Det er meget muligt at vi snakker forbi hinanden. Men det skyldes efter min bedste overbevisning, at du Ricky bevidst eller ubevidst, beskriver de tekniske termer ret upræcist.
Effektiviteten i en forstærker, er forholdet mellem den energi den trækker fra lysnettet, og den energi den leverer til højtaleren. Altså Pin/Pud.
Det er korrekt, at man kan presse mere energi ud af transistorerne, hvis de køles bedre. Men det har INTET at gøre med, at forstærkeren bliver mere effektiv.
Det skal ikke ses som et forsøg på at svine redaktionen til. Nærmere som en let løftet pegefinger.... Som jeg tidligere har sagt, så synes jeg hifi4all er et kanon sted. På den anden side finder jeg det ikke særlig hensigtsmæssigt, at redaktionen forsøger at forklare fænomener, som de ikke selv har helt styr på. Man skal kende sine grænser!!
Det nævnte tilfælde, som jeg ynder at kalde en "hjemmefilosofi", skader pålideligheden utrolig meget... i mine øjne. Den viser jo, at hvis skribenten ikke lige kender svaret, så skriver han bare noget han selv synes lyder fornuftigt. Hvis man kan gøre det med den ene gang, så kan man vel også gøre det i en test af et andet produkt... som eks da Bruno Barcelli (som jeg tidligere har haft stor respekt for), skrev om LC Audios Predator, at den var dual mono og noget med en indgang, der ikke var det han troede den var.... Fint nok... men hvordan skal jeg så tro på, at resten og teksten ikke også er den rene påfund??
Hvad værre er, er at knap så teknisk kompetente læsere, får forklaret principper ganske forkert. De får således en helt forkert opfattelse af hvordan tingene virker.... Og det kan man få rigeligt af i Fona eller Merlin.... Lad det ikke også infiltrere hifi4all!
Såfremt i ønsker at lave dybere tekniske forklaringer her på siden, så bør I alliere jer med folk med den fornødne tekniske kompetence. I den forbindelse vil jeg gerne slå fast, at man efter min bedste overbevisning, ikke bliver i stand til at forklare Bob Carvers "Tracking Down" forsyningsprincip, bare fordi man interesserer sig for HIFI... Det kræver en dybere teknisk indsigt. Jeg skal gerne stille mig til rådighed, såfremt tekniske termer skal beskrives....