Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mr Highend.

Jeg har en mistanke om at det V.D.H. højttalerkabel du brugte i din test ikke var Bi-wiret i højttaler enden.... ?

Jeg har nemlig selv prøvet V.D.H. The Inspiration Hybrid både som Single wire og senere selv købt det i bi-wire konfiguration. jeg kan berette om en større forskel i "kroppen" på bas/mellembas gengivelse end man umiddelbart skulle tro muligt.

Subjektivt bedømt 1-2 db mere output under 200hz - måske forskellen på GO eller No GO for mange incl mig selv. Dette er oplevet på mine tidligere ejede Sonus Faber Electa Amator2, en konstruktion meget lig Extremaerne.

Ellers stiger performancen - læs sammenhængen i lyden - også nævneværdigt opad til i frekvensområdet og det især på højttalere som feks. dine Extremaer.

Jeg håber også for fairhedens skyld i din test at VDH-kablet var Bi-wiret, idet din Extrema højttaler er klart optimeret til denne drifts form. Det MIT kabel du bruger er jo også bi-wiret som det fremgår af billederne med dit MIT.

Kunne du ikke vise et nærbillede af VDH termineringerne og deres stik - bl.a. fordi vi har så mange "importører/forhandlere" herhjemme pt. Nogle kabler bliver termineret på fabrikken og andre herhjemme med stik og lodninger af stærkt svingende kvalitet.

Angående signalkablet - vendte det nu den rigtige vej? (lyden med skriftsretningen) og fik det lov at sidde så længe på ydstyret at alt nåede at vænne sig rigtigt til hinanden ?

Men ellers viser din test jo at forskellige anlæg behøver forskellige kabler - heldigvis! 

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej Hans!

Det hele var gjort rigtigt!

Vejledt fra High End Sound fra Nordjylland - desuden prøvede jeg at vende kablerne - og kunne godt høre en stor forskel mellem de to retninger.

Dog skal det siges, at jeg i begge tilfælde foretrak mit MIT kabel - ikke fordi det er mit, men på grund af lyden i mit anlæg. Jeg har nemlig ingen problemer med at skifte kabel, hvis jeg altså syntes VDH var bedre.

Dog vil jeg fortsat sige at VDH kablerne er rigtig gode - specielt set i forhold til prisen og i sammenhæng med SF Extrema og Musica (samt med Audiolap 8000c og Proceed CDD/DAP).

Men man skal ikke lade træerne gro ind i himlen - jeg gjorde dette meget seriøst med en "slags" A/B test - så godt et skifte nu kan gøres.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Kabler kan være lidt af en slider - det tager ofte mere tid end man som regl har kablerne til låns - man kan sagtens få et overordnet overblik over evt. mangler eller kvalliteter ved et evt. kabel men det er ofte efter længere tid man bemærker hvad der er sket og om man evt. kan "leve" med et andet kabels kvalliteter.

Jeg husker kun D501 som jeg i sin tid brugte på en Thorens TD320 MKII - det var et suverænt godt kabel - sidenhen har jeg ikke stiftet bekendskab med V.D.H

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej Alex!

Lige mine ord! Derfor kom disse kabler også forbi - jeg måtte ganske simpelt prøve. Alle disse roser - og de er gode - ingen tvivl.

Man skulle jo lige kunne prøve det hele - men sådan er verden ikke. Desuden skal anlæget også indregnes - det kan man ikke undlade.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle have bedømt mit VDH Inspiration efter den første uge eller to, havde jeg nok aldrig købt det. Bevares, det var da godt, men det var nogle ting som ikke fungerede optimalt.

Dog havde jeg hørt det før (også på Electa Amatot 2), så jeg vidste godt hvordan det kunne performe.

Nu er der så gået snart en måned siden jeg fik det, og det er blevet markant bedre for hver dag det har spillet!

Dette behøver dog ikke ændre på, at du (måske) til hver en tid vil finde MIT kablet bedre.

mvh. M.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Mr Highend!

Jeg er glad for at høre at alt gik "rigtigt" til - Men var HT-kablet bi-wire eller singlewire?  Jeg håber at kablet var fabrikstermineret monteret med VDH's egne stik og spader/banan. Det er jeg dog ret sikker på at det desværre ikke var... Jeg har hørt dem med danske eftermonterede uorginale stik i A/B test mod mit fabriksterminerede sæt - forskellen er hørbar, helt sikkert.

Det med termineringerne er nemmere at forholde sig til hvis du viste et billede af dem.

Inden jeg købte The second signalkabel fra VDH brugte jeg Cardas Golden Cross til 12000,- så skiftede jeg til Nordost Quatrofil til 18000,- . Nu bruger jeg så (foreløbig) et VDH til ca. 1500,- .   Lyder et Quatrofil til 12 gange prisen så 12 gange så godt eller meget bedre? end det til 1500,- - nej det gør det ikke i mine ører og på mit anlæg og ikke mindst til akustisk musik som jeg hører mest af og som dit testede VDH kabel er "optimeret" til.

Jeg syntes faktisk at prisen på kabler er ret urellevant pt! - udfra et lyttemæssigt synspunkt forståes!! Her tænker jeg feks. også på de nye kabler fra N.L.E.

Forøvrigt skal jeg snart selv teste det bedste Chord signalkabel og de bedste/dyreste VDH-silver. Det gør jeg så fordi jeg har lyst til at prøve dem og høre om de kan ændre min lyd på en måde som jeg måske syntes er "bedre" for mig end den jeg har nu. Jeg forholder mig helt åbent over for testens udfald - selv om de 2 kombetanter koster 4 til 8 gange så meget som det VDH de skal testes imod.

Dette er efter min mening et ikke helt uvæsentligt psykologisk faktum i en test og helt sikkert en "faldgruppe" for mange enthusiaster.

Jeg har forøvrigt selv brugt MIT Shotgun (2 stk.! for bi-wire) tilbage i halvfemserne på mine dengang Martin Loganer og bla. Mark Levinson forstærkere med rigtigt godt resultat til følge. Jeg har sjovt nok kun hørt MIT være rigtigt godt fungerende i sammenhæng med Mark Levinson eller Proceed produkter og SOTA højttalere.

Men da det jo er produkter fra ovenstående du er den - med rette - tilfredse ejer af og dem som Mark Levinson og den danske Importør også bruger sammen med MIT kablerne så er det jo ikke så mærkeligt at de render med "sejren" i din test - fint nok.

Det handler simpelthen om optimering og ikke så meget om hvad tingene hedder, selv om jeg er helt klar over at kæden her hopper af for rigtigt mange enthusiaster... 

Jeg syntes det var fremragende at du lavede testen og at du er åben overfor at der findes andre produkter end MIT.

Fortsat mange timers god (musik) lytning på Extremaerne og husk nu at fortæl os om hvordan det går med testen af de nye læderbeklædte effektblokke fra Bertram, når du får dem spændt for dine italienske Dværge!

Jeg med flere venter med spænding!

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Faber skrev: Men da det jo er produkter fra ovenstående du er den - med rette - tilfredse ejer af og dem som Mark Levinson og den danske Importør også bruger sammen med MIT kablerne så er det jo ikke så mærkeligt at de render med "sejren" i din test - fint nok.

Det handler simpelthen om optimering og ikke så meget om hvad tingene hedder, selv om jeg er helt klar over at kæden her hopper af for rigtigt mange enthusiaster... 

Det er netop rigtigt, og sjovt at høre fra en mærkefanatiker

Nu hvor du ( Mr. Highend) har besluttet dig efter testudfaldet, kan du så være mere præcis på hvor MIT´erne baskede VdH´erne?

Efter en del tests flere steder, er jeg selv kommet til den konklusion, at VdH HT-kabler har noget til fælles: de er behagesyge, spiller blødt, tilbagelænet og er bassvage. Diskanten er ikke-analytisk og jeg har dem mistænkt for at rulle af for tidligt, ihvertfald er de ikke så åbne som visse andre. Deres forcer er 3D og mellemtone, øvre bas.  

Chord er sikkert et knaldgodt bud på den nye stjerne. Og deres Odessey model er både billig og får fantastiske anmeldelser.

Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej Dige rettelse Blueyes - nåh nej du er jo den samme!

Hvis jeg var mærkefanatiker ville jeg nok ikke give Chord Signature en reel chance for at vippe mit VDH af pinden i en kommende test vel?

Læs evt. ovenstående igen - bare lidt grundigere denne gang.

PS. Held og lykke på denne tråd

PPS. Hør dog selv noget lyd og musik istedet for alle dine uendelige henvisninger til anmeldelser.

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Til Faber.

Lad være med at skrive direkte til mig på denne tråd. Jeg har ikke skrevet til dig og ønsker ikke svar. Og nu vi er ved det kan du godt droppe det der fis med at blande mig sammen med Dige.

Jeg har skrevet til Highend og brugte kun en lille del af dit indlæg som vippe for at skrive om mærker og mærketro - og egne evalueringer af VdH.

Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen - og jeg mener alle sammen.

Starten på dette link var og er stadigvæk - "HIFI som hobby".  Det på den gode måde, så gå efter "bolden og ikke efter manden". Undskyld udtrykket, men Danmark vandt 3-1 over Albanien i går (jeg så selv kampen i Parken). Der nu noget HIGH end over ham Søren Larsen - måske lidt "Extrema".

Til sagen! Som begyndelse vil jeg sige at VDH kablerne er super gode til prisen - i lang tid overvejede jeg faktisk at sælge alt Madrigal-udstyret og så spille på Extrema, Musica og Audiolab cd 8000c med VDH kabler - det spillede bare godt og rigtigt. Så ville jeg kunne sælge en del og tjene/spare op til nye investeringer. En rar tanke - kunne jeg så købe LAMM eller...?

Her stoppede ideen så for hvorfor skulle jeg sælge noget jeg egentlig er glad for og formentlig aldrig ville kunne købe igen - det meste er købt som brugt/demo. Så jeg koblede - efter en weekend - mit gamle system på. Nu skal det siges at alt kan stå tændt så et skifte går stærkt (max. 5 min.)

Min oplevelse var at det meste blev bedre dog ikke sådan at jeg ikke kunne genkende lyden. I begge tilfælde var lyden musikalsk og meget homogen - og på intet tidspunkt blev der "løbet " fra noget.

Min opfattelse er, at vi taler punktformigheden i perspektiverne (specielt når der lyttes til Q-effekt) - 3D, basgengivelsen blev lidt mere fed og ikke så nuanceret og lydbilledet blev mere Upfront med VDH. Ellers meget ens lydbillede - og som jeg har skrevet tidligere, så passer det rigtig godt ind i et SF anlæg. Men der er andre kabler - også MIT - som er berettiget på markedet. Sådan var det hos mig og også hos Dr. Lyd som også prøvede kablerne. Derfor MIT i mit setup.

Med hensyn til "The Ghost" monotrinnene, så bliver det på søndag, hvor der skal lyttes. Jeg håber i den forbindelse at Søren Bertram tager nogle kabler med - måske kunne de også rykke lidt.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:
Min opfattelse er, at vi taler punktformigheden i perspektiverne (specielt når der lyttes til Q-effekt) - 3D, basgengivelsen blev lidt mere fed og ikke så nuanceret og lydbilledet blev mere Upfront med VDH. Ellers meget ens lydbillede - og som jeg har skrevet tidligere, så passer det rigtig godt ind i et SF anlæg. Men der er andre kabler - også MIT - som er berettiget på markedet. Sådan var det hos mig og også hos Dr. Lyd som også prøvede kablerne. Derfor MIT i mit setup.

Hej Morten

Som du skriver så er anlæg forskellige, og ens ønsker til kabler er således også forskellige. Gid man som dig havde flere anlæg at afprøve tingene på.

At du beskriver VdH-kablerne som meget up-front er fuldstændig analog med den måde jeg i starten ville beskrive lyden af dem. Med tilspilningen er lyden dog blevet en del mere homogen (letflydende om man vil), og tingene får plads uden at blive påtrængende. Setupet er dog også ganske anderledes.

Jeg glæder mig ligeledes meget til at læse om dine erfaringer med spøgelserne...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Med hensyn til at være homogene - disse VDH kabler - så var det faktisk det jeg syntes de var - og sådan er det jo man kan kende et kabel der passer til anlægget, samt et kabel der er tilspillet. En anden fordel ved VDH er at man jo kan bytte kablerne ud indtil man finder et der passer til anlægget - og kun betale forskellen i pris. The second og the inspiration passer rigtig godt til Sonus Faber - så der er ingen tvivl hos mig i at mange forskellige kabler er prøvet før det rigtige blev valgt. Men VDH har mange konkurranter, som også gør det rigtig godt.

Hos mig har der været rigtig meget igennem, som er lige så spændende - Cardas, Monster, Analyse Plus, Siltech, diverse sølvkabler, Esoteric, MIT, hjemmelavede m.m. alle med deres karakter til lyden. Så hvis man har sit eget lydideal og musiksmag er det vel bare at vælge på hylderne. Det gjorde jeg med MIT.

Her i weekenden kommer der jo som bekendt spøgelser på besøg - jeg håber i samme forbindelse at se/høre Søren Bertrams sølvkabler - billeder følger.

En teaser:

19/12 fjernet

Se lige denne finish!

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej!

Så er nedtællingen i gang!

Søren Bertram kommer! Ikke alene men med nogle venner. Ikke 1, 2 eller 3 nej med 4 venner.

Extremaerne skal spændes for med 4 stk "The Ghost" 1000w - altså i biamp - tilstand - spændende!!!

Endvidrere skal vi lytte til Sørens egne sølvkabler.

Så se her igen senere søndag.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Sølv - nej tak
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hej King!

Ja guld og diamanter ville være bedre.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

blueyes skrev:

Efter en del tests flere steder, er jeg selv kommet til den konklusion, at VdH HT-kabler har noget til fælles: de er behagesyge, spiller blødt, tilbagelænet og er bassvage. Diskanten er ikke-analytisk og jeg har dem mistænkt for at rulle af for tidligt, ihvertfald er de ikke så åbne som visse andre. Deres forcer er 3D og mellemtone, øvre bas.  

Det er simpelthen noget vrøvl - hvad baserer du det på? Hvilke HT-kabler har du hørt? (det må have været på verdens mest behagesyge, svampede elektronik).

Det kan jeg bare SLET ikke genkende - jeg kender ingen, der har hørt VdH, der kan....

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej!

Så er nedtællingen i gang!

Søren Bertram kommer! Ikke alene men med nogle venner. Ikke 1, 2 eller 3 nej med 4 venner.

Extremaerne skal spændes for med 4 stk "The Ghost" 1000w - altså i biamp - tilstand - spændende!!!

Endvidrere skal vi lytte til Sørens egne sølvkabler.

Så se her igen senere søndag.

Det bliver spændende at høre om du denne gang finder den rigtige forstærker

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej Alex!

Ja! Du har ret - men legen og visionen er god.

Jeg sender nogle billeder når vi er færdige.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Ja, det er lytteseancerne med nyt / andet udstyr som giver ny næring til vores hobby.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Billeder først - kommentarer sidenhen!

19/12 fjernet

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave