Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dr. Cliftons setup. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
OK! det lyder billigt for et godt lærred ... spændende at høre om det
holder. Trode ellers at man var nød til at gå væsentligt højere op i
pris for at få noget der kan følge med z3.

Nu er min referanceramme ret smal. Jeg har kun set de lærreder vi bruger i konferencerummene på hospitalet og sammenlignet med det kan jeg godt se at rullegardinet er af inferiør kvalitet - men det kan jo ikke undre.

Det er ikke helt glat, men det lægger jeg faktisk kun mærket til når lyset er tændt. Jeg sad i går aftes og kiggede nøje efter de små buler jeg kan se i dagslys, og der var intet spor af dem. Hverken jeg eller min kæreste kunne se dem. Som sagt her jeg ikke set et hjemmebif lærrede i brug, men sammelignet med en ae700 på en hvid væg, synes
jeg faktisk det her er bedre (med forbehold for alverdens bias )

Til de 250,- er jeg ihvertfald fuld ud tilfreds.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

250 bobbelobber tigger jo om at blive brugt, om end så bare på prøve. Hvis prøven falder heldigt ud så skal man jo ikke smide pengene i grams. Så jeg kan sagtens følge dig.

Mine 250 er klar ... så øh mangler jeg kune en projektor
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Godt at se du er ved at ryge på bio-vognen clifton. Pas nu på du ikke bliver "hooked". Jeg taler af bitter erfaring

MVH WRONG

Tjoo. Min kæreste er ihvertfald blevet hooked. Det var ellers svært at sælge ideen om at hænge en sort kasse op i loftet.

Hun er just fremkommet med, at når vi får et hus skal vi have et bif værelse i kælderen med rødt velour på væggene, en popkornmaskine og nogle gode bifstole. Ja, så må jeg jo bare bøje mig og makke ret

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Så er der billeder af biffen

Alting virker som det skal, og jeg har efterhånden fået set flere film den sidste uge end jeg gjorde hele sidste år

Billedet leveres af en pioneer dv-360.
Jeg anvender min gamle samsung som tuner, og det gør den faktisk rimeligt godt. Ikke at jeg ser så meget tv, men alligevel.
Endelig har jeg xboxen sat til. Jeg mangler at få den koblet på netværket og få xboxmediacenter til at virke så vi kan se vores feriebilleder .

Lærredet er tuplur fra IKEA. Jeg ved ikke hvordan det ville se ud med et rigtigt lærrede, men jeg er meget glad for mit ikea lærred. Jeg synes det gør det godt.

Cabelcanals galore

Alting er afkoblet - mere for syns skyld. Det hele fremstår faktisk meget pænere med nogle ekstra små fusser

Stereo mode. Jeg synes lærredet er meget diskret når det er rullet op. Jeg prøvede at lave en gardinkasse, men det gør faktisk mindre væsen af sig som det hænger her Diskret er godt

Movie mode

Et screenshot. Ikke at det siger så meget om noget, men her er det:

Endeligt et billede af projektoren på mit DIY ophæng:

Kommentarer, råd og vejledning er som altid velkomment

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej Clifton.

Det ser godt ud. Tillykke med det.

Nu er jeg ikke kvalificeret på hjemme-bio området, men tillader mig alligevel at spørge; Er det ikke ubehageligt at se film, når lærredet er monteret så højt oppe? Kunne forestille mig, at man fik ondt i nakken efter nogle timer?

Mvh.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Det siges jo det skal være lavere, men indtil videre synes jeg ikke det er generende.

Det kan ikke rigtig være anderledes, hvis ikke jeg skal lave om på møblementet så... Nød lærer nogen kvinde at spinde

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Den opmærksomme vil forøvrigt have lagt mærke til et par cd'er bag lærredet.

Jeg skal have lavet en lidt smartere permanent løsning, men i praksis fungerer cd'erne fint.

Det viser sig nemlig at der er en svag smule træk langs væggen, med det resultat at lærredet bliver suget indt til væggen på venstre side.

Man kan desuden se på billederne med lærredet nede at der er noget der er skævt. Det viser sig at det er lærredet/rullegardinet der er syet skævt. (Både min lejlighed og mit hifimøbel er i vatter ) Man kan åbenbart ikke få det hele for 249,-

Det var egentlig planen at sprætte omslagsfolden op (der ligger en træpind i den for at give tyngde og glattedugen) og sy den igen i en mere geometrisk acceptabel udformning. Den skæve syning var nemlig skyld i at lærredet bølgede lidt.

Som jeg har skrevet tidligere kunne de småbølger den skæve syning foresagede kun ses i tændt lys, og ikke med projektoren kørende så jeg har ladet det hænge som det er. Det har haft den gunstige effekt at det har strukket sig, så det nu er stortset plant. Den lille skævhed i lærredet er derfor kun kosmetisk og man lægger kun mærke til det når lærredet er trukket ned og lyset er tændt, så jeg lader lærred være lærred og lever med den lille ubetydelige fejl.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hej Clifton.Det ser godt ud. Tillykke med det. Nu er jeg ikke kvalificeret på hjemme-bio området, men tillader mig alligevel at spørge; Er det ikke ubehageligt at se film, når lærredet er monteret så højt oppe? Kunne forestille mig, at man fik ondt i nakken efter nogle timer? Mvh.

Efter en massiv og noget overdrevet filmaften må jeg konkludere at efter seks timer kan det godt blive lidt generende i nakken at kigge lidt opad, men det er ingenting mod ubehaget ved at sidde stille så længe

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Wohoo, efter at have fået flere bare pletter af at hive mig i håret har jeg fået xboxmediacenter til at fungere i det små.

Der er bestemt muligheder i xbmc, også når man som jeg blot vil vise feriebilleder og hjemmevideo på projektoren

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Det der rigtigt nydeligt ud. flot intergreret ( lidt et modeord )

Lige et spørgsmål til projektoren: Du bruger din samsung som tuner? hvad mener du med det? er totalt uvidende med hensyn til projektorer.

Man kan ikke bare smække antenne kablet i røven på den Z3?

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Tak for komplimentet. Integration er essentielt herhjemme, det er meget lettere at slæbe nyt grej ind i huset hvis jeg kan putte det lidt væk. Jeg har scoret mange points på at fornægte surroundsound
Det har nu ikke så meget at gøre med at jeg ikke vil have højttalere i hele stuen (hvilket jeg iøvrigt ikke er så vild med) som det har med, at de surround setups jeg har hørt der matcher mit stereo i prisleje ikke når det til sokkeholderne - hverken i film, men især ikke i stereo.
Men, der kommer nu nok noget surround når jeg er færdig med at læse og vi har fået os et hus med et bif rum .

Den samsung der er tale om er min gamle vhs-video. Projektoren kan ikke andet end vise det den får leveret, så der skal en tvtuner til for at vise tv. Det er ikke optimalt med et alm. antennesignal til 90", men da jeg alligevel kun ser tv en time eller to om ugen kan jeg godt leve med det. Og, faktisk er det et overraskende godt billede min gamle video præstere. Min svigerbror blev nødt til at få installeret en eller anden form for digitalt tv fordi hans alm. antennesignal var for ringe på hans projektor. Så, jeg er godt tilfreds.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ok! så blev jeg lidt klogere på det...
Kunne godt finde på at anskaffe mig en, nemlig

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Ok! så blev jeg lidt klogere på det...Kunne godt finde på at anskaffe mig en, nemlig

Just do it!
Det kan varmt anbefales

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejder lidt om jeg skal bestille nogle bananer med næste gang jeg skal have lidt småting. Terminalerne på min cambridge forstærker er lidt sølle. Skal bananerne i propperne på terminalerne eller skal man skrue propperne ud og stoppe bananerne direkte i skruehullerne på forstærkeren? (I min verden er propperne de røde og sorte skruer i terminalerne )

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Er der ikke hul i terminalen? Hvis du eventuelt med en lille nål (en sådan kan du sagtens finde!) graver endeproppen ud af terminalen, så skulle en 4mm banan passe i hullet!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Der sidder en lille sort prop i hver af propperne. Men, hvis bananen passer i bøsningen på forstærkeren kan man så ikke bare proppe den deri. Eller, det er måske mere teknisk end som så?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Der sidder en lille sort prop i hver af propperne

Nemlig det er den lille sorte prop du skal lirke ud, som F.Christians skriver.

Det er vist noget sikkerhedshalløj med at de ikke må være blottede på det europæiske marked, så derfor er der en lille prop i. Med en skruetrækker/kniv/nål kan man forsigtigt lirke dem ud.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Alright, jeg prøver at kigge de der propper efter næste jeg roder rundt bag forstærkeren.

Men altså, bananen skal sidde i proppen og ikke direkte i forstærkeren?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Yes prop bananerne i enden (altså det du kalder proppen) så sidder de godt fast.

Men der er altså ikke noget lydmæssigt at hente i bananer - det gør det bare nemmere at hive ledningen ind og ud.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Såfremt der er et hul i selve centerpinden på terminalen, så kan det da godt være at et 4 mm bananstik passer der, altså måske! Nemmest er det dog at bruge "baghullet"! (Ja-ja) 

Grunden til at der er en rød eller sort prop i enden af terminalen, er at (nogen i) EU har fundet ud af, at man kan proppe et netstik delvist ind i terminalen! Og det mås man ikke!  eller

Tunge og magnetisérbare bananstik er af det onde, hvorimod low mass/z-plugs er af det gode (sår´n cirka)! http://nordost.com/Cables/speaker-flatline.htm lige i enden da!

De fåes også i løs vægt til få bas-ører: http://svalander.se/shoppen/bananer.htm

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes