| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Vi må have et meget forskelligt syn på slags, men det må vel være fordi at du arbejder i branchen, men som kunde synes jeg at den slags burde være i orden. Og det er jo ikke fordi at philips er et lille firma som ikke har styr på tingene. Efter min mening har jeg brugt mange penge på det tv, og derfor forventer man vel også at det er kvalitet som er godt bygget, hvilket jeg også vil mene det er ud over det med at det runger. Men det er du jo ikke enig med mig i. |
|
|
Jeg _forstår_ din holdning - det jeg siger er bare at verden forholder sig anderledes. Så kan vi begynde at diskutere hønen og ægget - altså hvorvidt producenterne laver dårligere og dårligere lyd fordi kunderne stiller lavere og lavere krav, eller omvendt. Mao - en lydkvalitet der ville få dumpekarakter i et tv til 999,- hvis der var rimelighed til, er ganske enkelt ikke en selvfølgelighed "bare" fordi du giver 13K for et tv. Det havde så været sjovere at vide _før_ man købte tv'et - og dér er det så jeg skyder skylden på varehus-ificeringen af radiobranchen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| et lige sidespring: Hvornår får Panasonic TX 32 PD 30 en afløser? |
|
|
Cirka nu, tror jeg nok... |
|
|
Med fare for at ødelægge tråden... har du oplysninger om denne? hvis ja, åbner jeg gerne en ny tråd så denne ikke ødelægges.
|
|
|
Ikke andet end at den hedder PD50. Jeg har ikke lige haft tid til at kigge nærmere på den... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| et lige sidespring: Hvornår får Panasonic TX 32 PD 30 en afløser? |
|
|
Cirka nu, tror jeg nok... |
|
|
Med fare for at ødelægge tråden... har du oplysninger om denne? hvis ja, åbner jeg gerne en ny tråd så denne ikke ødelægges.
|
|
|
Ikke andet end at den hedder PD50. Jeg har ikke lige haft tid til at kigge nærmere på den...
|
|
|
Kunne ikke lade være... 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15958&P N=1&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyden i PD30 er bestemt ikke imponerende!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
Hvilket Philips skal så vælges så billede og lyd går op i en højere enhed??? |
|
|
Ingen...
Zanetti skrev:
|
Hvordan klare Pana'en sig i forhold til lyd? Tænker her på Panasonic TX 32 PD 30... |
|
|
Jeg er ikke helt enig med Ronin i at PD30 er bedre. Under alle omstændigheder er det ikke godt nok til at jeg ville bruge det som grundlag for en investering. Meget få tv på denne side af B&O har en lyd der er værd at bruge til noget. Køb et mini-anlæg til 2000,-, så får du bedre lyd alligevel...
Hvis ikke du mener at lyden er bedre i PD30 må der være noget galt med den i har/havde stående! Og nu er det jo altså langt fra de fleste der gider tænde stereoanlægget for at høre nyhederne eller følge med i prime-time tv-serien! |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| Jo, du har ganske ret, Otto - men....god lyd i nyere tv er ikke ukendt længere. |
|
|
Jeg er ganske enkelt ikke enig. Selvfølgelig er der forskel, men "god lyd"? Hvorfor er det at man lige pludselig ændrer definitionen af god lyd når den kommer fra et tv?
Ronin skrev:
| Panasonic har gjort meget i deres Dome Sound-højttalere, Sony har gjort meget i subs gennem længere tid osv. Kvaliteten er naturligvis ikke suveræn, men det er trods alt bedre |
|
|
Som sagt - "bedre" behøver ikke være "godt nok". Hvis jeg satte mig til at se Nyhederne på et PD 30 ville der ikke gå 5 minutter før jeg fik tændt forstærkeren...
Efter at jeg har fået en rør-forstærker uden remote sker det at jeg i dovenskab skruer op for tv-lyden i stedet for at tænde forstærkeren, men jeg holder som regel ikke til det ret længe ad gangen...
Ronin skrev:
| jeg har personligt ikke hørt mange tv der har ringere lyd en 9509´eren, og det koster trods alt stadig 13000 kr./vejl! |
|
|
Jeg synes ikke prisen er relevant i denne sammenhæng. Hvis man forventer god lyd alene ud fra prisen, så er det éns egen fejltagelse - hvis det skulle have den nye og forbedrede billedkvalitet _og_ bedre lyd, så ville prisen være højere. Så er det rigtigt at det er misvisende at Philips har haft forkert information om tv'et på hjemmesiden, men selv da - hvis man mener lyden er vigtig, så hører man det da i butikken først?
|
|
|
Du behøver ikke overfortolke - du ved udemærket hvad jeg mener med "god lyd" i et tv, der er ingen der ændrer definitionen, og nu snakker vi udelukkende TV - at du forventer hifi-kvalitet så snart termen lyder "god lyd" er for din egen regning. Der er forskel på skod-lyd og anstændig lyd i nyere tv, og det kan sagtens lyde præsentabelt selv til en rimelig penge.
Men nej, man hører ikke nødvendigvis lyden i butikken først - specielt ikke hvis man bestiller tv´et inden det er blevet lanceret. Så har man faktisk en rimelig forhåbning om at det skrevne passer. Men jo - prisen er skam ganske relevant, specielt som tingene ser ud i dag på markedet generelt - at jeg så er så tilfreds med billedet at det opvejer de få skavanker, er jo bare en herlig ting! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| lyden i PD30 er bestemt ikke imponerende! |
|
|
Det er der skam heller ingen der siger - men den er bedre end Philips 9509! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. den dårlige lyd... var det en idé at koble den til ens forstærker og så ud af fronterne istedet? Hvor sidder disse udgange på 9509'eren?? på siden eller bagved??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Mht. den dårlige lyd... var det en idé at koble den til ens forstærker og så ud af fronterne istedet? |
|
|
Alt andet vil være dumt hvis man har muligheden.
Zanetti skrev:
| Hvor sidder disse udgange på 9509'eren?? på siden eller bagved?? |
|
|
Bagpå - dem i siden er indgange. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| Mht. den dårlige lyd... var det en idé at koble den til ens forstærker og så ud af fronterne istedet? |
|
|
Alt andet vil være dumt hvis man har muligheden.
Zanetti skrev:
| Hvor sidder disse udgange på 9509'eren?? på siden eller bagved?? |
|
|
Bagpå - dem i siden er indgange.
|
|
|
Kan vi også få en kabelanbefaling??? Hvor vigtig er kvaliteten her?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Kan vi også få en kabelanbefaling??? Hvor vigtig er kvaliteten her? |
|
|
Det er nok ikke lige dér jeg ville bruge pengene - bortset fra at mit eget fra tv'et er et aflagt kabel fra stereo-grejet og derfor halvdyrt alligevel... men det er tilfældigt. Kvaliteten af udgangen er nok alligevel ikke på et niveau der retfærdiggør de helt store investeringer. Min oplevelse er at lyden oftest er markant bedre når man trækker den fra en video eller DVD-optager, frem for fra tv'et. Jeg har dog ikke specifikke erfaringer med 9509 på dette punkt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| Kan vi også få en kabelanbefaling??? Hvor vigtig er kvaliteten her? |
|
|
Det er nok ikke lige dér jeg ville bruge pengene - bortset fra at mit eget fra tv'et er et aflagt kabel fra stereo-grejet og derfor halvdyrt alligevel... men det er tilfældigt. Kvaliteten af udgangen er nok alligevel ikke på et niveau der retfærdiggør de helt store investeringer. Min oplevelse er at lyden oftest er markant bedre når man trækker den fra en video eller DVD-optager, frem for fra tv'et. Jeg har dog ikke specifikke erfaringer med 9509 på dette punkt.
|
|
|
Nej, det er heller ikke noget jeg vil købe mig fattig i... men det skal da prøves!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 04:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto - har du ikke en quick-guide til en god indstilling af lyden som du har lavet til billedet?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Otto - har du ikke en quick-guide til en god indstilling af lyden som du har lavet til billedet? |
|
|
Jo da - skru ned til der står "mute" på skærmen!
Seriøst, så har jeg ikke brugt noget som helst energi på dét - mit svar er, helt seriøst, at hvis man bekymrer sig det mindste om lydkvalitet, så skal man sætte et eksternt anlæg til. Du kan købe et mikro-anlæg, eller for den sags skyld et sæt PC-højttalere, for under 1000,- der vil give dig markant bedre lyd, uanset hvor meget du tweaker. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |