Emne: Profeten Kurt Kubik... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Der er jo ingen, der antaster andres smag!
Men kabel-branchen er jo fyldt med manipulation, der er jo penge i det.
Øh, Alex, kan du ikke se det som et problem, at såkaldte rådgivere i forretningen eller i bladene bidrager til manipulationen?
Kurt har da fuldstændig ret i, at der er opstået en opfattelse af, at der skal rigtig dyre kabler til, før et dyrt anlæg kan spille godt. Når jeg siger dyrt, så mener jeg over 1000 kr. for et signal kabel, alt derover er rent fascination.
|
|
|
øøh...hvad mener du lige med fascination, når prisen overstiger 1000 Kr. for et signalkabel?
Hvad er det så, når man betaler 82.800 for en Wadia 861 afspiller?
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok, fascination er måske et forkert ord, men debatten var ved at bevæge sig i retning af:
'alting er jo relativt' og 'det er jo et spørgsmål om smag' osv.
Det jo kun rigtig i et vist omfang, faktisk noget vrøvl i denne sammenhæng lang hen ad vejen, når prisen bliver meget høj.
Det er ingen teknisk begrundelse for de dyre kabler, prisen var bare et eksempel.
Men ok, hvis folk tror du kan høre det, så fred være med dem og deres pengepung. De kan sikkert høre en 'forskel', men hov, kan man høre forskel på 'ingen ting' og 'slet ingenting', som jo er det kabler er til for!
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er da et røverkøb hvis man stå og mangler et sådan kabel.
Alt andet lige handler denne diskussion nok mere om hvad man forventer til en given pris og ligeledes et ønske om at opnå hifi-nirvana for et beskedent beløb, så selv dem på SU. kan nå nirvana.
Der er i mine øjne også en udtalt misundelse på de mennesker som tager sig den personlige frihed til at køb det der tænder dem, uanset pris. - og bedre endnu ! hvis de samme mennesker gerne vil fremvise deres issenkram med foto o.lig eller bare deres glæde over det nyindkøbte så er der julelys i den Jyske mafia og straks står de på spring med dumsmarte bemærkninger.
Alt i alt gør den type diskussioner bare at flere ikke gider at bidrage med deres viden -og branchen gider sgu heller ikke at deltage på det lave niveau som bliver lagt for dagen.
Personligt har jeg gjort nogle -(efter min mening) spændende investeringer i hifi men om jeg gider at dele dem her på hifi4all, næææh nej ... jeg gider ikke at høre på kubik, neeper, duemand og andre kloge hoveder som efter deres egen mening kan det hele med det halve, det er i den grad underligt at de kloge hoveder ikke er blevet til mere end de er !?
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
klip
Alt i alt gør den type diskussioner bare at flere ikke gider at bidrage med deres viden -og branchen gider sgu heller ikke at deltage på det lave niveau som bliver lagt for dagen.
Branchen beskytter sig selv og hvad med så at højne niveauet, nu du finder det så lavt?
Personligt har jeg gjort nogle -(efter min mening) spændende investeringer i hifi
men om jeg gider at dele dem her på hifi4all, næææh nej
Jamen det er da fint for dig. At du ikke vil dele dine erfaringer med andre, er nu engang din sag
... jeg gider ikke at høre på kubik, neeper, duemand og andre kloge hoveder
Du har en frihed, du glemmer at benytte dig af. Nu kan jeg ikke tale for de andre nævnte, men vil du venligst holde mig udenfor eller i det mindste udpege, hvor jeg skulle have udspredt falske udsagn. Det må være det, som du mener, vi gør.
som efter deres egen mening kan det hele med det halve, det er i den grad underligt at de kloge hoveder ikke er blevet til mere end de er !?
Der må være et eller andet du har fået galt i halsen. Vi er faktisk på det felt alle amatører. Der er ingen uddannelse i hverken højttalerbygning eller kabeltrilning mm. HiFi er stadig på et usikkert grundlag. Så kom ikke her og spil så forbandet klog og nedladende over for læsere, der tør ytre deres "ærlige" mening.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Tja, det er da et røverkøb hvis man stå og mangler et sådan kabel. Hvem er røveren? 
Alt andet lige handler denne diskussion nok mere om hvad man forventer til en given pris og ligeledes et ønske om at opnå hifi-nirvana for et beskedent beløb, så selv dem på SU. kan nå nirvana. Nå! Det var da noget nyt. Men hvis så det var tilfældet, hvad skulle der så være galt med f.eks. at købe et apparat til midprice med nøjagtigt samme komponenter og løsninger, som man anvender i meget dyre apparater. Hvorfor skulle den dyre sag lige præcist være bedre eller mere korrekt. Det er egentlig det spørgsmål jeg stiller igen og igen. Men correct me if I´m wrong - jeg har ikke rigtigt hørt dig stille nogensom helst spørgsmål.
Der er i mine øjne også en udtalt misundelse på de mennesker som tager sig den personlige frihed til at køb det der tænder dem, uanset pris. - og bedre endnu ! hvis de samme mennesker gerne vil fremvise deres issenkram med foto o.lig eller bare deres glæde over det nyindkøbte så er der julelys i den Jyske mafia og straks står de på spring med dumsmarte bemærkninger. Hvis man end ikke formår at argumentere hvorfor man har gjort som man har gjort, så har du da en pointe.
Alt i alt gør den type diskussioner bare at flere ikke gider at bidrage med deres viden -og branchen gider sgu heller ikke at deltage på det lave niveau som bliver lagt for dagen. Enlighten me please - hidtil har du egentlig blot siddet temmeligt meget på tværs.
Personligt har jeg gjort nogle -(efter min mening) spændende investeringer i hifi men om jeg gider at dele dem her på hifi4all, næææh nej ... jeg gider ikke at høre på kubik, neeper, duemand og andre kloge hoveder som efter deres egen mening kan det hele med det halve, det er i den grad underligt at de kloge hoveder ikke er blevet til mere end de er !? Hvorfor skriver du overhovedet noget som helst herinde så? Hvis du føler dig højt hævet over alt muligt, så vær velkommen til det. Men det gør altså voldsomt ondt at ramme jorden.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
| Alex E Nielsen skrev:
klip
Branchen beskytter sig selv og hvad med så at højne niveauet, nu du finder det så lavt?
Der er ikke noget underligt i at branchen beskytter sig selv, de skal jo leve af deres erhverv på godt og ondt.
At højne niveauet er ikke min "mission" - men et opgøre med div. meningsdannere vil være mere interesant.
Personligt har jeg gjort nogle -(efter min mening) spændende investeringer i hifi
Jamen det er da fint for dig. At du ikke vil dele dine erfaringer med andre, er nu engang din sag
Ja, der i har du ret.
Du har en frihed, du glemmer at benytte dig af. Nu kan jeg ikke tale for de andre nævnte, men vil du venligst holde mig udenfor eller i det mindste udpege, hvor jeg skulle have udspredt falske udsagn. Det må være det, som du mener, vi gør.
Jeg har ikke nævnt noget om falske udsagn, den står for din regning.
som efter deres egen mening kan det hele med det halve, det er i den grad underligt at de kloge hoveder ikke er blevet til mere end de er !?
Der må være et eller andet du har fået galt i halsen. Vi er faktisk på det felt alle amatører. Der er ingen uddannelse i hverken højttalerbygning eller kabeltrilning mm. HiFi er stadig på et usikkert grundlag. Så kom ikke her og spil så forbandet klog og nedladende over for læsere, der tør ytre deres "ærlige" mening.
Hvis der er nogen som spiller "klog" så er det vist dig -og amatørbegrebet er vist så meget sagt for dit vedkommende som har haft det halve skæg og hår ned i et sæt Cantata til 140.000,- så meget for amatørbegrebet.
mvh Steen Duelund |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Tja, det er da et røverkøb hvis man stå og mangler et sådan kabel. Hvem er røveren? 
Tja, hvad andet kan man forvente 
Alt andet lige handler denne diskussion nok mere om hvad man forventer til en given pris og ligeledes et ønske om at opnå hifi-nirvana for et beskedent beløb, så selv dem på SU. kan nå nirvana. Nå! Det var da noget nyt. Men hvis så det var tilfældet, hvad skulle der så være galt med f.eks. at købe et apparat til midprice med nøjagtigt samme komponenter og løsninger, som man anvender i meget dyre apparater. Hvorfor skulle den dyre sag lige præcist være bedre eller mere korrekt. Det er egentlig det spørgsmål jeg stiller igen og igen. Men correct me if I´m wrong - jeg har ikke rigtigt hørt dig stille nogensom helst spørgsmål.
Jeg stiller et kraftigt spørgsmålstegn ved ideén om at "disse" velanmeldt /- omtalte produkter uanset pris.
-og "jeg ved bedre" end samtlige magasiner, konstruktørere, anmeldere, skribenter o.lig
- og iøvrigt er spøgsmålet ang. pris ikke særligt interessant men mere ydelsen.
Der er i mine øjne også en udtalt misundelse på de mennesker som tager sig den personlige frihed til at køb det der tænder dem, uanset pris. - og bedre endnu ! hvis de samme mennesker gerne vil fremvise deres issenkram med foto o.lig eller bare deres glæde over det nyindkøbte så er der julelys i den Jyske mafia og straks står de på spring med dumsmarte bemærkninger. Hvis man end ikke formår at argumentere hvorfor man har gjort som man har gjort, så har du da en pointe.
Alt i alt gør den type diskussioner bare at flere ikke gider at bidrage med deres viden -og branchen gider sgu heller ikke at deltage på det lave niveau som bliver lagt for dagen. Enlighten me please - hidtil har du egentlig blot siddet temmeligt meget på tværs.
Om jeg så stak et romerlys op i røven på dig, tro jeg sgu ikke du vil blive mere "enlighten"
Personligt har jeg gjort nogle -(efter min mening) spændende investeringer i hifi men om jeg gider at dele dem her på hifi4all, næææh nej ... jeg gider ikke at høre på kubik, neeper, duemand og andre kloge hoveder som efter deres egen mening kan det hele med det halve, det er i den grad underligt at de kloge hoveder ikke er blevet til mere end de er !? Hvorfor skriver du overhovedet noget som helst herinde så? Hvis du føler dig højt hævet over alt muligt, så vær velkommen til det. Men det gør altså voldsomt ondt at ramme jorden.
Jeg er på ingen måde hævet over noget som helst, måske ikke andet end dine platheder.
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det er da godt nok her bølgerne går højt !
Istedet for at dem der har NO (som om det skulle være nogen forbrydelse) sidder og føler sig mobbet, meget lidt forstået og råber jantelov i hver anden sætning, kunne det måske højne nivauet en smule hvis de gad nedværdige sig til at forklare os andre "dumpapper" hvad det er de synes der er så godt ved disse kabler. Jeg har for nylig været til en demo af de famøse NO kabler, en ganske spændende aften og jeg synes nu ikke at de lød forfærdelige, spidse, kraftigt betonende og hvad der ellers har været fremført at argumenter, både her og ved andre lejligheder. Der er da altid en tendens til at ekstravagante produkter deler vandende, alene fordi at nogle ikke kan forstå at der er andre der gider bruge alle disse dejlige penge på sådan noget som kabler eller biler eller cykler eller hvad som helst der er dyrt.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes jeg I skal til at slappe lidt af igen.. Alex' bemærkning om romerlyset, går lige over grænsen.
fortsæt endelig jeres debat, men hold tonen sober.. ellers må vi skride mere ind, end med et lille indlæg som dette.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Alex E Nielsen][QUOTE=Duelund]Alex E Nielsen skrev:
klip
Der er ikke noget underligt i at branchen beskytter sig selv, de skal jo leve af deres erhverv på godt og ondt.
Netop! hvorfor så bruge det forhold til at underbygge din påstand med?
At højne niveauet er ikke min "mission" - men et opgøre med div. meningsdannere vil være mere interesant.
Den fatter jeg ikke lige
Ja, der i har du ret.
Jeg har ikke nævnt noget om falske udsagn, den står for din regning.
muligt - men så må jeg bede dig forklare indholdet af nedenstående og fremhævede.
Hvis der er nogen som spiller "klog" så er det vist dig -og amatørbegrebet er vist så meget sagt for dit vedkommende som har haft det halve skæg og hår ned i et sæt Cantata til 140.000,- så meget for amatørbegrebet.
Igen er det en underlig sætning. Det er jo netop dette at "spille klog", der kræver et fejlgreb for at blive bekræftet i at det er et spil. Det er dette fejlgreb jeg er ude efter at du udpeger.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne I ikke finde en smartere måde at svare på hinandens indlæg? man skal jo være mere end almindeligt vågen for at kunne finde hoved og hale i de sidste par indlæg..
hvad med at I starter med at skrive jeres navn foran hvert af jeres svar. et lille eksempel nedenfor:
skrev:
|
Igen er det en underlig sætning. Det er jo netop dette at "spille klog", der kræver et fejlgreb for at blive bekræftet i at det er et spil. Det er dette fejlgreb jeg er ude efter at du udpeger.
Witzel: bla la bla..
|
|
|
bare et forslag, der skal gøre det lettere for de mindre vågne læsere..
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hvorfor skulle den dyre sag lige præcist være bedre eller mere korrekt. Det er egentlig det spørgsmål jeg stiller igen og igen.
|
|
|
Det skal den heller ikke, men hvis køber finder den dyreste model den bedst ydende, hvorfor er det så svært at acceptere dette..?
Du nøjes ikke med at stille spørgsmål ved kvaliteten/ydelsen, men bruger megen tid på at forklare, hvor elendige alle NO-produkter er. Og det skønt du kun har prøvet ET sæt ( var det interconnect.?) i dit setup. 90 % af dine skinnebensspark drejer sig udelukkende om NO , og ikke MIT , Monster , etc. etc. Jeg finder det ret tankevækkende, at du i den grad generaliserer omkring NO, på denne lidt begrænset baggrund....
Vi ved alle(næsten), at der findes producenter der laver kabler der langt overgår NO i pris. Derfor skaber det undren at du igen , igen og igen påpeger NO´s forfærdentligheder. Det kunne være ret interessant at få en forklaring på HVORFOR...??
Muligvis gør NO en dårlig figur i dit setup, men sådan er det så. Men du har formentlig ikke et reference-setup for hele forum, hvorfor dine konklusioner er lovlige brede nok. Vi er mange der er meget tilpasse med NO, og det er sq ikke på baggrund af prisen. At du tillader dig, at kalde os tåber, vil jeg springe let hen over, men kan trøste med, at vi faktisk er meget kritiske. Vi formår faktisk i høj grad, at vurdere pris og ydelse helt uden andres "hjælp"..!!
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror grundliggende, at da Sørens gud, Hr. Bak fra Dali, ikke står bagved NO kablermne, er de per. definition elendige. Den overbevisning kan man hurtigt slutte ved at læse gamle indlæg om Eben og NO-kabler igennem. Ser man mandens anlæg, skulle den sidste rest af tvivl gerne være forsvundet 
Endnu engang må man læse en tråd igennem, hvor mandens plathed og mangel på respekt for andres valg af hifikonmponenter, bliver udstillet. Den er den gode gamle Jonas Bojer om igen.....
Lars
|
| Til top |
|
| |
Cyanide55 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er ironien forlængst erstattet af sarkasme eller værre, og argumenteren af insinuering og forsøg på latterliggørelse. Som tilskuer vover man næppe et lille pip, hvem bryder sig vel om at få hovedet bidt af.
Ellers interessant diskussion.... ærgerligt at guldkornene skal pakkes ud af så mange ubehageligheder.
Med venlig hilsen... __________________ It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jeg tror grundliggende, at da Sørens gud, Hr. Bak fra Dali, ikke står bagved NO kablermne, er de per. definition elendige. Den overbevisning kan man hurtigt slutte ved at læse gamle indlæg om Eben og NO-kabler igennem. Ser man mandens anlæg, skulle den sidste rest af tvivl gerne være forsvundet 
Endnu engang må man læse en tråd igennem, hvor mandens plathed og mangel på respekt for andres valg af hifikonmponenter, bliver udstillet. Den er den gode gamle Jonas Bojer om igen.....
Lars |
|
|
Guten heute von dreiundziebzig - din gamle bombemand. Lange zeit kein hören Lars von Dreiunziebzig zu der granatenwürfer mit kugelnzerkwätcher und der doppeltgefedertehaubitzer  . Fremragende indlæg du her har smidt  . Jeg har desværre været usædvanligt optaget på det seneste, men så bliver jeg så glad, når nogen helt af sig selv, kan krydre debatten med utroligt intelligente indlæg, som tilmed stråler af hjertevarme og konstruktivitet. Tak sä mücke för det gamla gubba  . Jeg kan jo helt uden betænkeligheder tage en fridag eller 1000  . Mht. respekt for andres valg af hifikomponenter, må jeg give dig ret. Jeg giver ikke fem flade fladfisk for det med mindre valget er velargumenteret eller blot velfungerende, længere er den vel ikke. Når jeg selv har valgt ét eller andet, så prøver jeg at være lige så kontant. Det har derfor medført, at jeg pt. har et kabellager der siger spar 2 til det meste - der er nok for 40.000 kr. der ikke duer  . Og idioten har valgt dem selv  . Sådan er så det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyanide55 skrev:
|
Her er ironien forlængst erstattet af sarkasme eller værre, og argumenteren af insinuering og forsøg på latterliggørelse. Som tilskuer vover man næppe et lille pip, hvem bryder sig vel om at få hovedet bidt af.
Ellers interessant diskussion.... ærgerligt at guldkornene skal pakkes ud af så mange ubehageligheder.
Med venlig hilsen... |
|
|
Pip du nu bare! Admin er din beskyttende engel.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvorfor skulle den dyre sag lige præcist være bedre eller mere korrekt. Det er egentlig det spørgsmål jeg stiller igen og igen.
|
|
|
Det skal den heller ikke, men hvis køber finder den dyreste model den bedst ydende, hvorfor er det så svært at acceptere dette..?
Du nøjes ikke med at stille spørgsmål ved kvaliteten/ydelsen, men bruger megen tid på at forklare, hvor elendige alle NO-produkter er. Og det skønt du kun har prøvet ET sæt ( var det interconnect.?) i dit setup. 90 % af dine skinnebensspark drejer sig udelukkende om NO , og ikke MIT , Monster , etc. etc. Jeg finder det ret tankevækkende, at du i den grad generaliserer omkring NO, på denne lidt begrænset baggrund....
Vi ved alle(næsten), at der findes producenter der laver kabler der langt overgår NO i pris. Derfor skaber det undren at du igen , igen og igen påpeger NO´s forfærdentligheder. Det kunne være ret interessant at få en forklaring på HVORFOR...??
Muligvis gør NO en dårlig figur i dit setup, men sådan er det så. Men du har formentlig ikke et reference-setup for hele forum, hvorfor dine konklusioner er lovlige brede nok. Vi er mange der er meget tilpasse med NO, og det er sq ikke på baggrund af prisen. At du tillader dig, at kalde os tåber, vil jeg springe let hen over, men kan trøste med, at vi faktisk er meget kritiske. Vi formår faktisk i høj grad, at vurdere pris og ydelse helt uden andres "hjælp"..!!
|
|
|
Nej, hvorfor tage Kurts ord for det...???? Hvorfor ikke tage tidligere NO-korsfareres ord for det:
"NO kan ikke i længden holde de skyhøje priser, da mange andre fabrikater kan matche lyden til meget færre penge".
"Ja, jeg nående at sælge mit NO SPM højttaler og signalkabel, inden børsen lukkede. Jeg har virkelig på fornemmeren at det snart er ude med NO. Sommetider må man reagere på sin fornemmer, for jeg kan ikke underbygge min (mis)tro."
"Ja - men du er nu ikke den første jeg har hørt, der har solgt sit/sine (dyre) Nordost kabler."
"Ang Nordost kabler, så synes jeg det er nogle fornuftige kabler, især de dyrere modeller lyder godt - spm og op. Men Jeg er enig i at prisen for dem er alt for høj."
"Endeligt har jeg så fornyligt solgt alt mit Nordost (efter flere års lidenskabelig ejerskab!!!!) og købt noget der beløber sig i % kr. og ører til en - hold godt fast en sjette del (1/6!) Hvad det er vil jeg ikke røbe her.. Mine ny indkøb overgår forøvrigt mine tidligere NO i samtlige termer - det være sig både hifi og musikalsk"
Men til jer der efterhånden kun hører éet nummer på hver cd - skruer op og ned for lyden konstant mens i lytter osv...... Sælg jeres NO-kabler! Det her handler forøvrigt ligeså meget om de plader/cd'er i aldrig får spillet fra samlingen, som de 10-20 stykker i af en eller anden årsag måske kun hører på... Har i tænkt over hvorfor det forholder sig sådan?
"Dette er ikke noget "korstog" mod NO - slet ikke, men en beretning om min vej med kabler og selvfølgelig ikke den eneste/rigtige. Hos mig blev NO brugt på ydstyr i den, hvad skal vi sige, mere seriøse ende af grej skalaen. Slutteligt ønsker jeg selvfølgelig alle nuværende NO-ejere fortsat god lytning."
Men det er nok alle sammen nogle der er indoktrinerede at thomosgasser.....
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Cyanide55 skrev:
|
Med venlig hilsen...
|
|
|
Pip du nu bare! Admin er din beskyttende engel. |
|
|
Skal det tolkes som en udfordring?
Hvis i bare kan finde ud af at holde jer på måtten så andre også kan komme til "fadet", undgår i såmænd at "admin" blander sig på den måde der burde være unødvendig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Skorpio! Tilfældigvis tror jeg godt jeg kunne gætte på det der nye kabel, der afløser NO, men jeg skal nok lade være!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|