Emne: ICE Power HIFI nirvarna ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe skrev:
|
Mine HT står nok til udskiftning inden for en kortere årrække - Er der nogen der ved om Martin Logan er gode med IcePower?
|
|
|
Hej Juppe!
Matin Logan og Ice Power er en endog rigtig god kombination. Kører selv med en AR LE2 på mine Martin Logan SL3. Det spiller rigtig godt sammen. Forstærkeren har en hel utrolig kontrol over tingene, og er meget detaljerede. Lyden er blød og varm selv ved kraftigt niveau. Slet ingen "digital" lyd her.!!
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 03:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Har sammenlignet ICEPower og seneste ZAPPulse 2.2. Ingen tvivl om, at ICE løber med laurbærene.
Helt enig.
Fra første øjekast på modulerne, er man klar over, at ICE i bedste B&O-stil er et gennemarbejdet produkt. Man kan diskutere B&O's evne til at skabe god lyd, men evnen til at lave gennemførte konstruktioner er ikke til diskussion. Det kan de.
Lydmæssigt er ICE også forrest. Faktisk skilte jeg mig meget hurtigt af med mine ZAP-moduler.... Bvadr! Ikke fordi jeg plejer at være hysterisk, men jeg fik faktisk hovedpine af at lytte til ZAPpen... Også selvom jeg ikke lyttede til den. Det virkede som om der var en smule susen, bare den var tændt. Lyden var meget hårdt, og det virkede som om der manglede en masse bund (Jeg er IKKE bas-nørd, men den var helt væk).
ICE derimod... Der er 100% hul igennem. Måske ikke så musikalsk, men analytisk så det brager. Netop på dette felt plejer de tunge drenge fra bl.a. ML at styre spillet, men i min verden må de se sig slået.
Bare en skam, at Powerhouse ikke fatter at sælge til private!! Det er ekstremt let at få en ICE igang. Og nej til Peter AR... Man skal ikke opgradere i en helt uge pr. modul før de spiller ordentligt. I så fald skulle man starte med et loddekursus! Der er ganske få kritiske komponenter, der med fordel kan udskiftes.
|
|
|
Hurtig hvad har du af erfaring med at opgradere ice moduler, hvilken stumper mener du der skal skiftes?
Nogen der har haft hovedet i en af peters trekanter og ved hvad han piller ved?
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, hvad der er, som Peter piller ved.
Men jeg ved, at det lyder helt super, når strøm-forsyningen eller er god/stor nok.
Jeg mener også, at Peter har påpeget, at kabinettet har en funktion.
Dyb-bassen, ikke den fyldige-fløde-teenage-bas, er helt fantastisk.
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad de kloge nisser siger så er jeg syper glad for min JJAZ Icepower forstærker - Den spiller så englene synger.
Igår røg Feeny´s Dracula fra NAXOS på - Sikke et gys. Man kan høre hvor i orkestret musikerne sidder - Det er Hyper fidelity - Det kanjeg nemlig ikke høre når jeg er til opera i det Kongelige...
|
| Til top |
|
| |
kfalken Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEy
Ville bare lige høre hvor disse effektforstæker forhandles??
Jeg kunne nemlig godt tænke mig en effektforstæker til mit anlæg...
mvh kfalken
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej KFalken
Jeg har sendt dig en PM, da jeg helst ikke vil have at folk tror jeg handelr med den slags, det er kun for min egen fornøjelses skyld jeg har startet denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Hurtig skrev:
|
Enig... 15.500,- er ikke dyrt for en 2x500 watt forstærer i denne klasse.
Men det er sygt, når man ved at JJAZ ikke giver meget mere end 350,- pr modul. Altså omkring 700,- for 2 kanaler. Dertil kommer vel omkring 1000,- til strømforsyning, kabinet og stik. De sidste små 14.000,- må jo så være deres fortjeneste...
Gid Powerhouse dog ville få øjnene op for salg til private. Så kunne folk se hvor sygt det er, når fabrikanterne skruer priserne op!
|
|
|
Uden jeg på nogen måde vil ind på, hvad IcePower moduler koster eller ikke koster. Så er de ASP moduler vi bruger, ikke noget vi kan købe for noget, i bare nærheden af 350.-
|
|
|
Nu køber jeg selv og 1000ASP fåes for lige under XXXUS$, du køber nok ikke så mange, så din pris ligger vel omkring de XXXUS$, og da ASP er alt incl. dog med undtagelse af netstik + ind- udgangsstik + en bukket metalplade og et par skruer, så har Hurtig fuldstændig ret i at der er nogle her i branchen der tjener lidt for mange penge på stort set intet arbejde.
Der er ikke meget arbejde i at bestille en palle hjem med 72 eller er der 80 moduler på? Jo lidt kapital, nogle stik, kabinet og en fuldt opladet boremaskine 
Prisen er redigeret væk iflg. aftale!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
| Alene kabinettet til "IP205KW Stainless" koster tre gange så meget som du mener vi bruger på strømforsyning, kabinet og stik. Det er altså ikke billigt at få håndsvejset et rustfri stål kabinet i den kvalitet her i Danmark! |
|
|
Jeg er ret sikker på at din underleveandør tager røven på dig, eller så ved du bare ikke nok om fabrikationsprocesser. Jeg får selv lavet 1,5mm stålkabinetter, MDF rammer der højglansmales og fremtaget sort hærdet glas. Alt sammen udført på robot, CNC, og en stor del i hånden. Et sådant kabinet med indvendigt chassis og alle dele fra 4 underleverandører står i under den pris som Hurtig angav. Og kvaliteten overgår dine "kasser" (http://www.cta.dk/hifi4all_pictures/BLACK_ZURICH_1S.JPG) Tænk lige over det! Og send mig en PM'er hvis du har brug for noget sparring eller rådgivning.
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ctacta,
Aldrig har jeg set et så godt indlæg fra dig. Du kan altså købe modulerne meget billigere end vi kan, mange tak for oplysningen! Vi har da noget, som skal forhandles
Du glemmer dog en hel del, når du tror du kan fastslå en pris på en forstærker med ICEpower. Nemlig om man blot kaster et modul i en kasse (som f.eks. du og jjas), eller om den tweakes for rigtig high-end lyd. Der er KÆMPE forskel, både på lyden, og ligeledes på tidsforbruget, som kan være fra en time til det vildeste, 150 timer, det kommer an på hvor god lyd man vil have. OG det er du ikke trænet i til at kunne vurdere, det kræver lytte-erfaring, hvad du tydeligvis mangler.
Ikke for at skyde med skarpt, men jeg har læst nogle af dine indlæg ang. lydkort. Her fremgår det klart og tydeligt, at du ikke forstår hvad high-end lyd-kvalitet er. Nej, jeg giver dig ALDRIG ret i at et lydkort fra en PC kommer til at overgå, eller blot nå højden af det vi andre kalder for produkter med high-end lyd-kvalitet (har selv et såkaldt "high-end" lydkort, der yderligere er tweaket, så godt som det nu kan i et mega støjfyldt PC-kabinet). Måske får du skole-elever, samt andre personer der har tabt høresansen, til at tro på dette.
Men tilbage til prisen, så husk også at lægge moms til, shipping fee; det vil hjælpe lidt på forståelsen. Derefter skal du også helt glemme din egen arbejdsløn og tid på udvikling, kundebetjening, husleje, telefon, revisor, og meget mere.
Nu må vi jo ikke reklamere, men vores næste model er lige på trapperne, en model til dem på SU, så prisen bliver komplet, totalt, helt og aldeles banebrydende 
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Det er vel ikke nødvendigt, at sige du er en stor amatør?
|
|
|
Havde det ikke været for denne sætning, havde jeg været på nippet til at tage Peter seriøst.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter,
Du føler dig tydeligvis kraftig påvirket, men det er da godt at få rusket lidt op i branchemedlemmerne
At der skulle være KÆMPE forskel fordi du tweaker modulerne (udskifter lidt opamps m.m. - ja jeg har set et modul fra dig) det er både jeg og mange andre dybt uenige i, herunder nogle af de kunder der har købt en "opgradering" hos dig. Men lad den ligge, det er nok mere religion end noget som flertallet kan høre. Men hvad, vi er jo nok bare alle dumme individer med for meget ørevoks i øregangen ikke? Ak ja, PR har aldrig været din stærke side Peter.
Men jeg syntes du skulle stille op til en blindtest, og dine egne gyldne øre, så sørger jeg for resten sammen med hifi4all. Hvis du så i mere end 8 ud af 10 test kan siger "det her er mine icepowere moduler" så giver jeg islagkage.
Jeg forholdt mig - til din orientering - til JAZZ prisen og deres implementering, jeg har ikke nævnt noget om dine produkter kære ven.
Angående lydkort, så anvendes LYNX2 i ganske mange studier, pc'en anvendes til redigering, optagelser, mastering, og den kan også bringe til at gengive musik, men du har måske kun hørt en Aldi eller Bilka implementering med et Audigy 2 kort i? Fordommene lever højt i Holstebro var?
Prisen er den rå pris og jeg beklager da at jeg ikke gjorde opmærksom på at den var ex. mom. Shipping er iøvrigt ikke meget, og ja, selvfølgelig kommer der alle de andre udgiftsposter oveni. Men jeg kender INGEN andre brancher hvor man beregner sig disse astronomiske avancer fra kostpris til udsalgspris, og det var egentlig også dette som Hurtig (også gammel B&O mand) gjorde opmærksom på.
Bemærk at vi snakker ASP implementeringer hvor der IKKE ændres på noget, der klaskes bare et færdigt modul i en kasse!
At jeg ikke aner hvad highend lyd er, må stå for egen regning. Jeg udtaler mig aldrig på baggrund af egne observationer (de er næsten altid farvet når man selv roder med det) så derfor anvender jeg altid ekstene mennesker, og som er tilhængere af traditionelt A/V udstyr og som ikke er kunder.
Hvorfor skulle jeg være en amatør som du angiver? Er det fordi at jeg ikke har lige så mange faste omkostninger som dig? Jeg forstår ikke helt din argumentation eller formålet med dit indlæg, men der er måske noget jeg har overset da jeg så fråden løber fra din underlæbe.
Men tilbage til tråden, ja "indmanden" koster ikke mange basseøre, det er åbenbart de meget eksotiske implementeringer, de 10 tommelfingre, afdragene på bilen, girokortet til huslejen, det store onde TDC der ripper alt og alle, der er den egentlige årsag til at produkterne skal pålægges ekstreme avancer. Eller er årsagen en helt anden, at der ikke sælges ret mange enheder, og derfor skal de få der bestille betale gildet. I dont know and I dont care.
Har du iøvrigt kigget på Tripath? Jeg har noget du en dag skulle lægge øre til, en lille nuttet 5-kanals i et enkelt kabinet.
Mange hilsener,
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilmann,
Sætning fjernet, formulering var unødvendig og amatør-agtig af mig
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Peter-AR skrev:
Det er vel ikke nødvendigt, at sige du er en stor amatør?
|
|
|
Havde det ikke været for denne sætning, havde jeg været på nippet til at tage Peter seriøst.
/vilmann |
|
|
Peter er en meget dygtig mand, det mener jeg dybt seriøst, men når han ser sig snigløbet, eller der falder nogle kolde kontante facts på bordet, ja så hopper kæden. Og jeg kan betro dig ICEpower ikke er dyrt, det er dem der implementere dem, der tager sig godt betalt for sine løsninger.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Du glemmer dog en hel del, når du tror du kan fastslå en pris på en forstærker med ICEpower. Nemlig om man blot kaster et modul i en kasse (som f.eks. du og jjas), eller om den tweakes for rigtig high-end lyd. Der er KÆMPE forskel, både på lyden, og ligeledes på tidsforbruget, som kan være fra en time til det vildeste, 150 timer, det kommer an på hvor god lyd man vil have. OG det er du ikke trænet i til at kunne vurdere, det kræver lytte-erfaring, hvad du tydeligvis mangler. |
|
|
Peter! Som jeg tidligere har gjort dig opmærksom på, så fatter ingen i denne branche, hvorfor du ikke får lavet din ICEpower implementering som et OEM/ODM projekt i Malaysia.
Så ville du få modulerne leveret til døren som du vil have dem. Og ikke sidde og fedte med en loddekolbe og ændre på et eksistrende produkt. ICEpower tilbyder faktisk en sådan løsning, men problemet er nok den, at du ikke køber nok (volume) til at det kan betale sig. Men de få der vil have det, ja de må så betale kassen.
Er det så rimeligt at forlange at en kunde skal betale for 1-150 timer for at de efter DIN opfattelse får helt fantastisk highend lyd? Du tror måske at du fortsat kan bilde folk noget ind og bygge en historie op omkring det hele, men den holder altså ikke. Jeg vil i hvertfald gerne bidrage til noget mere åbenhed om hvad det reelt er hvad folk de køber.
Hvad siger du til en tilbundsgående gennemgang af forskellen på et standard og dine modificerede moduler? Så kan dem der selv vil fedte med det prøve kræfter med dit trick.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kunne jo sende sine forstærkere, en fra hver af de i denne tråd deltagende branchemedlemmer, i samme prisklasse til test hos redaktionen...
så kunne vi få afgjort hvad der er bedst til prisen, og om lyden påvirkes af folks evne til omkostningsminimering.
personligt vil jeg da se frem til en "su" model fra peter, og mon ikke cta er i stand til at lave et lignende produkt.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta,
Du har ALDRIG set vores top-tweakede moduler, fordi kun kunder i USA, samt en i Norge og England, har fået dem, der findes altså ikke en eneste i DK, som har dem, såå.... top-modellerne koster det de skal koste, fordi der ligger en enorm udviklingstid bag; prisen er høj, og derfor vil der ikke kunne sælges ret mange; tiden skal dækkes ind af dem, som kan få råd til at betale kassen. (Ok, der findes et enkelt sæt i DK, der er sendt til review ).
Kan man ikke høre forskel på de top-tunede og standard, så er der noget galt med hørelsen, basta (og det mener jeg helt seriøst).
Vedr. avancer, så beregner vi det ud fra tidsforbrug og materiale-forbrug. Ja, iddtil 1996 var jeg også 12 år i B&O's udviklingsafdeling (og derefter konsulent-arbejde for vores firma hos B&O, Siemens, Bosch, TC Electronic, m.m.), så jeg kender godt til hvordan man beregner priser, men... jeg tror vist lige vi skal lade det ligge!
Vedr. dine prisoplysninger, så har jeg ikke hørt nogle fabrikanter gå ud i et offentligt forum og fortælle hvad de betaler for stumper, men dine oplysninger i denne tråd går naturligvis videre til ICEpower, vi vil gerne have bedre priser! (Kopi af tråden haves).
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke helt forstå at dette indlæg skal ødelægges igen
ALLE skal for fanden da tjene penge , er der nogle herinde er går på job for 0kr pr md .
En ting mere jeg kender en del der handler med tøj og har butik , de tjener big på det samt forskrings folk .
Fy det må man ikke alle skal tjene 0 så kan vi alle spise jord og høre på computer musik .
Manden er glade for hans JAZZ lad ham være det
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter, XXXUS$ fåes når du køber +500 moduler (kan ikke huske om det nu er 1.000 stk. da der går 2 stk. til en stereo), køber du derover, så skal du forecaste som du forhåbentlig ellerede er bekendt med.
Hvorfor skal priserne være en hemmelighed?
Intel opgiver deres 1.000 stk. priser offentligt for alle og enhver, Tripath gør det samme og deres distributører, det er jo et åbent marked og gennemsigtighed er rart.
Hils Uffe i Lyngby hvis du fare i kridthuset 
Jeg skal ikke kunne svare på om det er de top-tweakede, alm. tweakede eller de ultimative top-tunede, ja skriver du ikke ferrari-tunede moduler, der puttet i nogle kasser efter NASA-specifikationer.
Du er godt nok en "ond" pr-mand der ville have et problem hvis man indklagede dig for forbrugerstyrelsen for ikke at overholde markedsføringsloven. Ikke engang Bilka er så slemme.
Hvorfor bruge så stærke ord Peter? Hvorfor ikke bare lade tingene tale for sig selv?
Venligst,
EDIT: Prisen er redigeret væk iflg. aftale!
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen,
Jeg giver dig 100% ret. Hvis det firma, man er ansat i, ikke tjener penge, så er der ikke noget arbejde, så nemt er det.
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Jensen,Jeg giver dig 100% ret. Hvis det firma, man er ansat i, ikke tjener penge, så er der ikke noget arbejde, så nemt er det._______________
Bedste hilsner,Peter |
|
|
Ja men det går først op for folk når de mister ders job
Hvis jeg skulle gå rundt og tænke på at nogle tjener penge så kunne jeg gøre det altid , tænk når jeg køber mad tøj cykler computer også til 4 børn
Næ livet er andet end penge .
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|