| Forfatter |
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, kabler er en religion og kan p***e folk af.
Årsagen kommer her: Salgs-drengene i Hifi-forretningerne vil gerne sælge kabler, derfor forpæster de hele markedet med løgn og uvidenhed.
Kabler skal ikke give nogle farvning af lyden. Det er der jo ingen komponenter der skal.
Her kommer det som Kurt mener (undskyld Kurt).
Kabler skal bare overføre et signal. Lige som et rengøringsmiddel bare skal gøre rent.
Men i stedet sælger nogle kabler en farvning, fordi så kan man høre, at man får noget for pengene. (Læs: Nordost kabler og Audiovector højttalere for den sagsskyld).
Det er helt på samme måde som Ajax med citronduft, når det dufter af noget, så føles der mere rent.
Når du køber Nordost, får du en farvning. Det kan du høre, så der er noget for pengene. Det trick har mange andre producenter brugt før.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Jeg har ikke den store forstand på kabler men jeg kan dog høre når et kabel dæmper og ligger betoninger og hvornår der er hul igennem.
|
|
|
Ja, og der sgu hul igennem på NO . Men det er der også på så mange andre kabler.... men lad da for f..... dem være i fred der er til NO og har gysserne til det og giv så lige den kære jantelov en tiltrængt pause __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu ikke der er jantelov i dette emne. Ingen grund til at Tabubelægge emner hvor priserne er over gennemsnittet. Vi skal jo have en debat her på siden og også gerne om kabler.
Jeg tror også selv på fornemmelse af værdi når man høre en forskel. Har jo læst mange begejstrede indlæg og test hvor man glædestråelnde beretter om at her var en forskel så stor at man selv/okonen/hunden/oldemor kunne høre det.
Men at kæde dette sammen med bedre lyd er vel at blande tingene sammen.
En nærlæsning af indlæg herinde, filtreret fra mudder, viser at Nordost har en typisk karakter der bestemt ikke er neutral. Denne egenskab kan så være ønsket eller uønsket.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Nu ved jeg ikke rigtigt hvordan den sidste del af dit indlæg skal læses, jeg synes da ikke jeg giver udtryk for nogen speciel misundelse over for dem der har NO kabler eller skriver at de er godt dumme at de gider betale kassen for et kabel når almindelig installationskabel er ligeså godt 
Jeg har stor respekt for det valg folk tager i forhold til deres anlæg hvorfor dog blive sur over at nogle har valgt anderledes end mig, så kunne jeg jo ikke bestille andet end at være sur hele tiden. Det er jo netop spændende at vi alle kan lide musik og dog vælger så forskelligt når det kommer til anlæg. Hvis man har så lidt rygrad at man kun er ude efter bekræftigelse af at mit valg er det eneste rigtige så er det her nok ikke lige stedet. FET'ter er yt, No er yt, stort set alle andre kabler end VdH Clear Water og SCS 12 er yt, alt anden elektronik end en gammel støvet NAD 3020 er yt - for der er jo ikke sket en skid de sidste 20 - 25 år.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt indlæg....
Der sker bestemt noget, men slet ikke så meget som branchen gerne vil postulere. Min ønske mission er at kortlægge de REELLE forbedringer. Få de gyldne produkter plukket ud, så de kan blive referencepunkter for markedet....så der sikres reelle forbedringer ikke kun mulige omveje til samme ydelsesniveau.
NAD3020 er jo ikke interessant som et valg for en der ønsker en ny forstærker, men bestemt som en milepæl eller målestok for hvor vi er. I 3020 tråden ses det tydeligt at mange har været nød til at revidere deres referencegrundlagt.
Et 3020 kabel ville være forfriskende, men også lidt af en tårn i øjet på producenterne. Jeg tror ikke de ønsker den form for forbrugerdrevet udvikling.
Er der for øvrigt nogle der har et 3020-kabel forslag? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jo, men skal vel ikke sige sandheden, selvom det kan irritere dem, som er blevet misinformeret og har købt alt for dyrt.
Alle er vel enige om, at kabler har en effekt/betydning, men det har ofte ingen sammenhæng mellem pris og kvalitet, når priser kommer over et vist niveau, som ikke ligger specielt højt.
Og fakta er, vi hører med vores sanser, de er lette at manipulere, det koster så dyrt for nogle!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig er det jo meget underligt at der ikke er nogle hifiblade eller anmelderne her på "tidningen" der når de tester kabler prøver at sende noget firkant signal gemmem dem f.eks. 1 kHz, 10 kHz og 100 kHz firkant og så måle på hvad der kommer ud i den anden ende, jeg tror ikke at ret mange kabler kunne præsenterer noget der minder ret meget om et firkant-signal ved hverken 1 kHz, 10 kHz og 100 kHz. Det kabel der kunne præsenterer den mest vellignende firkant vil være det kabel der farver mindst, er mest bredbåndet og er bedst til at overfører det musik består af nemlig pulser. Så kunne vi engang for alle få afklaret hvadfor et kabel der er det mest "neutrale". Er det bare mig der er genial  eller der der noget jeg seriøst har misforstået.
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk nu, hvis der kom et svar frem, som ville skade hele kabelindustrien og hifi-forretningerne.
Hele grundlaget for at tjene penge på f.eks. signal kabler til over 1000 kr./m bygger ganske givet på en illusion - altså en løgn om kvalitet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler der kan overføre massevis af MHz firkanter er meget billige (i Hifi sammenhæng), se blot på elektronisk måleudstyr, scoper, etc...)
Problemer er nok mere at der IKKE er objektive metoder og derfor er det marketingsafdelingernes moral der er standarden....
Men forskel i lyd det er der bestemt! __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, så tråden igen ved at dreje sig ind på økonomi og så ender det i en kæmpe omgang mudderkast hvor hylekoret skriger at NO er alt for dyrt og giver slet ikke value for money. Det var netop derfor jeg skrev mit indlæg med janteloven, fordi jeg ville da hellere end gerne indføre et komplet sæt Valhalla kabler i mit anlæg....det ville da være en drøm. Men jeg har ikke råd til det og så er den ikke længere......men nogle enkeltpersoner herinde drager så den konklusion at det også er nogle værre møgkabler og dem der køber dem er idioter . Og her kommer janteloven så ind i billedet fordi når man nu ikke har råd til dem er det letteste i verden jo at de der kritiserer dem sønder og sammen.
Lad os nu få en sober debat om hvordan NO lyder og hvorfor de lyder sådan.... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lidt målinger på NO
http://www.hometheaterhifi.com/other/cable-test-data-table.h tml
NO er bemærkelseværdig andeledes end de andre testede kabler ved at induktionen er meget større, og at kapaciteten ikke er liniær, den falder kraftigt ved 100Khz.
Jeg har aldrig lytte til NO, men det ser da ud til at de har nogle karakteristiske egenskaber, om det er positivt eller negativt, vil jeg ikke udtale mig om. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau
"Jeg har aldrig lytte til NO, men det ser da ud til at de har nogle karakteristiske egenskaber, om det er positivt eller negativt, vil jeg ikke udtale mig om."
Ja i mine ører er NO karakteristisk. lyden er let genkendelig ligemeget hviket anlæg de er i, at de skulle være neutrale kan jeg overhovedet ikke se.. at de er skingre er en anden ting.. men derfor er det jo stadig op til den enkelte hvilken lyd han vil have
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21, syntes du NO er skingre ? Jeg vil nu betegne dem som klare og lyse, og der er meget hul igennem fra Blue Heaven og opefter. Men de er karakteristiske i deres klang.......så neutral ? Nej, men sikkert en god klang i mange ører __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at man skal kompensere eller korrigere lyden fra sit setup med kablerne kan jeg ikke forstå. Så er man jo sikker på dominoeffelten når der skiftes udstyr.
Hvorfor ikke finde ens stil eller filosofi og så langsomt og sikkert udskifte hen imod dette mål?
Ellers kan man jo bare lodde kablerne fast i det udstyr der skal korrigeres....og sælge dem efterfølgende som "pakker".....
Det er nok fordi moden skifter, men det forstår jeg slet ikke...altså mode inden for lyd.....men det er der jo andre der gør. Mener at Dige i en tråd skrev om en moderne og opdateret lyd??? Så er det jo praktisk med kabler med speciel lyd....
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret imponerende som der konkluderes, fordi et NO-kabel i den dyre ende, sælges på markedet. Eller når der skiftes fra NO-kabler ,til andet i et setup.. Hvis disse eksempler skulle tages til indtægt for at NO er på vej ud af markedet, så er der dæwlemig mange producenter der er "døden" nær
At NO-kabler er til indtægt for mangen en diskussion er, som det skal være. De KAN være dyre, og så dukker der forskellige mekanismer op, men hvor mange har egentlig sammenlignet dem med andre..? Og debatten kan virke temmelig "sporet" al den stund, at ingen andre kabelproducenter i den grad står for skud. Og det på trods af at NO ikke troner med det dyreste kabel.
Jeg har været så heldig, at have kontakter der har gjort sammenligninger med mange andre kabler muligt.. Derfor er de endt i mit setup.( har dog Bertram + Duelund til gode). At de skulle farve lyden , lyde skingert , og have alverdens skavanker, er jo forventeligt, men meget uforståeligt for undertegnede, og en hel del andre .. Men her på matriklen er NO det bedst lydende og bedst ydende kabel, der har performet. 
Men er der folk i forum, som med sine kabler vil "bevise andet" , er de til hver en tid velkommen. Det er altid interessant, at lege med mulighederne
PS. At NO skulle have vigende markedsandele er ikke hvad jeg har hørt. På verdensplan er omsætningen steget med ca. 40 % indenfor de sidste 5 år.
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl.jas
Så vil jeg godt udfordre dine NO kabler !!!! Mine kabler er godt nok også i den dyre ende men det kunne være sjovt at sammenligne. Og så bor jeg også i Aalborg. Så er du frisk? Jeg sender dig lige en privat mail!!! __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj Yanomami
Jeg er frisk.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi skal som sagt også have en lille kabel test i odense om en 10 dages tid, det kunne da være sjovt at sammenligne resultater? vi kigger ikke specifikt på No, men jeg skal da se om vi ikke kan få lidt forskelligt med.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære,
Se bare hvordan det gik de gæve englændere i HIFI+ da de lavede en blindtest i denne måned.
No er bare toppen, Siltecs og Chord er nr 2 og 3 og resten er lige meget.
|
| Til top |
|
| |