| Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er mange mennesker, som ikke forstår, at når man bor i
lejlighed, så bliver man nødt til at acceptere, at man kan høre sine
naboer, og altså ikke er totalt isoleret fra dem. Kort tid efter jeg
flyttede ind i min nuværende lejlighed, var jeg midt på dagen i gang
med at mejsle noget dørkarm ud, fordi jeg skulle blænde en dør. Kort
tid efter jeg er begyndt, begynder underboen at banke i loftet. Jeg
kunne ikke gøre andet end bare at grine, ryste på hovedet og fortsætte. Hvad sker der i
hovedet på folk? At brokke sig over lidt byggestøj midt på dagen?
Kort tid efter gik jeg i gang med rundsaven, og så blev der stille nedenunder igen 
Efter jeg havde boet der et stykke tid, snakkede jeg med formanden for
boligforeningen (som jeg kender). Vedkommende kunne så fortælle,
at min underbo (mandligt par) havde klaget over at jeg gik for meget
rundt og rumsterede! (og jeg går altså ikke mere rundt end alle andre
mennesker, og jeg tramper heller ikke.) 
De har også præsteret adskillige gange, at gå helt i panik og ringe
rundt til bestyrelse etc, hver gang der kommer lidt kondens på deres
faldstamme, fordi de mener jeg har glemt at slukke for vandet og tror
det er sevet gennem loftet  .
(når man
har gæster på besøg, bliver toilettet jo ligesom brugt lidt hyppigere
-> mere vand i faldstammen -> kondens.) Den første gang
præsterede de endda at forstyrre bestyrelsen og derefter mig midt i
juleferien hvor jeg var bortrejst, bare fordi de havde en smule
kondensvand der løb ned af faldstammen.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev: "Jeg ville prøve med en flaske vin. Og få en sund snak med dem, for nabo strid kan næsten ikke løses, hvis i begynder at se skævt til hinanden."
En rigtig god idé! Den taktik prøvede jeg også først, samt at skrue ned og alt det der, men lige meget hjalp det desværre
ØV! Det er sgu en forfærdelig følelse, ikke en gang at kunne være i sit eget hjem og høre musik eller have venner og familie på besøg, uden hele tiden at tænke på om man nu får klager! 
Fik dog gevaldigt hævn, da de nytårsaften midt under middagen begyndte at trampe i gulvet over at vi larmede for meget Jeg tror sejren gik til mine Klipsch RF-3'ere... ih! hvor var det godt den aften at have hornhøjttalere med en følsomhed på 98 db... Mine overboere gav op og valgte at drikke sig p*ssestive, hvorefter manden tilbragte det meste af aftenen med at stå ude på gaden og snurre rundt om sig selv, med en stjernekaster i hver hånd... Mine venner taler stadig om det!  
PS Dette er bestemt IKKE måden at tackle den slags, men f_ck hvor det føles godt
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
føj for s**** de tæpper er grimme
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyhaaa, har aldrig fået nogen klager nogen af de steder hvor jeg har boet ,heller ikke i mi nye lejlighed hvor der ellers er meget lyt.
Men ok, jeg er også ejer, det kan godt have noget at sige måske, jeg er ikke sådan lige at smide på porten. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er faktisk også ejer, men det fraholder ikke mine naboer, fra at brokke sig, desværre.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at være lejer og smide sig selv ud fordi man laver for meget 
Hehe.. Jeg skulle nok have sovet lidt mere i nat.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Jeg er faktisk også ejer, men det fraholder ikke mine naboer, fra at brokke sig, desværre. |
|
|
Nææ, selvfølgelig ikke, der er krakilere allevejne.
Selv spiller jeg faktisk sjædent rigtigt højt, jeg mener at man må vise hensyn til sine naboer, vi skal alle være der. og selv ved jeg faktisk ikke noget være end når technoen banker derudaf hos en nabo.
Men naboerne må selvfølgelig acceptere at man kan høre hianden, hvad enten vi taler om musik eller at gå over gulvet, sidstnævnte er ligesom lidt svært at undgå . Grænsen må gå der hvor det bliver generende for andre, hvor de ikke kan høre deres fjersyn-radio etc....
Jeg mener iøvrigt at der er en lovmæssig grænse for hvor mange DB man må støje, så det er vel bare at få een ud at måle evt.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha....!!!!! Det var dog noget der skar i øjnene
Jeg er selv på SU og ville ligefrem gi' penge for dem, således at de kunne brændes og jeg derved ville redde andre mennesker fra dette syn.
------------------
Spøg til sidde. Jeg er stud. jur og kan berolige, som flere i denne tråd har tilkendegivet, at det er utroligt svært for sure naboer at gøre noget ved os der har et liv. Det eneste man dog bør holde sig i baghovedet er at holde vinduerne lukkede. Hvis man blæser musik ud af åbne vinduer kan naboerne tilkalde politiet med hjemmel i de fleste lokale politivedtægter.
Politiet kan ikke umiddelbart gøre noget når det foregår for lukkede døre og vinduer. Men der er grænseværdier for hvor meget støj, der må være i lejligheder. Disse vil jeg dog vurdere som næsten umulige at overskride med mindre man allierer sig med et PA-anlæg
Jeg vil dog, som andre har forslået, altid se om evenuelle uoverenstemmelser ikke kunne løses med en flaske rødvin, et smil og blink med øjet.
Er selv ejer af min lejlighed og bor i en bygning næsten udelukkende med unge mennesker, så jeg har ikke de store problemer
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Zerocool
Hvordan definerer du et liv? Kan hænde at nogle mennesker godt vil leve et liv hvor de kan sidde i fred og ro og læse en bog eller spille skak uden at blive konstant forstyrret.
Hvorfor mon du mener at dine rettigheder står over andres?
Jeg kan godt selv lide høj musik, men har indset at skal man bo i lejlighed så må man indrette sig derefter, hvad nu hvis personen nedenunder eller ved siden af lider af fx. migræne eller hvad nu hvis dem ved siden af har børn der skal i skole eller de selv skal tidlig op. Skal vedkommende så bare flytte eller hva? Fordi at du mener at dit liv er bedre? PA anlæg? Et alm. stereoanlæg skaber en bas der virker utroligt forstyrrende når man skal gå rundt og høre på den i timevis!
Det kan være svært at gøre noget ved larmende naboer, men det er blevet lettere og man kan jo gøre som min storebror engang gjorde! Han spændte to højttalere fast i loftet og lod dem køre for fuld hammer i en uge, så havde overboen vist fået bas nok!
Men prøv at læse tillægget til din huslejekontrakt eller retningslinierne for ejerforeningen, det må jo være dem der er gældende.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma skrev:
føj for s**** de tæpper er grimme  |
|
|
Det kan du da ikke mene. Specielt det med hash-planterne er da iorden
Det er mange år siden, jeg selv boede i lejlighed, men jeg kan godt genkende problemet med sure naboer. Hvis jeg selv skulle flytte i lejlighed igen, var jeg nok nødt til, at lægge min livsstil om. Jeg har vænnet mig til at bo i hus, og er vant til at kunne se film, eller høre musik for fuld udblæsning, på alle tidspunkter af døgnet. Og jeg har også præsteret at slå søm i kl. 2 om natten __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
En søndag ved middagstid, spillede jeg St.anger med Metallica. Jeg havde åbnet vinduerne i stuen ( Jeg bor i eget hus ), da jeg var igang med at gøre rent. ( Jeg bor alene. Pludslig blev der banket hårt på vinduet. Det var min nabo og han "flippede helt ud" over, at han mente jeg spillede for højt.
Men han glemmer bare, at der har været sommeraftener ( Der snakker vi om kl 23-24 søndagaften) Hvor man skal på arbejde om mandagen. Hvor han "leger" med sine gamle Nimbusser og man har åbnet for vinduet, for at kunne holde varmen. Prøv at forstil, hvordan de kan larme, når der gasses op. "Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus"
Mvh. Thomas
Mit anlæg. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13116&P N=2
__________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er da for lækkert :-)

|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoLa skrev:
|
Til Zerocool
Hvordan definerer du et liv? Kan hænde at nogle mennesker godt vil leve et liv hvor de kan sidde i fred og ro og læse en bog eller spille skak uden at blive konstant forstyrret.
Hvorfor mon du mener at dine rettigheder står over andres?
Jeg kan godt selv lide høj musik, men har indset at skal man bo i lejlighed så må man indrette sig derefter, hvad nu hvis personen nedenunder eller ved siden af lider af fx. migræne eller hvad nu hvis dem ved siden af har børn der skal i skole eller de selv skal tidlig op. Skal vedkommende så bare flytte eller hva? Fordi at du mener at dit liv er bedre? PA anlæg? Et alm. stereoanlæg skaber en bas der virker utroligt forstyrrende når man skal gå rundt og høre på den i timevis!
Det kan være svært at gøre noget ved larmende naboer, men det er blevet lettere og man kan jo gøre som min storebror engang gjorde! Han spændte to højttalere fast i loftet og lod dem køre for fuld hammer i en uge, så havde overboen vist fået bas nok!
Men prøv at læse tillægget til din huslejekontrakt eller retningslinierne for ejerforeningen, det må jo være dem der er gældende.
|
|
|
Så så... Ingen grund til, at blive foraget. Det var i hvert fald ikke grunden til mit indlæg. Jeg prøver jo blot, at hjælpe den stakkels mand der måske har lidt for følsomme naboer .
Det er nu et faktum at der med liv følger lyd. Uden liv ville der ikke være anden lyd end vindens susen og havets brusen. Hvis man videre tager teorien om Gaia i betragtning, ja så ville der overhovedet ikke være lyd uden liv.
Jeg mener i øvrigt ikke mine rettigheder står over andres. Jeg er dog blot fuldt ud bevidst om mine rettigheder og det hensynstagen jeg tar til andre følger af skrevne normkodekser.
Det følger nu af, at såfremt man vælger at bosætte sig i en lejlighed, ja så man man tage de fordele og ulemper med der dertil følger. Det være sig bla., at kunne være tolerant overfor sine naboer. Det ligger i sagens natur, at når man bor så tæt på hinanden kan man ikke undgå fra tid til anden at stifte bekendskab med de lyde der kommer fra den anden side af muren.
