlæg ikke kan kvalifiseres af et korrekt svar til forgående spørgsmål, bør det ikke indrykkes.

Synes det er en generel trend af de virkelig vidende/reelt erfarne folk herinde deltager mindre og mindre (bekræftes af den håndfuld jeg har snakket med) pgå tråd spamming. Har man reel viden at bidrage med, uden en for nogen nærmest sygelig trang til at blive hørt, er det her site ved at blive en udfordring.

Min opfordring til redaktionen er at rydde op i de ca 10 deltagere der er problemet hvorfra 2/3 stykker udgør 80 procent af problemet.

Nogen vil selvfølgelig hyle op om at deres ytringsfrihed bliver krænket, men jeg ser det som en nødvendig markering af at offtopic/spamming ikke tolereres. klart at et forum som antager chat status er mindre intimiderende for newbies, men det er klart ikke det format der holder på dem som reelt har noget at bidrage med, en balance bør findes.

Synes også det er en uskik at man anbefaler / fraråder ting som man ikke har reel erfaring med.

svend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Det er i virkeligheden ikke så svært.

I CPH-Rs indlæg oplyser han hvor mange forskellige drev en Marantz CD 16 i sin produktionstid er bygget og leveret til forbrugerne med.

Mit spørgsmål er derfor til dit indlæg lige efter: Hvilket af de mange forskellige Marantz CD 16 er det lige du mener lyder bedst?

Men det handler i al sin enkelhed ikke om det i mit indlæg, men mere om den "goddaw mand økseskaft" retorik, der danner basis for den måde at debattere på, som det kommer til udtryk i nævnte forløb.

mvh

M&M!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Så I (alle jer som synes trådende er blevet for smiley's ramte) synes der mangler seriøsitet? Så det er kun tilladt at skrive med på en tråd hvis man er en hifi-geek! Altså har 100% styr på det.. fx. hvis vi tager en højtaler, så skal man ha hørt og kende alle spec. på højtaleren for at kunne deltage? Tror sQ hurtigt forumet ville bliver ødet som en ørken, hvis det skulle træde i kræft!.. Selvfølgelig skal der være plads til  humor og spaS!.. <- (en forbudt smiley) Og jeg mener humor på normal plan, så ALLE kan følge med!

Trådens revolution..
En tråd har vel lov til at udvikle sig? Når man har fået svar på hovedetspørgsmålet, kan der jo nemt dukke et nye op.. (Har jeg set mange gange) Så er det vel ikke meningen at man skal starte en ny tråd med dette spørgsmål?

En sidste ting! Håber da ikke de virkelig vidende/reelt erfarne folk hopper fra!
(smileyen udtrykker vel mine føelser godt der?) At det er trist hvis de hopper fra! Vi har brug for deres ekpertise! Hvis I nu løber ind i en tråd som er fyldt med en masse spam og smiley så lad dog hver med at læse den! Når den er fyldt med smiley's etc. så står der nok ikke noget som er spændende! Bare nogle rosende ord og generelle spørgsmål om kabelbakker etc.

Mvh..... ps. håber i forstår mit budskab...?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Tilslutter mig CPH-R 100 %.

Der er efterhånden mange tråde jeg opgiver at læse pga intet sigende spamm. Mener klart at indlæg fra forfatterens side skal underkastes spørgsmålet "er det her interessant/informativt for andre at læse eller er det her bare min udtryks lyst der løber af med mig" Hvis et indlæg ikke kan kvalifiseres af et korrekt svar til forgående spørgsmål, bør det ikke indrykkes.

Det er i og for sig korrekt, men hvor går skillelinien? Hvad nu hvis en tråds emne fører flere spørgsmål med sig undervejs?

Synes det er en generel trend af de virkelig vidende/reelt erfarne folk herinde deltager mindre og mindre (bekræftes af den håndfuld jeg har snakket med) pgå tråd spamming. Har man reel viden at bidrage med, uden en for nogen nærmest sygelig trang til at blive hørt, er det her site ved at blive en udfordring.

De "erfarne" folk deltager skam som de plejer - der bliver bare flere og flere brugere, og det er jo en herlig ting. Spamming mener jeg bestemt ikke at det drejer sig - det er vist nærmere et tolkningsspørgsmål - men det er korrekt at der til tider optræder store portioner uvedkommende snak i udvalgte tråde, som faktisk er så meget off-topic at det måske burde fjernes, men samtidig skal der også være plads til det menneskelige aspekt - vi er trods alt ikke computere som man bare taster spørgsmålet ind i for så derefter at modtage svar og lukke ned!

Min opfordring til redaktionen er at rydde op i de ca 10 deltagere der er problemet hvorfra 2/3 stykker udgør 80 procent af problemet.

Og hvordan mener du at det kunne retfærdiggøres? Sidens navn er Hifi4all med alt hvad der dertil hører, og der skal være plads til alle!

Nogen vil selvfølgelig hyle op om at deres ytringsfrihed bliver krænket, men jeg ser det som en nødvendig markering af at offtopic/spamming ikke tolereres. klart at et forum som antager chat status er mindre intimiderende for newbies, men det er klart ikke det format der holder på dem som reelt har noget at bidrage med, en balance bør findes.

Redaktionen har faktisk mere fokus end normalt på at rydde op i tråde og fjerne off-topic chitchat samt uvedkommende indlæg, men hvor går grænsen? I virkeligheden stiller man jo ikke kun sit spørgsmål, får svar og derefter sidder helt stille og siger ingenting indtil det er tid til at skilles igen, vel? At fokus henledes på andet end udelukkende tråd-emner er også medvirkende til at folk lærer hinanden lidt at kende, hvilket absolut er en fordel når vi f.eks. mødes!

Synes også det er en uskik at man anbefaler / fraråder ting som man ikke har reel erfaring med.

Heri kan jeg kun være 110% enig!

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Til Ronin.

Jeg er helt enig i dine betragtninger. Jeg har ikke noget imod at nye spørgsmål og interessante drejninger forekommer i en tråd. Det er alle de meningsløse indlæg med sidekommentarer helt uden relevans jeg er efter.

Til dit spørgsmål om retfærdiggørelse, forhåbentligt bliver det ikke nødvendig at skulle retfærdiggøre noget. Et par velmente linier i en pb fra redaktionen til de deltagere der konstant spammer i forumet med intetsigende sidebemærkinger burde vel kunne løse problemet. Hvis det altså fra readaktionens side opfattes som et problem. Jeg tror oprigtigt de par hovedsyndere der er, ikke er klar over situationen og bare har brug for et peg i den rigtige retning.

Håber en bedre balance kan findes

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

svend skrev:

Det er i virkeligheden ikke så svært.

I CPH-Rs indlæg oplyser han hvor mange forskellige drev en Marantz CD 16 i sin produktionstid er bygget og leveret til forbrugerne med.

Mit spørgsmål er derfor til dit indlæg lige efter: Hvilket af de mange forskellige Marantz CD 16 er det lige du mener lyder bedst?

Men det handler i al sin enkelhed ikke om det i mit indlæg, men mere om den "goddaw mand økseskaft" retorik, der danner basis for den måde at debattere på, som det kommer til udtryk i nævnte forløb.

mvh

Pas nu lige på med selv at gøre tingene for svære ikk. Jeg citeer stadigvæk sandkassen på spørgsmålet om hvilken een af de to cd afspillere der er bedst. At der så findes forskelige  modfikationer i drevet på en cd 16 gennem en 4 års tid er jeg ikke klar over da jeg svare sandkassen og ikke har læst Chr-r svar til en helt anden i tråden. Det er mig bekendt nemlig ikke drevene i cd 16 sandkassen overhovedet spørger til.

Spørsmålet er jo så også om sandkssen i det hele taget er klar over hvilken årgang af cd 16 han selv har.

svend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 03:24 | IP-adresse registreret  

Du har fuldstændig ret.

Lad os ikke gøre det sværere end det er.

CPH-Rs oprindelige indlæg og meningen med det, samt hvad jeg havde på hjerte i den forbindelse, er så fint blevet belyst af udviklingen på denne debat.

Og skulle nogen mangle yderligere information om hvordan tingene kan udvikle sig i en retning der, for mange, får det til at virke som et indforstået, sammenspist og, af netop disse grunde, uinteressant forum, så kunne man for eksempel læse nogle af indlæggene på tråden om: pa lyd(-)mand er dummer(e) end

Lad mig blot til sidst bemærke at, det naturligvis kun gælder nogle af indlæggene, men det er jo som nævnt sorteringen der er træls.

mvh

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bayzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bayzer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes