Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Nuvel.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvad en skrapsak er?

Er vi i dyre- eller planteriget??

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Hej Morten

Nu har jeg bemærket at Extrema kom i to forskellige udgaver, den ene med en passiv slavebas KEF B-139 og den anden TDL 3021GT03.

Har i prøvet en test af de to forskellig modeller ? - det kunne ellers være et oplagt emne i jeres klub.

Korrekt at B139'eren blev erstattet på et tidspunkt - den gik simpelthen ud af produktion. I begge tilfælde anvendes dog en aktiv enhed med svingspole. Denne svingspole kan så i større eller mindre grad kortsluttes via forskellige modstande. Det er dem der vælges på omskifteren på bagsiden. Jo mindre modstand, desto mere dæmpes udsvingene i slavebassen og desto mindre bas får man.

Princippet minder lidt om det gamle "dæmpet-slave" som Peter Holm anvendte i sine +1 højttalere tilbage i 70'erne (Hvis ellers nogen kan huske det?). Faktisk tror jeg SF mere eller mindre har "planket" hans idé, men hvad gør det, når idéen faktisk er rigtig god.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej Jan!

Tak for historien om højttaleren - den var jeg ikke bekendt med. Rart at vide, at princippet som højttaleren er lavet efter muligvis er dansk. Så kan vi jo godt være lidt stolte.

En ting er sikker og det er at slavebas-systemet virker efter hensigten. I øjeblikket spiller på level 1 - helt skruet ned. Sådan virker den bedst i mit rum. Slår ikke rummet an på en dårlig måde. Hvis jeg skruer op bliver lyden godt nok større, men også mindre præcis. Så derfor level 1.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Igen alle sammen!

Jeg vil sige at begge anlæg bare var "på toppen". Extremaen fik lov at arbejde. Der var dynamik, musikalitet, varme og hul igennem. Det skulle da også bare ..... Hvis alle de "penge" ikke skulle spille r.... ud af bukserne. Vi spillede fra kl 18.00 til 03.00 og mange plader blev vendt og drejet. Mange pladser blev prøvet mellem dem der var til stede - 4 mand og 1 sofa + 2 stole = ikke helt optimalt.

LAMM spiller bare dejligt musikalsk - amerikansk og med et stort rum. Som en har sagt om det - det her er bare rigtig hi-fi. DOG skal man spille med hele anlægget fra LAMM - forforstærker, riaa og ikke mindst 2 stk. monoblokke. Her måtte der som sagt en del udskiftninger til for at det "synger" - ikke helt hvad jeg havde regnet med.

Accuphase A60 alene - virker ikke helt - selv om den spiller flot og på mange måder letflydende. DOG - 2 stk. A60´ere i brokoblet tilstand - så er der musik og en finkornethed man skal lede længe efter. Disse 2 kunne bare sættes ind i anlægget uden andre tilpasninger. Sådan - 260.000 kr. - godt at man kan låne pengene. Hvilket jeg dog må vente med.

PS! En stor tak til!

High Fidelity (Jan Nielsen), High End Sound og Dynamax!

-for lån af og lytning på "Supergrej".  - Rart at sådanne idealister stadig findes.

Spændende .....

Se også disse links.

http://www.soundimage.dk/ - Jan Nielsens hjemmeside!

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =1351  -  Svensk debat!

http://www.highend-sound.com/  - Highend Sounds hjemmeside!

http://www.dynamax.dk/index2.asp  -  Dynamax´ hjemmeside!

Hej

Du skriver at det hjælp meget med to A60 .

Jeg vil meget gerne vide hvordan bunden var ved dig , for jeg vil selv have en A60 men er lidt bange for den ikke har kræfter til at styrer bunden i mit store rum om man skal op på 2 stk før den måske strammer bunden mere op .

Men alt andet den spiller går det i klasse for sig .

For hvis det andet bliver bedre med to så fatter jeg ikke noget , kan det næsten blive meget bedre , hvis man går efter musikken .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Generelt kan jeg sige at A60 er en super "highend" forstærker, der bare spiller så englene synger - bare ikke alene/1 stk. på mine Extremaer. Hvorfor? Jeg ved det ikke - der var ingen synagi og musikalitet. Dog kom alt dette tilbage med 2 stk. sat på - overskud, flere watt, mere strøm ????? Jeg har intet svar!

Ofte har jeg hørt at disse Extremaer skal have monotrin for at synge - om det var det der skete kan tænkes. LAMM monotrinnene gjorde det nemlig også godt her.

Det forunderlige er bare at min egen Proceed HPA2 - 250w også kan spille musik, hvis der bliver trimmet på resten af anlægget (kabler, netkabler osv).

Men det aller mest underlige er, at den lille Musica fra Sonus Faber (50/100 w) - bare spiller musik - ikke med samme overskud i bassen, men næsten. Om det er fordi SF har udviklet det hele sammen??? Ja, måske!

Det sidste jeg har hørt er at SF højttalerne er rigtig gode med forstærkere med Jfets i indgangen og mosfets i udgangen.

Er der nogen der kan bekræfte eller forklare, hvad der sker?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej!

Så kommer High Fidelity nr. 4 2005 snart på gaden. Det var det der startede dette link.

Spændende hvordan udfaldet bliver!

PS! Endnu en gang en stor tak til!

High Fidelity (Jan Nielsen), High End Sound og Dynamax!

-for lån af og lytning på "Supergrej".  - Rart at sådanne idealister stadig findes.

Se også disse links.

http://www.soundimage.dk/ - Jan Nielsens hjemmeside!

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =1351  -  Svensk debat!

http://www.highend-sound.com/  - Highend Sounds hjemmeside!

http://www.dynamax.dk/index2.asp  -  Dynamax´ hjemmeside!

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, highfidelity er nu kommet på gaden og hvilken fed artikel om dit anlæg. Interessant læsning.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Ja, highfidelity er nu kommet på gaden og hvilken fed artikel om dit anlæg. Interessant læsning.

Mvh

Jeg kan kun citere. Det var den første artikkel der blev læst, og det var uden stop.

Det må virkelig havde været en fed oplevelse

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej!

Tak alle sammen! Ja jeg har endnu ikke fået bladet - kun set det i Hi Fi Klubben. Dog ved jeg nogenlunde hvad det handler om.

Jeg er stadigvæk en glad mand - også uden at jeg har fået handlet ny forstærker. Jeg har nu fået noget at gå efter. Om det bliver LAMM eller Accuphase er lidt usikkert. Måske bliver det noget ganske andet. BAT, Classe´, Pass - dog føler jeg mig sikker på at det skal følges op af et lyt.

Det næste der skal ske i rummet er en lytteaften med Søren Bertrams nye Icepower - The Beast eller Goast. En aftale er allerede i hus. Dog er den endelige dato ikke sikker.

Her lige et billede af LAMM i fuld opsætning. Super high end - havde jeg da bare råd!

Jeg kan fortælle at dette bare spillede musik - med en riia så .......

19/12 fjernet

Med lydhør hilsen Mr. Highend

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

De ser godt nok rå ud de LAMM mono blokke GUF

Accuphase er dog en tand mere GUF derfor

Har dog ikke hørt dem så det er kun ud fra designet. Har du også et billed med Accuphase set up?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej!

Tak alle sammen! Ja jeg har endnu ikke fået bladet - kun set det i Hi Fi Klubben. Dog ved jeg nogenlunde hvad det handler om.

Jeg er stadigvæk en glad mand - også uden at jeg har fået handlet ny forstærker. Jeg har nu fået noget at gå efter. Om det bliver LAMM eller Accuphase er lidt usikkert. Måske bliver det noget ganske andet. BAT, Classe´, Pass - dog føler jeg mig sikker på at det skal følges op af et lyt.

Det næste der skal ske i rummet er en lytteaften med Søren Bertrams nye Icepower - The Beast eller Goast. En aftale er allerede i hus. Dog er den endelige dato ikke sikker.

Her lige et billede af LAMM i fuld opsætning. Super high end - havde jeg da bare råd!

Jeg kan fortælle at dette bare spillede musik - med en riia så .......

Med lydhør hilsen Mr. Highend

Uha da da, lækkert - MEGET lækkert...

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik!

LAMM eller Accuphase er en smagssag! 2 verdener og 2 filosofier - hos mig ville et helt sæt af det hele rykke.

Det var ikke nok med 1 A60 (2 skulle der til for at .....) og der skulle absolut en LAMM forforstærker til LAMM effektrinnene for at synagien kom.

Jeg tror nok at hvis jeg skulle vælge og havde pengene - blev det LAMM fordi de giver mere "rørlyd" - de er jo hybridforstærkere. For at slå dette sæt skulle jeg have 2 sæt A60, en forforstærker 2400 og riia - med udsigt til en mill. LAMM sættet ville være en tand billigere så...

Men valget skulle høres inden køb - uanset hvad ville det komme til at koste 350.000 - 500.000 kr.

Og ville man ikke være gladere for lidt mindre (eks. den lille Sonus Faber Musica) - og så trimme ud fra det? Kan man altid forvente at få det hele eller skal man ikke bare lave en prioritet. Min er "hellere lidt og godt" og "keep it simple". 2 vejs, en god effekt (Proceed HPA2 er en sådan) og andre gode troværdige produkter. Måske er det i andres øjne ikke noget de ville tro på, men så længe det er noget man selv tror på, så går det vel. Man må jo have sine meningers mod!

Mr. Highend

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. HighEnd og I andre

Jeg er med stor interesse igang med at læse "Forstærkerjagten" i den nye udgave af HF - er desværre ikke færdig endnu grundet uanede mængder af bléskift...

Har du overvejet eller allerede prøvet Gryphon Antilion/Sonata, Vitus SM-100/SL-100, Pathos InPower/InControl eller noget i den retning, når du er oppe i sværvægterklassen? Tror du vil få nogle anderledes oplevelser end Accuphase og Lamm...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hej MGPProjectS

Nej jeg har ikke prøvet disse forstærkere i test! Lyder spændende - har du en kontakt til en villig forhandler, der kan give et prøvelyt - jeg er åben for det meste.

Dog vil jeg sige, at lydfilosofien gerne skal passe til den jeg har -  homogen, åben, nuanceret og med god 3D virkning. Her er det, at de nævnte effektforstærkere har været gode (incl. Musica og HPA3). Ret ofte sker der det, at forstærkerne bliver trætte og skarpe at lytte til, når de ikke giver strøm nok eller hvad det er der sker.

Med lydhør hilsen og tak

Mr. Highend

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Der er jo mange producenter i den "tunge klasse" som kan være interesante - og når det angår "rørlyd" via hybrid som Lamm, hvorfor så ikke prøve nogle rør ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Hej Alex!

Jo det var en mulighed - dog ved jeg at der skal flere udskiftninger til for at et rørsetup rigtigt kommer til at spille - det har du jo også selv prøvet!

Effektforstærkeren, forforstærkerdelen og ikke mindst kablerne. Fundamentet skrider hurtigt og pungen bliver ret hurtigt tømt. Hvis jeg skal prøve rør tror jeg nok det skal være med et komplet setup.

mvh Mr. Highend

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Har lige været rundt på nettet for at se på highend anlæg. Fandt nogle gode hjemmesider at gå på.

Se her:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/lofiversion/index.p hp/t715.html

http://exoticaudio.org/

http://aca.gr/system.htm

Med god læsning og vellyd i øret Mr. Highend

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

hvad med den , det skulle jo være den besdte amp der kan købes

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23325& item=7514780211&rd=1

siger de
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Det bliver du vist nok nødt til at uddybe. Jeg kunne ikke finde noget af interesse på det link du sendte.

Mr. High end.

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes