| Sendt: 03 December 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan bare tilslutte mig i at Philips Pixel 2 er et stort fremskridt inden for storskærme Plasma/LCD. Man opnår en helt utrolig billedekvallitet ved alm. tv-udsendelser.
Systemet er dog føst og fremmest mest udviklet til at forbedre billedet ved dårligt signal(altså TV-udsendelser. Analog signaler er =dårligt signal).
Tror næsten at dem der synes billedet bliver unaturligt/glat har set pixel 2 ved dvd-gengivelse, tilsluttet component eller DVI. I dette tilfælde kan Pixel 1/2 faktisk godt virke modsat og forringe/udglatte et perfekt signal. Problemet er dog ikke størrere end man blot kan slå pixel+ fra(tryk på 1 knap), når man ser DVD.
En helt anden ting er dem der har set en eller anden plasma/LCD i en forretning, og tror det er hvad skærmen kan fremvise. De fleste udstillede skærme er håbløst indstillet fra fabrikken. For det meste er kontrast, lys og farve sat på næsten maximum,(som blikfang) hvilket giver et meget ringe billede, så her ser man ikke hvad plasma formår idag.
Har selv en Philips 42pf9966. Da jeg tilsluttede den syntes jeg da billedet var ok , men efter 3 timers fin indstilling (vha. "Peter Finzel Test-disk" samt "Digitalt Video Essentials"), syntes jeg billedet var kort sagt fantastisk , både via dvd og Tv. __________________ MVH Henrikt
|