Hvis du bliver forstyrret i din læsning eller skakspil, så prøv evt. at smide en god jazz-skive på og se om det ikke både overdøver den smule støj der måtte være fra dine naboer og samtig forøger fornøjelsen ved dit forehavende.
Jeg sidder selv i bestyrrelsen for min ejerforening. Retningslinierne herfor har jeg således selv været med til at diffinere... så jo tak dem kender jeg udemærket
Mener dog stadig, som ovenfor nævnt, at de fleste nabokonflikter er af en størrelse hvor de lettest løses ved venlighed, smil og evt. en god flaske rødvin.
Det lyder i øvrigt som en rar storebror du har dig der. Det ligger måske til familien?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde en underbo som gudskelov er flyttet han kunne ikke rigtigt finde ud af at der var andre end ham i bygningen.dybe tunge bas rytmer ,ja det var teckno,det er sgu træls at høre på i længden.selv spiller jeg aldrig(næsten da)højt man tar' da hensyn til andre.hehe slips jo de kan godt være at folk de afholder sig fra at klage til ejeren.hvem skal de klage til iøvrigt?
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
hvem skal de klage til iøvrigt? |
|
|
Grundejerforeningen
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom til at tænke på en dag jeg var nede og besøge en ven i sjælør, mange store betonklodser. vi stod uden for og ventede på en taxa, og pludselig kunne jeg høre en borehammer et sted. der var en der stod kl 24 på sin altan på 7. etage og borede huller. efter en masse råben fra alle de andre der boede i nærheden holdt han op, ihvertfald i 10 min. indtil han begyndte igen  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
2FAST4U skrev:
Hvad fanden gør man når ens naboer skaber sig helt vildt over "bassen" fra ens lejlighed (til trods for at subben er koblet af) . De har simpelthen valgt at kontakte en advokat og kørt sagen gennem ham, uden at sige det til mig først. Desuden skal det lige siges at jeg ikke spiller ret højt (selv kæresten siger det) |
|
|
Der findes ikke noget VÆRRE end at skulle lytte til en total monotom basgang i flere timer. Nu lytter jeg selv en del til musik, men opdagede problemet da min søster købte en lejlighed for ½ år siden (beton byggeri), og idioten inde ved siden af hørte trance med total meget bas på, på de mest mærkelige tidspunkter. Det stod på i flere måneder, og det var nærmst umuligt at være i søsteres lejlighed pga. hans musik. Først efter flere klager er der nu kommet så meget styr på hans musik, at det er til at holde ud at være i lejligheden.
Da jeg gik og satte lejligheden i stand, og hørte på hans musik, kunne jeg ha' slået ham ihjel, det var til at blive sindsyg af. Rigtig slemt var det fra Fredag eftermiddag til sent Søndag. Boooom...Boooooom.....Booooom..... 
Jeg kan kun sige, at hvis du vil lytte til høj musik (med kraftig bas), så køb nogle gode hovedetelefoner så længe du bor i lejlighed, så får du ingen klager
Det var mine ord.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
2FAST4U skrev:
Hvad fanden gør man når ens naboer skaber sig helt vildt over "bassen" fra ens lejlighed (til trods for at subben er koblet af) . De har simpelthen valgt at kontakte en advokat og kørt sagen gennem ham, uden at sige det til mig først. Desuden skal det lige siges at jeg ikke spiller ret højt (selv kæresten siger det) |
|
|
Der findes ikke noget VÆRRE end at skulle lytte til en total monotom basgang i flere timer.
Jeg kan kun sige, at hvis du vil lytte til høj musik (med kraftig bas), så køb nogle gode hovedetelefoner så længe du bor i lejlighed, så får du ingen klager
Det var mine ord.
Thomas
|
|
|
Ved ikke om det kniber med læsningen , men som der står spiller jeg meget behersket, og forstår derfor ikke deres skaberi. Desuden hører jeg ikke techno, men Creedence Clearwater, REM, Kim larsen osv. Ikke lige frem det mest bas-prægede musik....
Og desuden skal jeg ikke have høretlf. af tre årsager. Gider ikke rende rundt med det l**t, gider ikke betale for et par ordentlige sennheisser og vil høre musikken på mine højttalere. Ellers kunne jeg sgu da lige så godt sælge dem....
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
2FAST4U skrev:
Hej
Hvad fanden gør man når ens naboer skaber sig helt vildt over "bassen" fra ens lejlighed (til trods for at subben er koblet af) . De har simpelthen valgt at kontakte en advokat og kørt sagen gennem ham, uden at sige det til mig først. Desuden skal det lige siges at jeg ikke spiller ret højt (selv kæresten siger det).
Det hele skyldes nok at det er en gammel sæk der bor nedenunder, og som alle ved kan gamle mennesker ikke fordrage unge mennesker. Hun skulle fandme laves om til en smiley
Nå - Det var dejligt at få lidt afløb..... |
|
|
f**k dem et stykke .
spil noget ACDC på full hammer
|
| Til top |
|
| |