| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Skal det tolkes som en udfordring?
Hvis i bare kan finde ud af at holde jer på måtten så andre også kan komme til "fadet", undgår i såmænd at "admin" blander sig på den måde der burde være unødvendig! |
|
|
Det kan vi sagtens Mr. Ronin! Se bare de hjertevarme indlæg fra Lars von Dreiunziebzig zu Der Granatenwürfer mit Kugelnzerkwätcher und der Doppeltgefedertehaubitzer. Det KAN ikke gå galt!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt og alle andre.
Det er sgu' da meget godt gået at du har fået opkaldt en hel tråd efter dig, du må jo have gjort indtryk nogle steder 
Er det i øvrigt ikke noget "sjovt" noget at blive uvenner over, jeg mener det her med musik og Hifi skulle da gerne være til glæde og fornøjelse. Hvis der så bare var et "objektivt" mål for god Hifi så kunne man forstå lidt af balladen. Man kan da godt undres nogle gange når man er ude for at høre på andres anlæg, kan de da ikke høre at det lyder fuldstændig i skoven. Nej det kan de sgu' ikke for i deres verden er det det bedste anlæg de nogensinde har haft, i min verden er mit anlæg kulminationen af alle de erfaringer jeg har fået gennem årene. Det her er jo ikke en konkurrence om hvem der har den "største" , det er overhovedet ikke nogen konkurrence. Hvis du har et anlæg til 5000,- som du nyder at høre musik på, så er du jo ligeså lykkelig som ham der har anlæg for 500.000. Det jeg prøver at siger er, hvis vi lige glemmer p***e konkurrencen lidt, at hvis dit anlæg spiller din musik så du kan sætte dig ned og få en oplevelse, så har du det perfekte anlæg. Det der bliver sagt og skrevet her på siderne skal ikke tages som personlige fornærmelser, men måske mere som udtryk for personlige erfaringer der er nogle der brænder for at videregive. Hvordan du som modtager så vælger at behandle disse oplysninger er op til hver enkelt, men et forsigtigt forslag kunne da være som inspiration til hvad man måske selv skulle lægge øre til. Der er altså ikke noget så godt som ens egne meninger dannet på baggrund af personlige erfaringer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej Kurt og alle andre.
Det er sgu' da meget godt gået at du har fået opkaldt en hel tråd efter dig, du må jo have gjort indtryk nogle steder Jeg er selvfølgelig dybt beæret og pavestolt over at denne tråd hedder "Den store frelser, profeten, geniet" den uefterlignelige Prof. dr. pyrotech. Kurt von der Vergaser mit Schalthebel und Auspuff zu der zündkerze Kubik.
Er det i øvrigt ikke noget "sjovt" noget at blive uvenner over - hvem er uvenner , jeg mener det her med musik og Hifi skulle da gerne være til glæde og fornøjelse Det er det da osse, Von Granatenwürfer tugter bare den han elsker .
Hvis der så bare var et "objektivt" mål for god Hifi så kunne man forstå lidt af balladen Det menes at det er noget medfødt hos Von Granatenwürfer - han sad vist i klemme lidt pænt længe - gad vide om han måske har prøvet det sidenhen? . Man kan da godt undres nogle gange når man er ude for at høre på andres anlæg, kan de da ikke høre at det lyder fuldstændig i skoven. Nej det kan de sgu' ikke for i deres verden er det det bedste anlæg de nogensinde har haft, i min verden er mit anlæg kulminationen af alle de erfaringer jeg har fået gennem årene. Det her er jo ikke en konkurrence om hvem der har den "største" Hvad går det så ud på , det er overhovedet ikke nogen konkurrence. Hvis du har et anlæg til 5000,- som du nyder at høre musik på, så er du jo ligeså lykkelig som ham der har anlæg for 500.000. Det jeg prøver at siger er, hvis vi lige glemmer p***e konkurrencen lidt, at hvis dit anlæg spiller din musik så du kan sætte dig ned og få en oplevelse, så har du det perfekte anlæg. Det der bliver sagt og skrevet her på siderne skal ikke tages som personlige fornærmelser, men måske mere som udtryk for personlige erfaringer der er nogle der brænder for at videregive Osse det von Der Granatenwürfer skriver?? . Hvordan du som modtager så vælger at behandle disse oplysninger er op til hver enkelt, men et forsigtigt forslag kunne da være som inspiration til hvad man måske selv skulle lægge øre til. Der er altså ikke noget så godt som ens egne meninger dannet på baggrund af personlige erfaringer.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove er jo netop at der ikke er noget der er så godt at det ikke kan blive bedre Nogen gange er det bare helt andre ting end det man regner med der skal til...
Jo, musik er glæde, så hvis bare folk ville lade være med at være så krigeriske og mavesure, så kunne det endda blive helt underholdende at disko-tere
May your ears be with you,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr von Auspuff; "profeter/seere" gætter ikke om fremtiden, nej de kender den allerede!!! 
Ergo er Kurt Knallertsmed nok "bare" en teknosof af et bestemt fakultet og så er det hele ikke mere så guddommeligt, eller hvad???
Spørgsmål: Secrets of home theater and high fidelity??? Det blad kender jeg ikke og vi lærte ikke noget om det i skolen heller!!!
Hvor realistisk er det egenligt, at måle højttalerkabler med 1 volt eller at måle DC-værdien (resistancen) med 1 volt 12hz??? Hvorfor er Nordost´s signalkabel på 3 fod opmålt til 5 fod 9 tommer??? Find hellere måleresultater, som ikke er gjort på et stuegulv af amatører!!!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
|
Men det er nok alle sammen nogle der er indoktrinerede at thomosgasser.....
|
|
|
Der er i hverttilfælde EN der tydeligt er styret af kubikkens meningsdannelse..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes nu den med romerlyset var go'  ..... men nok lidt over stregen ! __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

StudioSound skrev:
|
Det sjove er jo netop at der ikke er noget der er så godt at det ikke kan blive bedre Nogen gange er det bare helt andre ting end det man regner med der skal til...
Jo, musik er glæde, så hvis bare folk ville lade være med at være så krigeriske og mavesure, så kunne det endda blive helt underholdende at disko-tere
May your ears be with you,
Karsten |
|
|
Det er jo lige det.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, ud over at kommer med tåbelige intetsigende bemærkninger på tysk og svensk (tysk er mit andet modersmål - og du imponerer mig ikke specielt ), så er dine informationer omkring køb af egne kabler egentlig temmelig overflødig og uinterressant. Har du så mange problemer med at acceptere folks kabelvalg, så ville den intelligente løsning vel være at holde sine meninger for sig selv 
Ligesom Jonas Bojer har du åbenlyst et stort behov for på nærmest sardistisk vis at fremkomme med meninger og udtalelser, som skal provokerer og fremkalde heftige reaktioner hos andre. Så tag dig sammen og start med at opføre som andet end et stort forkælet pattebarn, der hele tiden skal stille sig selv i universets centrum.....
Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu rolig Lars37; sådan er hr. von Auspuff altså og der skal vel være plads til alle!!! Problemet er når hans velskrevne formuleringer tages som værende en autoritet; det er de ikke, Kurt er også "bare" et menneske med egne (bestemte) meninger!!! Der er laaangt til Jonas Boyer!!! Ha det så bra!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Tja, ud over at kommer med tåbelige intetsigende bemærkninger på tysk og svensk (tysk er mit andet modersmål - og du imponerer mig ikke specielt ), så er dine informationer omkring køb af egne kabler egentlig temmelig overflødig og uinterressant. Har du så mange problemer med at acceptere folks kabelvalg, så ville den intelligente løsning vel være at holde sine meninger for sig selv 
Ligesom Jonas Bojer har du åbenlyst et stort behov for på nærmest sardistisk vis at fremkomme med meninger og udtalelser, som skal provokerer og fremkalde heftige reaktioner hos andre. Så tag dig sammen og start med at opføre som andet end et stort forkælet pattebarn, der hele tiden skal stille sig selv i universets centrum.....
Lars |
|
|
Guten heute von dreiunziebzig! Tænkte nok du ikke var rigtig dansker!  Men det er der da råd for. Jeg tror Mikke kan operere den meget ømme ting væk fra det unævnelige sted(han har vist en meget skarp kniv og noget ikke denatureret hospitalssprit), så du kan falde til heroppe.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
....... Så tag dig sammen og start med at opføre som andet end et stort forkælet pattebarn, der hele tiden skal stille sig selv i universets centrum.....
Lars
|
|
|
BUUU, Lars !!!
Hvis det var meningen at give en konstruktiv kritik, falder det hele på jorden med den citerede sætning. Hvis du ikke kan nøjes med fagligt begrundede kritikpunkter - så lad være !!!
Das gælden auch für den Thomosch mit der besynderlichen svar !!
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hermed taget til efterretning, hr. redaktør. Jeg kan forresten også meget bedre lide dit tyske..
Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så!!! Er vi så alle (også redaktøren) enige om, at Kurt knallert IKKE er en profet og at Nordost er "creme for øresneglen" og dermed er kommet for at blive??? 
NB: Tomos er uden H; det kommer af 2 meter os!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Godt så!!! Er vi så alle (også redaktøren) enige om, at Kurt knallert IKKE er en profet og at Nordost er "creme for øresneglen" og dermed er kommet for at blive??? Profet - næh! Men nu var det heller ikke mig, der fremførte den nye stillingsbetegnelse. NordOst er for HIFI hvad chokoladesovs er for røgede sild. Og nej! Jeg tror ikke det er kommet for at blive.
NB: Tomos er uden H; det kommer af 2 meter os!!! Tomos er højdepunktet i Youguslavisk præcission og finmekanisk know how. Og så er den næsten ikke en kopi af noget som helst, se bare her: http://www.tomosusa.com/ |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Godt så!!! Er vi så alle (også redaktøren) enige om, YEPS - det er vi
at Kurt knallert IKKE er en profet velvidende på mange punkter , dog ikke på kabelsiden Men naturligvis ingen profet( ses tydeligst på det manglende Bin Laden skæg ). Der er dog enkelte vildfarne hifi-sjæle der ophøjer ham som profet.
og at Nordost er "creme for øresneglen" og dermed er kommet for at blive???
"Righty my man"
NB: Tomos er uden H; det kommer af 2 meter os!!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt Skorpio, det er ikke god stil.
Jeg véd god at det er din kæphest, med brugtmarked kontra kvalitet. Jeg er ikke selv så meget til NO lyd/prisfilosofi, men man bruger ikke andres annoncer, fra brugtmarkedet til at fremsætte "at man har set lyset". Syntes du selv at det er helt fair overfor annoncøren ?
Ps. Jeg kender ikke annoncøren ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Helt ærligt Skorpio, det er ikke god stil.
Jeg véd god at det er din kæphest, med brugtmarked kontra kvalitet. Jeg er ikke selv så meget til NO lyd/prisfilosofi, men man bruger ikke andres annoncer, fra brugtmarkedet til at fremsætte "at man har set lyset". Syntes du selv at det er helt fair overfor annoncøren ?
Ps. Nej jeg kender ikke annoncøren !
|
|
|
Kan godt se at det er unfair imod det gamle das, han kommer jo aldrig af med hans kabler....nååååå nej, det vil han jo heller ikke 
|
| Til top |
|
| |