| Forfatter |
|
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Mjah, jeg vil nu stadig gerne høre om andre har erfaringer med plademåtter.
[/QUOTE]
vi var et par stykker der lyttede på plademåtter den anden dag. Jeg har en Systemdek IIX med glas tallerken som vi brugte. Først havde vi min Plattermatter på, og de andre lidt skarpere lyttere fik øje på at min arm slet ikke var højt nok oppe, så den blev løftet lidt og den gav virkelig dynamik i lyden, luft, og så var vi parate. Bagefter hørte vi en gammel tynd måtte, der fulgte med en Luxman spiller der har vacumsug i tallerkenen. Det gjorde lyden meget luftig, og det lød meget hurtigt. Plattermatteren er til sammenligning meget tungere i lyden, nærmest langsommere, men der er bund i, der er helt styr på bassen. Vi skiftede så tallerkenen ud til den af akryl. Det er svært at vurdere forskellene, fordi højden af armen var stillet til Plattermatteren, acryltallerkenen er meget højere, men i alle fald blev lyden ligesom mere harmonisk og stærk mellem frekvensområderne. Til min smag er acrylen det bedste (i rigtig højde naturligvis), men Plattermatteren har rigtigt meget at byde på med den skarpe bund. Når jeg engang får ny arm med sølvkabel i, så tror jeg der kommer så meget hul igennem, at Plattermatteren ikke betyder langsomhed længere, men kun fasthed i bunden. Iøvrigt bliver acrytallerkenen ikke fremstillet til Systemdek IIX længere, AN har ændret fæstningen mellem spiller og tallerken, så man ikke kan bruge deres, desværre.
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
Iøvrigt bliver acrytallerkenen ikke fremstillet til Systemdek IIX længere, AN har ændret fæstningen mellem spiller og tallerken, så man ikke kan bruge deres, desværre.
VH Torben |
|
|
Den kan findes på eBay.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Den kan findes på eBay.
/vilmann[/QUOTE]
det syntes jeg ikke at have set, jeg holder ellers øje med Ebay, men jeg så jo heller ikke det med højden på armen :-)
Vh Torben
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
|
vi var et par stykker der lyttede på plademåtter den anden dag.
|
|
|
Tak for det gode indlæg, det giver mod på at prøve et par stykker. Det bliver nok Platter Matter (den er jo billig) og Harmo-Nicer. Jeg ville gerne prøve Ringmat, men den er noget dyr. Måske når jeg har fået erfaring med de to førstnævnte, så kunne jeg jo prøve Ringmat og sørge for fuld returret.
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Tak for det gode indlæg, det giver mod på at prøve et par stykker. Det bliver nok Platter Matter (den er jo billig) og Harmo-Nicer. Jeg ville gerne prøve Ringmat, men den er noget dyr. Måske når jeg har fået erfaring med de to førstnævnte, så kunne jeg jo prøve Ringmat og sørge for fuld returret.
[/QUOTE]
Tak i lige måde. Det ville være kanon, hvis du lavede follow up på denne tråd med dine erfaringer, jeg vil ihvertfald gerne bruge dine erfaringer til at få mere ud af min pladespiller!
VH Torben
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
torben kbh. skrev:
|
Tak i lige måde. Det ville være kanon, hvis du lavede follow up på denne tråd med dine erfaringer, jeg vil ihvertfald gerne bruge dine erfaringer til at få mere ud af min pladespiller! |
|
|
Will do. Jeg regner med at få bestilt måtterne i løbet af næste uge, så må vi se hvor lang tid der går før jeg har dem.
|
| Til top |
|
| |