| Forfatter |
|
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
Tak for svaret, og tja, og hvad kan man bruge det til?
|
|
|
Nogle kan måske, men du kan tilsyneladende ikke forholde dig til det.
Peter-AR skrev:
Siger det noget om pris/ydelse eller for den sag om ydelse, hvis man KUN vil have det bedste der findes?
|
|
|
Sjovt nok, så må svaret her være et "ja, absolut". Fælles for stort set alle analoge PWM modulatorer er, at de koster omtrendt det samme at konstruere, så hvorfor gå på kompromis med de helt fundamentale elementer i en switch mode forstærker; modulation og regulering?
Peter-AR skrev:
(ok, hvis du vil betale, så kan vi da også levere et sæt US$25000 + moms mono-blocks. Ifølge super eksperter indenfor området, så overgår de alt andet hidtil lyttet, tilbagemeldingen kommer fra nogle af "the US most hardcore audiophiles", de HAR bl.a. prøvet JR301, ML 33H, div. Gamut/Sirius , div. Lamm, Halcro dm68, m.m.), såååå...
|
|
|
Ja, anmeldere kan være et taknemmeligt folkefærd.
Hvis du kommenterer yderligere på denne front, kan du så ikke prøve at komme med nogle saglige argumenter? Salgsgas virker næsten lidt for nemt. Minder lidt om en historie af H.C. Andersen. Noget om en konge eller kejser, der skulle have nyt tøj. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren,
Helt ærlig, du har INTET forståelse af hvad du taler om. Hvis jeg skal nævne ALLE de mange fordele, så gå venligst til hjemmesiden og oversæt den til Dansk. Så har du måske en mulighed for at forstå hvad det drejer sig om.
Forresten, så er det IKKE kun anmeldere, men folk, som EJER produkterne, DEN var svær at "spise" for dem, så derfor er en del af omtalte produkter nu til salg! ___________________
Bedste hilsner,
Peter
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter,
Dine nye eAR1503 og 1502 med 1x1000W og henholdsvis 1 og 2 gange 500W, er det en 1000ASP med en eller 2 A-moduler tilkoblet? Er det smart? Jeg mener frekvensgangen er jo en del anerledes? Egner det sig ikke til at smide i en højttaler med delfilter, fremfor en amp med fuldt frekvensområde?
Eller er der bare noget jeg totalt har misforstået? 
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en ikke nørd som mig selv kan det være svært at forstå hvad der foregår på denne tråd.
Jeg ved ikke hvem Peter AR er og jeg kunne godt tænke mig at AR's hjemmeside var på dansk- det er vel et dansk produkt!
Jeg kan heller ikke forstå hvorfor tonen i denne tråd er så grænsesøgende for nu at bruge et flot udtryk.
Jeg har ikke så meget forstand på det tekniske, men hvis jeg har læst indlæggene rigtigt har vi en ny teknologi til effektforsærkere som er meget billigere end den gamle teknik - og mget mere præcis og med produkter som ikke kræver at man er flyttemand for at eje dem.
Både AR og Jazz har taget fordel af designet og har lavet nogle helt vildt lækre enheder. Hvem der er bedst ved jeg ikke og derfor heller ikke hvem der er dyrest, men begge er kanonflotte i forhold til de "gamle" megatune effektforstærkere.
Hvis lyden er ok - vil jeg lige gerne eje en Jazz som en AR - begge er smukke på hver der måde, og jeg ser frem til at prøve dem i mit anlæg hvor jeg helt klart mangler en effektforstærker - og så ikke mindst nogle fantastiske højttalere.
Man bliver sgu da lidt stolt over at have både Jazz og AR til at lave high-end i digital superlyd!
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta, eAR 1502 er beregnet til bi-amp af MEGET tunge højttalere ELLER surround, f.eks. tre stk. til front og rear, plus en mono til center, og 1000W til sub, jeg tænker f.eks. på 5.1. eAR 1503 er beregnet til tri-amp af MEGET tunge højttalere, samt til surround, hvis man har to stk., så kan to stk. 1000W bruges til front og 4 x 500W bruges til rear/front - osv., altså, du konfigurerer selv. ___________________ Bedste hilsner, Peter Nu "bomber" vi markedet, ingen vil være i stand til at tilbyde billigere forstærkere med ICEpower end os! www.Acoustic-Reality-com
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter,
Det skal godt nok være nogle MEGET krævende højttalere, der er jo ikke noget som en 1000ASP ikke kan trække (næsten) Men okay, der er vel også plads til sådan et produkt i sortimentet.
|
| Til top |
|
| |
soren Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
Søren,
Helt ærlig, du har INTET forståelse af hvad du taler om. Hvis jeg skal nævne ALLE de mange fordele, så gå venligst til hjemmesiden og oversæt den til Dansk. Så har du måske en mulighed for at forstå hvad det drejer sig om.
|
|
|
Det behøves nu ikke. Jeg forstår godt dansk, og forstår endda også class D noget mere i dybden, end det, der er beskrevet her.
Bare sådan lidt tanker:
Har du nogensinde selv lavet en velfungerende PWM forstærker fra bunden, dvs. selv konstrueret modulator, regulering, power osv? (jeg taler ikke om at forbinde et færdigt modul til en strømforsyning)
Er du overhovedet gået i dybden mht. selve virkemåden af COM samt andre selvsvingere, eller blot standard PWM? (hint: linearitet af modulation, regulering, loadafhængighed)
Jeg har gjort i begge dele, og så vidt jeg kan se, har jeg noget at have det i. Det bliver bla. bekræftet af en række prototyper, som jeg godt tør sammenligne med kommercielle løsninger uden at føle nogen skam.
Jeg mangler stadigvæk en saglig argumentering fra dig, som adskiller sig fra salgsgas.
Peter-AR skrev:
Forresten, så er det IKKE kun anmeldere, men folk, som EJER produkterne, DEN var svær at "spise" for dem, så derfor er en del af omtalte produkter nu til salg!
|
|
|
Jeg er også ejer af nogle ICEmoduler. De har deres kvaliteter, men da de også har mangler rent lydmæssigt, skal de ud. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta,
1000W slår fra på Apogee Scintilla før f.eks. eAR Two..... Et eksempel fra samme prisklasse: eAR Two kan levere mere overstrøm UDEN at ta' skade, fordi den NU er beskyttet mod det, den er stadigvæk MEGET mere kold og har en 10% større effekitivitet, samt en 75% større musikalitet.
(MEN du har jo heller ikke forstand på high-end lyd, så forståeligt med din sidste post.)
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTA & P-AR
NU ER DET KRAFT....... NOK MED JER
JEG HAR SAGT DET FØR OG SIGER DET IKKE MERE:
DETTE FORUM ER IKKE STEDET FOR JERES PRIVATE "FØRST STØRST OG MINDST" DISKUSSIONER.
EET ENESTE PIP MERE FRA JER OG I RYGER UD PÅ STEDET UDEN YDERLIGERE VARSLER !!!
ER DET SVÆRT AT FORSTÅ ???
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
Ctacta,
1000W slår fra på Apogee Scintilla før f.eks. eAR Two..... Et eksempel fra samme prisklasse: eAR Two kan levere mere overstrøm UDEN at ta' skade, fordi den NU er beskyttet mod det, den er stadigvæk MEGET mere kold og har en 10% større effekitivitet, samt en 75% større musikalitet.
(MEN du har jo heller ikke forstand på high-end lyd, så forståeligt med din sidste post.)
|
|
Peter,
Jeg forstår ikke din argumentation. Jeg spørg hvorfor du smider en ASP med A moduler på dit program. Du argumentere med at der findes meget strømkrævende højttalere. Jeg undre mig i en kommentar. Du skriver aå at ASP ikke kan levere det samme som en A'er med analog forsyning.
Ja og? Jeg tror at kæden er hoppet hos dig.
Hvis ASP ikke kan, hvorfor så smide 1-2 A moduler på samme switchmode forsyning. I dont get it, men du må skære det ud i vådt bølgepap. Og lad være med at blande dine eAR Two ind i denne diskution, det er 1502 og 1503 vi diskutere.
Tak.
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
Du skrev: Har du nogensinde selv lavet en velfungerende PWM forstærker fra bunden, dvs. selv konstrueret modulator, regulering, power osv? (jeg taler ikke om at forbinde et færdigt modul til en strømforsyning)
Det har vi gjort med eAR One Extreme og eAR Two Extreme, kun samme teknologi. De omdøbes snart til eAR One Statement og eAR Two Statement, da vi netop har afsluttet udviklingen af sidste del til forstærkeren, bl.a. en ala. Gryphon traffo du nok ikke lige ser i en hvilken som helst Gryphon forstærker!
Det er dem jeg nævnte i sidste post til dig, men selv med den alm. traffo, så bankede endda eAR One de tunge mono-blocks til US$15000 fra Gryphon, SAMT ikke mindst Jeff Rowland 301, til konkurencen i foråret i NY,USA. Bl.a. fik. TacT 2175 så meget "hølv" de nok har noget at tænke over.
|
| |
Arne Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aaaahhhhhh......PLEASE hr. redaktør
Det er jo MEGET underholdende og samtidigt oplysende!
Peter AR:
Hvad er det for en konkurrence du omtaler?
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
soren Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
Det har vi gjort med eAR One Extreme og eAR Two Extreme, kun samme teknologi. De omdøbes snart til eAR One Statement og eAR Two Statement, da vi netop har afsluttet udviklingen af sidste del til forstærkeren, bl.a. en ala. Gryphon traffo du nok ikke lige ser i en hvilken som helst Gryphon forstærker!
|
|
|
Det er nu stadig noget, der bygger på andres værk. Er de baseret på moddede ICE moduler, eller har I selv lavet ALT fra bunden?
Men du må jo også have prøvet andet langt tidligere. Det er jo efterhånden længe, du har kommet med en masse særdeles uunderbyggede udtalelser om switchede forstærkere. Men her tager jeg nok fejl. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Admin du må råbe højere, de kan ikke høre dig
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
kimmadsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om de har fattet det nu 
Til Administrator
Det er godt at der bliver luet ud i den slags
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev proceduren med 1., 2. og 3. advarsel overholdt i denne sag før man smider folk ud ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er sku for dumme. Denne tråd hander ABSOLUT ikke om profit indenfor HIFI branchen - Men om musik formidlet over et eletronisk medie. I dette tilfælde opnår man en utrolig god lyd, som ville koste meget mere med alm. forstærkning.
Her i Weekenden lod jeg min pladesamling fusionere med min kærstes - B.la. havde hun en plade med Tracy Chapmann - den første. Der er tale om meget enkle numre, hvor Tracy´s stemme står knastørt i midten, mens gutiar står krystalklart med alle overtoner ude til højre - Anbefales kraftigt - Ikke kun pladen - men også at høre musik over jeres anlæg....
Det virker som om der er mange tvivlere derude - Hvis i ikke kan komme til at høre en Icepower forstærker, så går i glip af en god oplevelse. Spørg Peter-AR og Jjaz om i kan låne en demomodel?
I morgen er der første Lytteaften hos "Naim" arrangeret i dette forum - hvor vi mødes og lytter til hans anlæg. Jeg vil tage en Icepower med - har lånt en hos JJazz, da min egen ikke har XLR-stik - (God service forøvrigt...)
Se rapport fra denne lytteaften onsdag.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det glæder jeg mig også til, bliver sjovt at høre forskellen på min egen knapt tilspillede AR EAR TWO, selvom det selvfølgeligt et to helt forskellige setups. Ses i morgen.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 22 November 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
Hmm... Hvordan vil du bedømme forskellen imellem de to forstærkere når det er to forskellige lokaler med to helt forskellige anlæg?!?
Medmindre du hører dem side-by-side i nøjagtigt det samme setup er det en fuldstændig umulig opgave. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |