Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 10:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Mahler test i HF - ros til Jensen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 November 2004 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

absolut, der findes mange andre gode ht'ere til en 70k og under, men kan man lide den type lyd mahler producerer, mener jeg da at den bør stå på på "besøgs" listen hos potentielle kunder.

jeg ville i hvert fald kigge på både Piega, B&W, MartinLogan, Dali og Dynaudio.

men de har ikke samme lyd som Mahler. og får det aldrig.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:
Bent L skrev:

Hvis jeg skal vudere hifi4all og div. blade er breden af testede produkter nok lige bred/smal

Så er det jo op til brugerne på denne side at forøge bredden, ved at benytte muligheden for brugeranmeldelser af div. spændende og måske ukente produkter, man har stiftet bekendtskab med.
Det står lidt i stampe for tiden syntes jeg.

Brugeranmeldelser eller mere officielle tests løfter kun en flig af sandheden.  At læse måledata - som jo nok er de mest sandru - har altid faldet svært.
Se f.eks.

http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/296/index6.htm l

og forstå hvorfor så lige den?

mvh  Steen Duelund

Nu er mit udgangspunk jo at test kun er til for at stimulere interessen for et given produkt, jeg formoder folk der er i prisklassen 50K+ tager ud for at lytte før de køber( det gælder forøvrigt også alle der er under 50K+ klassen)

Desuden findes der mange eksempler på uforklarligt gode produkter gennem tiden, så vidt jeg ved kan man ikke måle hvordan en enhed lyder, derfor bruger de fleste konstruktøre OGSÅ ørene når de skal lave en ht. el. andet grej.

Jeg kan kunnne få fornemelsen af at du kun er ude på at miskredietere både VA og High-Fidelity

Så lige et godt gået Jensen at du har kunne tage r**** på mig, oven i købet er jeg stadigvæk en tilfreds kunde

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hvis jeg nu arbejder hos thule, hvilket jeg ikke gør, hvorfor skulle jeg så have et problem med at jensen sælger masser af højttalere..? Thule laver da vist ikke højttalere..? Eller er der sket noget nyt jeg ikke har hørt..?

Kan i ikke bare fatte, at jeg har haft de højttalere, og derfor ikke kan fatte at i alle herinde nu synes at de er GUD..

De måler ikke særligt godt, og de spiller ikke særligt godt..

Dette er det sidste jeg skriver herinde angående Vienna..

Køb dem, elsk dem.. Og når i så finder ud af at de måske ikke er så fantastiske, så sælg dem..

Men på den anden side er det da lidt fjollet at smide 30.000,- ud i skralde spanden..

Jeg har ugens knald fødselsdags, ophørs udsalgs tilbud.. Send 30.000,- til mig.. Så sender jeg 15.000,- tilbage..

I SPARE 15.000,-

Gælder kun i denne uge..

Ups.. Man må jo ikke sælge herinde..

var du døv da du købte dine mahler for 5 år siden ?

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

En flot test af Mahleren - den kan jo spille musik som sin lillebror . Bare synd at ham der Neeper fyren altid kommer og gjalder ligeså snart trådene handler om VA eller Jensen. Hmmm......en slags moderne midgårdsorm  

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 November 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes man skal falde let ned på Neepers endevindelige forsøg på at give andre et negativt indtryk, af Jensen og hans produkter. Det er trodsalt ikke første gang vi høre sådanne usaglige udtalelser fra denne kant. Hele Neepers svorada, omhandlende dette emne, bør efterhånden prælle af på størstedelen af brugerne på dette forum. 

Keep up the good work, Mr. Jensen !

Ps. Iøvrigt er hverken Jensen eller VA gud. Hvis jeg skulle få en overstrømmende trang til at opsøge helligånden, går jeg altså i kirke

blink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

mikp skrev:
kan være p***e lige meget hvordan l**tet måler, bare det lyder godt. målinger er for dem der går mere op i teknik end musik.

En typisk kommentar fra de der ikke forstår et hak af det målinger viser.

mvh Steen Duelund 

Målin

hr. Duelund kan det siges mere nedladende ?

ger er godt nok....men de kan vel ikke bruges til ret meget hvis man ikke kan lide klangen af det der måler godt, hifi/highend er vel ikke bedre end det brugeren selv gør det til.

Til top Vis blink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blink Besøg blink's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes