| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
Hr, KVK
Har de haft en kedelig og traumatisk oplevelse, i de spæde år, med kabler. Det der, grænser da til et behandlings modent kabel trauma.
Det er altså bare kabler. 
|
|
|
Næ det er ikke bare kabler.No har kørt den alt ødelæggende tendens, inden for
high end til det yderste.Er det dyrt er det godt, er det vanvittigt dyrt er det .
Det er da heldigt jeg ikke har råd til at blive snydt så meget .
MVH
Andre´
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund koster vel ikke andet end en tre fire liter kulbrinte i timen!!
At det er en kompliceret proces at fremstille et monofilament kan ikke komme bag på nogen og det at lave 40 stk parallelt går sikkert ikke opstillingen mindre komplex eller billig. Jeg forstår godt at kablet er dyrt, om det er pengende værd må andre afgøre. nogle sige ja andre nej. Fakta er at utroligt mange magasiner verden over har det som deres reference. Noget de vel dårligt kunne hvis andre kabler rent faktisk var/er bedre. Problemet er vel at noget i een sammenhæng virker og i en anden blot afslører det eksiterende systems fejl og mangler.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler er ikke bare kabler. De kan gøre en verden til forskel på et anlægs lyd. Og alle hifi produkter er konkrete produkter af en produktfilosofi, en vision og det er måske den vi skal tale om?
NO har alle dage sigtet højt, de ville noget specifikt med deres kabler. For mig at se kom de på det rigtige tidspunkt, dér hvor mange andre kabelproducenter var gået i stå rent udviklingsmæssigt og bare overudviklede gamle ideer uden reelt indhold og skruede prisen op.
NO slog med garanti mange af disse ihjel, de kunne ikke klare sig i den frie konkurrence. Men NO kom dermed op i en klasse ( med sig selv og kun højst 3 andre mærker) hvorfra det kun kan gå nedad. Man KAN altså ikke opfinde den dybe tallerken mere end en gang, og da slet ikke rydde forsiderne en gang til.
Situationen idag er sådan at NO med deres Valahalla stadig regerer som verdens absolut bedste - og dyreste - kabel. Se bare en ægte blingtest i HIFI+ fra november! Kurt von Kubik kan mene havd dælen han vil om deres priser, det får ihvertfald ikke NO til at ændre dem, ej heller folk til ikke at købe dem!
Alle de andre fabrikanter, (lille) Bertram, Van den Hul, MIT, Monster, Audioquest, you name it, er kommet sig over forskrækkelsen og laver idag bedre kabler end før NO kom ind på banen. NO satte overliggeren højt og det har vi som idag køber andre kabler nydt godt af.
Man kan forrges over prisen på Valhalla alt det man vil, men tag nu en af NO´s entrymodeller, Flatline, Black Night, og højere op Blue Heaven. Det er altså gode kabler der ikke koster alverden. Ydelsesmæssigt ligger de langt over andre som forlanger samme priser for deres.
Personligt har jeg haft mange forskellige kabler, fra elledninger i 70- erne, til Supra 3.4 Ply, Linn K20, Naim, Nordost SPM og nu til sidst Van den Hul. Jeg kan sagtens høre forskelle på dem og vil sige at først her efter mange års erfaring kan jeg matche en forstærker til en given højttaler ved valg af et kabel. På den måde synes jeg en kabeldiskussion er god.
Men det at vi alle skal sætte os som en medicinmand fra Elfenbenskysten, rode lidt i asken og musehovederne og fremsige syner om udviklingen på kabelmarkedet, ja det er i bedste forstand hovmod!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Duelund koster vel ikke andet end en tre fire liter kulbrinte i timen!!
At det er en kompliceret proces at fremstille et monofilament kan ikke komme bag på nogen og det at lave 40 stk parallelt går sikkert ikke opstillingen mindre komplex eller billig. Jeg forstår godt at kablet er dyrt, om det er pengende værd må andre afgøre. nogle sige ja andre nej. Fakta er at utroligt mange magasiner verden over har det som deres reference. Noget de vel dårligt kunne hvis andre kabler rent faktisk var/er bedre. Problemet er vel at noget i een sammenhæng virker og i en anden blot afslører det eksiterende systems fejl og mangler.
|
|
|
For mig er det vigtige ikke lyden, men om der er nogen sammenhæng med
hvad der skal betales, og hvad man reelt for pengene.Det eneste forsvar jeg
læser igen og igen, er at det er svært at fremstille.Det er i mine øjne ikke andet
end en påstand. Jeg kan da i min hverdag se mange maskinfremstillede ting, der
i så tilfælde skulle koste 10 gange mere.
MVH.
Andre´
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis No Valhalla er så let at lave, som André og KvK postulerer, hvorfor er der så ikke en (kineser) der kopierer det?
Og kan fremstille og sælge det for 1/10 af prisen ?
Det er nok fordi det ER sindssygt svært at lave.
Jeg har noget imod at KvK mistænkeliggør en producents motiver, bare fordi KvK ikke selv kan forstå hvor svært det er at lave de der kabler.
I klartekst; han siger det er et marketing gag, nærmere end en produktionsfinesse. Hvad i alverden VED han om det??
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige
har kun hørt om hifi+ blind test, hvad var resultatet ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Hvis No Valhalla er så let at lave, som André og KvK postulerer, hvorfor er der så ikke en (kineser) der kopierer det?
Og kan fremstille og sælge det for 1/10 af prisen ?
Det er nok fordi det ER sindssygt svært at lave.
Jeg har noget imod at KvK mistænkeliggør en producents motiver, bare fordi KvK ikke selv kan forstå hvor svært det er at lave de der kabler.
I klartekst; han siger det er et marketing gag, nærmere end en produktionsfinesse. Hvad i alverden VED han om det??
|
|
|
Jeg mener nu ikke at have skrevet at det let at lave.Jeg har skrevet at vi/jeg kun
har producenten ord for det er svært, og jeg har svært ved at se det kan
give en udsalgspris over 100 kilokroner.Og jeg fatter ikke du ikke bliver mis-
tænksom og spørger kan det virkeligt passe ?.
Prisen på Esg 1 båndene fra Aurum cantus finder jeg også mistænkelig .
MVH
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pris har da sjældent noget med produktionsomkostningerne at gøre.
Udviklingsomkostningerne skal jo dækkes ind, så man tager jo hvad man kan få efter udbyd/efterspørgsel principet.
Der er vel også en hvis prestige i at have det dyreste højttalerkabel, så det giver sikkert også en del ekstra på købskontoen.
Hvis kun ser på de aktuelle produktionsomkostninger, er prisen grotesk skruet i vejret på alt "Highend" udstyr. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 3DX: Kongen hedder Nordost Valhalla, suveræn vinder.
Et interessant kabel der kom tæt på NO er Chord, som sjovt nok ikke er ret kendt herhjemme, da slet ikke i vores forum.
Til André; jeg er selv danskermistænksom, ved du godt vi worldwide bliver regnet for verdens mest kritiske forbrugere?
Men det kan også blive for meget, til sidst tror du ikke på noegn eller noget og hvem er du så til gavn for? Hvorfor leve når man mistror hele verden?
Jeg tror deriomod på markedskræfterne: Hvis et produkt koster kassen er det én ting. Hvis folk efterspørger det og køber det er det perfekt. Produktet svarer fuldstændig til de forventninger de havde. Det kaldes Customer Satisfaction.
Og producenten er happy.
Hvad er problemet i det - ud over du måske ikke selv har råd til Valhalla?
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Prisen på Esg 1 båndene fra Aurum cantus finder jeg også mistænkelig .
|
|
|
Hvad er prisen på dem ?
Når de kan sælges i højttalere med sætpris på 7300, kan den da ikke være overvældende. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Andre skrev:
|
Prisen på Esg 3 båndene fra Aurum cantus finder jeg også mistænkelig .
|
|
|
Hvad er prisen på dem ?
Når de kan sælges i højttalere med sætpris på 7300, kan den da ikke være overvældende.
|
|
|
Jeg mener det er over 10 kilokroner sættet ahhvabar,men jeg mistroer jo
også alt og kan ikke bruges til noget .Sorry Esg 3 den store
MVH
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Til 3DX: Kongen hedder Nordost Valhalla, suveræn vinder.
hvad er så problemet ? det levere åbenbart varen. så kan man jo købe dem eller lade være. -der er vist ingen tvang. 
Et interessant kabel der kom tæt på NO er Chord, som sjovt nok ikke er ret kendt herhjemme, da slet ikke i vores forum.
Til André; jeg er selv danskermistænksom, ved du godt vi worldwide bliver regnet for verdens mest kritiske forbrugere?
Men det kan også blive for meget, til sidst tror du ikke på noegn eller noget og hvem er du så til gavn for? Hvorfor leve når man mistror hele verden?
Jeg tror deriomod på markedskræfterne: Hvis et produkt koster kassen er det én ting. Hvis folk efterspørger det og køber det er det perfekt. Produktet svarer fuldstændig til de forventninger de havde. Det kaldes Customer Satisfaction.
Og producenten er happy.
Hvad er problemet i det - ud over du måske ikke selv har råd til Valhalla?
|
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en almen kendt viden at højttalerfabrikanter TYPISK tager 3 gange fremstillingspris, inclusive fortjeneste til dem selv, når den rammer butikken.
Husk der er også flere led i en salgskæde, som gerne vil tage sig betalt, uden at tilføre produktet nogen tilføjelse - udover det bliver tilgængeligt, hvilket er ret så godt! Der er en distributør, som skal have 20-30%, der er et udsalgsled, altså en butik der skal have sine 30% og endelig vil staten have sine 25%!
Det er ligeså sjovt at vende bøtten; hvad er der inde i en System Audio højttaler der i udsalg koster 1.250,- kr? Momsen er de 250,- og de næste 500 - 600,- er ren fortjeneste, så man sidder og lytter på et kabinet, delefilter, ledninger, enheder til en samlet pris af godt 395,- kr!!!!!
Nå, ja, siger den typiske dansker. SA er dansk og vi tager ikke sådan røven på hinanden, og så er de billige, det kan vi godt li her i DK. Ja tak, men hallo, hvordan lyder de??
Tror det også kan blive for billigt - det er pointen
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har de nyeste kabler fra SouthWest nok stadig ikke nået lille Danmark - en provins i HighEnd land. Men udenlandske anmeldere og kunder taler om intet mindre end en revolution. Ved at gå præcis den modsatte vej af NordOst, altså i stedet for flade og brede kabler har man satset ekstremt og lavet høje og smalle. Glæd jer.
Hilsen til dig, Kubik.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige mener du ikke selv det er en noget bombastisk udtalse at komme med.
Havde vi siddet på værtshus havde du fået et , for en sikkerheds skyld .
MVH
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Nu er de nyeste kabler fra SouthWest nok stadig ikke nået lille Danmark - en provins i HighEnd land. Men udenlandske anmeldere og kunder taler om intet mindre end en revolution. Ved at gå præcis den modsatte vej af NordOst, altså i stedet for flade og brede kabler har man satset ekstremt og lavet høje og smalle. Glæd jer.
Hilsen til dig, Kubik.

|
|
|
følger det en holder med så de ikke vælter, og tror de er NO ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til André:
Både og. Det er jo en polemisk bemærkning, måske skruet op for at få andre til at se pointen i det jeg mener.
Men på den anden side set - fra den mere filosofiske - er vi her altså allesammen på jorden for at vi skal være sammen om det. Vi skal være til glæde for hinanden, på en eller anden måde, ellers er meningen med livet sgu da en underlig en?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja. NO er dyrest derfor må det være bedst. et amatør agtigt magasin med tvivlsomme tests siger de har lavet en blindtest.. jubii. NO må virkelig være bedre end alt andet..
Latterligt at sige et kabel er bedre end andre.. det kan man sgu ikke, der er kæmpe forskel på hvordan et givent kabel opfører sig i forskellige setup !!! NO har aldrig virket i mine, kan ik lide lyden.. ergo vil jeg ik have dem ! hvis de kan sælge et kabel til 150 k ja så er der vel bare at sige tillykke..
At armani laver fede jakkesæt er alle vel enige om, men derfor betyder det ikke at alle vil kunne lide at gå med dem eller at prisen står mål med produktionsomkostningerne.
Folk der har penge til valhalla er vel for helvede voksne nok til selv at bedømme hvad de får for pengene ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Til André:
Både og. Det er jo en polemisk bemærkning, måske skruet op for at få andre til at se pointen i det jeg mener.
Men på den anden side set - fra den mere filosofiske - er vi her altså allesammen på jorden for at vi skal være sammen om det. Vi skal være til glæde for hinanden, på en eller anden måde, ellers er meningen med livet sgu da en underlig en?
|
|
|
Jammen jeg er da enig, jeg mente bare det i sammenhængen, var en upassende bemærkning.Man behøver ikke gøre den anden part i en diskution til en sortsende mørkemand for at få en pointe frem.
MVH
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
jaja. NO er dyrest derfor må det være bedst. et amatør agtigt magasin med tvivlsomme tests siger de har lavet en blindtest.. jubii. NO må virkelig være bedre end alt andet..
Latterligt at sige et kabel er bedre end andre.. det kan man sgu ikke, der er kæmpe forskel på hvordan et givent kabel opfører sig i forskellige setup !!! NO har aldrig virket i mine, kan ik lide lyden.. ergo vil jeg ik have dem ! hvis de kan sælge et kabel til 150 k ja så er der vel bare at sige tillykke..
At armani laver fede jakkesæt er alle vel enige om, men derfor betyder det ikke at alle vil kunne lide at gå med dem eller at prisen står mål med produktionsomkostningerne.
Folk der har penge til valhalla er vel for helvede voksne nok til selv at bedømme hvad de får for pengene ?
|
|
|
Det må man da håbe. Hvorfor så føle sig snydt på deres bekostning. Jeg er ikke helt med på hvorfor nogen har smerter i sidde apparatet over NO, og alle mulige andre ting/mærker. Man må gå udfra at folk selv kan vælge og vrage, og så må man da respekterer deres valg.
Jeg tror altså ikke ret mange sidder og lytter på noget de syntes er forfærdeligt, bare fordi det var dyrt, eller et blad siger det er godt. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |