Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Rasmus_bt’s (nye) Hjemmebio! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Rasmus_bt's hjemmebio anno 2006:

DVD:
NAD T513 kodefri

Reciever: DENON 2106

TV: Panasonic 28" 16:9 Widescreen

Front: Bygget ved hjælp fra Frequence.dk. Enheder er af Peerless og VIFA.

Center: Bygget ved hjælp fra Frequence.dk. Enheder er af Peerless og VIFA.

Bag: DALI 2002

Sub: SD 10 Active fra Frequence.dk m. Tommessen 1.4 forstærker. 10" enhed fra Peerless.

Skulle lige prøve at flytte subwooferen til højre for min højre fronthøjtaler og nu virker det som om, at lyden er mere over det hele, end den var før. Bassen er blevet mere naturlig og mindre dominerende.

Her lidt billeder:

Vi starter fra venstre og går med uret...

Sådan ser det ud fra sweet-spot...

Suben er kommet så langt til højre som muligt...

Burde investere i et par DVD-hylder mere, men det er der ikke en gang plads til...

Slut for denne gang.

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg, af økonomiske årsager, fået kig på en anden højtalerserie og mærke. Det drejer dig om DALI's Concept serie.

Som front havde jeg forestillet mig Concept 6:

1499,- pr. stk.

Og centeren en Concept CT:

1099,- pr. stk.

Til sidst Concept 1:

749,- pr. stk.

Nogen vil måske kalde det et trin ned ad kvalli-stigen, men det koster jo alt sammen og den endelig regning for ovenstående ender på 5595,- kr. Hvilket er en noget mere overkommelig pris, end nogle af mine andre forslag på side 6.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

FLYTTET SAMMEN MED DAMEN!

Dette betyder DRASTISKE ændringer i set-up'et! Billeder er ikke mulige lige pt., da fronterne er til, skal vi kalde det, "ommøblering"! Men er spændt på det endelige resultat, som jeg ikke kan afsløre endnu

Men kan sige så meget at det desværre ikke bliver et surround set-up, men fortsætter stadig denne tråd, eftersom surrounden vil komme tilbage... Det er kun et spørgsmål om tid!!!

Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

uha da det lyder som om hun har tænkt sig at smide dit grej ud fra øverste etage på huset eller noget 

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Så er der langt om længe sket mere i "sagen"... Er lige flyttet i en 4-værsels med damen og min hjemmebio er kommet op at køre igen. Hvilken
glæde. Har været hårdt i al den tid uden hjemmebio. Billeder kommer der selvfølgelig en af de kommende dage. Det lover jeg. Synes selv det
endelig resultat er blevet godt og ser frem til at høre fra Jer hoveder derude.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Rasmus_bt's hjemmebio sep. 2006

TV: 32" LG L3200TF
DVD: NAD T513 kodefri
Reciever: Denon 2106

Så er der dugfriske billeder af min nye og forbedrede hjemmebio:

Fronterne er blevet cuttet midt over og malet hvide sammen med centerhøjtaleren. Er selv tilfreds med resultatet og det lyder rigtig fedt, nu hvor
grejet er kommet ud i en stor stue.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

HØJTALERE TIL SALG!!!!

De DALIer der ses længere oppe på siden (det er 2002 som bagkanaler i stedet for de viste i Concept serien), er sat til salg inde på QXL...

De er som nye og under 4 måneder gammel.

Auktionen kan ses her:

http://my.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=502356632

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

HJEMMEBIO UPDATE

TV: Philips 32" widescreen

DVD: NAD T513

RECIEVER: DENON 2106

FRONT: Dali Concept 6

CENTER: Dali Concept 1

BAG: Dali Blue 2002

SUBWOOFER: DIY Peerless 10" m. 135 watt JAMO E8 forstærker

FREMTIDSPLANER

KABLER: Synes at fronterne og min center er meget lyse i diskanten. Savner noget varme. Derfor tænkte jeg om det kunne forbedres, hvis jeg gik ud og købte nogle kabler. Mangler derfor nogle anbefalinger fra folk.

BAGKANALER: Vil gerne have mig nogle Concept 1 i stedet for, så det ligesom bliver en komplet serie. Har dog også tænkt mig at skifte fronterne ud og bruge dem som bagkanalerne.

FRONTER: Savner noget mere punch og energi fra mine nuværende fronter og tænkte at det vil kunne laves om på, ved at købe storbror Concept 8 og så enten sælge mine Concept 6ere eller bruge dem som bagkanaler.

SUBWOOFER: Vil have mig en Concept 12. Ganske enkelt.

DVD: Vil have mig en Denon DVD så reciever og dvd bliver mere homogene.

BILLEDER

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

LØSNINGEN PÅ BULDER OG BRAG

Har længe været træt af for meget bulder og brag i stedet for præcision fra min sub. Skal også siges at jeg har haft mine fronter sat til at køre SMALL. Ville se om der ikke var en udvej, eller om det var min sub der var noget galt med.

Stødte over en tråd som foreslog at man satte fronterne til LARGE og dernæst sub og reciever til at dele ved 40Hz.

Personligt synes jeg der er kommet mere punch og kraft fra min sub og nu lyder det mere homogent, så man ikke bliver distraheret af bassen, men den nu er en del af en helhed. Herligt med små fif, som gør lydoplevelsen et hak bedre!

Det var alt for nu. Vender tilbage når jeg enten har fået købt mig en DENON DVD 1730, eller en Concept 12 subwoofer.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

rasmus_bt skrev:

Det var alt for nu. Vender tilbage når jeg enten har fået købt mig en DENON DVD 1730, eller en Concept 12 subwoofer.

Sådan skulle det åbenbart ikke gå, eftersom jeg i dag fik et Samsung LE-32R32B ind ad døren købt igår via Easyshopping.dk. Dejlig hurtig levering.

Sidder på Kostskole i Aalborg og kommer ikke hjem igen før en gang i morgen aften, så der skal jeg nok uploade en håndfuld billeder.

Krydser fingre for at der ikke er nogen skavanker som pixelfejl eller lignende, når jeg får det pakket ud i morgen.

Kæresten SMSede lige et billede ind (ringede straks og gjorde hende opmærksom på at papkassen nok stod på hovedet, men den skulle åbenbart vende sådan...)

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Mine DALI CONCEPT 6 ER SAT TIL SALG HER.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Samsung LE-32R32B

Så blev TVet pakket ud...

Flot tager det dig ud...

Set fra venstre

Set fra højre

Men til min store irritation så jeg øverst i panelet, at det ser ud som om der er slidt noget af selve panelet, hvilket ikke kan ses når man får billed på, da farver fint går igennem, men synes sgu det ser lidt træls ud på tæt hold:

Det ser dog betydeligt værre ud end det er, da kameraet bare fanger ALLE støvpartikler og alt snavs. Orker simpelthen ikke at sende det tilbage, da det i praksis ikke er noget problem. Det irriterer mig lige nu, men kan sagtens leve med det. Havde det gået ud over billedet når der blev set tv eller film, var sagen en anden.

Når det så er sagt, er jeg tilfreds med mit køb...

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

rasmus_bt skrev:
LØSNINGEN PÅ BULDER OG BRAG

Har længe været træt af for meget bulder og brag i stedet for præcision fra min sub. Skal også siges at jeg har haft mine fronter sat til at køre SMALL. Ville se om der ikke var en udvej, eller om det var min sub der var noget galt med.

Stødte over en tråd som foreslog at man satte fronterne til LARGE og dernæst sub og reciever til at dele ved 40Hz.

Personligt synes jeg der er kommet mere punch og kraft fra min sub og nu lyder det mere homogent, så man ikke bliver distraheret af bassen, men den nu er en del af en helhed. Herligt med små fif, som gør lydoplevelsen et hak bedre!

Jeg er af samme holdning at fronterne skal køre som large og får lov til at spille med alt den fylde de skal. Jeg bryder mig ikke om at "ændre" eller "dæmpe" på dem pga sub'er. Jeg fandt simpelthen bare det crossover jeg synes der passede bedst til mine, jeg delte dem ret højt tror det var ved 60Hz og der spilte fronternes basser med alt den magt og fylde de skulle og så kunne min sub's overtage det dybe område!

Så lige du overvejde at skaffe dig Concept 8 og så mide 6'erne til baghøjt. det kunne da blive for vildt! Gør da det, hehe. Kan Recieverne klare det? har den effekt nok, for ellers er det klart den bedste løsning synes jeg. To gulv højttalere som baghøjttalere synes jeg giver meget bedre perspektiv og dybde, samtidig med at det lyder fedt at der også kan komme noget power og skrald bagfra!! 

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Så lige du overvejde at skaffe dig Concept 8 og så mide 6'erne til baghøjt. det kunne da blive for vildt! Gør da det, hehe. Kan Recieverne klare det? har den effekt nok, for ellers er det klart den bedste løsning synes jeg. To gulv højttalere som baghøjttalere synes jeg giver meget bedre perspektiv og dybde, samtidig med at det lyder fedt at der også kan komme noget power og skrald bagfra!! 

Er helt sikker på at den har nok effekt, men går pt med nogle andre tanker og ideer. Kan godt følge dig i det du siger med to gulvhøjtalere som bagkanaler. Det er sgu fedt og vil da også gerne prøve det af engang, når pladsen er til det.

Angående mine fronter ja så er de jo til salg, da jeg har fået snakket med en kammerat som før har bygget mig nogle højtalere. Synes nemlig lyden i Concept-serien er meget lys i det. En anelse for lys i det til min smag, så vender tilbage til den lyd jeg faktisk elskede, men solgte bort. Det drejer sig om noget lignende denne model fra Frequence, som består af en VP6 top og en VP8-kit bund:

I stedet for finer hele vejen rundt, skal den males sort foran uden frontstof og beklædes med hvid finer på siderne. Kan godt lide lyden fra Peerless mellemtonen og Vifa diskanten. De spiller rigtig godt sammen og har en meget mere blød lyd end Concepterne.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Okay det lyder spændende...

Ja har desværre aldrig hørt de frequence sæt. Så dem engang til en messe i 2005 mener jeg det var men fik ikke brugt tid på dem. Hvordan synes de du klare sig når du holder dem op mod færdig byggede højttalere der står til samme pris som de der kommer til at stå dig i?

Det jeg mener er at man må gå ud fra at der ligger meget mere forarbejde i de færdig byggede højttalere. Omkring samspilning af enheder, kabinet(matrialer, udformning, design ect.) delefilter osv. Det koster jo ofte de store producenter mange, rigtig mange penge at udvikle en højttaler ikk.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hvordan synes de du klare sig når du holder dem op mod færdig byggede højttalere der står til samme pris som de der kommer til at stå dig i?

Det jeg mener er at man må gå ud fra at der ligger meget mere forarbejde i de færdig byggede højttalere. Omkring samspilning af enheder, kabinet(matrialer, udformning, design ect.) delefilter osv. Det koster jo ofte de store producenter mange, rigtig mange penge at udvikle en højttaler ikk.

Der vil selvfølgelig altid være en forskel idet kabinetet bliver lavet af proffer. Dermed sagt at de kender de enheder de laver kabinetet til og kan derfor lave et perfekt kabinet til den pågældende enhed. Som igen spiller perfekt sammen. Det vil være en umulig opgave for en hjemmebygger uden det rigtige udstyr. Personligt har jeg ikke evnerne til det. Har en kammerat der bygger på hobby-basis og er blevet rigtig ferm til det. Han har så skabt kontakt til en gut, som har måleudstyr og kender de pågældende enheder som skal i mine højtalere. Han har tidligere været hos Q Sound, som ligger i Århus.

Så de højtalere de går i gang med til mig vil blive målt efter i hoved og r** og der vil blive lavet et kabinet der opfylder enhedernes krav rent liter mæssigt. Men for at vende tilbage til dit spørgsmål:

Når alt er betalt ligger vi nok omkring de 3000 kr. Af højtalere i den prisklasse har vi blandt andet dem HER

Det er svært for mig at sammenligne dem, da jeg ikke har hørt dem, men der hvor jeg kommer til at gå på kompromis, er ved kabinettet. Det bliver flot ja, men ikke i nærheden af noget som man kan købe sig til. Derfor vil pengene blive brugt på lyden og tror at de sagtens vil kunne måle sig med ovenstående højtalermodel. Men bliver spændende at høre det endelige resultat når projektet lige så stille begynder at tage sin form.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

jamen jeg synes sgu det er fedt du bruger tid og energi på det..!

Lyder spændende, jeg gir dig ret i det med kabinettet, altså det kan man ikke lave lige så godt som eks. hornslet. Hvis det var mig tror jeg sgu også bare ville finde det rigtige kabinet, afstive og gøre det tungt og dødt spartle det og sende det til en maler der kunne give det en pianolak. Det ville klart være den bedste løsning med mit snedker talent eller mangel på samme

Hvornår blir projektet skudt igang? er det igang allerede?

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Tak tak. Nu håber jeg bare at jeg så bliver tilfreds og ikke skal ud og prøve noget nyt af efter et halvt års tid hehe... Som jeg plejer...

Men har snakket med min kammerat og når han kommer hjem fra påskeferie, bestiller han noget MDF og begynder at lave kabinetet. Så først der begynder det at tage sin form. Men skal nok lave en tråd under Hjemmebyg, så folk har mulighed for at følge med i sagerne.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

rasmus_bt skrev:
CRC1 skrev:

Tak tak. Nu håber jeg bare at jeg så bliver tilfreds og ikke skal ud og prøve noget nyt af efter et halvt års tid hehe... Som jeg plejer...

Men har snakket med min kammerat og når han kommer hjem fra påskeferie, bestiller han noget MDF og begynder at lave kabinetet. Så først der begynder det at tage sin form. Men skal nok lave en tråd under Hjemmebyg, så folk har mulighed for at følge med i sagerne.

Okay det lyder fedt, glæder mig til at følge den og se hvordan den kommer til at se ud og hvad i laver med afstvining, dæmpning, filtre osv

Tja jeg ved ikke man skifter jo hurtigt, hehe.. men det gør det vel også sjovt og til en hobby og ikke bare et anlæg eller et surroundsæt ikk

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Tja jeg ved ikke man skifter jo hurtigt, hehe.. men det gør det vel også sjovt og til en hobby og ikke bare et anlæg eller et surroundsæt ikk

Jo lige præcis.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes